Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
3 uren geleden, Goesting zei:

Ik wilde geen opmerking geven omdat het een zakenrelatie is, maar zo leer je een ander z'n kleine kantjes toch kennen. :(

'k Zou eens plagend gepolst hebben of 'em niet stiekem een Hollander is met ene Nur Links sticker achterop? Tenzij het effectief nen Hollander was, komt ge daar toch mee weg zeker? :) 

Geplaatst:
6 minutes ago, Logic said:

Tenzij het effectief nen Hollander was, komt ge daar toch mee weg zeker? :) 

No you don't ....

Die mensen zien niks verkeerd, en jij gaat ze ineens een opmerking maken. Zeker bij mannen, want het zijn allemaal "beter dan gemiddelde chauffeurs".

Geplaatst:
16 minuten geleden, ir_fuel zei:

No you don't ....

Die mensen zien niks verkeerd, en jij gaat ze ineens een opmerking maken. Zeker bij mannen, want het zijn allemaal "beter dan gemiddelde chauffeurs".

Pfrrrt... 'k Ben nochtans niet van de assertiefste, maar da's zelfs voor mij teveel "meegaand" Vlaams datte.

Geplaatst:

Trajectcontrole op de E40. Ik kom af op het linkervak, een break gaat voor me naar links zonder reden maar goed ik ben op het gemak aan het cruisen. Meneer steekt dan de middenvaksrijde voorbij aan +1km/h :fp: maar ik blijf kalm. Als hij dan eindelijk naar rechts gaat steekt hij zijn middenvinger op en steekt z'n phares aan. WTF, het was dus allemaal express en god knows why zeker :fp:

Geplaatst:
4 uren geleden, ir_fuel zei:

Al die slechte chauffeurs die je dagelijks tegenkomt, onderschat de hoeveelheid ervan niet in je vrienden- en kennissenkring.

Da's juist, maar bij familie en vrienden hoef je geen blad voor de mond te nemen om te zeggen waar het op staat.

1 uur terug, Logic zei:

'k Zou eens plagend gepolst hebben of 'em niet stiekem een Hollander is met ene Nur Links sticker achterop? Tenzij het effectief nen Hollander was, komt ge daar toch mee weg zeker? :) 

Die moet ik onthouden.:P

Geplaatst:
9 uren geleden, ir_fuel zei:

Al die slechte chauffeurs die je dagelijks tegenkomt, onderschat de hoeveelheid ervan niet in je vrienden- en kennissenkring.

Dat klopt. Maar als je erover spreekt, zijn zij allemaal ook goede chauffeurs. Idem hier op dit forum. Ik denk ook dat ik een goede chauffeur ben. Maar als ik kritisch naar mezelf kijk, ben ik een veel te erge gatplakker, steek ik veel te vaak rechts voorbij. En durf ik nogal assertief handelen, waardoor anderen wel eens geagiteerd geraken. Soms op het randje van "ik kon wel iets verdraagzamer geweest zijn".

Is nog een idee voor een nieuw topic: steek eens de hand in eigen verkeersboezem.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Er zijn veel facetten aan chauffeurskwaliteiten. Mijn vrouw is een veilige chauffeur. Technisch niet sterk maar zorgt dat ze uit de problemen blijft.

Saai zijn is ook een kant van veilig rijden: voorspelbaar, niks onverwacht doen dat de andere niet ziet aankomen.

Ik heb onderhand wel wat techniek en techniek is leuk maar maakt de boel niet veiliger, in tegenstelling tot anticiperen , afstand houden en defensief rijden. Techniek zorgt er voor dat ge meer kunt zonder het risico veel op te drijven. Dat is niet 'veiliger maken'

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ik heb nooit van mezelf gedacht of beweerd dat ik een goede chauffeur zou zijn. Iedereen heeft immers zijn fouten.

Maar iedereen die met mij meerijd zegt altijd dat ik een goede chauffeur ben, dan zal er dus wel iets van waar zijn zeker?

Geplaatst:

Ik vind mezelf zeker een goed chauffeur. Ik ben alleen geen goed chauffeur in de "chauffeur" zin van het woord als het gaat over rondvoeren van anderen. De kunst van het glijden met mijn auto door het verkeer en het zo weinig blootstellen van mijn passagiers aan g-krachten is niet aan mij besteed. Het gaat allemaal net iets te bruut daarvoor :P 

Geplaatst:
19 minutes ago, Le Capri Mauve said:

Saai zijn is ook een kant van veilig rijden: voorspelbaar, niks onverwacht doen dat de andere niet ziet aankomen.

Ja idd. Gewoon aan 110 in 't midden. Veilig en voorspelbaar.

Geplaatst:
5 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ja idd. Gewoon aan 110 in 't midden. Veilig en voorspelbaar.

Een schoon voorbeeld van hoe irritant rijden niet hetzelfde is als onveilig.

Geplaatst:

Goeie techniek betekent ook dat ge rapper gaat dan dat uw vrouw denkt dat ge rijdt :)

Geplaatst:
Just now, Le Capri Mauve said:

Goeie techniek betekent ook dat ge rapper gaat dan dat uw vrouw denkt dat ge rijdt :)

Hier is het meestal omgekeerd :lolz: 

Geplaatst:

Ne keer in de bergen met gans' t gezin. 'Vandaag hebt ge wel rustig gereden' zei ze(want het is altijd te rap voor haar).  De vrienden die mij volgden waren het daar zeer uitgesproken mee oneens.

Daar was ik wel content van. Over de GT heeft ze dat nooit gezegd, maar die maakt dan ook lawaai.

Geplaatst:

Onze terminologie ligt ook anders. Collega zei me recent dat ik nogal 'sportief' reed.

Ik dacht ... dat IS NIET sportief. Maar zweeg.

Sportief noemen wij wat een ander zwijnen zou noemen ofzo. Ik reed gewoon vlot toen.

Geplaatst:

"Je moet zo snel die afrit niet pakken!"

*kijkt naar de teller*

"Ik rijd hier 20 per uur trager dan gewoonlijk"

:fp: 

Geplaatst:

Tsja als ge gewoonlijk elke bocht aan meer dan 1G pakt :)  Aan een halve G moeten passagiers zich nog niet 'zetten' maar erboven vragen de zijdelingse krachten toch hun aandacht. Aankondigen via heel progressieve opbouw helpt een beetje. Met de familieauto, type rijdend waterbed, begin ik met in de aanloop heel zachtjes in te sturen, dat vermijd 'klutsen'.

Geplaatst:
8 uren geleden, ir_fuel zei:

"Je moet zo snel die afrit niet pakken!"

*kijkt naar de teller*

"Ik rijd hier 20 per uur trager dan gewoonlijk"

:fp: 

Bij mij is dat *grijpt deur vast*, en sowieso zie je dat in je ooghoek, maar je kijkt niet en je zegt niets :D

Gisteren met een Lexus SC 500 gereden, die heeft 2 handvatten voor de passagier, moet zij gewoon ook hebben.

Geplaatst:

Of zeggen: de deur (of ‘t dak, al naargelang de handgreep die vastgeklemd wordt) gaat niet zomaar weg waaien, je moet dat niet heel de tijd vasthouden.

Geplaatst:

Of mijn pa, die dan zegt: “ ‘k Ga slecht komen wi’
‘Dat is dan voor al die keren dat ik slecht ben gekomen bij jou in de auto (en dat was heeeel veel - geen airco, altijd bison futén of in het beste geval route nationale, met een dansende caravan of campingcar op de trekhaak, en een jojo-rijstijl).

Geplaatst:
'k Zou eens plagend gepolst hebben of 'em niet stiekem een Hollander is met ene Nur Links sticker achterop? Tenzij het effectief nen Hollander was, komt ge daar toch mee weg zeker? [emoji4] 

Die Hollanders in Duitsland echt gevaarlijk.. als ik een Hollandse plaat zie dan ben ik extra op mijn hoede en meestal komen ze net voor uw neus nog naar links.. pff
Geplaatst:
2 hours ago, Bompa said:

Bij mij is dat *grijpt deur vast*, en sowieso zie je dat in je ooghoek, maar je kijkt niet en je zegt niets :D

Nog een leuke is als ze beginnen remmen met hun voet :lolz: 

Geplaatst:
1 uur geleden, ir_fuel zei:

Nog een leuke is als ze beginnen remmen met hun voet :lolz: 

Ik doe dat ook heel vaak :oops:

Geplaatst:

Mensen houden zich dikwijls vast omdat ze verkeerd zitten en hun voeten zo maar ergens laten slingeren. Hoeveel chauffeurs hangen trouwens aan hun stuur als ze wat harder door een bocht gaan? En hoeveel kunnen er niet meer aan in die bocht?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid