Ga naar inhoud

Detailtopic!


Glenn-N

Aanbevolen berichten

Is dat intussen al wat beter houdbaar? Die eerste sprayers waren echt brol.
Na zijn tip wat zitten lezen, blijkbaar is er nu de non aerosol versie die de problemen met de sprayers verleden tijd maken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minutes ago, ir_fuel said:

Ik heb er zelfs gehad die nooit werkten :lolz: 

Echt rampzalig ja. 2 bussen kopen, allebei een totaal verschillend spuitpatroon. 

Een bus meerdere keren gebruiken op verschillende dagen om een extra laagje te leggen was ook een gok, vaak kwam daar na 2 dagen niets meer uit, zelfs als je die spuitmond mooi leeg liet door ondersteboven te houden.

Als het werkte, dan werkte het wel handig en beter dan de gewone coating :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zitten 3 sprayers in elke verpakking nu... [emoji3]
na gebruik even onder de kraan houden en sprayen zodat ze uitgespoeld zijn helpt ook [emoji3] 
Is die Mohs gemakkelijk aan te brengen? Als ik YouTube tutorials bekijk wel, maar dat geeft van tijd een vertekend beeld.
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, D Squaloid zei:

Kleien op een natte of een droge auto (met glyde uiteraard)?

Maakt denk ik niet zo veel uit, ‘t is uw Gide die werkt als glijmiddel. Ik ben daar wel altijd royaal mee.

Je kan kleinen eventueel wel combineren met de contactwas en dus uw ‘suds’ gebruiken als glijmiddel. 

Maar dat doe ik enkel als de auto echt niet heel veel is en als er ook niet al te veel te kleien valt, want je laat best geen product opdrogen op je lak. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

op een natte auto, met ruim voldoende lube;

En daarna nog een keertje wassen, natuurlijk.

Bij gebruik van heel milde klei, ga ik niet altijd polieren.  In de zomer doe ik bv. vaak alleen eens de neus en spiegels van de auto, om hardnekkige insectenresten te verwijderen.  Daarna ga ik niet polieren.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 11/22/2020 at 6:27 PM, ex-Mooseman said:


So I’m I :)

Vandaar mijn vraag of er al vernis op ligt, of het nog van die lak is die, als je die ‘simoniseert’, kleur afgeeft aan je oude T-shirt.

Ik denk dat je hier nog gewoon de kleur van de auto simoniseert. W124 in signaalrood.

@Alexx weet misschien raad ? (de @Wax-it.be zit hier niemeer zeker)

 

49 minutes ago, ex-Mooseman said:

op een natte auto, met ruim voldoende lube;

Ik dacht even in het verkeerde forum te zitten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraagje: ik zag er een opmerking elders over: Eens je wagen een goede behandeling heeft gekregen, is het dan schadelijk van hem met de hogedrukreiniger te wassen? (ik heb het over afspuiten, niet over met zo een borstel lekker krassen trekken).

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Luv4DLM zei:
13 uren geleden, Alexx zei:
Er zitten 3 sprayers in elke verpakking nu... emoji3.png
na gebruik even onder de kraan houden en sprayen zodat ze uitgespoeld zijn helpt ook emoji3.png 

Is die Mohs gemakkelijk aan te brengen? Als ik YouTube tutorials bekijk wel, maar dat geeft van tijd een vertekend beeld.

Ik vind van wel.. het aanbrengen is ook niet zo zeer het moeilijk. Vooral het afnemen kan je veel mee mis doen.

Tijdens het afnemen van de coating minstens 2 doeken per laag gebruiken.

1 doek voor eerste maal en het meeste af te nemen, 2de doek voor de restanten.. doe je dat niet heb je spots, die drogen op... en dat is miserie :lolz:

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, The Swede zei:

Vraagje: ik zag er een opmerking elders over: Eens je wagen een goede behandeling heeft gekregen, is het dan schadelijk van hem met de hogedrukreiniger te wassen? (ik heb het over afspuiten, niet over met zo een borstel lekker krassen trekken).

Zeker niet. Vooral gebruik van verkeerde producten... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met dank aan @Alexx, @Jenkins en @ir_fuel.

Iemand zette ergens anders vandaag dat Wax-it waarschijnlijk niet akkoord zou gaan dat hij zijn auto met zijn Karcher waste.

Zelf had ik destijds de mijne gewoon steeds aangesloten bij de garagedeur. Elke keer ik thuiskwam, spoot ik gauw even het vuil van de velgen (en bij regen van de auto).

Dat leek me de beste manier om niet met zeep of andere op de coating van de wagen te zitten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, The Swede zei:

Iemand zette ergens anders vandaag dat Wax-it waarschijnlijk niet akkoord zou gaan dat hij zijn auto met zijn Karcher waste.

Ik vermoed dat het vooral gaat over de manier waarop die ingezet wordt. Hier schrijven ze zelf een hoofdstukje over hogedrukreinigers: https://wax-it.eu/nl/academy/wassen-drogen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet echt een vraag mbt detailing, maar ik zoek een goede droogdoek voor mijn auto. Ik gebruik nu zo eentje van Meguiars maar dat is toch maar zo en zo. Iemand een suggestie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet echt een vraag mbt detailing, maar ik zoek een goede droogdoek voor mijn auto. Ik gebruik nu zo eentje van Meguiars maar dat is toch maar zo en zo. Iemand een suggestie?
Ik heb deze, ben daar super content van.

https://www.carclean.com/en/microfiber-madness-dry-me-crazy-drying-towel-xl-100x65cm.html
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is alles gesloten qua carwash, wasstraat en cabines om zelf je auto te kuisen?
Ik moet de inlaatcollector van een diesel met EGR kuisen. Dat thuis doen zie ik nog niet zo zitten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is alles gesloten qua carwash, wasstraat en cabines om zelf je auto te kuisen?
Ik moet de inlaatcollector van een diesel met EGR kuisen. Dat thuis doen zie ik nog niet zo zitten. 
Ja, alles dicht.
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, teus_ zei:

Is alles gesloten qua carwash, wasstraat en cabines om zelf je auto te kuisen?
Ik moet de inlaatcollector van een diesel met EGR kuisen. Dat thuis doen zie ik nog niet zo zitten. 

Deze foto heb ik vanmorgen in Genk gemaakt op de Hasseltweg aan het Total-tankstation. Die lappen de regels aan hun laars, waren heel de dag open. 

06CE59C1-5540-48F6-8E99-EEB2AF632585.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid