Sjoerie 399 Geplaatst: 19 maart 2012 Geplaatst: 19 maart 2012 Had me zaterdag overslapen. Werd om 9:45 spontaan wakker en moest om 10u beginnen. Natuurlijk weer een berg linkervakrijders aan 60-65 waar je 70 mag Ik haal niet veel rechts in, maar nu was ik gehaast. Om 10u03 ingetikt Quote
Sjoerie 399 Geplaatst: 19 maart 2012 Geplaatst: 19 maart 2012 Aannemers beginnen die dingen ook maar al te goed te kennen. Die gevaartes halen wel stilaan 50 per uur...Typisch Belgisch fenomeen zeker, hier en daar achterpoortjes nemen? De recentere halen 60-65 dacht ik. Geeft inderdaad voordelen tov het gebruik van vrachtwagens. Quote
gewoon ik 8.348 Geplaatst: 20 maart 2012 Geplaatst: 20 maart 2012 Zo een traktor is dat zuiniger dan een vrachtwagen? Kan het meer meesleuren dan een vrachtwagen? Het grote voordeel dat ik zie, is dat hoe vuil het werfterrein ook ligt, de traktor wel zijn lading kan lossen/laden. Quote
Gast wooter Geplaatst: 20 maart 2012 Geplaatst: 20 maart 2012 Geen tachograaf = geen chauffeur die verplicht een paar uren moet slapen en dus niet kan rijden. Quote
Maaher 2.273 Geplaatst: 20 maart 2012 Geplaatst: 20 maart 2012 En zelf rijden ze dan wel nog door, en jij staat voor het rood :chair:Zo heb ik vandaag, zonder overdrijven, vier keer voor het rood gestaan deze morgen. De laatste keer was de lol er een beetje af. Quote
DenDuvel 4.679 Geplaatst: 20 maart 2012 Geplaatst: 20 maart 2012 Zo heb ik vandaag, zonder overdrijven, vier keer voor het rood gestaan deze morgen. De laatste keer was de lol er een beetje af. En jij moet dan zelfs geen koppeling meer instampen. Quote
Maaher 2.273 Geplaatst: 20 maart 2012 Geplaatst: 20 maart 2012 Da's juist. :grin: Mijn duizendzeshonderd milliliter dieseltje is nauwelijks te houden! Maar het is helemaal erg als de madam voor u in haar handtas aan het graven is en pas op het laatste moment het groen/oranje opmerkt om er dan nog net zelf door te glippen en u daar te laten staan. Quote
DenDuvel 4.679 Geplaatst: 20 maart 2012 Geplaatst: 20 maart 2012 Eerst claxonneren. Dan valt ze stil van 't schrikken en staan jullie samen terug voor het rood. Been there, done that. Quote
Tomski 5.334 Geplaatst: 21 maart 2012 Geplaatst: 21 maart 2012 't is daar een soep, en dan al die paaltjes thv Delhaize zijt gij van de buurt, drakenvlieg? Quote
Gast wooter Geplaatst: 23 maart 2012 Geplaatst: 23 maart 2012 Er werd de laatste weken weer stevig wat afgebeld achter het stuur... En een camionnette van Deliva dat niet wou ritsen hoewel die op het linkervak het volgens de regels van de kunst deed (niet los iedereen inhalen, netjes op tijd pinker aan, niet netjes op tijd beslissen waar in willen voegen). Sjans dat ik met de motor niet zoveel ruimte nodig heb, vervolgens voor dat camionetje kan invoegen en de ritser vriendelijk voorlaten . Deliva-idioot zat zijn stuur op te fretten . Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 23 maart 2012 Geplaatst: 23 maart 2012 Is me ook al opgevallen! Als je iemand abnormaal ziet doen tegenwoordig heb je 75% kans dat hij of zij aan 't bellen is. Quote
MMVV 280 Geplaatst: 24 maart 2012 Geplaatst: 24 maart 2012 Gaan we niet zoals op AF als een paar moeder theresa's over bellen achter het stuur beginnen? Kunnen we dat afspreken? :-) En wat dat bezig zijn met vanalles achter het rode licht... Pleit ik schuldig...af en toe. @wooter: wees consequent: als jij je ergert aan mensen die bellen in de wagen... Denk dan dat er evenveel mensen zijn die zich ergeren aan jou met je iPod, iPad, iWathever op het vliegtuig. ;-) Quote
MMVV 280 Geplaatst: 24 maart 2012 Geplaatst: 24 maart 2012 afgesproken, mmvv! Waarvoor dank. Mvg Mevr. Protput Quote
Gast wooter Geplaatst: 24 maart 2012 Geplaatst: 24 maart 2012 In sé heb ik niks tegen bellen in de auto. Tot dat je het gaat doen al slingerend op het derde vak aan 100 per uur op een E40 tussen Leuven en Brussel, bijvoorbeeld. Of zoals een paar dagen terug 10 km lang bellen doorheen 3 dorpskernen. En dan sukkelen natuurlijk bij rotondes met maar één vrije hand om te sturen, pinken en schakelen... Quote
SB-01 4.344 Geplaatst: 24 maart 2012 Geplaatst: 24 maart 2012 wel, ik denk het wel.M'n vrouw is nog maar gewoonweg van een oud kotje van 17j veranderd naar een gewone wagen, en ze merkt dat ze als ze nu 50 rijdt in zone 50, geen gatplakkers meer heeft. Anders continu. Straf he. Vandaag trouwens bijna m'n linkerdeur kwijt aan een vrachtwagen. Een auto voor me die 50 reed waar je 90 mag, een km verder mag je 70 en nog een km verder 50 voor een lang stuk. Maar meneer gaat af op wat het gepeupel aan de toog vertelt en niet op de plakkaten, en rijdt overal 50. Ik zit een eind achter hem en steek voorbij, en kan net invoegen voor de doorlopende witte lijn begint. Lichtconcert, echt 10x na elkaar. Van 1x, 2x, 3x geraak ik niet meer geagiteerd, maar deze wou ik toch wat uitleg vragen. Dus ... de bompa-move en uitstappen. Gast reed met een Fiat Doblo en mindervalidenkaart en was een hoop vlees tussen stuur en rugleuning met twee stompjes aan z'n stuur en het derde stompje was een hersenloze bol erbovenop. Maar soit, uiterlijke kenmerken mogen je niet beïnvloeden. Pipo begon rechts voorbij te gaan. Dus ik vertrek ook opnieuw en wil hem niet voor laten, en trek m'n deur toe. Op dat moment vliegt ze weer open (niet goed getrokken) en passeert een vrachtwagen op een paar cm van m'n openslaande deur en rechts van me op een paar cm die Fiat Debilo. Miljaar, ik dacht dat ik m'n deur kwijt was. Dàt is het me allemaal niet meer waard.... ik ga het echt moeten stoppen. Je mag gerust zijn...Als er één agent is die het ziet dan mag jij het uitleggen en als je niet oppast heb je een heel pv aan je been. En die PV's inzake verkeersagressie zijn niet mals. Dat kan je missen als kiespijn, zeker met je job in het achterhoofd. Je mag trouwens ook niet vergeten dat het iedereen vrij is om de snelheid te rijden die hij/zij wil. Los van de autosnelweg gelden er geen minimum snelheden op gewone wegen hé. En ja, er is een wet die zegt dat je het verkeer ook niet mag ophouden. Maar daar steekt geen enkele flik zijn tijd in, want 50km/u in een 70km/u zone is daar lang niet erg genoeg voor. Een, in hun ogen toch, agressief heethoofd beboeten is veel makkelijker (en wss ook leuker). Doe jezelf een plezier, laat ze flikkeren en laat ze in hun waan... Quote
SB-01 4.344 Geplaatst: 24 maart 2012 Geplaatst: 24 maart 2012 Kan mijn broer geweest zijn. Die rijdt ook met een oranje helm rond en ook een donkere RT.Hilarisch als we met z'n tweeën in formatie op het linkervak rijden op de snelweg . Nog retro-reflecterende strepen op de koffers (zoals de politiewagens hebben) en dan steekt niemand nog voorbij. Als je dan een zwaantje tegenkomt denkt die "ha, collega's in burger" :grin: Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 25 maart 2012 Geplaatst: 25 maart 2012 Je mag gerust zijn...Als er één agent is die het ziet dan mag jij het uitleggen en als je niet oppast heb je een heel pv aan je been. En die PV's inzake verkeersagressie zijn niet mals. Dat kan je missen als kiespijn, zeker met je job in het achterhoofd. Je mag trouwens ook niet vergeten dat het iedereen vrij is om de snelheid te rijden die hij/zij wil. Los van de autosnelweg gelden er geen minimum snelheden op gewone wegen hé. En ja, er is een wet die zegt dat je het verkeer ook niet mag ophouden. Maar daar steekt geen enkele flik zijn tijd in, want 50km/u in een 70km/u zone is daar lang niet erg genoeg voor. Een, in hun ogen toch, agressief heethoofd beboeten is veel makkelijker (en wss ook leuker). Doe jezelf een plezier, laat ze flikkeren en laat ze in hun waan... Knipperen met grootlichten is eerste feit. En dàt wordt ook beschouwd als ook agressie uitlokken. Van mijn kant is er geen agressie zichtbaar. Jullie denken blijkbaar allemaal dat ik daar uitstap als een briesende woesteman, maar integendeel, met de glimlach kom ik vragen wat er scheelt. Meestal wel aan een gesloten deur en raam, glimlach of niet. Maar 'k weet het, eens het zo ver zou zijn, leg het dan maar uit dat je 't vriendelijk vroeg, 't volstaat dat de andere zegt dat hij zich bedreigd voelde en 't is al om zeep. Maar 't lukt me wel hoor, ik stop niet meer. Door m'n donkere ruiten kunnen ze bovendien niet zien dat ik niet reageer, en des te meer lijk ik een gewoon rijdend object waarnaartoe ze zinloos geflikkerd hebben. Dat geeft me de laatste tijd nog het meeste voldoening Quote
STA911 5.728 Geplaatst: 25 maart 2012 Geplaatst: 25 maart 2012 Gisteren ook nog voorvalleke gehad! Fak, was ik alleen geweest en niet samen met Kath, en was het met mijn auto, dan dénk ik dat er klappen gevallen waren. En ik zou niet de eerste uitgedeeld hebben. Quote
Beau 3.909 Geplaatst: 25 maart 2012 Geplaatst: 25 maart 2012 Knipperen met grootlichten is eerste feit. En dàt wordt ook beschouwd als ook agressie uitlokken. Van mijn kant is er geen agressie zichtbaar. Jullie denken blijkbaar allemaal dat ik daar uitstap als een briesende woesteman, maar integendeel, met de glimlach kom ik vragen wat er scheelt. Meestal wel aan een gesloten deur en raam, glimlach of niet. Maar 'k weet het, eens het zo ver zou zijn, leg het dan maar uit dat je 't vriendelijk vroeg, 't volstaat dat de andere zegt dat hij zich bedreigd voelde en 't is al om zeep. Maar 't lukt me wel hoor, ik stop niet meer. Door m'n donkere ruiten kunnen ze bovendien niet zien dat ik niet reageer, en des te meer lijk ik een gewoon rijdend object waarnaartoe ze zinloos geflikkerd hebben. Dat geeft me de laatste tijd nog het meeste voldoening Je moet niet briesen om agressief over te komen. Passive agressive my friend. Quote
Gast wooter Geplaatst: 25 maart 2012 Geplaatst: 25 maart 2012 Nog retro-reflecterende strepen op de koffers (zoals de politiewagens hebben) en dan steekt niemand nog voorbij.Als je dan een zwaantje tegenkomt denkt die "ha, collega's in burger" :grin: Paar dagen terug kwam ik van Antwerpen terug over de E313. Ter hoogte van Geel zijn er werken en is de snelheid beperkt tot 50 km/u. Normaal houd ik daar een beeke in maar wordt ik eerder opgehouden door verkeer dat al te snel rijdt . Bon, ik rij dus terug, ben niet gehaast en rij braaf de snelheidslimiet. Aan 120 al niet veel volk dat voorbij durfde... Ik ga op dat stuk 50 rijden en ik veroorzaak daar quasi een file terwijl ik braaf op het rechtervak rij . Quote
SB-01 4.344 Geplaatst: 25 maart 2012 Geplaatst: 25 maart 2012 Héhé Een witte motoscooter en een oranje helm geeft zo'n beetje hetzelfde resultaat op gewone wegen of in de stad. Enorm veel politiezones hebben zulke scooters en soms twijfel ik zelf of het een echte flik is of niet als er zo eentje achter mij zit. Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 25 maart 2012 Geplaatst: 25 maart 2012 Je moet niet briesen om agressief over te komen. Passive agressive my friend. 't forum betert echt mijn leven Paar dagen terug kwam ik van Antwerpen terug over de E313. Ter hoogte van Geel zijn er werken en is de snelheid beperkt tot 50 km/u. Normaal houd ik daar een beeke in maar wordt ik eerder opgehouden door verkeer dat al te snel rijdt .Bon, ik rij dus terug, ben niet gehaast en rij braaf de snelheidslimiet. Aan 120 al niet veel volk dat voorbij durfde... Ik ga op dat stuk 50 rijden en ik veroorzaak daar quasi een file terwijl ik braaf op het rechtervak rij . Je moet daar eens de oprit nemen richting Antwerpen als er daar vrachtwagens sneller dan 50 voorbijvlammen. Altijd leuk Ik zit er niks mee in, maar heb toch al een paar keer ferme stoten voor mij gezien door paniek. Korte draai, smalle vlakken. Je moet ertegen kunnen. Quote
Ritsuke 6.252 Geplaatst: 25 maart 2012 Geplaatst: 25 maart 2012 Sorry aan de wielerliefhebbers die wél manieren hebben maar ik heb toch alweer een aantal keer mijn stuur mogen op freten. Quote
Gast wooter Geplaatst: 25 maart 2012 Geplaatst: 25 maart 2012 Sorry aan de wielerliefhebbers die wél manieren hebben maar ik heb toch alweer een aantal keer mijn stuur mogen op freten. Ik deed gisteren een begeleiding van 70-150 wielertoeristen voor een toer van 140 kilometer met een 7-tal andere motorrijders. We rijden rond met opvallende vestjes, stickers op de motorfietsen, bord C3, the lot. En achteraan de wielertoeristen een volgwagen. Duidelijk dus dat dat hinder geeft, maar we proberen zoveel mogelijk van de grote wegen af te blijven etc. De hinder is dus vaak beperkt tot het volgende kruispunt, en dan vaak nog enkel voor lokaal verkeer. Maar goed. In de laatste 20-30 kilometer vond een heethoofd het toch niet kunnen dat er zoveel fietsers op de baan reden, en begon al rijdende in discussie te gaan en proberen in te halen met aankomende tegenliggers en invoegen in de groep etc... Afijn, allemaal illegale dingen die zeer gevaarlijk zijn voor de fietsers en begeleidende wegkapiteins. In één van die stunten ging het mis en heeft hij een topkoffer van één van de collega's eraf gereden. De grote mond was op slag gedaan en drie auto's met inzittenden die ook volgden boden spontaan aan om te getuigen tegen de wildeman. Politie erbij gehaald en de collega zal een nieuwe topkoffer kunnen bestellen op kosten van de dorpsidioot, maar de stemming voor het nieuwe seizoen is weer gezet. Denk eraan, dit zijn dan de groepen wielertoeristen die wel stoppen voor het rode licht, die niet spookrijden op het fietspad of je inhalen terwijl je door een dorpscentrum moet aanschuiven aan de rode lichten. Afijn, de organisatie en wielertoeristen waren uiterst tevreden, dus toch een succes. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.