Ga naar inhoud

Detailtopic!


Glenn-N

Aanbevolen berichten

Uni-lak, als in niet-metalic, of als in singlestagelak (zonder vernislaag)?

Dit dak is niet-metalic zwart. Pain in the ass om swirlfree te krijgen en vooral te houden.
Maar als het gelukt is, dan is het een spiegel

Mijn stappenplan: kleien, polijsten (en heel fijn eindigen, op lage snelheid), de zachtste doeken gebruiken om af te nemen.
Twee laagjes wax er op.

En wassen is krassen... hoe voorzichtig je ook bent (al ziet een mens die geen detailitis heeft dat van zijn leven niet).

In de praktijk zet ik daar, door het jaar, tussen twee detailbeurten in, een laagje glaze op (genre Poorboys Blackhole, of Autofinesse UltraGlaze), die ik dan aftop met een wax.


Singlestage-lak is vuiligheid om te polijsten omdat je pad constant vol loopt met residu, en je die dus constant moet verversen en/of uitblazen met de compressor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke sealant/coating gebruiken jullie op de voorruit? Ik hou van een sterk waterafstotende laag.

Nanolex Ultra Glass sealant geeft wat mij betreft niet lang genoeg bescherming. Bovendien is het duur. Is het slim om een goedkoper product te kooen en vaker aan te brengen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, D Squaloid said:

Welke sealant/coating gebruiken jullie op de voorruit? Ik hou van een sterk waterafstotende laag.

Nanolex Ultra Glass sealant geeft wat mij betreft niet lang genoeg bescherming. Bovendien is het duur. Is het slim om een goedkoper product te kooen en vaker aan te brengen?

Die van Gyeon.

Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik die dingen nogal overroepen vind. Dat werkt in 't begin zeer goed, maar dat gaat vrij snel naar een fase waar je aan lage snelheden (en daar rijd je toch regelmatig) er al niks aan hebt, of waar je blijft zitten met micro-druppels, en zodra je ruit wat vuil wordt werkt het ook al een pak minder.

Op mijn koersauto werkt dat wel perfect. Daar heb ik al serieus lang mee in de regen gereden zonder 1 keer de wissers op te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, ir_fuel said:

Die van Gyeon.

Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik die dingen nogal overroepen vind. Dat werkt in 't begin zeer goed, maar dat gaat vrij snel naar een fase waar je aan lage snelheden (en daar rijd je toch regelmatig) er al niks aan hebt, of waar je blijft zitten met micro-druppels, en zodra je ruit wat vuil wordt werkt het ook al een pak minder.

Op mijn koersauto werkt dat wel perfect. Daar heb ik al serieus lang mee in de regen gereden zonder 1 keer de wissers op te zetten.

Inderdaad. Maar het effect is zo leuk. En het geeft gewoon een significant beter zicht.

Maar om nu elke keer dat spul van Nanolex er op te smeren vind ik duur. (Ik overdrijf want het hoeft niet élke wasbeurt, maar toch veeel vaker dan 12/18 maanden of 30k km)

Link naar reactie
Delen op andere sites

12/18 maanden of 30K km is idd pure nonsens. Dat haal je met Gyeon ook niet.

Denk dat je 2-3 keer per jaar moet herdoen, maar eigenlijk is dat niet veel werk (geen idee bij Nanolex, maar bij Gyeon is dat toch snel gedaan eigenlijk).

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, ir_fuel said:

12/18 maanden of 30K km is idd pure nonsens. Dat haal je met Gyeon ook niet.

Denk dat je 2-3 keer per jaar moet herdoen, maar eigenlijk is dat niet veel werk (geen idee bij Nanolex, maar bij Gyeon is dat toch snel gedaan eigenlijk).

Precies.

Nu ja, prijs is vergelijkbaar. 🤔

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, D Squaloid said:

Inderdaad. Maar het effect is zo leuk. En het geeft gewoon een significant beter zicht.

Maar om nu elke keer dat spul van Nanolex er op te smeren vind ik duur. (Ik overdrijf want het hoeft niet élke wasbeurt, maar toch veeel vaker dan 12/18 maanden of 30k km)

Ik gebruik die van Soft99, veel makkelijker aan te brengen! Wel ook veel vaker te doen, maar veel goedkoper ook.

https://wax-it.eu/nl/soft99-glaco-glass-compound-roll-on

https://wax-it.eu/nl/soft99-ultra-glaco-glass-sealant

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, D Squaloid zei:

Welke sealant/coating gebruiken jullie op de voorruit? Ik hou van een sterk waterafstotende laag.

angelwax H2GO. heel makkelijk aan te brengen (ongeveer 3X per jaar). laat geen strepen na.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 11/13/2020 at 7:57 PM, ex-Mooseman said:

Uni-lak, als in niet-metalic, of als in singlestagelak (zonder vernislaag)?

Unilak, als in gewoon rood. (je vergeet dat ik uit de tijd van jezus kom, precies ;) ).

Link naar reactie
Delen op andere sites

@D Squaloid: Gyeon View is top. Misschien meerdere lagen gebruiken of rijker aanbrengen? Binnenkort komt er Gyeon Quickview... een handige applicator om je view te boosten of mocht je geen coating hebben, het op een snelle manier te kunnen aanbrengen.

 

 

848C727E-7423-44C6-94E7-1DB8B47B02F8.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorige zomer heb ik mijn nieuwe kist bij Wax-IT laten detailen met de Gyeon Q2 DURAFLEX upgrade.

Nu steek ik de wagen deze week binnen bij de BMW concessie voor een onderhoud. Ondanks mijn uitdrukkelijke vraag om er af te blijven hebben ze die toch door hun carwash geduwd. :fp:

In hoeverre kan dit kwaad? Ligt heel de detailbeurt nu letterlijk in de gootsteen?

Het is helaas duidelijk te zien op de Shadowline deurlijsten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 11/20/2020 at 8:58 AM, Alexx said:

@D Squaloid: Gyeon View is top. Misschien meerdere lagen gebruiken of rijker aanbrengen? Binnenkort komt er Gyeon Quickview... een handige applicator om je view te boosten of mocht je geen coating hebben, het op een snelle manier te kunnen aanbrengen.

 

 

848C727E-7423-44C6-94E7-1DB8B47B02F8.jpeg

Een glas polish heb ik nog. Dus had graag enkel de Repel gekocht, maar dit kan dan weer niet. Dan is de prijs van Nanolex even hoog. Zelf ben ik daar tevreden over of is Gyeon toch nog beter? Vooral iets duurzamer als het kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, Goesting zei:

Vorige zomer heb ik mijn nieuwe kist bij Wax-IT laten detailen met de Gyeon Q2 DURAFLEX upgrade.

Nu steek ik de wagen deze week binnen bij de BMW concessie voor een onderhoud. Ondanks mijn uitdrukkelijke vraag om er af te blijven hebben ze die toch door hun carwash geduwd. :fp:

In hoeverre kan dit kwaad? Ligt heel de detailbeurt nu letterlijk in de gootsteen?

Het is helaas duidelijk te zien op de Shadowline deurlijsten.

Je beantwoordt je vraag zelf hé, als je ‘t ziet op je deurlijsten kan het blijkbaar kwaad. Opnieuw laten doen op hun kosten? 

  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Goesting zei:

Nu steek ik de wagen deze week binnen bij de BMW concessie voor een onderhoud. Ondanks mijn uitdrukkelijke vraag om er af te blijven hebben ze die toch door hun carwash geduwd. :fp:

Nu te laat maar ik hing altijd een briefje in het interieur. Die persoon aan de receptie trekt zich daar niets van aan. Ik heb het voordien ook meegemaakt en das zonde van het geld 😞 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, dragonfly zei:

Nu te laat maar ik hing altijd een briefje in het interieur. Die persoon aan de receptie trekt zich daar niets van aan. Ik heb het voordien ook meegemaakt en das zonde van het geld 😞 

Idem, ik plak een post-it op mijn navi waar ze moeilijk kunnen naastkijken.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, dragonfly zei:

Nu te laat maar ik hing altijd een briefje in het interieur.

Bedankt voor de tip; zal ik volgende keer ook doen. Ik had effectief een lijstje gemaakt met opmerkingen (niet wassen, niet stofzuigen, geen nummerplaathouder, geen stickers, geen zaken ongevraagd vervangen zoals ruitenwissers e.d.). Een mens zou schrik krijgen om z'n auto nog achter te laten in die grote concessies want er valt altijd wel iets voor (waardoor het lijstje weer langer wordt).

10 uren geleden, dragonfly zei:

Die persoon aan de receptie trekt zich daar niets van aan.

Goh, die had het effectief genoteerd dus ik geloof die mens wel. Die leek ook oprecht verbaasd toen ik er een opmerking over maakte bij het ophalen van de wagen, omdat ik die blinkend aan de voordeur zag staan.

"Ah oei, hebben ze hem toch gewassen? Uw wagen heeft toch geen coating hé meneer, want dat hebben we hier overlaatst gehad en dat is nogal wat geweest"

"Euh, jawel, mijn wagen heeft een coating"

*stilte*

10 uren geleden, dragonfly zei:

Ik heb het voordien ook meegemaakt en das zonde van het geld 😞 

En hoe is die discussie met de garage dan verlopen (mag in PB) ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou mij nu toch verbazen dat een coating door één carwashbeurt wordt teniet gedaan. wat is dan het nut van een coating? De deurlijsten waren misschien niet in de coating gezet?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minutes ago, saabi said:

Zou mij nu toch verbazen dat een coating door één carwashbeurt wordt teniet gedaan. wat is dan het nut van een coating? De deurlijsten waren misschien niet in de coating gezet?

 

De coating en het afstotend effect niet, waskrassen daarentegen 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Unilak, als in gewoon rood. (je vergeet dat ik uit de tijd van jezus kom, precies [emoji6] ).

So I’m I :)

Vandaar mijn vraag of er al vernis op ligt, of het nog van die lak is die, als je die ‘simoniseert’, kleur afgeeft aan je oude T-shirt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft er al iemand ervaring met de ceramic coating van Poorboys World?

Ik zoek een coating die ik kan aanbrengen onder een carport (garage is helaas geen optie). Ondanks dat ik wel wat ervaring heb met detailling zijn coatings nog vrij nieuw voor mij.

 

SuperHydrophobic Ceramic Coating 30 ml kit

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Alexx said:

Prijs/kwaliteit => Gyeon Cancoat. Echt top!

Is dat intussen al wat beter houdbaar? Die eerste sprayers waren echt brol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid