janvkn 5.568 Geplaatst: 18 maart 2012 Auteur Geplaatst: 18 maart 2012 Overigens scheelt het ook of je tijdens het weekend of de week rijdt. Tijdens de week gaat het ook stroever. Goh stroever, 't is veel drukker ja, maar de grootste kemels rijden toch vooral tijdens het weekend rond hoor. Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 18 maart 2012 Geplaatst: 18 maart 2012 Ik erger mij daar eigenlijk totaal niet aan. Gewoon cruise control op laten staan en op het eerste vak blijven, ze moeten het maar weten. Nog nooit lichtconcert oid gehad ook... Ja amai. Da's ook 95% van de tijd wat ik doe, maar 2% gaat toch eens in de aanval met de lichten hoor/ dat negeer ik dan wel. Quote
Wax-it.be 1.639 Geplaatst: 18 maart 2012 Geplaatst: 18 maart 2012 Dat verschil is gigantisch.Met de Porsche ben je precies Mozes. Da is er idd over. Cruise Control op zetten en die moet zo goed als nooit af ! Zelf al staat die een pak hoger dan toegelaten Love it ! Ze smijten zich letterlijk opzij, soms wel heel ver op voorhand Quote
Martini Racing 2.777 Geplaatst: 18 maart 2012 Geplaatst: 18 maart 2012 Mensen die belachelijk veel plaats laten op hun voorligger aan de lichten. Quote
TCT 6.310 Geplaatst: 18 maart 2012 Geplaatst: 18 maart 2012 Indien de eerste in de rij, vul ik dat gat altijd... En maar zwaaien met hun pollekes... Wat me meer stoort aan he tlicht is mensen die met vanalles anders bezigzijn buiten autorijden... "Aaaaaah het is groen, w8, euhmz linkerpedaal indrukken jaaaa, pook in eerste zetten jaaaaa, rustig die linkerpedaal op laten komen en rechts heeeeel rustig induwen... En we zijn vertrokken" :puke: Vanaf dat het voetgangerslampje op rood springt, sta ik al gereed in 1ste hoor... Als er nog tramlichten bijstaan is het nog korter op de bal dat ik kan vertrekken :cool: Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 18 maart 2012 Geplaatst: 18 maart 2012 Of van die mensen die bij groen zo traag beginnen rijden tot het oranje wordt. Quote
toere 16.927 Geplaatst: 18 maart 2012 Geplaatst: 18 maart 2012 Of van die mensen die bij groen zo traag beginnen rijden tot het oranje wordt. Hatelijk:evil: Quote
Sjoerie 399 Geplaatst: 18 maart 2012 Geplaatst: 18 maart 2012 Mensen die belachelijk veel plaats laten op hun voorligger aan de lichten. Pinker opzetten en achteruit erin parkeren. Als een baas! Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 18 maart 2012 Geplaatst: 18 maart 2012 je zou het eigenlijk moeten doen he Quote
Gast caoimhin Geplaatst: 18 maart 2012 Geplaatst: 18 maart 2012 Of van die mensen die bij groen zo traag beginnen rijden tot het oranje wordt. En zelf rijden ze dan wel nog door, en jij staat voor het rood :chair: Quote
JanC 7.873 Geplaatst: 18 maart 2012 Geplaatst: 18 maart 2012 Tractors, altijd en overal, god mag weten waarom ze ooit verkavelingswegen hebben aangelegd. Quote
Greg 3.576 Geplaatst: 18 maart 2012 Geplaatst: 18 maart 2012 En zelf rijden ze dan wel nog door, en jij staat voor het rood :chair: Echt he :lolz: Dan wreet ik echt mijn kas op:lolz: Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 18 maart 2012 Geplaatst: 18 maart 2012 Tractors, altijd en overal, god mag weten waarom ze ooit verkavelingswegen hebben aangelegd. daarom rijd ik meestal langs boerenwegen, daar kom je ze niet tegen (echt hé) Quote
JanC 7.873 Geplaatst: 18 maart 2012 Geplaatst: 18 maart 2012 Aannemers beginnen die dingen ook maar al te goed te kennen. Die gevaartes halen wel stilaan 50 per uur... Typisch Belgisch fenomeen zeker, hier en daar achterpoortjes nemen? Quote
Gast caoimhin Geplaatst: 18 maart 2012 Geplaatst: 18 maart 2012 Echt he :lolz:Dan wreet ik echt mijn kas op:lolz: Heb zo wel eens één kerel terug gehad. Kwam hem iets later weer tegen, heb hem ingehaald en dan zijn snelheid voor hem blijven rijden in de hoop goed uit te komen aan de volgende lichten. De eerste lichten had ik geen geluk, de tweede wel. Zag dat het lichtje van de voetgangers rood werd (van de straat die ik moest kruisen dus), dus dat wou zeggen dat het bij ons toch niet lang meer groen ging blijven. Vertragen, vertragen, vertragen .. oranje, en door Maar het deerde hem precies niet echt Quote
Gast caoimhin Geplaatst: 18 maart 2012 Geplaatst: 18 maart 2012 Tractors, altijd en overal, god mag weten waarom ze ooit verkavelingswegen hebben aangelegd. Gisteren reed er één op de A12 tegen 40 of zo, levensgevaarlijk Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 18 maart 2012 Geplaatst: 18 maart 2012 Inderdaad. Geen rij- en rusttijden want geen tachograaf, vanaf 18j mag je rijden, andere taksen dacht ik ... een hele hoop voordelen maar ook onveilige situaties. De transportsector is er al een eind mee bezig, maar 't is moeilijk aan te pakken. Quote
binnenmuisarchitekt 13.812 Geplaatst: 18 maart 2012 Geplaatst: 18 maart 2012 In het weekend rond rijden begint meer en meer levensgevaarlijk te worden. Niemand kent een voorrang van rechts, Andreas kruisen, voorrangsborden... Iedereen rijdt 20 km/h te traag, rijdt in het midden van de weg... Pffff Quote
DenDuvel 4.679 Geplaatst: 18 maart 2012 Geplaatst: 18 maart 2012 Das t heb je hier ook. Duidelijk de schuld van de sossen. Quote
Gast wooter Geplaatst: 18 maart 2012 Geplaatst: 18 maart 2012 Goh stroever, 't is veel drukker ja, maar de grootste kemels rijden toch vooral tijdens het weekend rond hoor. Ja, maar net die kemels zijn onervaren met sneller verkeer en reageren naar mijn gevoel iets meer met "ik zal maar snel uit de weg van die idioot achter mij gaan". Als men je gezien heeft. Overigens werkt die oranje helm ook fenomenaal in Nederland, en daar rijdt de politie met fluo-gele helmen. Quote
Jeroen_M5 1.893 Geplaatst: 18 maart 2012 Geplaatst: 18 maart 2012 Heb zo wel eens één kerel terug gehad. Kwam hem iets later weer tegen, heb hem ingehaald en dan zijn snelheid voor hem blijven rijden in de hoop goed uit te komen aan de volgende lichten. De eerste lichten had ik geen geluk, de tweede wel. Zag dat het lichtje van de voetgangers rood werd (van de straat die ik moest kruisen dus), dus dat wou zeggen dat het bij ons toch niet lang meer groen ging blijven. Vertragen, vertragen, vertragen .. oranje, en door Maar het deerde hem precies niet echt Wees nu eens eerlijk, das toch vooral uzelf belachelijk maken . Quote
Greg 3.576 Geplaatst: 18 maart 2012 Geplaatst: 18 maart 2012 Inderdaad.Geen rij- en rusttijden want geen tachograaf, vanaf 18j mag je rijden, andere taksen dacht ik ... een hele hoop voordelen maar ook onveilige situaties. De transportsector is er al een eind mee bezig, maar 't is moeilijk aan te pakken. En rode mazout mogen tanken.. Denk zelfs dat je daar vanaf 16j mee mag rijden? Quote
Gast caoimhin Geplaatst: 19 maart 2012 Geplaatst: 19 maart 2012 Wees nu eens eerlijk, das toch vooral uzelf belachelijk maken . Niet echt. En het voelde ook zo niet aan. Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 19 maart 2012 Auteur Geplaatst: 19 maart 2012 Ja, maar net die kemels zijn onervaren met sneller verkeer en reageren naar mijn gevoel iets meer met "ik zal maar snel uit de weg van die idioot achter mij gaan". Als men je gezien heeft.Overigens werkt die oranje helm ook fenomenaal in Nederland, en daar rijdt de politie met fluo-gele helmen. Ik heb trouwens de indruk dat men in Nederland de mentaliteit een beetje veranderd is en dat men tegenwoordig veel makkelijker plaats maakt voor sneller verkeer dan in België. Vreemd, want een jaar of tien geleden was mijn ervaring eerder omgekeerd, toen heerste daar precies zo'n mentaliteit van: ik fiets hem er gauw tussen, en "ik blijf lekker links hangen want je mag toch niet harder". Ik moet regelmatig in Lanaken zijn, en de laatste tijd heb ik meer en meer de neiging om langs Eindhoven te rijden. Het is een pak omrijden, maar in tijd ongeveer even snel en het spaart een hoop ergernis. "Mijn kas opfretten" is voor mij trouwens het vermoeiendste aspect aan het rijden geworden. Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 19 maart 2012 Geplaatst: 19 maart 2012 En rode mazout mogen tanken..Denk zelfs dat je daar vanaf 16j mee mag rijden? klopt! Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.