Ga naar inhoud

Detailtopic!


Glenn-N

Aanbevolen berichten

Afgelopen maandag de A5 gaan afzetten bij Was-co (Mechelen) en gisteren (donderdag) gaan ophalen.
De wagen heeft een grondige reiniging, correctie, detailing + coating gekregen...  Ik moet zeggen dat ik toch wel zeer verbaasd was van het resultaat ondanks dat de wagen slechts 2 weken oud was en er +-150km op stond.  Ivg met nieuw uit de toonzaal is er toch nog zeker een duidelijk verschil merkbaar...

Belangrijkste voor ons is dat de lak in normale omstandigheden toch voor een dikke 3 a 4 jaar bescherming heeft via deze coating.

Dit is er gebeurd:

(1). In-take & 1ste inspectie van de wagen en de lak bij binnenkomst
(2). Wasproces – deel 1: pre-cleaning; HD-spoelen; handwas; spoelen
(3). Wasproces – deel 2: “de-iron & de-con”; spoelen
(4). Gedetailleerd drogen -> droogdoek & luchtblazer
(5). 2de Lakinspectie op krasjes, krassen, swirls & andere imperfecties
(6). Lak polieren in 2 stappen -> Standaard = min. 1 stap polieren
(7). Opfrissing & afwerking interieur, glas, chroom, grilles, banden, wielen
(8). Coating aanbrengen: Ceramic Sparkle + Topcoat -> 2 tot 4u tussen de 2 lagen
(9). Controle op “high spots” na het coaten
(10). Infrarood “curen” paneel per paneel (inbakken)
(11). 2de controle op high spots
(13). 12u rusttijd minstens
(14). Aflevering

Het eindresultaat mag er zeker zijn!  Wat ik ook top vond aan die gasten is dat er een vervangwagen wordt voorzien zodat je niemand moet lastigvallen om je te komen halen of afzetten.  Oppikken met een trailer kan uiteraard ook maar wijzelf hadden toch echt nood aan een vervangwagen want momenteel staat er niks naast de A5 in de garage...

Enfin,  ik heb met Was-Co dus een zéér goede ervaring achter de rug en kan ze voor de regio Mechelen zeker aanbevelen! :)

 

IMG_3091blur.thumb.jpg.a0f63e6d256d8566eb170f9d37b9992f.jpg

IMG_3115blur.thumb.jpg.8e310f59fe707ff9fc970247525d6a8d.jpg

IMG_3119.thumb.jpg.ca43aa974b3b7d4cfe0027f3d63662d8.jpg

IMG_3088.thumb.jpg.108fa49d3724a4ff87b0b43b71d56193.jpg

IMG_3070.thumb.jpg.6d5f68be76995290430dd9213c071b36.jpg

  • Vind ik leuk 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn er aan te raden producten om ne auto te wassen zonder water?

 

Waarom? De 309 hier staat helemaal gestript (geen deurrubbers ed. meer) maar zou es 5j stof en vuil er af willen halen om met de carrosserier te kunnen inschatten wat er werkelijk nodig is. En ik moet het in de garage doen wegens geen inrit waar ik de kas effe naar toe kan rollen. ☺️

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn wel waterless washes, ja.

Zelf heb ik ooit eens een Nederlander, die zijn
bazaar kwam voorstellen op AF, uitgedaagd.
Die heeft me dan een doos met samples toegestuurd, w.o. een waterless wash

http://www.autoforum.be/forum/car-cleaning-detailing/car-cleaning-product-reviews/53339-eco-green-car-clean

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 3 weken later...

Iemand tips of info over een basispakket van Polish? Mag 2-3 staps zijn.. En pads voor een 125mm machine

En evt een simpele Wax, ik ben totaal geen professionele gebruiker. Gebruiksgemak van de producten is dus win-win :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nogal fan van de Menzerna-polishes.

 

Afhankelijk van de correctie die nodig is, ga je een grovere korrel nodig hebben (hoe lager het getal, hor straffer het product).

 

Vroeger kocht ik altijd de PF2500, en varieerde ik met pads (polishing pad + finishingpad) om de gewone waskrasjes weg te krijgen, en had ik de 400 icm met een compoundingpad om de ergere defecten weg te werken.

 

Ik merk echter dat de PF2500 niet meer in Bert zijn gamma zit.

 

Qua pads koop ik gewoonlijk wat Bert me aanraadt default_smile.png. Die van Menzerna vond ik niet zo goed.

 

 

Een simpele, gemakkelijke wax is en blijft de Natural Paste Wax van Poorboys. Veel glans voor weinig geld, en gemakkelijk aan te brengen (en uit te buffen).

 

 

Voorzie ook genoeg doekjes om de polish en de wax af te nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ex-Mooseman zei:

Ik ben nogal fan van de Menzerna-polishes.

 

Afhankelijk van de correctie die nodig is, ga je een grovere korrel nodig hebben (hoe lager het getal, hor straffer het product).

 

Vroeger kocht ik altijd de PF2500, en varieerde ik met pads (polishing pad + finishingpad) om de gewone waskrasjes weg te krijgen, en had ik de 400 icm met een compoundingpad om de ergere defecten weg te werken.

 

Ik merk echter dat de PF2500 niet meer in Bert zijn gamma zit.

 

Qua pads koop ik gewoonlijk wat Bert me aanraadt default_smile.png. Die van Menzerna vond ik niet zo goed.

 

 

Een simpele, gemakkelijke wax is en blijft de Natural Paste Wax van Poorboys. Veel glans voor weinig geld, en gemakkelijk aan te brengen (en uit te buffen).

 

 

Voorzie ook genoeg doekjes om de polish en de wax af te nemen.

Thnx!

Ik had reeds de Menzerna 400 staan, die 2200 & 2500 als tussenstap, en afwerken met 3k? Of zou je een kleinere tussenstap aanraden.. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thnx!
Ik had reeds de Menzerna 400 staan, die 2200 & 2500 als tussenstap, en afwerken met 3k? Of zou je een kleinere tussenstap aanraden.. 
 
 

Ik vind die 2500 al behoorlijk ça va, als je begint met een polishingpad, en verder doorwerkt met een finishingpad, volgens de instructies van@Simoni.
De meerwaarde van nog een graadje fijnere polish is eerder miniem, tenzij op een heel zachte lak aan het werken bent.
Tussen de 400 en de 2500 heb ik ook niks in mijn bak zitten.
@alexx : verwerkt die Gyeon-wax een beetje gemakkelijk?
Of is het zoals SoftFusso, waar je goed moet opletten dat je geen strepen of vlekken hebt?
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Niet helemaal detailing maar in de buurt: ik wil wat steenslag in de lak repareren. Het hoeft niet perfect te zijn maar gaat liefst wel een tijd mee.

Op een plek van een halve cm waar de lak eraf is is er oppervlakkige roestvorming. Ik heb een kit met basislack(base coat) en klarlack(clear coat) van MG PRIME gekocht en nat/droog schuurpapier van 1500 en iets tussenin, 800 dacht ik.

Moet ik nog een primer/onderlak kopen voor zoiets? Ik snap dat ik eerst dat roest moet wegkrijgen. Met azijn misschien? WD40? Heeft er iemand een link naar een gids die wat de balans vindt tussen niet te moeilijk maar toch degelijk?

Danke schoon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

tx maar dat is te hoog gegrepen. Momenteel zie ik de binnenkant van een wielboog waar ik misschien meer dan een cm moet repareren , 5mm rand van voorruit, 2mm op dak en de rest is optioneel. Het gaat om retouches met de hand om te zorgen dat het niet roest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, "spotrepair" noemen ze dat.

Maar als je dat echt goed wil doen moet je toch serieus uitnevelen.

 

Check onderstaande playlist:

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit het alcantara van mijn pa zijn Audi heb ik die nooit helemaal weg gekregen, in elk geval. Zijn airco was (opnieuw, nadat die twee voordien ‘hersteld’ was) gesneuveld tijdens een hittegolf in Italië. De mens is al een zweter, maar toen was dat echt buiten categorie.

Bij leder hangt er veel van af welk soort leder je hebt: met open poriën, of, de andere kant van segment: dicht geschilderd vel van een plastieken koe.
Bij het laatste zal het gemakkelijker zijn dan bij het eerste.
Ik zou aan de slag gaan met een goeie leder-cleaner (van colourlock ofzo), en een zachte borstel.
Zo heb ik de zoutvlekken van zeewater uit mijn achterbank gekregen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is echt leder die ik reeds met een zachte borstel en leder cleaner heb gekuist maar dat helpt niet , zit wel diep in de poriën van het leder .

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een eindje geleden heb ik op een stuk van mijn kofferplank 2-takt olie gemorst (een serieuze hoeveelheid). Gelukkig kon ik dat stuk verwijderen en heb het een aantal weken laten uitlekken op keukenpapier, karton,... Het meeste is er op deze manier wel uit, maar niet volledig. 

Iemand een idee wat je hier best voor kan gebruiken? Tapijtreiniger + borstel, stomen,.. ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, vince522 zei:

Een eindje geleden heb ik op een stuk van mijn kofferplank 2-takt olie gemorst (een serieuze hoeveelheid). Gelukkig kon ik dat stuk verwijderen en heb het een aantal weken laten uitlekken op keukenpapier, karton,... Het meeste is er op deze manier wel uit, maar niet volledig. 

Iemand een idee wat je hier best voor kan gebruiken? Tapijtreiniger + borstel, stomen,.. ?

extractor (zijnde een geëvolueerde tapijtreiniger) huren bij Boels ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27/5/2021 om 10:24, ir_fuel zei:

Ja, "spotrepair" noemen ze dat.

Maar als je dat echt goed wil doen moet je toch serieus uitnevelen.

Ik heb gewoon het roest weggeschuurd, dan ontvet en basecoat en clearcoat aangebracht in veel kleine beetjes. het resultaat is goed te doen maar als ik dat helemaal effen/onzichtbaar wil moet ik nog verder afschuren. Alleen op het dak valt dat te overwegen. Goed dat ik niet meer dan drie plekjes gedaan heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 hours ago, Le Capri Mauve said:

Ik heb gewoon het roest weggeschuurd, dan ontvet en basecoat en clearcoat aangebracht in veel kleine beetjes. het resultaat is goed te doen maar als ik dat helemaal effen/onzichtbaar wil moet ik nog verder afschuren. Alleen op het dak valt dat te overwegen. Goed dat ik niet meer dan drie plekjes gedaan heb.

En nu maar hopen dat uwe clear coat niet gaat barsten binnen een maand. Been there done that :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minuten geleden, ir_fuel zei:

En nu maar hopen dat uwe clear coat niet gaat barsten binnen een maand. Been there done that :D 

had dat van jou niet meer te maken met de ondergrond waarop je aan het werk was (ik vermoed dat het over de race-käfer gaat ?) ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ir_fuel zei:

En nu maar hopen dat uwe clear coat niet gaat barsten binnen een maand. Been there done that :D 

Met een tandenstokerke in de loop van twee dagen aangebracht. Zal in elk geval niet barsten doordat ik te snel wilde gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, ex-Mooseman said:

had dat van jou niet meer te maken met de ondergrond waarop je aan het werk was (ik vermoed dat het over de race-käfer gaat ?) ?

Het is ingewikkeld :D  Zover ben ik ondertussen al. 

Maar het probleem is dat het heel lang kan duren eer je het finale resultaat hebt, omdat die solventen vrij lang blijven uitdampen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, Le Capri Mauve said:

Met een tandenstokerke in de loop van twee dagen aangebracht. Zal in elk geval niet barsten doordat ik te snel wilde gaan.

Ah dat gaat echt over een hele kleine oppervlakte dan? Ik zou denken dat dat met een spuitbus was :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid