Ga naar inhoud

Detailtopic!


Glenn-N

Aanbevolen berichten

Op 24/10/2020 om 09:41, Elwood zei:

Het zal hier ongetwijfeld al meer gevraagd zijn maar eerlijk gezegd ben ik zo een type van  rijden en als het vuil is ga ik eens naar de carwash dus volg ik dit topic eigenlijk nooit. Nu komt een van de komende weken mijn Yaris Gr binnen en ik zou hem graag in een vintage rave-livery laten zetten. Aangezien hier de specialisten zitten mijn vraag : “Waar kan ik met een gerust hart terecht en zijn er andere/betere mogelijkheden naast wrappen ?

 

Ik heb in het verleden tweemaal mijn ultima gtr laten wrappen en dat was 2x echt niet goed gedaan. Wil het nu echt wel in orde dus dank bij voorbaat voor alle tips.

 

Ideeën voor een livery zijn ook altijd welkom.

image.jpeg.799881ebcf84ac5d16d3357acf8bfa78.jpeg

Hey Elwood,

Wij zijn voor enkele klanten een Le Mans livery aan het ontwerpen voor hun Porsche’s. Veel positieve opmerkingen kwamen binnen qua afwerking etc...

Heeft ook bij Porsche Antwerpen in de showroom gestaan etc..

Altijd welkom.

www.instagram.com/UNITM.be

 

2355A750-464E-491C-9AB9-8CB90C659AC9.jpeg

DB1ACC2B-6CD3-409B-B695-F001258EB45E.jpeg

0F3D4AB1-9C77-4199-927C-E76F5569977F.jpeg

08D0A81F-FD7E-4333-A6E5-B604AB042827.jpeg

  • Vind ik leuk 8
  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 10/24/2020 at 12:33 PM, -krikke- said:

De jongens van team FSA hebben ongetwijfeld wel wat ervaring met wraps etc... Misschien eens polsen waar zij hun wekelijkse perte totales laten weg camoufleren?  😇

 

@ir_fuel op welke alibaba site bestelde gelle da weeral? 😘

Een wrap voor een race-wagen is niet te vergelijken met een straatauto. Dat kost minder dan de helft, maar het afwerkingsniveau is dan ook pakken lager.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Alexx said:

Hey Elwood,

Wij zijn voor enkele klanten een Le Mans livery aan het ontwerpen voor hun Porsche’s. Veel positieve opmerkingen kwamen binnen qua afwerking etc...

Heeft ook bij Porsche Antwerpen in de showroom gestaan etc..

Altijd welkom.

www.instagram.com/UNITM.be

 

2355A750-464E-491C-9AB9-8CB90C659AC9.jpeg

DB1ACC2B-6CD3-409B-B695-F001258EB45E.jpeg

0F3D4AB1-9C77-4199-927C-E76F5569977F.jpeg

08D0A81F-FD7E-4333-A6E5-B604AB042827.jpeg

Vind je dat nu echt mooier dan stock :geek:

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, ir_fuel zei:

Vind je dat nu echt mooier dan stock :geek:

Eigenaar heeft verschillende Porsche’s. Deze is uitsluitend voor circuit en roadtrips. Zou ik het zelf doen? Nee. Maar vind het wel toffer dan verwacht. 
Ik zeg nergens dat ik dat knapper vind dan stock :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, ir_fuel zei:

Een cabrio kopen voor circuit?

Ok dan :D 

Fuel... niet moeilijk doen aub :D 

Je weet maar al te goed dat deze auto zich perfect leent als funcar. Roadtrips en circuit gaat toch perfect...

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, ir_fuel zei:

Een cabrio kopen voor circuit?

Ok dan :D 

had je zelf niet ergens geschreven dat de spyder niet zo veel meer woog dan een GT4? dan lijkt me de ervaring nog zo ferm te zijn? en wie weet  is diene mens 2m en past hij niet met helm in een GT4? :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, Alexx said:

Fuel... niet moeilijk doen aub :D 

Je weet maar al te goed dat deze auto zich perfect leent als funcar. Roadtrips en circuit gaat toch perfect...

Het is gewoon gevaarlijk :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden, OlivierV zei:

Ik heb enkele jaren terug eens een Elise gepolierd (zwart metallic), hardheid veel heel goed mee.

283731_10151023190333544_1595216850_n.jpg?_nc_cat=105&ccb=2&_nc_sid=cdbe9c&_nc_ohc=bn7XSLO9Zo8AX9tOQuJ&_nc_ht=scontent-bru2-1.xx&oh=4369c7ee626efda6870ef61ac5ef538a&oe=5FBF13EC

Ook niet te zacht, kwestie dat het niet gevaarlijk wordt ?  :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Rabbit zei:

Ook niet te zacht, kwestie dat het niet gevaarlijk wordt ?  :) 

In dat geval, neem je gewoon een lichtere polish. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kreeg vandaag echt niks op mijn karcher aangesloten.

Ik denk dat is omdat de “aansluiting” in de gun percies gedraaid zit. Iemand ervaring hiermee? 

Die twee uitsteeksels zitten op 2 en 8 uur

A555560E-88B3-46BC-94D1-AD0C60893FD4.thumb.jpeg.04f167458097801773ff217901d2ea51.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Rabbit zei:

Ik kreeg vandaag echt niks op mijn karcher aangesloten.

Ik denk dat is omdat de “aansluiting” in de gun percies gedraaid zit. Iemand ervaring hiermee? 

Die twee uitsteeksels zitten op 2 en 8 uur

A555560E-88B3-46BC-94D1-AD0C60893FD4.thumb.jpeg.04f167458097801773ff217901d2ea51.jpeg

Antwoord al gevonden. Er is een stuk vd lans blijven zitten in t pistool 🥳

D3306E97-4D4F-4FF9-8981-219C31CE9425.thumb.jpeg.36009aa24a4710c68bce1894b6ca9518.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vaste detailer @Jochen is er al een tijdje mee gestopt.. en als resultaat ga ik stapje voor stapje er zelf mee aan de slag.

De volgende stap zou een polijstmachine moeten zijn, in eerste instantie om wat lichte krassen op de neus weg te werken (ondiep maar wel zichtbaar helaas, geen idee waar ze door veroorzaakt zijn). Later wellicht de hele wagen behandelen.

Waar moet ik op letten bij aanschaf? Budget, zeg tussen €150 en €250

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vaste detailer [mention=122]Jochen[/mention] is er al een tijdje mee gestopt.. en als resultaat ga ik stapje voor stapje er zelf mee aan de slag.
De volgende stap zou een polijstmachine moeten zijn, in eerste instantie om wat lichte krassen op de neus weg te werken (ondiep maar wel zichtbaar helaas, geen idee waar ze door veroorzaakt zijn). Later wellicht de hele wagen behandelen.
Waar moet ik op letten bij aanschaf? Budget, zeg tussen €150 en €250
De meeste gekozen machine voor beginners is eentje van DAP, daar doe je dan ook niet verkeerd mee. Ik heb 10 jaar met een DAP gewerkt en dan overgeschakeld op eentje van Rupes.

En met uw budget kom je zeker aan een DAP met wat extra's.
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Luv4DLM zei:

De meeste gekozen machine voor beginners is eentje van DAP, daar doe je dan ook niet verkeerd mee. Ik heb 10 jaar met een DAP gewerkt en dan overgeschakeld op eentje van Rupes.

En met uw budget kom je zeker aan een DAP met wat extra's.

Het probleem voor mij is vooral het onderscheid maken naar verschillen, bijvoorbeeld:

 

DAP 500 of DAP Evo of DAP Evo Plus?

Maten van pads, waar wordt een beginnende detailer blij van? :)  Anders komt het erop neer dat ik die ervaringen zelf op ga doen en dezelfde fouten ga maken zoals jij/jullie misschien ook al gemaakt hebben, zou zonde zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik werk ook al enkele jaren met een DAP V2 die ik tweedehands op de kop heb getikt. 't Is niet het neusje van de zalm, maar it gets the job done. Als je dat vergelijkt met een Rupes (prijs x2 à x3), dan werkt een DAP 'trager', trilt dat meer, is dat iets luider, ... Wat ik een absolute troef vind van een DAP is dat je op sommige modellen (zoals de Evo die je aanhaalt) een tweede backing plate meegeleverd krijgt en die je on the fly kan wisselen. Dat heb je bijvoorbeeld niet bij een Rupes, waar je dan maar een tweede toestel moet aankopen...

Mijn (beperkte) ervaring leert mij dat ik de kleinere backing plate vaker gebruik dan de grote. Moderne auto's hebben niet zo heel veel volledig vlakke/rechte stukken. Dus als je iets aankoopt, zou ik je aanraden om voor zo'n EVO te gaan aangezien je daar de tweede plate bijgeleverd krijgt. Bij de EVO Plus us dat niet het geval.

Het verschil tussen de DAP500 en de DAP EVO (Plus) zit in het wattage: 500 vs 1000. No-brainer om voor die laatste te gaan.

Qua pads en polishes: dat is vaak persoonlijke voorkeur. Ik werk graag met Scholl Concepts (pads + polishes) en Menzerna (polishes). Qua formaten: koop iets dat op je backing plate past (obviously :)), en koop meer dan één pad van hetzelfde type als je van plan bent om je hele auto te doen - je kan die tussendoor wel uitblazen, maar op den duur zijn die verzadigd en daalt de correctiecapaciteit sterk. Gewoon een 'vers' padje kleven is dat veel efficiënter.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem voor mij is vooral het onderscheid maken naar verschillen, bijvoorbeeld:
 
DAP 500 of DAP Evo of DAP Evo Plus?
Maten van pads, waar wordt een beginnende detailer blij van? [emoji4]  Anders komt het erop neer dat ik die ervaringen zelf op ga doen en dezelfde fouten ga maken zoals jij/jullie misschien ook al gemaakt hebben, zou zonde zijn.
Ik zou een DAP Evo nemen. Ik gebruikte op mijn DAP Scholl concept pads met Menzerna pasta.

Was voor mij de ideale combinatie.
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Jenkins zei:

Ik werk ook al enkele jaren met een DAP V2 die ik tweedehands op de kop heb getikt. 't Is niet het neusje van de zalm, maar it gets the job done. Als je dat vergelijkt met een Rupes (prijs x2 à x3), dan werkt een DAP 'trager', trilt dat meer, is dat iets luider, ... Wat ik een absolute troef vind van een DAP is dat je op sommige modellen (zoals de Evo die je aanhaalt) een tweede backing plate meegeleverd krijgt en die je on the fly kan wisselen. Dat heb je bijvoorbeeld niet bij een Rupes, waar je dan maar een tweede toestel moet aankopen...

Mijn (beperkte) ervaring leert mij dat ik de kleinere backing plate vaker gebruik dan de grote. Moderne auto's hebben niet zo heel veel volledig vlakke/rechte stukken. Dus als je iets aankoopt, zou ik je aanraden om voor zo'n EVO te gaan aangezien je daar de tweede plate bijgeleverd krijgt. Bij de EVO Plus us dat niet het geval.

Het verschil tussen de DAP500 en de DAP EVO (Plus) zit in het wattage: 500 vs 1000. No-brainer om voor die laatste te gaan.

Qua pads en polishes: dat is vaak persoonlijke voorkeur. Ik werk graag met Scholl Concepts (pads + polishes) en Menzerna (polishes). Qua formaten: koop iets dat op je backing plate past (obviously :)), en koop meer dan één pad van hetzelfde type als je van plan bent om je hele auto te doen - je kan die tussendoor wel uitblazen, maar op den duur zijn die verzadigd en daalt de correctiecapaciteit sterk. Gewoon een 'vers' padje kleven is dat veel efficiënter.

Dank, top post!

1 uur geleden, Luv4DLM zei:

Ik zou een DAP Evo nemen. Ik gebruikte op mijn DAP Scholl concept pads met Menzerna pasta.

Was voor mij de ideale combinatie.

Top!

1 uur geleden, ex-Mooseman zei:

Voila, mooi gezegd. Niks aan toe te voegen.

En belt een keertje met de Waxbeer, hij stelt je wel een pakketje samen

Ben daar vaste klant, maar hij verkoopt geen DAP als merk. Als hij iets beters of soortgelijks kan adviseren dan hoor ik het graag van @Wax-it.be :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid