Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Zelf daar ga ik mee akkoord. Indien ik er vanuit zou gaan dat ze wel zouden opschuiven had ik in z'n flank gezeten. Het is bij mij dan een ergernis dat dergelijke hoffelijkheid niet meer of minder aanwezig is. :)

Maar als je daar nu eens gewoon vanuit gaat op het moment dat je je plaatsje zoekt om in te voegen? Dan hoef je niet aan te dringen bij een voorrangsgerechtigde bestuurder, en hoef je je aan niemand te ergeren.

Geplaatst:

Hier op de E42 is da soms een ramp. Een hele korte oprit die ook als afrit dient (klaverblad) en regelmatig gewoon een sliert van vrachtwagens in het eerste vak met daarnaast een hoop taffelaars in het 2e aan 100 per uur. Ik heb hier al menig chauffeur de pechstrook zien gebruiken als verlengde van de oprit.

http://goo.gl/maps/1zm4b

Geplaatst:

Geloof me wanneer ik zeg dat het in 99% van de gevallen zo is en dat ik mij daar niet aan hoef te ergeren. Ik heb het echter over de oprit aan de E403 (waar ze aan het werken zijn komende van de Kinepolis) waarbij je slechts een kleine plaats hebt om in te voegen. Het is ingewikkeld om uit te leggen maar het is een situatie waarbij jouw tactiek, die ik zelf ook toepas op vele opritten, moeilijk toe te passen is.

Geplaatst:

Geloof me wanneer ik zeg dat het in 99% van de gevallen zo is en dat ik mij daar niet aan hoef te ergeren. Ik heb het echter over de oprit aan de E403 (waar ze aan het werken zijn komende van de Kinepolis) waarbij je slechts een kleine plaats hebt om in te voegen. Het is ingewikkeld om uit te leggen maar het is een situatie waarbij jouw tactiek, die ik zelf ook toepas op vele opritten, moeilijk toe te passen is.

Dan had je dat misschien bij in je eerste post moeten zetten, want nu komt het zo over alsof je geen normale oprit kan nemen zonder mensen opzij te moeten drummen.

Geplaatst:

Hier op de E42 is da soms een ramp. Een hele korte oprit die ook als afrit dient (klaverblad) en regelmatig gewoon een sliert van vrachtwagens in het eerste vak met daarnaast een hoop taffelaars in het 2e aan 100 per uur. Ik heb hier al menig chauffeur de pechstrook zien gebruiken als verlengde van de oprit.

http://goo.gl/maps/1zm4b

De pechstrook moet ik regelmatig gebruiken bij het invoegen, als ik goe mijn snelheid kan halen geen enkel probleem maar als der nen treuzelaar voor hangt is het om zeep...

Geplaatst:

Allez :lolz:

Als ik 120 bol op het eerste baanvak, en jij 121 op het tweede, moet ik je dan ook "gerust" laten als ik een "speciale verrichting" wil doen om de vrachtwagen voor mij voorbij te steken?

Jan heeft het gras al voor mijn voeten weggemaaid :-)

Maar waarom zou degene die op het tweede vak rijdt zijn gas moeten lossen voor jou, als jij door kortstondig gas te lossen erachter in kunt voegen?

In de praktijk doet hopelijk iedereen zijn best om het verkeer zo soepel mogelijk te laten verlopen, maar de realiteit is dat er een mentaliteit heerst dat diegene die op het tweede vak rijdt zijn mond moet houden omdat iemand vanaf het eerste vak er simpelweg recht toe heeft om naar het tweede vak toe te manouvreren. Idem met invoegen...

En daar heb ik dan wel problemen mee

Geplaatst:

Jan heeft het gras al voor mijn voeten weggemaaid :-)

Maar waarom zou degene die op het tweede vak rijdt zijn gas moeten lossen voor jou, als jij door kortstondig gas te lossen erachter in kunt voegen?

In de praktijk doet hopelijk iedereen zijn best om het verkeer zo soepel mogelijk te laten verlopen, maar de realiteit is dat er een mentaliteit heerst dat diegene die op het tweede vak rijdt zijn mond moet houden omdat iemand vanaf het eerste vak er simpelweg recht toe heeft om naar het tweede vak toe te manouvreren. Idem met invoegen...

En daar heb ik dan wel problemen mee

Ik ging uit van het geval waarbij het derde baanvak volledig vrij was. In het andere geval ben ik met u akkoord.

Geplaatst:

Ik ging uit van het geval waarbij het derde baanvak volledig vrij was. In het andere geval ben ik met u akkoord.

Dan zou je 'opgesloten' worden achter die vrachtwagen voor niets. Dat presteren sommigen inderdaad ook, altijd leuk die ergernissen in het verkeer :-)

Geplaatst:

Ik erger mij eigenlijk nooit aan anderen als ik wil invoegen op de snelweg, maar dat komt omdat ik voorrangsplichtig ben.

Enige ergernis is als een voorligger denkt dat ie aan 70 wil invoegen op de snelweg. Dat gaat zelden goed.

Geplaatst:

http://maps.google.com/maps?q=51.140344,4.942054&ll=51.140142,4.941734&spn=0.00558,0.009645&sll=51.140338,4.942062&layer=c&cbp=13,204.46,,0,8.77&cbll=51.139585,4.941116&t=m&z=17&panoid=FE8CqN4bllU8nNtk9kICDQ

Ik sta links aan de lichten voor je hier moet invoegen, na 400m. Naast mij staat een Fiat 500 cabrio, met jawel, een jonge gast in effemine2.gif

Hij was volop een hamburger aan het schranzen, dus ik dacht dat ik hem wel voor ging zijn, dus ik trek goed op (in de zin van duwen op die rechtse pedaal in een Colt 1.1 :lol:) Had al direct een auto voor, maar zag hem in mijn ooghoek ook goed optrekken. Bleef hem weliswaar redelijk voor, verder dan mijn zijruit kwam hij niet. Ondertussen waren we dus al bijna op de het einde van de invoegstrook (hier stonden ook allemaal paaltjes van werken, op de googlemaps link niet..), dus ik begin te pinken, maar die kerel wil dus niet afgeven. Vermits ik een manoeuvre doe, ben ik maar braafjes achter hem gegaan uiteindelijk. Maar mijn bloed kookte, die gast zou ons (want vriendin, en haar ma ook nog mee) nog liever die paaltjes in zien rijden dan af te geven, terwijl ik hem nog altijd voor was.

Het was verder rood, dus heb ik hem nog over de volle lijn afgesneden. Paar keer diep geademd, en me gelukkig kunnen inhouden. Kerel zat nog arrogant verder zijn hamburger op te vreten, terwijl hij naar mij in de spiegel keek. Kerel deed voor de rest wel niets meer, gelukkig..

Geplaatst:

Met de M3 had je dat probleem niet gehad!

Zo is dat. Vandaar is wat power onder de voet altijd handig.

Geplaatst:

https://maps.google....2,172.4,,0,1.53

Stond hier daarnet aan te schuiven. Mijn voorganger was al voorbij de sporen, maar ik bleef er uit veiligheidsredenen achter staan. Ik zie in mijn spiegel iemand een ganse rij voorbij steken, ik dacht: 'Die zal hier links aflaan'. Maar hij wou gewoon gans die rij voorbij steken om dan voor mij terug in te voegen pal op die rails :lolz:

Ik had zin om wat te claxonneren, maar daar er 4 zwette menne in zaten heb ik mij ingehouden.

Daarna heeft hij nog zeker 20 mensen voorbij gestoken door over de tramrails te rijden:

https://maps.google....,188.23,,0,0.55

Geplaatst:

Ge hebt er ook zoals ik, die een handsfree systeem hebben maar waar je blijkbaar onverstaanbaar door bent. Goed gerief die Renault bluetooth. Een aanrader!

Ik gebruik gewoon een bluetooth oortje

• 1 maand later...
Geplaatst:

Ik erger mij dood aan mensen die niet beseffen dat ze met hun standlichten aan het rijden zijn wanneer het donker is.

Of aan diegenen die hun pinker niet afzetten na een manoeuvre.

Of aan mensen die zomaar mistlichten gebruiken.

Of mensen die hun rem op de 5sec aantikken omdat ze niet geconcentreerd genoeg aan het rijden zijn.

Kakkers!!

Voila. Ca c'est fait.

Geplaatst:

valt wel mee dat lijstje : slechts 50% van de weggebruikers slechts. Wie doet beter?

Geplaatst:

https://maps.google....2,172.4,,0,1.53

Stond hier daarnet aan te schuiven. Mijn voorganger was al voorbij de sporen, maar ik bleef er uit veiligheidsredenen achter staan. Ik zie in mijn spiegel iemand een ganse rij voorbij steken, ik dacht: 'Die zal hier links aflaan'. Maar hij wou gewoon gans die rij voorbij steken om dan voor mij terug in te voegen pal op die rails :lolz:

Ik had zin om wat te claxonneren, maar daar er 4 zwette menne in zaten heb ik mij ingehouden.

Daarna heeft hij nog zeker 20 mensen voorbij gestoken door over de tramrails te rijden:

https://maps.google....,188.23,,0,0.55

Net over de brug links afslaan en op het einde naar rechts als je daar wat tijd wil goedmaken.

Geplaatst:

Ik erger mij dood aan mensen die niet beseffen dat ze met hun standlichten aan het rijden zijn wanneer het donker is.

Of aan diegenen die hun pinker niet afzetten na een manoeuvre.

Of aan mensen die zomaar mistlichten gebruiken.

Of mensen die hun rem op de 5sec aantikken omdat ze niet geconcentreerd genoeg aan het rijden zijn.

Kakkers!!

Voila. Ca c'est fait.

Damn ja, dat laatste, hatelijk, mensen die onnodig veel remmen. Als ze dan eens echt serieus moeten vertragen moet je echt opletten...

Mensen die niet pinken, ook erg. Of verkeerd pinken: naar rechts pinken als ze een rondpunt oprijden en dan naar links als ze bv. de 3de afslag moeten nemen en dan niet pinken bij het verlaten van dat rondpunt.

Gast caoimhin
Geplaatst:

Vorige week was ik gelukkig attent genoeg, stond ook iemand met zijn pinker op om de straat waar ik uit kwam in te slagen. Op het moment dat ik aanzet merkte ik gelukkig op dat die auto wel niet echt vertraagde, dus voor zekerheid terug gestopt. Persoon achter mij vond het nodig om te claxoneren, maar mijn vermoeden was juist en de wagen reed gewoon rechtdoor. Had ik ingevoegd had ik misschien een accident gehad (of als ik mij had laten beïnvloeden door meneer claxon achter mij).

Geplaatst:

Sommige mensen kijken echt naar niks als ze rijden... Miljaar, wat een kloefkappers op de baan vanmorgen.

Geplaatst:

het heeft geregend deze ochtend. :party: mistlichten en remlichten zonder aanleiding :party:

Geplaatst:
het heeft geregend deze ochtend. :party: mistlichten en remlichten zonder aanleiding :party:

Het is ongelooflijk ja !

• 1 maand later...
Gast caoimhin
Geplaatst:

Het was weer feest deze morgend :party:

1. In Zemst ging ik de E19 op. Er stond reeds een file en de invoegstrook zelf stond dus ook vol. Gewoon rustig aanschuiven tot op het einde, en daar ritsen. BMW voor mij voegt in, ik laat 1 wagen aansluiten en wil dan invoegen. Bestuurder van een Mercedes-busje (geen Viano, weet niet goed wat het was) zag dit anders en wou er mij niet tussen laten. Ik blijf gewoon meer en meer naar links rijden waardoor onze spiegels echt zich op enkele millimeters van elkaar bevinden. Ik wou nu ook geen schade, dus drong niet verder aan. Wel even mijn ruitje naar beneden gedaan en op zijn venster getikt, maar hij bleef gewoon voor zich uit kijken. Liet me dan wat uitzakken om achter die mongool in te voegen, wou die trut in haar Kangoo er mij ook niet tussen laten :fp: Ondertussen reed ik al even half op de pechstrook, toen ik plots de Golf voor dat Mercedes-busje teken zie doen (passagier die met zijn arm zwaaide). Heeft me laten invoegen voor hem. Even met de pinkers bedankt en de Mercedes-mongool heeft een heel lichtconcert gegeven aan de Golf-bestuurder :D

2. Ter hoogte van Vilvoorde rijd ik op het meest linkse rijvak, tegen 20 per uur of zo. Komt daar uit het niets een moto gevlamd, volgens mij was die zijn leven beu. Heb die zelf maar op het allerlaatste moment in mijn spiegel gezien, en ik let daar nochtans goed voor op.

3. Op de R0 ter hoogte van Strombeek begon het wat op te stroppen. Zelf reed ik links, met voldoende afstand met mijn voorligger. Ineens gaat iedereen daar in de remmen, en heeft iemand van het middenvak geen beter idee dan zich nog plots daartussen te gooien en mee los in de ankers te gaan. Mijn mooi voorziene afstand tot mijn voorligger werd plots herleid tot enkele meters met mijn nieuwe voorligger, en ik stond maar net op tijd stil of ik zat in zijn gat. Dat is één van de grote problemen met afstand houden, er zijn er altijd die zich in dat gat gooien.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid