Ritsuke 6.252 Geplaatst: 25 maart 2012 Geplaatst: 25 maart 2012 Vandaar het eerste deel van mijn zin. Ik weet dat er wielertoeristen zijn die zich wel gedragen en de regels respecteren. Quote
Gast wooter Geplaatst: 25 maart 2012 Geplaatst: 25 maart 2012 Och, ik ben er zeker van dat zonder dat legertje wegkapiteins die wielertoeristen ook de buurt zouden terroriseren Quote
gewoon ik 8.348 Geplaatst: 26 maart 2012 Geplaatst: 26 maart 2012 Vandaag bijna een nieuwe flank van de auto kunnen bestellen. Een pipo die een moto niet wou doorlaten in de file, heeft bijna mijn zijkant ingedeukt met zijn fantastische maneuvre. Toen ik mijn ruitje opendeed om uitleg te vragen over zijn bewegingske, was hij plots druk bezig met zijn stuur aan het opblinken. Het maakte wel mijn dag, toen de moto via de andere kant van de auto voorbij reed. Heb ik die mens in zijn gezicht zitten uitlachen! Egoïstische bekrompen l*l Quote
C_X 1.557 Geplaatst: 27 maart 2012 Geplaatst: 27 maart 2012 Ik deed gisteren een begeleiding van 70-150 wielertoeristen voor een toer van 140 kilometer met een 7-tal andere motorrijders. We rijden rond met opvallende vestjes, stickers op de motorfietsen, bord C3, the lot. En achteraan de wielertoeristen een volgwagen. Duidelijk dus dat dat hinder geeft, maar we proberen zoveel mogelijk van de grote wegen af te blijven etc. De hinder is dus vaak beperkt tot het volgende kruispunt, en dan vaak nog enkel voor lokaal verkeer. Maar goed.In de laatste 20-30 kilometer vond een heethoofd het toch niet kunnen dat er zoveel fietsers op de baan reden, en begon al rijdende in discussie te gaan en proberen in te halen met aankomende tegenliggers en invoegen in de groep etc... Afijn, allemaal illegale dingen die zeer gevaarlijk zijn voor de fietsers en begeleidende wegkapiteins. In één van die stunten ging het mis en heeft hij een topkoffer van één van de collega's eraf gereden. De grote mond was op slag gedaan en drie auto's met inzittenden die ook volgden boden spontaan aan om te getuigen tegen de wildeman. Politie erbij gehaald en de collega zal een nieuwe topkoffer kunnen bestellen op kosten van de dorpsidioot, maar de stemming voor het nieuwe seizoen is weer gezet. Denk eraan, dit zijn dan de groepen wielertoeristen die wel stoppen voor het rode licht, die niet spookrijden op het fietspad of je inhalen terwijl je door een dorpscentrum moet aanschuiven aan de rode lichten. Afijn, de organisatie en wielertoeristen waren uiterst tevreden, dus toch een succes. Ge moet u eens voorstellen dat ge in een kutstad woont waar ge elk weekend zo'n bende tegenkomt, stel u even in de plaats van die mensen, zot word ik ervan! Soms denk ik "wat zou het geven als ik er eens los door zou rijden", puur uit frustratie. Ik ben het echt beu met al die groepen en alleenstaande gevallen waarvoor ik altijd maar moet wachten, wachten en nog eens wachten. Als de zon nog maar half schijnt is't van da en zit ge altijd achter een bende semi eddy meckxen, altijd denken ze dat de baan van hun is terwijl ik er anders zeer veel moet voor betalen. Daarstraks nog 40 minuten van m'n leven kwijt door ne rotkoers in het Oudenaardse. Quote
GTX 4.954 Geplaatst: 27 maart 2012 Geplaatst: 27 maart 2012 Soms denk ik "wat zou het geven als ik er eens los door zou rijden", puur uit frustratie. Enkele jaartjes cel, afhankelijk van de gevolgen. Quote
C_X 1.557 Geplaatst: 27 maart 2012 Geplaatst: 27 maart 2012 Da houdt ne mens al eens tegen, spijtig Quote
DenDuvel 4.679 Geplaatst: 27 maart 2012 Geplaatst: 27 maart 2012 Lost wel al je andere ergernissen op. Quote
Kakker Scheef 2.512 Geplaatst: 27 maart 2012 Geplaatst: 27 maart 2012 Bij een wegversmalling waar ik voorrang had (borden met pijlen waren voorzien) in de berm gedrukt door een Ford Focus Clipper. We waren beiden op dezelfde afstand van de versmalling maar toch was de Focus er een fractie eerder door. Ik kon nog net op tijd inhouden. Quote
gewoon ik 8.348 Geplaatst: 28 maart 2012 Geplaatst: 28 maart 2012 Was ik niet Gisterenavond een achterlijke ambetante fietser tegengekomen langs de Coupure in Gent. Ik draai op en neem mijn voorrang van rechts : begint die fietser te schreeuwen. Die fietser rijdt op de baan, terwijl er naast hem een gigantisch groot fietspad ligt. Zit die voor mij traag te zigzaggen, want ik ben een zot. Ik claxoneer en druk me er voorbij, ik doe mijn raampje open en zeg hem dat er een fietspad is, links van hem. Schreeuwt hij dat ik als een zot rij en dat ik onverantwoord ben en dat er geen fietspad is, dat ik de verkeersregels moet kennen. En begint dan op mijn auto te kloppen. Mijn bloed kookte op dat moment en ik heb hem de keuze gegeven tussen mijn auto rammen of een geparkeerde auto rammen. Hij kon remmen en het voetpad half opsukkelen. Ik hoopte op dat moment serieus dat zijn voorwiel paraplu staat en dat hij met zijn kloten steenhard zijn kader of stuur geramd heeft. Ik ben niet echt trots op wat ik gedaan heb, maar een idioot met een stadsfiets en een plakaatje onder het zadel "weer een auto minder" een helmpje op en een fluovestje zou toch mogen weten waar het fietspad is. Quote
JanC 7.873 Geplaatst: 28 maart 2012 Geplaatst: 28 maart 2012 Akkoord met het meeste van wat je zegt, maar wees je ervan bewust dat je met een fiets hàrd kan vallen tegen lage snelheid, zeker tegen een stoep o.i.d. ... Ik keur zijn gedrag zeker niet goed, maar toch. Was dat dan een dubbelrichtingsfietspad aan de linkerkant? StreetView-linkje? Maar bon, stel nog dat hij rechts moet rijden op de rijweg, dan moet hij nog voorrang geven. Quote
Martini Racing 2.777 Geplaatst: 28 maart 2012 Geplaatst: 28 maart 2012 Akkoord met het meeste van wat je zegt, maar wees je ervan bewust dat je met een fiets hàrd kan vallen tegen lage snelheid, zeker tegen een stoep o.i.d. ... Reden te meer voor die fietser om 2 keer na te denken voor hij iets doet. Quote
gewoon ik 8.348 Geplaatst: 28 maart 2012 Geplaatst: 28 maart 2012 Het is een dubbelrichtingsfietspad en de fietser kwam voor mij van links, dus ik kwam voor hem van rechts, ik had dus voorrang. Het fietspad moet ik niet kruisen. Linkje : http://maps.google.be/maps?hl=nl&tab=wl Die fietser was dus 2x in fout, maar ik was wel de zot en diegene die de regels niet kende. Ik was toen al wat pissig, maar die kerel was echt de druppel. Dat die hard kon vallen, besef ik nu ook en daarom ben ik er niet echt trots meer op. Maar aan de andere kant, zijn voorwiel paraplu en zijn kloten in zijn onderbuik, zou voor hem een hoop extra frustratie opleveren en hem alleen maar bevestigen dat autobestuurders satan's zonen en dochters zijn. Quote
gewoon ik 8.348 Geplaatst: 28 maart 2012 Geplaatst: 28 maart 2012 Reden te meer voor die fietser om 2 keer na te denken voor hij iets doet. Ik weet dat je hard kan vallen met je fiets aan belachelijk lage snelheden, zo val ik meestal, dit nog gecombineerd met mijn eigen dommigheid (probeer nooit met een brompton schuin een gladde niet-zo-lage boordsteen over te rijden : je valt gigantisch hard). Maar vallen omdat een auto je coupeert of vallen omdat je moet uitwijken omwille van een ander zijn stommigheid (fietser die plots beslist dat hij moet remmen en zich dwars zet op het fietspad) zijn helemaal niet leuk en maken me echt kwaad. Quote
tuscani 11.792 Geplaatst: 29 maart 2012 Geplaatst: 29 maart 2012 er gaan er velen een ergernis krijgen binnenkort Erpe-Mere - Om te garanderen dat de snelheidsbeperking wordt nageleefd tijdens de werken op de E40 tussen Affligem en Erpe-Mere richting Gent die op 2 april 2012 starten, zullen er verplaatsbare flitspalen geplaatst worden. Dat zal het geval zijn tijdens de vernieuwingswerken aan de drie rijstroken.De rechterrijstrook en de pechstrook van de E40 richting Gent worden vernieuwd tot op de fundering en de midden- en linkerrijstrook krijgen een nieuwe toplaag in asfalt. Die werken zullen voor heel wat hinder zorgen. In de eerste fase van 2 tot 7 april 2012 zal er dag en nacht gewerkt worden. Het verkeer zal daardoor over twee versmalde rijstroken moeten rijde en de afrit Aalst wordt gesloten. Van10 tot 15 april 2012 is de oprit in Erpe-Mere afgesloten en van 16 tot en met 21 april 2012 is dat het geval voor de afrit van Erpe-Mere en de oprit in Aalst. In de tweede fase werkt de aannemer enkel 's nachts en wordt de E40 richting Gent volledig afgesloten. Verschillende op- en afritten zullen tijdelijk dicht zijn. In een tweede fase gaat de E40 gaat van 2 mei tot en met 16 mei 's nachts volledig dicht. Het verkeer zal dan omgeleid worden via de gewestwegen. Op weekdagen gebeurt dit tussen 22 uur en 6 uur en in het weekend van 23.30 uur tot 7.30 uur. Van 2 tot 6 mei 2012 moeten automobilisten met bestemming Aalst verplicht omrijden via Ternat naar Aalst. De tweede zone van Aalst tot Erpe-Mere wordt aangepakt tussen 7 mei en 13 mei 2012. Iedereen moet in die periode in Aalst de E40 verlaten omdat de snelweg tussen Aalst en Erpe-Mere dan aangepakt wordt. Vanaf 14 mei tot 16 mei 2012 wordt het laatste deel heraangelegd tussen Erpe-Mere en Vlekkem. Dan is het omrijden langs de Gentsesteenweg tussen Erpe-Mere en Wetteren. Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 29 maart 2012 Geplaatst: 29 maart 2012 er gaan er velen een ergernis krijgen binnenkort Miljaar, hoe lang ga ik nu weer altijd onderweg zijn. En het rond punt aan de Albatros ligt ook open, ze zijn daar weer goed bezig hoor En die verplaatsbare flitspalen :chair: Quote
tuscani 11.792 Geplaatst: 29 maart 2012 Geplaatst: 29 maart 2012 en in aalst is de geraardbergsestraat afgesloten tot 2013. samen met die werken aan de albatros en nu die op en afritten die toe zijn en de werf op de hopmarkt tot 2020 zijn ze daar goed bezig. Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 29 maart 2012 Geplaatst: 29 maart 2012 en in aalst is de geraardbergsestraat afgesloten tot 2013. samen met die werken aan de albatros en nu die op en afritten die toe zijn en de werf op de hopmarkt tot 2020 zijn ze daar goed bezig. ik houd m'n hart al vast wat ze met dat rondpunt gaan doen, ze moeten het verkeer dat van de snelweg komt en naar ninove wil direct laten oprijden zodat het rondpunt ontlast wordt. Nu komt er ongetwijfeld een busstrook en staan we nog meer in de file Quote
Tomski 5.334 Geplaatst: 29 maart 2012 Geplaatst: 29 maart 2012 Ja hallo :s 't is nu al een merde en dan komt dit er nog es bij. E40 in aalst is trouwens minder dan 10 jaar vernieuwd. Hopelijk deze keer duurzamer Quote
C_X 1.557 Geplaatst: 29 maart 2012 Geplaatst: 29 maart 2012 Ja hallo :s 't is nu al een merde en dan komt dit er nog es bij. E40 in aalst is trouwens minder dan 10 jaar vernieuwd. Hopelijk deze keer duurzamer Vanuit Ninove in de spits de E40 proberen op te rijden, dat is pas lachen, gieren, brullen geblazen! Man heb ik al gelachen met die rotonde! Echt Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 29 maart 2012 Geplaatst: 29 maart 2012 Da's de rotonde die me echt leerde 't tweede vak te pakken. Altijd leuk: duuuuust auto's op dat eerste vak, en drie op 't tweede. En dan buzze geven op het rond punt om zo richting E40 meteen op het juiste vak te zitten En vroeger was dat na 't rond punt nog niet opgedeeld, gewoon tot in Aalst twee vakken. Ik denk dat ik in heel m'n leven dat eerste vak voor de rotonde misschien maar 10x gedaan heb. Op een zondag ofzo. Die andere honderden keren op 't tweede. Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 2 april 2012 Auteur Geplaatst: 2 april 2012 Ik heb me gisteren geërgerd aan de erbarmelijke signalisatie bij de werken aan het op- en afrittencomplex in Geel Oost. Er was daar al een tijdje een omleiding, nu hadden ze het daar helemaal omgegooid maar de signalisatie maar voor de helft aangepast. Zo stond er aangegeven dat je links moest afslaan om de E313 te bereiken, maar was die richting helemaal afgezet. Dan maar rechtdoor gereden ... even verderop een nieuwe wegwijzer om links af te slaan voor de E313, voorafgegaan door een bord verboden links af te slaan Vervolgens rechtsomkeer gemaakt, om te zien of ik nergens een aanwijzing gemist had ... nope. Dan heb ik er maar voor gekozen om dat (verdwaalde?) verbodsbord te negeren, en via dat weggetje heb ik dan uiteindelijk de oprit richting Hasselt kunnen nemen. Ik was trouwens niet de enige die er problemen mee had, er reden er verschillende rond die aan het zoeken waren, en aan die lichten waar ze je eerst links sturen maar waar je niet linksaf kan, was het een grote chaos. Dan bij het terugkeren passeer ik die andere werken in Geel aan de ring. Het verkeer van de ene richting moet daar door de middenberm, zodat er nog 1 rijstrook overblijft voor elke richting. Kom ik aan dat kruispunt, komen er daar toch wel twee auto's uit de andere richting op MIJN vak Da's al de tweede keer daar op een paar weken tijd. Quote
Carlito 6.297 Geplaatst: 2 april 2012 Geplaatst: 2 april 2012 Ben daar gisterenavond ook gepasseerd (das toch winkelomheide he?), geen last gehad van slechte signalisatie Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 2 april 2012 Auteur Geplaatst: 2 april 2012 Ben daar gisterenavond ook gepasseerd (das toch winkelomheide he?), geen last gehad van slechte signalisatie Ja, ik ben er wel rond de middag gepasseerd. Misschien hebben ze het dan intussen nog aangepast. Ben je dan ook via dat klein straatje (Heikantstraat) richting de oprit moeten rijden? Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 2 april 2012 Geplaatst: 2 april 2012 Dat het maar vlug in orde staat, morgen mag ik daar ook op en af. Quote
Carlito 6.297 Geplaatst: 2 april 2012 Geplaatst: 2 april 2012 Ja, ik ben er wel rond de middag gepasseerd. Misschien hebben ze het dan intussen nog aangepast. Ben je dan ook via dat klein straatje (Heikantstraat) richting de oprit moeten rijden? Ja . Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.