Ugeken 11.748 Geplaatst: 5 augustus 2012 Geplaatst: 5 augustus 2012 Ik heb daar toevallig vandaag bijna exact dezelfde situatie meegemaakt. Ik was wel iets trager dan in uw geval vermoed ik, we kwamen ongeveer tegelijkertijd het kruispunt op.Vermoedelijk wordt dat punt verkeerstechnisch als een kruispunt beschouwd, maar het druist wat in tegen het gevoel dat je daar krijgt. Er rijdt veel meer verkeer langs het traject dat wij nemen dan langs het traject van die Scenic. In Gent zijn er zo wel een paar punten waar de intuïtie van het gros van de weggebruikers niet strookt met de voorrangsregels in kwestie. Ik moet spontaan denken aan dat kruispunt op de neermeerskaai (https://maps.google.be/maps?q=watersportbaan&hl=nl&ll=51.043524,3.707282&spn=0.000902,0.002309&sll=51.039817,3.735872&sspn=0.014545,0.03695&t=h&gl=be&hnear=Watersportbaan&z=19&layer=c&cbll=51.043527,3.70743&panoid=u7uCgLwKghQMWq5A6kzwVw&cbp=12,267.87,,0,1.93) In principe moet je voorrang verlenen aan de auto die van rechts komt (hier die Peugeot), maar er is praktisch niemand die het daar in zijn hoofd krijgt om dat dan ook te doen, en in de positie van die Peugeot krijg je ook niet het gevoel dat je die voorrang zou moeten krijgen. Als er weliswaar een malloot besluit om daar alsnog zijn voorrang te gebruiken en jij zit er knal op, zal je helaas in fout zijn, en zal een uitleg over een gevoel van voorrang in de rechbank geen hol uitmaken. Neermeerskaai , sommigen denken dat het daar een autostrade is - voorrang van rechts, wat is dat? Voor alle duidelijkheid, ik neem (als ik alleen in de auto zit) daar steevast mijn voorrang. Quote
Ugeken 11.748 Geplaatst: 5 augustus 2012 Geplaatst: 5 augustus 2012 Het gevoel?Die straat splitst in 2 aparte stroken voor elke rijrichting aan dat kruispunt, t is niet dat die al over 1km compleet gescheiden is, en die aan beide kanten van de Zuidparklaan. Ik snap je probleem ook niet met dat kruispunt aan de neermeerskaai. Dat is toch een typisch voorbeeld van wat men op veel plaatsen tegen komt? Een "hoofdbaan" met al dan niet veel verkeer, en zijstraten die daar voorrang op hebben, waarschijnlijk opzettelijk zo gelaten om de snelheid in de perken te proberen houden. Neermeerskaai is zone 30, misschien overdreven... Anderzijds lijkt het mij ook niet de bedoeling om daar 70 of 80 te gaan rijden. Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 5 augustus 2012 Geplaatst: 5 augustus 2012 Zone 30 is overdreven, tout-court. Quote
Ugeken 11.748 Geplaatst: 5 augustus 2012 Geplaatst: 5 augustus 2012 En je mag 3x raden wie de zot is als er eentje moet remmen om voorrang te verlenen . Het ergste is dat 75% van de passanten daar nog niet eens denkt dat er voorrang van rechts geldt. Gisteren zag ik vlak voor mij een Yaris zijn voorrang nemen, zo goed als in de flank van een splinternieuwe A6. Reactie van Audi-man: rest van de Neermeerskaai nog een beetje sneller rijden :rolleyes:. Bon, ik kan boeken schrijven over de stoten die ik daar dagelijks zie. En zo zijn er in de buurt nog 1000 situaties aan te halen. Quote
Ugeken 11.748 Geplaatst: 5 augustus 2012 Geplaatst: 5 augustus 2012 Zone 30 is overdreven, tout-court. Akkoord, maar het driedubbele rijden is eveneens overdreven. Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 5 augustus 2012 Geplaatst: 5 augustus 2012 En je mag 3x raden wie de zot is als er eentje moet remmen om voorrang te verlenen . Het ergste is dat 75% van de passanten daar nog niet eens denkt dat er voorrang van rechts geldt. Gisteren zag ik vlak voor mij een Yaris zijn voorrang nemen, zo goed als in de flank van een splinternieuwe A6. Reactie van Audi-man: rest van de Neermeerskaai nog een beetje sneller rijden :rolleyes:. Bon, ik kan boeken schrijven over de stoten die ik daar dagelijks zie. En zo zijn er in de buurt nog 1000 situaties aan te halen. Ja jong, als ze allemaal het verkeersreglement even goed kennen als Yakult .... Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 5 augustus 2012 Geplaatst: 5 augustus 2012 Akkoord, maar het driedubbele rijden is eveneens overdreven. Dat zul je me niet horen ontkennen. Quote
Yoran 116 Geplaatst: 5 augustus 2012 Geplaatst: 5 augustus 2012 Volgende situatie: ik wil linksaf aan het kruispunt en er is een busstrook, op die busstrook ligt er zo'n overrijdbare bedding, mag je dan pas invoegen na die bedding of mag je er voor ook al invoegen? Nogal raar om uit te leggen, maar het is niet zichtbaar op google streetvieuw dus ik kan het niet tonen... Quote
Timo 16.072 Geplaatst: 5 augustus 2012 Geplaatst: 5 augustus 2012 Wist niet dat je een X5, dacht een X3? Quote
Stephane 1.695 Geplaatst: 6 augustus 2012 Geplaatst: 6 augustus 2012 Vanmorgen bijna prijs gehad ... Zit achter een LR Discovery die duidelijk op zoek is naar iets, slaat 'mijn' straat in zonder pinker en rijdt aan 10kmh verder. Stopt plots, ik stop ook, hij zet m in achteruit, ik toeter onmiddellijk (automaat stond in 'sport' dus ik kon m niet direct in R rammen) en hij stopt op -naar ik vermoed- enkele cm's van m'n bumper.K had beter niet getoeterd, onze X5 ging deugd gehad hebben van een nieuwe voorbumper en frisse xenons na 265k kms Zoiets heb je meestal niet voor met een fel rode wagen Quote
gewoon ik 8.349 Geplaatst: 6 augustus 2012 Geplaatst: 6 augustus 2012 E40 van de kust naar het binnenland als het geregend heeft. Bende kutmongolen. Ga liggen zonnen op jullie eigen terras/zandvlakte/... maar val mij niet lastig! Quote
tradie 10 Geplaatst: 6 augustus 2012 Geplaatst: 6 augustus 2012 Het zou kunnen dat je gelijk hebt hoor, maar ik vraag me nog altijd af wie gaat bewijzen dat ik gewoon niet al continu op die hoofdbaan reed. Was immers al volledig gedraaid. Pak toch nog maar is een boek vast met de verkeersregels.... manman Quote
GTX 4.954 Geplaatst: 15 augustus 2012 Geplaatst: 15 augustus 2012 Gisteren fameus chance gehad met nen buitenlandse vrachtwagen. Ik reed op de E40 op het middenvak, hij reed rechts van mij. Ineens zet hem zijne pinker op en komt hij naar het middelste vak. Zonder aanleiding want der reed niets voor hem ofzo. Alles moeten dichtkloppen en uitwijken maar veel kon ik niet want der zat nen auto op het linkse vak. Quote
gewoon ik 8.349 Geplaatst: 17 augustus 2012 Geplaatst: 17 augustus 2012 mocht je niet middenplakken, dan had je dat niet voorgehad Quote
GTX 4.954 Geplaatst: 17 augustus 2012 Geplaatst: 17 augustus 2012 mocht je niet middenplakken, dan had je dat niet voorgehad Ik reed braaf 115km/u In't vervolg blijf ik altijd links hangen tegen 110! Dan kan ik dat zeker niet voor hebben!!!!! Quote
gewoon ik 8.349 Geplaatst: 17 augustus 2012 Geplaatst: 17 augustus 2012 Ik reed braaf 115km/u In't vervolg blijf ik altijd links hangen tegen 110! Dan kan ik dat zeker niet voor hebben!!!!! dan val je niet op op de E-middenvak richting kust Quote
tradie 10 Geplaatst: 19 augustus 2012 Geplaatst: 19 augustus 2012 Gisteren fameus chance gehad met nen buitenlandse vrachtwagen. Ik reed op de E40 op het middenvak, hij reed rechts van mij. Ineens zet hem zijne pinker op en komt hij naar het middelste vak. Zonder aanleiding want der reed niets voor hem ofzo. Alles moeten dichtkloppen en uitwijken maar veel kon ik niet want der zat nen auto op het linkse vak. Op de E19 antwerpen-brussel ook zoiets gehad, vrachtwagen ging van rechtervak naar 3de, die rijden gewoon met hun ogen op de GPS ipv is door hun raam te kijken, die splitsing is daar al een jaar weg. Toen hij op het derde was wou hij bijna direct terug naar rechts, zonder te kijken, die doen maar. Quote
Ritsuke 6.252 Geplaatst: 22 augustus 2012 Geplaatst: 22 augustus 2012 Nogmaals mensen die links blijven plakken omdat er 2km verder een vrachtwagen rijdt. Quote
Wax-it.be 1.639 Geplaatst: 22 augustus 2012 Geplaatst: 22 augustus 2012 Gisteren nog een goeie meegemaakt. Ik rij hier op de N60 ter hoogte van de BMW garage. Voor mij rijden een BMW 7 en een passat met daarvoor een tragere wagen. Ik kom vlot afgereden op de linker rijstrook en de BMW 7 gaat ook naar de linkerrijstrook. Ik laat mijn gas los om uit te bollen zodat ik na zijn inhaalactie van de tragere wagen gewoon op het gas kan zonder aan mij rem te moeten komen. Net voor ik aan de bmw ben besluit ook de passat om er zich nog letterlijk voor te smijten ! Ik vol in de remmen voor meneer op 2-3 meter van hem vandaan ... Ik was al wat op mijn tenen getrapt en blijf op die 2-3 meter van hem hangen om hen duidelijk te maken dat hij iemand serieus gehinderd heeft ... Maar dan merkt hij opeens een flitspaal op (dit evenwel in de andere richting staat) verschiet en gooit letterlijk ALLES dicht ! Gelukkig was ik bij de pinken en kon ik op een haar na een aanrijding met zijn achterbumper vermijden !!! Door zijn actie was die trage auto van voorheen reeds weer voorbij ons gereden op de rechterrijstrook. Kerel in de passat begint te flippen en doet teken naar mij dat ik helemaal zot ben (vinger tegen het hoofd) van hem bijna aan te rijden. Ik steek even mijn duim op naar hem en geeft wat applaus voor zijn verstandige acties Dat zinde de meneer in de passat duidelijk niet en hij ging VOL op het gas in zijn passat bluemotion. Hij haalde opnieuw die tragere auto van voorheen in en vertraagt net ter hoogte van die zijn neus om mij te blokkeren en begint weer tekens naar mij te doen van "en wat ga je nu doen kerel, je kan er nu toch niet voorbij ! hahaha" Ok, op dat moment ben je dus blij dat meer dan dubbel die kerel zijn vermogen in je wagen hebt steken Ondertussen naderen we de versmalling aan de AIT en de tragere wagen rechts laat zich uitzakken. Ik ga naar rechts en de kerel in de passat gaat weer VOL op het gas op het linkervak in de hoop van mij opnieuw voor te blijven voor het rond punt. Tja ... dan ben ik er maar langs gecruised en heb gevraagd aan Arthur van te zwaaien naar die lieve meneer. Dus ik met de GTI langs rechts ervoorbij en zowel Arthur en ik al zwaaiend met een big smile op ons gezicht erlangs ! Epic om die kerel te zien overkoken ! Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 22 augustus 2012 Geplaatst: 22 augustus 2012 10 auto's die achter mij in de file aan de kant gaan omdat een 100 afkomt. Daartussen eentje die niks ziet noch hoort. Laat staan dat hij in de spiegel keek. Ik kon het niet horen want mijn muziek stond te luid om 11 auto's ver een 100 te horen, maar 'k had het tenminste wel in de spiegels gezien. Wat moet je als 100 nog meer doen???? Claxonneren? Dat hoor je niet want die sirene overtreft de claxon. Ik vond het bijzonder erg in elk geval. Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 22 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 22 augustus 2012 10 auto's die achter mij in de file aan de kant gaan omdat een 100 afkomt. Daartussen eentje die niks ziet noch hoort. Laat staan dat hij in de spiegel keek. Ik kon het niet horen want mijn muziek stond te luid om 11 auto's ver een 100 te horen, maar 'k had het tenminste wel in de spiegels gezien. Wat moet je als 100 nog meer doen???? Claxonneren? Dat hoor je niet want die sirene overtreft de claxon. Ik vond het bijzonder erg in elk geval. Ik heb zo eens een kilometer of 40 achter een ambulance gereden (ik had hem eerst doorgelaten, maar hij reed maar 140 dus ik kon mooi in zijn zog blijven hangen), en het is echt ongelofelijk hoeveel mensen gewoon in de weg blijven rijden en totaal niet in hun spiegels kijken. Er waren er zelfs een paar die het presteerden om hem op het laatste nippertje nog de pas af te snijden. Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 22 augustus 2012 Geplaatst: 22 augustus 2012 Het erge was dan nog dat die oude peet gewoon remde om opzij te gaan .... in plaats van gewoon beginnen gas te geven als je niet opzij kan en opzij te gaan vanaf mogelijk ... Nee, eerst nog wat extra tegenhouden om te kunnen 'parkeren' Quote
Ceke 2.729 Geplaatst: 22 augustus 2012 Geplaatst: 22 augustus 2012 Het erge was dan nog dat die oude peet gewoon remde om opzij te gaan .... in plaats van gewoon beginnen gas te geven als je niet opzij kan en opzij te gaan vanaf mogelijk ... Nee, eerst nog wat extra tegenhouden om te kunnen 'parkeren' Hahaha, nu beeld ik me in dat die achteruit tussen de al stilstaande wagens begint te inparkeren. Haastig aan z'n stuur draaiend, op van de zenuwen. Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 22 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 22 augustus 2012 Ik heb me daarstraks ook nog eens opgejaagd. Ik nam de afrit van de E40 in Kraainem, die begint met 1 rijstrook, om dan breder te worden en over te gaan in 2 rijstroken. Voor mij twee voorliggers, op kop een trage vrachtwagen en daarachter nog een auto. Ik wil die vrachtwagen voorbijgaan, dus ik zet me al links om aan te geven wat ik van plan ben maar ik wacht nog even af om te zien wat de vrachtwagen en de auto gaan doen wanneer het twee rijstroken worden. De vrachtwagen blijft rechts rijden, de auto ook maar die begint zo een beetje te wijfelen maar nog wel helemaal op het rechtervak. Ik denk bij mezelf foert, kans genoeg gehad om voorbij te steken dus nu is het aan mij en ik zet aan om in te halen. Je voelt hem al komen natuurlijk ... wanneer ik naast die auto kom begint die, zonder zelfs te pinken, plots naar links te komen. Ik claxonneer uiteraard om een botsing te vermijden. De bestuurster schrikt en stuurt bruusk terug naar rechts. Wanneer ik er langs kom zit ze hysterisch vanalles naar mij te gebaren en als ik er voorbij ben krijg ik nog het verplichte nummertje van met de grote lichten te flashen, waarna ze natuurlijk in alle onwetendheid verder tufte. Quote
Gast wooter Geplaatst: 23 augustus 2012 Geplaatst: 23 augustus 2012 Ik doe sinds deze week weer de baan, en het viel me op dat er zoals gewoonlijk stevig wat volk gewoon niet aansluit als een vertraging oplost... Onwetenschappelijke steekproef, en ik heb ze niet allemaal kunnen beloeren, maar als je nog eens iemand voor je hebt die aan 100 verder taffelt terwijl iedereen in de verte weg rijdt, mag je claxonneren want 1/3e gasten liggen ofwel in papieren te bladeren ofwel SMSjes te sturen. Wat die 2/3e andere bezielt weet ik nog niet. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.