Ritsuke 6.252 Geplaatst: 19 maart 2012 Geplaatst: 19 maart 2012 Inderdaad.Geen rij- en rusttijden want geen tachograaf, vanaf 18j mag je rijden, andere taksen dacht ik ... een hele hoop voordelen maar ook onveilige situaties. De transportsector is er al een eind mee bezig, maar 't is moeilijk aan te pakken. Inderdaad, het is een ramp aan het worden... Quote
gewoon ik 8.348 Geplaatst: 19 maart 2012 Geplaatst: 19 maart 2012 Mensen die belachelijk veel plaats laten op hun voorligger aan de lichten. Stoppen op de lijn aan de rode lichten is voor velen ook onmogelijk. Heel vaak zie ik de auto naast me stoppen aan mijn koffer. En rode mazout mogen tanken..Denk zelfs dat je daar vanaf 16j mee mag rijden? Rode is enkel als ze van en naar hun veld rijden dacht ik. Een maat van mij zijn pa is vlasboer. Regelmatig controle (hun velden liggen in Frankrijk). En al veel dat de douane, later voorbijrijdt om te kijken of je wel degelijk op het veld gereden bent en aan het werken bent. 16jaar is nog strenger : vraag maar aan de leerlingen van de tuindersscholen Quote
Tomski 5.334 Geplaatst: 19 maart 2012 Geplaatst: 19 maart 2012 of automobilisten die denken dat ze een fiets zijn, zodat ze denken het recht te hebben tot op het vak van de fietsers aan de lichten te gaan staan Quote
Tomski 5.334 Geplaatst: 19 maart 2012 Geplaatst: 19 maart 2012 Ik heb trouwens de indruk dat men in Nederland de mentaliteit een beetje veranderd is en dat men tegenwoordig veel makkelijker plaats maakt voor sneller verkeer dan in België. Vreemd, want een jaar of tien geleden was mijn ervaring eerder omgekeerd, toen heerste daar precies zo'n mentaliteit van: ik fiets hem er gauw tussen, en "ik blijf lekker links hangen want je mag toch niet harder".Ik moet regelmatig in Lanaken zijn, en de laatste tijd heb ik meer en meer de neiging om langs Eindhoven te rijden. Het is een pak omrijden, maar in tijd ongeveer even snel en het spaart een hoop ergernis. "Mijn kas opfretten" is voor mij trouwens het vermoeiendste aspect aan het rijden geworden. NL = Nur Links Quote
DenDuvel 4.679 Geplaatst: 19 maart 2012 Geplaatst: 19 maart 2012 of automobilisten die denken dat ze een fiets zijn, zodat ze denken het recht te hebben tot op het vak van de fietsers aan de lichten te gaan staan Of fietsers die denken dat ze automobilist zijn, en in het midden van de baan voor je komen rijden. Quote
Gast wooter Geplaatst: 19 maart 2012 Geplaatst: 19 maart 2012 of automobilisten die denken dat ze een fiets zijn, zodat ze denken het recht te hebben tot op het vak van de fietsers aan de lichten te gaan staan Maar daar heeft de wegbeheerder ook een hand in... Zo ken ik in Bilzen en in Brussel plekken waar het fietspad tussen twee rijvakken loopt, of in het midden van de baan begint... Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 19 maart 2012 Auteur Geplaatst: 19 maart 2012 of automobilisten die denken dat ze een fiets zijn, zodat ze denken het recht te hebben tot op het vak van de fietsers aan de lichten te gaan staan Da's toch voor tweewielers, en ze staan er meestal toch maar met twee wielen op? Quote
Tomski 5.334 Geplaatst: 19 maart 2012 Geplaatst: 19 maart 2012 Da's toch voor tweewielers, en ze staan er meestal toch maar met twee wielen op? Bij ons aan de lichten kunnen ze daar met 4 wielen instaan Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 19 maart 2012 Auteur Geplaatst: 19 maart 2012 Bij ons aan de lichten kunnen ze daar met 4 wielen instaan In jouw pauper regio rijden ze allemaal met smartjes rond? Quote
Tomski 5.334 Geplaatst: 19 maart 2012 Geplaatst: 19 maart 2012 In jouw pauper regio rijden ze allemaal met smartjes rond? nee hoor, fietswachtstroken van 5 meter aan elk licht Quote
Tomski 5.334 Geplaatst: 19 maart 2012 Geplaatst: 19 maart 2012 Bijvoorbeeld: http://maps.google.be/maps?q=sint+goriksplein+haaltert&hl=nl&ll=50.90185,4.006796&spn=0.001116,0.00327&sll=50.805935,4.432983&sspn=4.582861,13.392334&t=h&hnear=Sint-Goriksplein,+Haaltert+9450+Haaltert,+Oost-Vlaanderen,+Vlaams+Gewest&z=19&layer=c&cbll=50.901972,4.006639&panoid=9-w8i3NA1m58GyDBKn5nWQ&cbp=12,160.83,,0,9.97&source=gplus-ogsb dan staan de auto's dus tot aan het zebrapad, en ze durven claxoneren op een fiets als die daar staat Quote
JanC 7.873 Geplaatst: 19 maart 2012 Geplaatst: 19 maart 2012 Dat is ook niet nuttig, als beide partijen zich normaal zouden gedragen. Waar auto's zich wel van bewust moeten zijn, is dat een fietser daar ook links mag afdraaien. Als je als een braaf kieken rechts wacht om links af te slaan (want zo hoort het toch voor een fietser, denk ik?), snijden al die auto's die naar links moeten je zomaar de pas af. Dus daar kan zo'n vak wel helpen. Quote
Tomski 5.334 Geplaatst: 19 maart 2012 Geplaatst: 19 maart 2012 Dat is ook niet nuttig, als beide partijen zich normaal zouden gedragen.Waar auto's zich wel van bewust moeten zijn, is dat een fietser daar ook links mag afdraaien. Als je als een braaf kieken rechts wacht om links af te slaan (want zo hoort het toch voor een fietser, denk ik?), snijden al die auto's die naar links moeten je zomaar de pas af. Dus daar kan zo'n vak wel helpen. ik vind dat een handig vak (als ik met de fiets ben) Quote
tuscani 11.790 Geplaatst: 19 maart 2012 Geplaatst: 19 maart 2012 En zelf rijden ze dan wel nog door, en jij staat voor het rood :chair: idd Quote
tuscani 11.790 Geplaatst: 19 maart 2012 Geplaatst: 19 maart 2012 Heb zo wel eens één kerel terug gehad. Kwam hem iets later weer tegen, heb hem ingehaald en dan zijn snelheid voor hem blijven rijden in de hoop goed uit te komen aan de volgende lichten. De eerste lichten had ik geen geluk, de tweede wel. Zag dat het lichtje van de voetgangers rood werd (van de straat die ik moest kruisen dus), dus dat wou zeggen dat het bij ons toch niet lang meer groen ging blijven. Vertragen, vertragen, vertragen .. oranje, en door Maar het deerde hem precies niet echt die trekken hun dat niet aan. dat zijn degenen die voor u aan 30 rijden in bebouwde kom, maar wel zonder te remmen zijstraten die voorrang hebben voorbij tuffen. kom er zo veel tegen, altijd 30 en zonder te stoppen. jij remt af voor die straat en geeft nadien gas,.......... 3sec plak je weer in hun gat, tot je aan lichten komt die van mijlenver op groen staan en net voor hun verspringen en dan rijden ze gewoon door en sta je aan het rood. Quote
tuscani 11.790 Geplaatst: 19 maart 2012 Geplaatst: 19 maart 2012 Bijvoorbeeld:http://maps.google.be/maps?q=sint+goriksplein+haaltert&hl=nl&ll=50.90185,4.006796&spn=0.001116,0.00327&sll=50.805935,4.432983&sspn=4.582861,13.392334&t=h&hnear=Sint-Goriksplein,+Haaltert+9450+Haaltert,+Oost-Vlaanderen,+Vlaams+Gewest&z=19&layer=c&cbll=50.901972,4.006639&panoid=9-w8i3NA1m58GyDBKn5nWQ&cbp=12,160.83,,0,9.97&source=gplus-ogsb dan staan de auto's dus tot aan het zebrapad, en ze durven claxoneren op een fiets als die daar staat dat vak daar is zo lang omdat er anders geen bus meer kan afdraaien, die de straat in wilt. serieus smallekes hoor. Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 19 maart 2012 Auteur Geplaatst: 19 maart 2012 dat vak daar is zo lang omdat er anders geen bus meer kan afdraaien, die de straat in wilt. serieus smallekes hoor. Soms vraag ik me af hoe wegbeheerders redeneren hoor. "Hey, weet je dat straatje waar de bussen zo moeilijk kunnen afdraaien?" "Daar in Haaltert?" "Ja, dat! Als we daar nu eens een voorsorteer vak voor fietsers maken. Dat wordt lachen als er een bus zo'n paar fietsers tegelijk weg maait bij het afdraaien." "Prima idee, doen we!" Quote
gewoon ik 8.348 Geplaatst: 19 maart 2012 Geplaatst: 19 maart 2012 Soms vraag ik me af hoe wegbeheerders redeneren hoor."Hey, weet je dat straatje waar de bussen zo moeilijk kunnen afdraaien?" "Daar in Haaltert?" "Ja, dat! Als we daar nu eens een voorsorteer vak voor fietsers maken. Dat wordt lachen als er een bus zo'n paar fietsers tegelijk weg maait bij het afdraaien." "Prima idee, doen we!" U heeft gewonnen .... ... .. . de spuitcamionette voor een volledig werkdag om te bewijzen dat we het beter kunnen. groeten De wegbeheerders Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 19 maart 2012 Geplaatst: 19 maart 2012 dat vak daar is zo lang omdat er anders geen bus meer kan afdraaien, die de straat in wilt. serieus smallekes hoor. 't is daar een soep, en dan al die paaltjes thv Delhaize Quote
tuscani 11.790 Geplaatst: 19 maart 2012 Geplaatst: 19 maart 2012 Soms vraag ik me af hoe wegbeheerders redeneren hoor."Hey, weet je dat straatje waar de bussen zo moeilijk kunnen afdraaien?" "Daar in Haaltert?" "Ja, dat! Als we daar nu eens een voorsorteer vak voor fietsers maken. Dat wordt lachen als er een bus zo'n paar fietsers tegelijk weg maait bij het afdraaien." "Prima idee, doen we!" en toch is dat de reden. als de wagens tot het einde parkeren kan er geen vrachtwagen meer inslaan. dus ligt de stopstreep 5meter achteruit en hebben ze na het invoeren van die voorsorteefietsvakken er zo'n fiets bijgetekend Quote
tuscani 11.790 Geplaatst: 19 maart 2012 Geplaatst: 19 maart 2012 't is daar een soep, en dan al die paaltjes thv Delhaize ja grellig hé. Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 19 maart 2012 Auteur Geplaatst: 19 maart 2012 en toch is dat de reden. als de wagens tot het einde parkeren kan er geen vrachtwagen meer inslaan. dus ligt de stopstreep 5meter achteruit en hebben ze na het invoeren van die voorsorteefietsvakken er zo'n fiets bijgetekend Dan hadden ze toch beter gewoon de stopstreep naar achter gelegd. Daar zo'n fietsvak plaatsen is dan toch om problemen vragen? :unknown: Quote
tuscani 11.790 Geplaatst: 19 maart 2012 Geplaatst: 19 maart 2012 de keren dat ik daar al gepasseerd ben heb ik nog niet veel fietsers er zien staan. en de keren dat er toevallig een fietser en een bus terzefldertijd waren heb ik nog niet gezien. blijft ook het feit dat ik als ik met de fiets ben op zo'n vak me ook nooit aan de uiterst linkerkant ga zetten Quote
Carlito 6.294 Geplaatst: 19 maart 2012 Geplaatst: 19 maart 2012 Waarom? Vrachtwagens/Bussen zien die fietsers staan, en die fietsers gaan zeker wel aan de kant voor zo een gevaarte hoor Quote
d_s 3.477 Geplaatst: 19 maart 2012 Geplaatst: 19 maart 2012 klopt! niet helemaal, ook niet van die rode mazout;). Geldt enkel voor rit hoeve naar veld. Geldt dus niet voor aannemerswerken ed. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.