Ga naar inhoud

Detailtopic!


Glenn-N

Aanbevolen berichten

3 minutes ago, Jules_W said:

Deze foto heb ik vanmorgen in Genk gemaakt op de Hasseltweg aan het Total-tankstation. Die lappen de regels aan hun laars, waren heel de dag open. 

ah, oké. mijn vader zei al dat er een wasstraat bij hen thuis ook nog open was. ik veronderstel dat ik eens Gent moet afrijden om eentje te vinden die clandestien nog open is

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minutes ago, The Swede said:

Oude badhandoeken?

mwa, ik kan wel gaan krabben en het opvangen in een bak, maar je kunt niet overal makkelijk aan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Selfwash aan de Total in Menen was gisteren terug open, zag ik.


Qua droogdoek heb ik er een paar van AquaFinesse.
Staan in BlackFriday-korting op hun site: een kopen, een toe krijgen

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 hours ago, teus_ said:

mwa, ik kan wel gaan krabben en het opvangen in een bak, maar je kunt niet overal makkelijk aan. 

Hangt er van af. Ik heb genoeg oude handdoeken die erg zacht zijn en het koetswerk zeker niet gaan krassen. 

Microfiber is natuurlijk ideaal, maar als je plots geen propere liggen hebt, kan een handdoek dienen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minutes ago, The Swede said:

Hangt er van af. Ik heb genoeg oude handdoeken die erg zacht zijn en het koetswerk zeker niet gaan krassen. 

Microfiber is natuurlijk ideaal, maar als je plots geen propere liggen hebt, kan een handdoek dienen. 

Zo een "echte" droogdoek is toch nog wat anders, ook tov een microfiber. Dat neemt gigantisch veel water op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, ir_fuel said:

Zo een "echte" droogdoek is toch nog wat anders, ook tov een microfiber. Dat neemt gigantisch veel water op.

Wat noem je een echt droogdoek?

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://wax-it.eu/nl/auto-finesse-aqua-deluxe-xl

Ik heb er drie van deze. Eentje die zijn beste tijd gehad heeft, en die ik voor wielen en onder de motorkap gebruik. En twee relatief nieuwe.
Als ik in de winter de twee autos na elkaar wil wassen, kan het ambetant worden met eentje.
In de zomer droog ik er twee autos na mekaar mee af, zonder uitwringen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ex-Mooseman zei:

https://wax-it.eu/nl/auto-finesse-aqua-deluxe-xl

Ik heb er drie van deze. Eentje die zijn beste tijd gehad heeft, en die ik voor wielen en onder de motorkap gebruik. En twee relatief nieuwe.
Als ik in de winter de twee autos na elkaar wil wassen, kan het ambetant worden met eentje.
In de zomer droog ik er twee autos na mekaar mee af, zonder uitwringen.

Ik heb zo'n wafeldoekdink en ben daar niet zoooo zot van. Misschien deze eens proberen, OF een beetje bijleggen en meteen zo'n kleine BLO kopen. Is om een fiets te poetsen ook nuttig, en dat doe ik nog vaker dan een auto. Hmm.

https://wax-it.eu/nl/blo-car-dryer-air-s

BLO Car Dryer - AIR-S

Iemand ervaring mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Lotuzzz zei:

Ik heb zo'n wafeldoekdink en ben daar niet zoooo zot van. Misschien deze eens proberen, OF een beetje bijleggen en meteen zo'n kleine BLO kopen. Is om een fiets te poetsen ook nuttig, en dat doe ik nog vaker dan een auto. Hmm.

https://wax-it.eu/nl/blo-car-dryer-air-s

BLO Car Dryer - AIR-S

Iemand ervaring mee?

Geen ervaring, maar ik ben er ook voor aan het twijfelen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, Lotuzzz said:

Ik heb zo'n wafeldoekdink en ben daar niet zoooo zot van. Misschien deze eens proberen, OF een beetje bijleggen en meteen zo'n kleine BLO kopen. Is om een fiets te poetsen ook nuttig, en dat doe ik nog vaker dan een auto. Hmm.

https://wax-it.eu/nl/blo-car-dryer-air-s

BLO Car Dryer - AIR-S

Iemand ervaring mee?

Ik gebruik gewoon de luchtcompressor daarvoor. Waarschijnlijk minder efficient, maar het werkt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, Lotuzzz said:

Ik heb zo'n wafeldoekdink en ben daar niet zoooo zot van. Misschien deze eens proberen, OF een beetje bijleggen en meteen zo'n kleine BLO kopen. Is om een fiets te poetsen ook nuttig, en dat doe ik nog vaker dan een auto. Hmm.

https://wax-it.eu/nl/blo-car-dryer-air-s

BLO Car Dryer - AIR-S

Iemand ervaring mee?

Ik heb in den tijd zo een blazer gekocht bij Wax-it. de "Black Baron".

Tip 1: doe gehoorbescherming aan of je hebt fluitende oren tegen dat je gedaan hebt

Tip 2: het werkt supergoed maar je bent echt wel lang bezig met overal het water tussenuit te blazen

 

Is trouwens het stuk van een auto wassen dat ik echt haat (na alle hoeken en kanten van een velg doen), het drogen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, ir_fuel zei:

Ik heb in den tijd zo een blazer gekocht bij Wax-it. de "Black Baron".

Tip 1: doe gehoorbescherming aan of je hebt fluitende oren tegen dat je gedaan hebt

Tip 2: het werkt supergoed maar je bent echt wel lang bezig met overal het water tussenuit te blazen

 

Is trouwens het stuk van een auto wassen dat ik echt haat (na alle hoeken en kanten van een velg doen), het drogen.

Maar je gebruikt het dus nog? Op YouTube idd al gemerkt dat 't lawijt maakt.

Ik haat dat ook, daarmee. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, The Swede zei:

Ik gebruik gewoon de luchtcompressor daarvoor. Waarschijnlijk minder efficient, maar het werkt. 

Zit daar ne filter tussen?

+ Ik heb dat niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, Lotuzzz said:

Maar je gebruikt het dus nog?

Zolang ik dat ding in mijn bezit had heb ik het gebruikt ja. Zeer gemakkelijk om water uit naden te krijgen, of achter je spiegels, of in de deuren, of in de koffer/motorkap (effe open zetten en uitblazen). Als je auto goed gecoat is komt 95% van het water ook gewoon van je auto. Kan je gewoon met een doek en quick detailer snel alles afwrijven.

Geen druipers bij het dichtslaan van de deuren bv.

 

Ik heb dat ondertussen allemaal uitbesteed aan iemand anders, die heeft mijn gerief :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik droog eerst gewoon de auto, dan blaas ik het water uit de typische probleemplaatsen (tussen de acterlichten, nummperplaat, buitenspiegels,) en dan ga ik er snel nog es over om die waterstrepen te drogen. Valt best mee. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Lotuzzz said:

Zit daar ne filter tussen?

+ Ik heb dat niet.

Waarom zou daar een filter moeten tussenzitten? Een compressor is er ook op gemaakt om bvb verf te spuiten en die gaat ook niet van alle soorten vuiligheid in die verf blazen. 

Je moet natuurlijk geen compressor kopen enkel om je auto te drogen, maar het is algemeen handig als toestel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, ir_fuel zei:

 

Ik heb dat ondertussen allemaal uitbesteed aan iemand anders, die heeft mijn gerief :D 

Chique meneer, gij! Had Rami dat ook niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid