Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Deze morgen idem (maar geen X5) op de R0 ter hoogte van Waterloo. En maar blijven bollen in da 2e vak want 10km verder reed een camion. Ik er dus voorbij rechts en heb ook recht gehad op 5 minuten grootlicht in mijn spiegels :D

Merk je eigenlijk veel verschil in gedrag van andere mensen op de baan naar jou toe naargelang je met de Mégane of met de tomaat onderweg bent?

Geplaatst: (aangepast)

wel, ik denk het wel.

M'n vrouw is nog maar gewoonweg van een oud kotje van 17j veranderd naar een gewone wagen, en ze merkt dat ze als ze nu 50 rijdt in zone 50, geen gatplakkers meer heeft. Anders continu. Straf he.

Vandaag trouwens bijna m'n linkerdeur kwijt aan een vrachtwagen. Een auto voor me die 50 reed waar je 90 mag, een km verder mag je 70 en nog een km verder 50 voor een lang stuk. Maar meneer gaat af op wat het gepeupel aan de toog vertelt en niet op de plakkaten, en rijdt overal 50. Ik zit een eind achter hem en steek voorbij, en kan net invoegen voor de doorlopende witte lijn begint. Lichtconcert, echt 10x na elkaar. Van 1x, 2x, 3x geraak ik niet meer geagiteerd, maar deze wou ik toch wat uitleg vragen. Dus ... de bompa-move en uitstappen. Gast reed met een Fiat Doblo en mindervalidenkaart en was een hoop vlees tussen stuur en rugleuning met twee stompjes aan z'n stuur en het derde stompje was een hersenloze bol erbovenop. Maar soit, uiterlijke kenmerken mogen je niet beïnvloeden. Pipo begon rechts voorbij te gaan. Dus ik vertrek ook opnieuw en wil hem niet voor laten, en trek m'n deur toe. Op dat moment vliegt ze weer open (niet goed getrokken) en passeert een vrachtwagen op een paar cm van m'n openslaande deur en rechts van me op een paar cm die Fiat Debilo. Miljaar, ik dacht dat ik m'n deur kwijt was. Dàt is het me allemaal niet meer waard.... ik ga het echt moeten stoppen.

aangepast door Bompa
Geplaatst:

Ik had dat ook toen ik een dag met een Renault Modus reed ipv met de Signum... Maar ik werd hier met de grond gelijk gemaakt :no:

Geplaatst:

Ik heb geen last van gatplakkers met mijn oud beestje. Ik denk dat ze afgeschrikt worden door de geur ervan.

Geplaatst:
Gisteren een egoïst in een X5 dat er niet tegen kon dat ik hem op het eerste vak voorbijreed. 't Was donker, en hij reed op het derde.

Eens achter mij heeft die zeker 5 minuten met zijn grootlichten aangereden.

KALF! Ik heb een automatisch verduisterende spiegel en had er dus geen last van :D

idd verduisterende spiegel en ramen zijn een zegen daarvoor.

wat ik dan doe is gewoon mijn mistlampen opzetten. is veel storender voor hun.

Geplaatst:

klopt, maar ik wil nooit uitlokking van agressiviteit op m'n palmares hebben, dus probeer zo neutraal mogelijk te zijn, al lukt dat niet altijd moet ik eerlijkheidshalve zeggen.

Geplaatst:
klopt, maar ik wil nooit uitlokking van agressiviteit op m'n palmares hebben, dus probeer zo neutraal mogelijk te zijn, al lukt dat niet altijd moet ik eerlijkheidshalve zeggen.

en dat komt van iemand die continue schrijft dat hij weer eens uitgestapt is om te vragen wat er scheelt. :lol:

Geplaatst:

Aaaarggghhhh mensen die vluchtmisdrijf plegen of niets van briefje achterlaten na een hit :angry:

Mijn vader kwam terug van een huisbezoek, had wagen op parkeerplaats gezet en vond de wagen voor de zoveelste keer terug met schade en niets van melding :(

Dit keer wel serieus:

20peds4.jpg

3 panelen en ook zwarte strepen op de velgrand. Hate it

Geplaatst:
en dat komt van iemand die continue schrijft dat hij weer eens uitgestapt is om te vragen wat er scheelt. :lol:

zo, en wat is er verkeerd met vriendelijk vragen wat het probleem is? ;)

Geplaatst:
zo, en wat is er verkeerd met vriendelijk vragen wat het probleem is? ;)

Helemaal niks! Maar ik denk dat dat bij de mensen overkomt alsof dat je hen een pak rammel gaat komen geven, en dan beginnen ze te freaken en onnozele dingen te doen om weg te komen. Voor hetzelfde geld rijden ze je omver..

Allemaal een grote bek achter het stuur, tot je het op de man af gaat vragen;) Heb ooit geweten dat ik en mijn pa waren uitgestapt naar ook zo ene. Stonden juist aan het rode licht. Kerel deed vliegensvlug zijn raam dicht en wilde vertrekken en viel stil van de schrik:facepalm: Wss stond er ook een bruine streep in zijn onderbroek, schijter...

Geplaatst:

Inderdaad.

En ik vraag het dus meestal ook écht vriendelijk hoor. Maar toch, 95% zit verstijfd voor zich uit, deuren op slot. Maar wel aan 't brullen met claxon en tieren met koplampen als je aan 't rijden bent.

Maar ... een mens wordt nog elke dag wijzer ... ik ga het echt stoppen. Het haalt OOK niets uit, integendeel.

Alleen wil ik er binnenkort eens werk van maken om "de automobilistenbonden" aan te schrijven omtrent het probleem middenvakplakken. Ook een slag in het water waarschijnlijk, maar wie weet.

Geplaatst:
Merk je eigenlijk veel verschil in gedrag van andere mensen op de baan naar jou toe naargelang je met de Mégane of met de tomaat onderweg bent?

Dat verschil is gigantisch.

Met de Porsche ben je precies Mozes.

Gast wooter
Geplaatst:

Let dan op met uitstappen om uitleg te vragen... In een paar gevallen bepaalde de rechter dat diegene die het eerst uitstapte, de agressor was...

Gast wooter
Geplaatst:
Met de Porsche ben je precies Mozes.

Snelheid maakt ook veel uit, en gezien worden. Op mijn motorfiets steken xenons en rij ik met een oranje helm, en mensen gaan op de snelweg zelfs hun inhaalmanoever onderbreken en remmen om terug op het rechtervak te gaan rijden.

Met de auto is het het snelheidsverschil dat effect heeft: aan 140 naderen gooien ze zich er nog voor in, aan euh veel sneller niet meer :)

Geplaatst:

Reed je toevallig donderdagavond (omstreeks 18u15) tussen Diepenbeek en Genk in de richting van Genk?

Ook een motard met oranje helm, en iedereen hield ook zichtbaar in.

Geplaatst:

Dat is omdat iedereen denkt dat het een zwaantje is.

Is trouwens hilarisch. Toen ze fluo-vestjes wilden verplichten was het kot te klein en tegenwoordig rijdt elke motard met een knaloranje helm :roll:

Geplaatst:
Snelheid maakt ook veel uit, en gezien worden.

Trust me, dat maakt geen bal uit. t is niet dat ik met de Megane 180 rijd en met de GT3 280. En ze hebben beide xenon.

Geplaatst:
Dat is omdat iedereen denkt dat het een zwaantje is.

Is trouwens hilarisch. Toen ze fluo-vestjes wilden verplichten was het kot te klein en tegenwoordig rijdt elke motard met een knaloranje helm :roll:

I know, want dat was ook mijn eerste gedacht.

Geplaatst:

Motards met oranje helm: fuck jullie. Koop eens een groene of zo. Van ver altijd net een zwaantje.

Gast wooter
Geplaatst:
Reed je toevallig donderdagavond (omstreeks 18u15) tussen Diepenbeek en Genk in de richting van Genk?

Kan mijn broer geweest zijn. Die rijdt ook met een oranje helm rond en ook een donkere RT.

Hilarisch als we met z'n tweeën in formatie op het linkervak rijden op de snelweg :D.

Gast caoimhin
Geplaatst:
Snelheid maakt ook veel uit, en gezien worden. Op mijn motorfiets steken xenons en rij ik met een oranje helm, en mensen gaan op de snelweg zelfs hun inhaalmanoever onderbreken en remmen om terug op het rechtervak te gaan rijden.

Met de auto is het het snelheidsverschil dat effect heeft: aan 140 naderen gooien ze zich er nog voor in, aan euh veel sneller niet meer :)

Als je aan 210 afkomt doen ze dat ook. Gelukkig zie je zo'n manoeuvre meestal wel op tijd aankomen. Gisteren zo goed mogen remmen. Kerel vond het zelf niet nodig zijn pinker te gebruiken.

Geplaatst:
middenvakplakken

Ik erger mij daar eigenlijk totaal niet aan. Gewoon cruise control op laten staan en op het eerste vak blijven, ze moeten het maar weten. Nog nooit lichtconcert oid gehad ook...

Gast wooter
Geplaatst:

Ik moet toegeven dat mogelijk de wrap ook scheelt, en ik mijn xenons een graad hoger heb gezet. Maar het effect is zeker niet vergelijkbaar met de motorfiets waar mensen gaan remmen om me voorbij te laten.

Overigens scheelt het ook of je tijdens het weekend of de week rijdt. Tijdens de week gaat het ook stroever.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid