gewoon ik 8.350 Geplaatst: 8 februari 2013 Geplaatst: 8 februari 2013 Echt he, ik heb in Brussel al eens voorgehad dat er eentje mij in coleire langs rechts voorbij stak om voor mijn neus het kruispunt vast te kunnen zetten heerlijk als er een tram voorbij moet rijden in. Op mijn vorig werk in Antwerpen was het altijd prijs. De tram die al bellend traagjes vooruit kruipt en de meesten die dan niet wisten waar eerst te kijken, terwijl ze daar dik in fout het ganse kruispunt bezetten. Het viel mij op : hoe meer plamuur of hoe dikker de plastron, hoe meer ze aan het wriemelen waren op het kruispunt Quote
CAS 8.067 Geplaatst: 8 februari 2013 Geplaatst: 8 februari 2013 Ik krijg het soms wel van die trambestuurders. Ipv een beetje opzij te gaan... Maar die mannen hebben echt nooit geduld of begrip. In Brussel is er zo adres, om de x meter paaltjes op het voetpad en andere kant parkeerplaats die altijd volzet is. Tram rijd op het rijvak. Lever maar met de vrachtwagen... 1 Quote
Gast caoimhin Geplaatst: 8 februari 2013 Geplaatst: 8 februari 2013 Vandaag mij extra kort achter andere auto's gezet, niemand die zich in achteruit heeft gezet Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 9 februari 2013 Geplaatst: 9 februari 2013 Deze ochtend bij de bakker: ja, hier in Torhout moet je verdomme oppassen, ze nemen hier allemaal hun voorrang van rechts tegenwoordig. Het begon al warm te worden.... Mijn bloed. En dan: die voorrang van rechts is voor niks nodig, dat is zo slecht he. Grrrrrr .... Quote
Lefty 19.511 Geplaatst: 9 februari 2013 Geplaatst: 9 februari 2013 Ik geef ze (op de meeste plaatsen) gelijk Quote
dragonfly 14.974 Geplaatst: 9 februari 2013 Geplaatst: 9 februari 2013 't is vooral gevaarlijk, ze kunnen niet rijden maar ze komen wel uit alle straten gevlogen gezien ze toch voorrang hebben Quote
JanC 7.873 Geplaatst: 9 februari 2013 Geplaatst: 9 februari 2013 Een uniform straatbeeld zou al veel doen, in plaats van 150 borden... Quote
Speedhunter 4.882 Geplaatst: 9 februari 2013 Geplaatst: 9 februari 2013 Een tijdje terug mijn voorrang van rechts genomen zonder goed te kijken En knal, op nen andere gevlogen. Was om 6u30 s' morgens, had daar nooit iemand verwacht. Quote
GTX 4.954 Geplaatst: 9 februari 2013 Geplaatst: 9 februari 2013 Khad eens het plan om een volledige week te tellen hoe vaak ik een ongeval zou hebben moest ik overal mijne voorrang nemen. Na 2 dagen ben ik ermee gestopt, khad hem al minstens 3 keer perto gereden... Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 9 februari 2013 Geplaatst: 9 februari 2013 trek ik me eigenlijk niet aan. (wel als ik alleen in de wagen ben zonder de kinderen) heb ik direct een reden om van wagen te veranderen. ik stop om voorrang te geven, dus kan iemand anders voor mij ook stoppen. Quote
Lefty 19.511 Geplaatst: 9 februari 2013 Geplaatst: 9 februari 2013 Je kinderen zullen blij zijn met een gehandicapte papa die tenminste stoer z'n voorrang heeft genomen Quote
GTX 4.954 Geplaatst: 9 februari 2013 Geplaatst: 9 februari 2013 Als ze in mijn flank met een goede snelheid knallen is de kans groot dat ik het niet meer kan navertellen dus stop ik liever als ik merk dat den andere dat niet van plan is. Quote
DDke 8.689 Geplaatst: 9 februari 2013 Geplaatst: 9 februari 2013 Je kinderen zullen blij zijn met een gehandicapte papa die tenminste stoer z'n voorrang heeft genomen Ik vind dit eigenlijk een klote-post.Wim is anders, maar om 'm nu direct gehandicapt te noemen... 3 Quote
dragonfly 14.974 Geplaatst: 9 februari 2013 Geplaatst: 9 februari 2013 trek ik me eigenlijk niet aan. (wel als ik alleen in de wagen ben zonder de kinderen)heb ik direct een reden om van wagen te veranderen. ik stop om voorrang te geven, dus kan iemand anders voor mij ook stoppen. Ik stop ook altijd maar soms je mensen toeren uithalen en dan kruispunten blokkeren omdat ze per se hun voorrang moeten hebben ipv even 15seconden te wachten en iemand door te laten. Of ze rijden 30 maar als ze aan het kruispunt komen toch nog rap één afsnijden en er dan voor taffelen aan 25km/h. Quote
Speedhunter 4.882 Geplaatst: 9 februari 2013 Geplaatst: 9 februari 2013 trek ik me eigenlijk niet aan. (wel als ik alleen in de wagen ben zonder de kinderen)heb ik direct een reden om van wagen te veranderen. ik stop om voorrang te geven, dus kan iemand anders voor mij ook stoppen. Jammergenoeg kon mijn wagen nog hersteld worden. Neen ben blij dat het enkel bij blikschade bleef Ik vind dit eigenlijk een klote-post.Wim is anders, maar om 'm nu direct gehandicapt te noemen... Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 9 februari 2013 Geplaatst: 9 februari 2013 Ik vind dit eigenlijk een klote-post.Wim is anders, maar om 'm nu direct gehandicapt te noemen... ik ben al gehandicapt volgens sommigen hier. en ik moet wel zeggen dat de meeste voorrangsbanen hier, niet echt toelaten om vol in de flank te gaan zitten. eerder de snoet, en ook niet tegen 80km/u bij wijze van spreken. ik ga niet als een onnozele men voorrang opeisen op een steenweg bv. maar op een gewone dorpsbaan, durf ik wel al eens men snoet er voor zetten. ik heb wel niet de ballen om als de andere echt van slechte wil is, toch men plaats op te eisen, en dan stop ik halverwege, zodat hij als hij echt wil half op het andere vak mij voorbij moet Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 9 februari 2013 Geplaatst: 9 februari 2013 Je kinderen zullen blij zijn met een gehandicapte papa die tenminste stoer z'n voorrang heeft genomen kan ik met carnaval mee met -hé ik huppel hier op 1 been, want ik heb stoer gevochten tegen ééne met een bosmaaier.- Quote
DRIVER-W 1.753 Geplaatst: 9 februari 2013 Geplaatst: 9 februari 2013 ik ben al gehandicapt volgens sommigen hier. en ik moet wel zeggen dat de meeste voorrangsbanen hier, niet echt toelaten om vol in de flank te gaan zitten. eerder de snoet, en ook niet tegen 80km/u bij wijze van spreken. ik ga niet als een onnozele men voorrang opeisen op een steenweg bv. maar op een gewone dorpsbaan, durf ik wel al eens men snoet er voor zetten. ik heb wel niet de ballen om als de andere echt van slechte wil is, toch men plaats op te eisen, en dan stop ik halverwege, zodat hij als hij echt wil half op het andere vak mij voorbij moet Dus eigenlijk stop je wel als de andere jou geen voorrang geeft. Quote
TCT 6.311 Geplaatst: 9 februari 2013 Geplaatst: 9 februari 2013 Hier in bebouwd gebied neem ik altijd zonder verpinken mijn voorrang hoor... Ken de regeltjes en leer rijden, of blijf thuis! Der hebben er al een paar chance gehad... Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 9 februari 2013 Auteur Geplaatst: 9 februari 2013 Hier in bebouwd gebied neem ik altijd zonder verpinken mijn voorrang hoor... Ken de regeltjes en leer rijden, of blijf thuis! Der hebben er al een paar chance gehad... Ga je dat ook doen in je nieuwe Zafira bus met je huidige en toekomstige kroost op de achterbank? Quote
GTX 4.954 Geplaatst: 9 februari 2013 Geplaatst: 9 februari 2013 Ik hoef toch niet altijd mijn gelijk te hebben hoor Enneuhm, over die andere laten uitwijken naar het andere vak. Wat als daar nu eens kinderen fietsten? Oké ja, je bent wel niet in fout maar toch... Kzou het niet op mijn geweten willen hebben. Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 9 februari 2013 Geplaatst: 9 februari 2013 Ik geef ze (op de meeste plaatsen) gelijk 't is vooral gevaarlijk, ze kunnen niet rijden maar ze komen wel uit alle straten gevlogen gezien ze toch voorrang hebben Ga anders samen bij de plaatselijke bakker keuvelen. Khad eens het plan om een volledige week te tellen hoe vaak ik een ongeval zou hebben moest ik overal mijne voorrang nemen. Na 2 dagen ben ik ermee gestopt, khad hem al minstens 3 keer perto gereden... Ik neem mijn voorrang zoals het hoort: met de nodige voorzichtigheid. Maar no way dat ik m'n voorrang zonder reden afsta. Je moet dat trouwens eens proberen in Brussel. Geclaxonneer verzekerd. Je kinderen zullen blij zijn met een gehandicapte papa die tenminste stoer z'n voorrang heeft genomen 't Gaat hem niet om als een halve gare de voorrang nemen, dat is verboden bij wet. 't Gaat hem om de mensen die hem niet GEVEN. En vooral diegenen die niet eens weten dat er voorrang is. Dat is heel jammer dat ze er nog steeds mee wegkomen en nog jammerder als ze overal gaan verkondigen dat die voorrang van rechts gevaarlijk is. Het kan toch maar zo eenvoudig zijn? EEN VOORRANG VAN RECHTS IS PAS GEVAARLIJK ALS DEGENE DIE VOORRANG MOET VERLENEN, HET NIET DOET. ik ben al gehandicapt volgens sommigen hier. en ik moet wel zeggen dat de meeste voorrangsbanen hier, niet echt toelaten om vol in de flank te gaan zitten. eerder de snoet, en ook niet tegen 80km/u bij wijze van spreken. ik ga niet als een onnozele men voorrang opeisen op een steenweg bv. maar op een gewone dorpsbaan, durf ik wel al eens men snoet er voor zetten. ik heb wel niet de ballen om als de andere echt van slechte wil is, toch men plaats op te eisen, en dan stop ik halverwege, zodat hij als hij echt wil half op het andere vak mij voorbij moet en waarom niet? Zie bovenstaande. IS identiek aan het middenvakplakken. Rechts voorbijsteken hoeft niet als iedereen rechts houdt. Voorrang gevaarlijk nemen hoeft niet als iedereen zijn voorrang geeft. En nog eens, die wegen waar steenwegen waar je 90 of 70 mag, die uitgerust zijn met voorrangen van rechts, je mag ze me altijd eens tonen. Link in google maps of kruispuntnaam graag. Als 1 of 2% van de kruispunten zo zijn zal het veel zijn. 1 Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 9 februari 2013 Geplaatst: 9 februari 2013 Ik hoef toch niet altijd mijn gelijk te hebben hoor Enneuhm, over die andere laten uitwijken naar het andere vak. Wat als daar nu eens kinderen fietsten? Oké ja, je bent wel niet in fout maar toch... Kzou het niet op mijn geweten willen hebben. Je mag zwakke weggebruikers niet in gevaar brengen. Dus beter stoppen. Vind ik een goede regel, tot zo ver de zwakke misbruikers deze gaan hanteren om de regels aan hun laars te lappen. Quote
GTX 4.954 Geplaatst: 9 februari 2013 Geplaatst: 9 februari 2013 Ik neem mijn voorrang zoals het hoort: met de nodige voorzichtigheid. Maar no way dat ik m'n voorrang zonder reden afsta. Je moet dat trouwens eens proberen in Brussel. Geclaxonneer verzekerd. Ik heb meerdere weken aan een stuk dagelijks in Brussel gezeten om pakjes e.d. rond te voeren tijdens de spitsuren en kom daar nog steeds regelmatig voor het werk. Ik sta mijn voorrang ook niet zonder reden af maar om nu een accident te gaan hebben.. Als ik niet zeker ben dat ik der veilig voor kan, dan sta ik hem af. Voor mij is dat een goede reden. Op die 5s gaat het niet aankomen.. En tis niet dat ik overal tijd verlies in Brussel want kben van ons mensen 1 van de snelsten als het erop aankomt. Daarom dat ik ook weken aan een stuk hetzelfde klote werk gedaan heb, niet iedereen geraakte op tijd rond. Al ons mensen die dagelijks op de baan zijn zeggen hetzelfde: Moesten wij telkens onze voorrang pakken, dan staan we meer papieren in te vullen dan wat anders. En het gebeurt wel eens dat iemand zich misrekent en dan is't prijs. Quote
gewoon ik 8.350 Geplaatst: 9 februari 2013 Geplaatst: 9 februari 2013 Ik krijg het soms wel van die trambestuurders. Ipv een beetje opzij te gaan...Maar die mannen hebben echt nooit geduld of begrip. In Brussel is er zo adres, om de x meter paaltjes op het voetpad en andere kant parkeerplaats die altijd volzet is. Tram rijd op het rijvak. Lever maar met de vrachtwagen... Met de vrachtwagen, lijken mij zulke plekken echt een hel! Ik vind dit eigenlijk een klote-post.Wim is anders, maar om 'm nu direct gehandicapt te noemen... Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.