Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic


janvkn

Aanbevolen berichten

Dat verhaal heeft me sindsdien nog al een keer of 3 opnieuw prekinge en gezaag opgeleverd. Dat ik dat niet had mogen doen, dat ik slagen had kunnen krijgen, ... enz. [emoji3]  
Iets gelijkaardigs voorgehad... Achteraf ook meer ambras met de vriendin gehad dan met de betrokken partij.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21/11/2018 om 20:59, gTa zei:

Het rakelt mijn woede weer op, rrraaaaaagh !!!

Daarnet quasi identiek hetzelfde tegengekomen op de Kalve of de Peene (ben niet meer zeker) van Wachtebeke naar Moerbeke. Baan van 3 auto's breed, langs één kant mag er op de rijweg geparkeerd worden, geen lijnen op wegdek die rijstroken aangeven. Twee wagens kunnen elkaar naar geparkeerde voertuigen kruisen, als er een bus of vrachtwagen bij zit gaat dat niet en moet je (of die) wachten.

Ik reed op de kant van de geparkeerde wagens (dus ben voorrangsplichtig), hele lange rij auto's waar ik geen gaten tussen heb om in te duiken mocht er nen breejen afkomen. Ik rijd er rustig langs,; er passeren enkele tegenliggers (personenwagens) zonder problemen. Dan efkens niks, ben bijna op 't eind ... komt er zo'n Hyundai Tucson of Nissan Qashqai ding afgereden (te snel natuurlijk) en "OMDADDE GIJ VOORRANGSPLICHTIG ZIJT VRIENDEKE, MEE UWEN DIKKE BEEJEMWEE" gaat hij meer en meer naar 't midden rijden. Ik kon geen kant uit, rem redelijk stevig. Passeert me al toeterend en flashend, geen halve mm zat er tussen, links én rechts.

Renske overstuur, roepend, Elliott helemaal overstuur, huilend/krijsend gelijk zot, ik razend.

Kar gekeerd en er achteraan. Had die in een paar 100m te pakken, reed net oprit op. Achteraan gereden en uitgestapt.

  • "Goeienavond meneer". (Ik stond te trillen op mijn voeten.) 
  • Kerel doet wat fars "als 't is omdat ge op mijn vak kwam: GIJ moest wachten" + een wijzend trillend vingerke in mijn richting
  • (op dat moment komt madam des huizes uit de voordeur)
  • Ik wijs naar m'n voorruit (waar aan de spiegelvoet de dubbele lens van de camera's van m'n rij-assistentiesystemen zitten, als ge dat niet tegoei kent weet ge niet dat dat geen dashcam is of kan zijn): "Gaan we eens naar de beelden van de dashcam kijken, vooraan én achteraan, hoe ver ge naar mij toe uitweek en hoeveel plaats ge nog had met de kant van de weg? En daarna de Politie bellen en even horen in hoeverre zoiets als een poging tot opzettelijke slagen en verwondingen met verzwarende omstandigheden kan worden gezien?"
  • Meteen zeventien toontjes lager, "oei hebt ge schade meneer, kan ik nog iets betekenen meneer, "k ga het niet meer doen meneer, ..."

Heb 'm gewoon gezegd: "pas uw asociaal navelstaarderig gedrag aan, gast" en ingestapt en weggereden.

 

Eerste keer in mijn leven dat ik echt op iemand af stap. Al vaak gedacht dat te willen doen, vaak achteraf ook gedacht van "had dit of dat kunnen zeggen".

 

Wel op mijn doos gehad van Renske achteraf "GIJ HEBT HELEMAAL GENE DASHCAM, wat als hij dat doorhad of wat als hij u motten ging geven?!?" :roll: 

Bon. Efkens twee weken afkoelen nu.

@gTa Wat de voorangsplicht betreft bij het passeren van geparkeerde voertuigen is er rechtspraak die stelt dat dit niet absoluut is.  Wanneer je reeds ver gevorderd bent langs de geparkeerde voertuigen dient een tegenligger volgens deze rechtspraak wel degelijk te wachten tot je de geparkeerde wagens voorbij bent.... Eigenlijk is dit de hoffelijkheid in rechtspraak omzetten. Zou wel eens moeten graven om die rechtspraak terug te vinden..

Dit even terzijde natuurlijk

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, saabi zei:

@gTa Wat de voorangsplicht betreft bij het passeren van geparkeerde voertuigen is er rechtspraak die stelt dat dit niet absoluut is.  Wanneer je reeds ver gevorderd bent langs de geparkeerde voertuigen dient een tegenligger volgens deze rechtspraak wel degelijk te wachten tot je de geparkeerde wagens voorbij bent.... Eigenlijk is dit de hoffelijkheid in rechtspraak omzetten. Zou wel eens moeten graven om die rechtspraak terug te vinden..

Dit even terzijde natuurlijk

Ik geloof je volledig, dat is ook gewoon gezond verstand. Eén auto, twee, vier... oké, dat kan je voorzien (gesteld dat je ongehinderd zicht hebt op voldoende weg en dus tegenliggers). Maar een rij van 50 à 100 meter geparkeerde wagens ...

Bovendien: hij kon perfect passeren zonder te hinderen, hij stuurde mijn kant op waardoor ik noch links noch rechts cm over had, maar hij zat weldegelijk een dikke meter van de wegrand af daardoor. Maw: méér dan voldoende plaats om te passeren.

Daarom dat ik het zo'n ongelofelijk gedrag vond en door m'n krijsende zoon in een oogwenk in woede ontstak (alsof ik moedwillig werd aangereden). Zeer vreemd, heb mezelf nog nooit zo meegemaakt. Gelukkig duurde 't een kleine minuut voor ik achter z'n kar op z'n oprit stond en was ik al deels bekoeld, of ik had er in blinde razernij gewoon op gevlogen. :oops: 

Die peet wist ook goed genoeg dat hij bijzonder gevaarlijk had gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sommige mensen zijn echt niet te doen eens ze in hun ‘auto-cocon’ zitten. In Uw geval zou ik ook koken van woede. Ik heb nog het voordeel dat mijn daily driver niet zoveel meer waard is, waardoor ik al wat meer durf. Voor zo een kiekens wijk ik niet. Ze moeten er maar tegen rijden (en dat doen ze toch niet)

Vorig jaar zo een brave huisvader in een first generation picasso tegengekomen....komende van Deinze aan het rondpunt in Deurle komt er achter ons een ambulance. Ik ga aan de kant en de picasso guy ook achter mij. Als de ambulance passeert schiet hij zich erachter om ook mij nog voorbij te gaan. Ik heb gewoon gedaan als ik hem niet zag en mij schuin voor hem gezet. Hij werd werkelijk woedend en ik haalde mijn schouders op. Stapt die toch wel niet uit zeker. Ben gewoon weg gereden en in mijn spiegel stond die daar te kakken vóór alle andere auto’s die aan de kant gegaan waren.......Is zinloos om met zo een gasten in discussie te treden, en al zeker niet in het midden van de weg..

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites



Voor zoiets parkeer ik toch gewoon.

Bij ons in de buurt heb je ook van die garages die gewoon leefruimte zijn maar de “poort” staat er nog..

Persoonlijk vind ik dat belachelijk en lijkt me niet de bedoeling om een eigen parkeerplaats te behouden?

Misschien dat ze u kunnen laten takelen maar ze moeten dat wel uit eigen zak betalen en je krijgt uw auto bij de takeldienst gewoon terug zonder te betalen.

Politie takelt enkel als je effectief een inrit /
uitrit blokkeert. Ze gaan niet takelen omdat je op “iemands” zogezegde parkeerplaats staat.
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 1/17/2019 at 5:03 PM, 4rings said:

Om die reden liggen de snelheidsremmers in onze straat niet horizontaal maar verticaal 

Wat moet ik mij hier bij inbeelden? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hebben de passage "club Acanthus" verwijdert. De eikels
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hebben de passage "club Acanthus" verwijdert. De eikels
Te laat hoor, was het eerste dat ze mocht horen toen ze toekwam int cafe: amo, we wisten wij dat niet dat gij soms noa AC gaat[emoji23][emoji1787]
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je weet nu al dat ze gaan zeggen dat de persoon achter het stuur wou inschatten hoe de omstandigheden zijn om te rijden. Dat hij bij snelle interventies er mee rekening kan houden.

 

Geen zever, ik wacht er op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En terecht, het is goed om te weten hoe je voertuig reageert in degelijke omstandigheden. Het terrein waar ze op zitten in dat filmpje is daar echter veel te klein voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar komt er op de A19 in beide richtingen een traject controle? Weet niet of het klopt maar er wordt aangegeven tussen Ieper en Wervik. Als dat waar is, toch wel een heeeeel eind als je het mij vraagt...

  • Boos 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

en zitten daar toch twee (?) afritten tussen (Zonnebeke & Beselare)

Maakt niet uit.

Tussen Oostende en Torhout ook een trajectcontrole, met zijwegen ertussen. Dat zijn dan loze registraties he.

  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minutes ago, B3noît said:

Blijkbaar komt er op de A19 in beide richtingen een traject controle? Weet niet of het klopt maar er wordt aangegeven tussen Ieper en Wervik. Als dat waar is, toch wel een heeeeel eind als je het mij vraagt...

Is dat niet gewoon kaderen waar de A19 ligt? Het effectieve stuk trajectcontrole zal wel tussen twee afritten zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wordt een echte pest, heb er ook ééntje in m'n buurt. Is vmax 70 na BBK dus iedereen blijft gewoon 50 rijden omdat Weyts die borden heeft weggehaald.

Als je al moet beginnen inhalen in een TC 😔

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Marvin zei:

Is dat niet gewoon kaderen waar de A19 ligt? Het effectieve stuk trajectcontrole zal wel tussen twee afritten zijn. 

Neen, de A19 loopt na Wervik immers nog door tot in Gullegem, waar die een klaverblad vormt met de E403, en daarna overgaat in de R8 (met draak van een verkeerswisselaar)

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Bompa zei:

Maakt niet uit.

Tussen Oostende en Torhout ook een trajectcontrole, met zijwegen ertussen. Dat zijn dan loze registraties he.

Op de R4 is er ook zo een stuk. Met lichten en geen extra lezer. 

En natuurlijk sta je voor het rode licht als je je aan de toegelaten snelheid houdt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, dragonfly zei:

Wordt een echte pest, heb er ook ééntje in m'n buurt. Is vmax 70 na BBK dus iedereen blijft gewoon 50 rijden omdat Weyts die borden heeft weggehaald.

Als je al moet beginnen inhalen in een TC 😔

Meest klote is dat die dingen veelal het verschil zien tussen +3,5ton en -3,5ton, waardoor je met de vrachtwagen maar 60 mag rijden. Alé, eigenlijk moet je dat overal doen, maar meeste houden zich daar gewoon niet aan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Pascal Smet is de auto aan het wegpesten. Op zich geen slechte zaak voor de Brusselaars maar dan moet er een alternatief zijn en dat is er nog altijd niet.

Vorige zomer heeft hij een verkeersinfarct veroorzaakt met de sluiting van de Leopold II tunnel. De omliggende straten werden aangepast met een busstrook en fietsstrook. Er bleef 1 rijstrook over voor de wagens dus je kan al raden wat er gebeurde. En de fietsstrook bleef leeg net zoals zijn randparking omdat die verkeerd gelegen was.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/ben-weyts-vrees-bestaat-dat-pascal-smet-de-brusselse-files-gewoon-cadeau-doet-aan-vlaanderen~a5ea8a0e/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid