Jeroen_M5 1.893 Geplaatst: 27 februari 2012 Geplaatst: 27 februari 2012 Verander dat dan; jullie zitten er toch naast? Als mijn moeder zoiets zou doen zeg ik toch op z'n minst hoe het wel moet. Geloof mij, ik zeg dat genoeg. Maar mijn ma bv rijdt al meer dan 20 jaar zo. Als het er niet in zit, zit het er niet in hé. Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 27 februari 2012 Geplaatst: 27 februari 2012 Kijkt er eigenlijk nog iemand naar rechts bij het opdraaien van een straat? Laatste dagen weer een paar keer bijna een frontale botsing gehad. Maar nee, ik ben natuurlijk de gek omdat ik inhaal Deze ochtend ook nog meegemaakt. Is een véél voorkomende fout. Gelukkig zag ik het van ver gebeuren, en kon ik invoegen (maar heb wel nog een beetje gewacht). En ZIJ knipperen met de lichten, inderdaad. Woedend maakt me dat, maar je kan er niks aan doen. Quote
RRD 9.535 Geplaatst: 27 februari 2012 Geplaatst: 27 februari 2012 Deze ochtend ook nog meegemaakt. Is een véél voorkomende fout. Gelukkig zag ik het van ver gebeuren, en kon ik invoegen (maar heb wel nog een beetje gewacht). En ZIJ knipperen met de lichten, inderdaad.Woedend maakt me dat, maar je kan er niks aan doen. Maak ik ook heel vaak mee. Ik anticipeer er serieus op. Quote
RRD 9.535 Geplaatst: 27 februari 2012 Geplaatst: 27 februari 2012 Vandaag weer een complete retard tegengekomen. Het scheelde niet veel of ik was uitgestapt. Wegversmalling zonder borden die aangeven welke kant voorrang heeft. Kwestie van hoffelijkheid dus. Twee auto's voor mij gaan erdoor en ik volg. Van de andere kant komt een complete malloot met een Mazda 626 die de neus van zijn auto in de wegversmalling duwt terwijl ik er al OP ben. Ik was duidelijk eerder + ik volgde de auto's voor mij. Kerel zet zijn pharen op waardoor ik verblind word (valavond) en ik nauwelijks nog zie waar ik rijd. Volgas gegeven, op hem afgestoven en op het laatste moment ontweken + claxon concert. Kerel wist niet goed wat er gebeurde, verdomme wat was ik kwaad. Achteraf natuurlijk niet zo verstandig, want aangezien ik echt wel wat verblind was had het makkelijk verkeerd kunnen gaan. Quote
TCT 6.310 Geplaatst: 27 februari 2012 Geplaatst: 27 februari 2012 Vandaag weer een complete retard tegengekomen. Het scheelde niet veel of ik was uitgestapt.Wegversmalling zonder borden die aangeven welke kant voorrang heeft. Kwestie van hoffelijkheid dus. Twee auto's voor mij gaan erdoor en ik volg. Van de andere kant komt een complete malloot met een Mazda 626 die de neus van zijn auto in de wegversmalling duwt terwijl ik er al OP ben. Ik was duidelijk eerder + ik volgde de auto's voor mij. Kerel zet zijn pharen op waardoor ik verblind word (valavond) en ik nauwelijks nog zie waar ik rijd. Volgas gegeven, op hem afgestoven en op het laatste moment ontweken + claxon concert. Kerel wist niet goed wat er gebeurde, verdomme wat was ik kwaad. Achteraf natuurlijk niet zo verstandig, want aangezien ik echt wel wat verblind was had het makkelijk verkeerd kunnen gaan. Heat of the moment... Ik zou hoogstwrs op z'n minst een gesprekje met d emalloot gaan voeren... Quote
Kakker Scheef 2.512 Geplaatst: 28 februari 2012 Geplaatst: 28 februari 2012 Vandaag weer een complete retard tegengekomen. Het scheelde niet veel of ik was uitgestapt.Wegversmalling zonder borden die aangeven welke kant voorrang heeft. Kwestie van hoffelijkheid dus. Twee auto's voor mij gaan erdoor en ik volg. Van de andere kant komt een complete malloot met een Mazda 626 die de neus van zijn auto in de wegversmalling duwt terwijl ik er al OP ben. Ik was duidelijk eerder + ik volgde de auto's voor mij. Kerel zet zijn pharen op waardoor ik verblind word (valavond) en ik nauwelijks nog zie waar ik rijd. Volgas gegeven, op hem afgestoven en op het laatste moment ontweken + claxon concert. Kerel wist niet goed wat er gebeurde, verdomme wat was ik kwaad. Achteraf natuurlijk niet zo verstandig, want aangezien ik echt wel wat verblind was had het makkelijk verkeerd kunnen gaan. Wie van de twee reed richting centrum? Quote
Gast caoimhin Geplaatst: 28 februari 2012 Geplaatst: 28 februari 2012 Ik heb zo eens minuten lang de weg geblokkeerd, omdat niemand mij de voorrang gaf waar ik recht op had. Dat ik moet wachten op diegenen die reeds op de wegversmalling rijden, daar heb ik geen probleem mee, maar de rest moet mij wel voor laten. Maar in mijn geval stond het wel aangegeven dat ik voorrang had, dus staat los van RRD zijn ergernis Quote
whispy 158 Geplaatst: 28 februari 2012 Geplaatst: 28 februari 2012 Ik heb zo eens minuten lang de weg geblokkeerd, omdat niemand mij de voorrang gaf waar ik recht op had. Dat ik moet wachten op diegenen die reeds op de wegversmalling rijden, daar heb ik geen probleem mee, maar de rest moet mij wel voor laten. Maar in mijn geval stond het wel aangegeven dat ik voorrang had, dus staat los van RRD zijn ergernis Zelfde meegemaakt, persoon die van de andere kant kwam is dan nog eens uitgestapt en verhaal komen halen. Nadien heb 'k er nog 'n paar minuten gestaan. (uitvoegstrook was nota bene 3m achter zijn wagen en had hij die gebruikt, dan was ie 10 minuten sneller op z'n bestemming geweest) Quote
Wax-it.be 1.639 Geplaatst: 28 februari 2012 Geplaatst: 28 februari 2012 Kijkt er eigenlijk nog iemand naar rechts bij het opdraaien van een straat? Laatste dagen weer een paar keer bijna een frontale botsing gehad. Maar nee, ik ben natuurlijk de gek omdat ik inhaal Inhalen is heden ten dage blijkbaar een misdrijf geworden, toch als je van de reacties van andere uitgaat ! Oudenaarde -> kruishoutem. Dat is voor een groot deel 90 met hier en daar wat 70 stroken. Kom je dus op een héél lang recht stuk 90 en ga je je tragere voorrijder (die uiteraard nog 70 rijdt) voorbij aan 100 krijg je gegarandeerd een toeter of lichtconcert ! Quote
DenDuvel 4.679 Geplaatst: 28 februari 2012 Geplaatst: 28 februari 2012 Inhalen is heden ten dage blijkbaar een misdrijf geworden, toch als je van de reacties van andere uitgaat ! Oudenaarde -> kruishoutem. Dat is voor een groot deel 90 met hier en daar wat 70 stroken. Kom je dus op een héél lang recht stuk 90 en ga je je tragere voorrijder (die uiteraard nog 70 rijdt) voorbij aan 100 krijg je gegarandeerd een toeter of lichtconcert ! Het is erger dan dat. Het is "op een normale manier deelnemen aan het verkeer" dat niemand nog kan verdragen. Quote
RRD 9.535 Geplaatst: 28 februari 2012 Geplaatst: 28 februari 2012 Wie van de twee reed richting centrum? Geen van beiden. Situeert zich in een woonwijk. Quote
gewoon ik 8.348 Geplaatst: 28 februari 2012 Geplaatst: 28 februari 2012 Inhalen is heden ten dage blijkbaar een misdrijf geworden, toch als je van de reacties van andere uitgaat ! Oudenaarde -> kruishoutem. Dat is voor een groot deel 90 met hier en daar wat 70 stroken. Kom je dus op een héél lang recht stuk 90 en ga je je tragere voorrijder (die uiteraard nog 70 rijdt) voorbij aan 100 krijg je gegarandeerd een toeter of lichtconcert ! Ook zo een toffe is dat ze eerst 60 rijden op het stuk waar je niet voorbij kan en het moment dat je er voorbij kan, vlammen ze daar al aan een veel te hoge snelheid tot een flitspaal. Ergerlijk! Quote
abtler 4.511 Geplaatst: 28 februari 2012 Geplaatst: 28 februari 2012 Ik heb zo eens minuten lang de weg geblokkeerd, omdat niemand mij de voorrang gaf waar ik recht op had. Dat ik moet wachten op diegenen die reeds op de wegversmalling rijden, daar heb ik geen probleem mee, maar de rest moet mij wel voor laten. Zijn altijd van die 'leuke' situaties .. Als er geen duidelijke voorrangsregels is, probeer ik in te schatten wat voor malloot aan de andere kant komt en of hij het recht van de sterkste (of grootste auto) goed inschat . Zover dus nooit echt problemen mee gehad, in tegenstelling tot wat familie/kennissen Mijn nichtje (in haar jonge onbezonnen jaren) gewoon gas erop en schrapen maar. Volledige zijkant van haar wagen en de in de versmalling stilstaande tegenpartij beschadigd. Vriend van een van mijn medewerksters, veroorzaakt door zijn eigen temperament (en zoals hij zei wat laagstaande zon, die echter op dat tijdstip niet zeer waarschijnlijk was) gewoon doorrijden en los erbovenop. In beide gevallen dus hun schuld (verzekeringen en de naasten waren weer blij :chair: ) Quote
Gast wooter Geplaatst: 28 februari 2012 Geplaatst: 28 februari 2012 Wegversmalling zonder borden die aangeven welke kant voorrang heeft. Kwestie van hoffelijkheid dus. Wegversmalling aan beide kanten? Of aan één kant? Volgen van je voorliggers betekent niks. Als je voorrangplichtig bent, moet je stoppen. In wegversmallingen bestaat geen hoffelijkheid, ik volg daar enkel de regels. Quote
Gast wooter Geplaatst: 28 februari 2012 Geplaatst: 28 februari 2012 Ook zo een toffe is dat ze eerst 60 rijden op het stuk waar je niet voorbij kan en het moment dat je er voorbij kan, vlammen ze daar al aan een veel te hoge snelheid tot een flitspaal. Ergerlijk! Paar jaar geleden een malloot die mij blokkeerde bij een wegversmalling in de verte, en ik was met de motorfiets. Met veel moeite toch voorbij geraakt. Oei, handschoenen zitten los dus op de oprit van de snelweg stop ik even om mijn handschoen goed aan te trekken. Kerel komt voorbij, ik vertrek terug, kerel denkt dat ik achter 'm aan kom en rijdt aan 160 voorbij een flitser op de snelweg Quote
RRD 9.535 Geplaatst: 28 februari 2012 Geplaatst: 28 februari 2012 Wegversmalling aan beide kanten? Of aan één kant?Volgen van je voorliggers betekent niks. Als je voorrangplichtig bent, moet je stoppen. In wegversmallingen bestaat geen hoffelijkheid, ik volg daar enkel de regels. Aan beide kanten. Enlighten me hoe het dan zou moeten? Quote
tato 1.906 Geplaatst: 28 februari 2012 Geplaatst: 28 februari 2012 (aangepast) Aan beide kanten. Enlighten me hoe het dan zou moeten? Twee rijvakken over laten gaan naar 1 rijvak en weer terug. ==>--<== 28 februari 2012 aangepast door tato Quote
Gast wooter Geplaatst: 28 februari 2012 Geplaatst: 28 februari 2012 Aan beide kanten. Enlighten me hoe het dan zou moeten? Vrij eenvoudig dan: 15.2. De bestuurder moet, bij het kruisen een voldoende zijdelingse afstand laten en, zo nodig, naar rechts uitwijken. De bestuurder, waarvan het doorrijden belemmerd wordt door een hindernis of door de aanwezigheid van andere weggebruikers, moet vertragen en, zo nodig, stoppen om de tegemoetkomende weggebruikers doorgang te verlenen. Quote
DDke 8.688 Geplaatst: 28 februari 2012 Geplaatst: 28 februari 2012 Zijn altijd van die 'leuke' situaties .. Als er geen duidelijke voorrangsregels is, probeer ik in te schatten wat voor malloot aan de andere kant komt en of hij het recht van de sterkste (of grootste auto) goed inschat . Zover dus nooit echt problemen mee gehad, in tegenstelling tot wat familie/kennissenMijn nichtje (in haar jonge onbezonnen jaren) gewoon gas erop en schrapen maar. Volledige zijkant van haar wagen en de in de versmalling stilstaande tegenpartij beschadigd. Vriend van een van mijn medewerksters, veroorzaakt door zijn eigen temperament (en zoals hij zei wat laagstaande zon, die echter op dat tijdstip niet zeer waarschijnlijk was) gewoon doorrijden en los erbovenop. In beide gevallen dus hun schuld (verzekeringen en de naasten waren weer blij :chair: ) Foto's van het nichtje? Quote
TCT 6.310 Geplaatst: 28 februari 2012 Geplaatst: 28 februari 2012 RRD geef eens een google maps look op de situatie... Quote
TCT 6.310 Geplaatst: 28 februari 2012 Geplaatst: 28 februari 2012 Vrij eenvoudig dan: RRD was in z'n recht dan hé... Die tegenligger wordt belemmert door alreeds passerend verkeer en moet dus ook voorrang geven aan RRD die ook een tegemoetkomende weggebruikers is... Quote
Naish 9.563 Geplaatst: 28 februari 2012 Geplaatst: 28 februari 2012 Vandaag weer een complete retard tegengekomen. Het scheelde niet veel of ik was uitgestapt.Wegversmalling zonder borden die aangeven welke kant voorrang heeft. Kwestie van hoffelijkheid dus. Twee auto's voor mij gaan erdoor en ik volg. Van de andere kant komt een complete malloot met een Mazda 626 die de neus van zijn auto in de wegversmalling duwt terwijl ik er al OP ben. Ik was duidelijk eerder + ik volgde de auto's voor mij. Kerel zet zijn pharen op waardoor ik verblind word (valavond) en ik nauwelijks nog zie waar ik rijd. Volgas gegeven, op hem afgestoven en op het laatste moment ontweken + claxon concert. Kerel wist niet goed wat er gebeurde, verdomme wat was ik kwaad. Achteraf natuurlijk niet zo verstandig, want aangezien ik echt wel wat verblind was had het makkelijk verkeerd kunnen gaan. Ook eens gehad en heb daarvoor een goeie oplossing: gewoon stoppen als je niet doorkan en dan zonder opkijken in een boekje beginnen lezen Eens gehad waar ik duidelijk in mijn recht was want camion geparkeerd op de strook van de andere en hij dacht nog snel mee te rijden met die voor hem... Zat een redelijk gat tussen, dus hij kon niet meer door... Man, hij had bijna zijn stuur in zijn handen... Ik ken maar de E17 goed en de E40. Was gisteren gewoon aan het vergelijken in de auto. Tja, tot een goed jaar terug was de staat van de E17 echt wel slecht... Die is nu idd grotendeels vernieuwd en beter dan de E40... Inhalen is heden ten dage blijkbaar een misdrijf geworden, toch als je van de reacties van andere uitgaat ! Oudenaarde -> kruishoutem. Dat is voor een groot deel 90 met hier en daar wat 70 stroken. Kom je dus op een héél lang recht stuk 90 en ga je je tragere voorrijder (die uiteraard nog 70 rijdt) voorbij aan 100 krijg je gegarandeerd een toeter of lichtconcert ! ²²²²²² Donkere achterruiten Denken ze dat ik dat niet zie en zo... Quote
Naish 9.563 Geplaatst: 28 februari 2012 Geplaatst: 28 februari 2012 Vandaag weer een complete retard tegengekomen. Het scheelde niet veel of ik was uitgestapt.Wegversmalling zonder borden die aangeven welke kant voorrang heeft. Kwestie van hoffelijkheid dus. Twee auto's voor mij gaan erdoor en ik volg. Van de andere kant komt een complete malloot met een Mazda 626 die de neus van zijn auto in de wegversmalling duwt terwijl ik er al OP ben. Ik was duidelijk eerder + ik volgde de auto's voor mij. Kerel zet zijn pharen op waardoor ik verblind word (valavond) en ik nauwelijks nog zie waar ik rijd. Volgas gegeven, op hem afgestoven en op het laatste moment ontweken + claxon concert. Kerel wist niet goed wat er gebeurde, verdomme wat was ik kwaad. Achteraf natuurlijk niet zo verstandig, want aangezien ik echt wel wat verblind was had het makkelijk verkeerd kunnen gaan. Ook eens gehad en heb daarvoor een goeie oplossing: gewoon stoppen als je niet doorkan en dan zonder opkijken in een boekje beginnen lezen Eens gehad waar ik duidelijk in mijn recht was want camion geparkeerd op de strook van de andere en hij dacht nog snel mee te rijden met die voor hem... Zat een redelijk gat tussen, dus hij kon niet meer door... Man, hij had bijna zijn stuur in zijn handen... Ik ken maar de E17 goed en de E40. Was gisteren gewoon aan het vergelijken in de auto. Tja, tot een goed jaar terug was de staat van de E17 echt wel slecht... Die is nu idd grotendeels vernieuwd en beter dan de E40... Inhalen is heden ten dage blijkbaar een misdrijf geworden, toch als je van de reacties van andere uitgaat ! Oudenaarde -> kruishoutem. Dat is voor een groot deel 90 met hier en daar wat 70 stroken. Kom je dus op een héél lang recht stuk 90 en ga je je tragere voorrijder (die uiteraard nog 70 rijdt) voorbij aan 100 krijg je gegarandeerd een toeter of lichtconcert ! ²²²²²² Donkere achterruiten Denken ze dat ik dat niet zie en zo... Quote
Kakker Scheef 2.512 Geplaatst: 28 februari 2012 Geplaatst: 28 februari 2012 RRD was in z'n recht dan hé... Die tegenligger wordt belemmert door alreeds passerend verkeer en moet dus ook voorrang geven aan RRD die ook een tegemoetkomende weggebruikers is... Je bedoelt dat hij in zijn rechd was. Quote
RRD 9.535 Geplaatst: 28 februari 2012 Geplaatst: 28 februari 2012 RRD geef eens een google maps look op de situatie... http://maps.google.com/maps?q=Turnhout,+België&hl=nl&ie=UTF8&ll=51.300483,4.953371&spn=0.001432,0.002468&sll=37.0625,-95.677068&sspn=58.294644,80.859375&oq=turnhout&hnear=Turnhout,+Antwerpen,+Vlaams+Gewest,+België&t=h&z=19&layer=c&cbll=51.300483,4.953371&panoid=fJaolx9zVPIMpRnrBxLM0A&cbp=13,214.29,,0,30.42 Voila. Zo kwam ik aanrijden. Ben benieuwd wie me kan uitleggen wie er officieel voorrang heeft dan, want ik dacht oprecht dat het een kwestie van hoffelijkheid is. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.