Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Ik heb meerdere klanten in Brussel stad, dus ik kom daar wel degelijk. Het is net daar dat je zo moet rijden. Hier op de Limburgse boeren buiten heb je die problemen niet. Hier is het sowieso veel minder druk, en hier is men hoffelijker. 

Ehm nee, in Brussel moet je assertief je voorrang nemen. Als jij daar uit die parking komt en iemand neemt assertief zijn voorrang dan heb je prijs. Trouwens, allemaal goed en wel dat mensen geen accident willen maar als ik zie hoeveel er daar met andere dingen bezig zijn achter het stuur ben ik blij dat ik me er niet voor wring want dat is garanti prijs, tussen het checken van de make-up, het sms-en, het prullen op de passagiersstoel etc. door.

Gast caoimhin
Geplaatst:
Vandaag weer opgevallen: als ik uit de parking kom bij mijne klant is het altijd vrij druk op de baan daar, fileverkeer, dus de boel staat regelmatig stil. Wat is dan de moeite van te stoppen voor je aan de uitrit van de parking bent ipv de uitrit te blokkeren, kwestie van iemand te laten invoegen... voor je staat het ook stil dus veel win je er niet mee. Wel: van de 10 keer dat iemand mij er niet tussen laat en de uitrit blokkeert is het 8 keer een vrouw. 

Deze uitrit dus: http://goo.gl/maps/vLTES

Technisch gezien natuurlijk geen overtreding, verre van, maar als niemand u er tussen laat kunt ge daar lang staan.

Ik heb daar al een paar keer in de Irish Pub gezeten :D

Geplaatst:

Ik zit daar bijna elke middag :D

Geplaatst:
Dat is een 3 zeker?

Een 5 maar je moet inderdaad goed kijken want het verschil is klein geworden, BMW is dezelfde toer opgegaan als Audi :P

Geplaatst:

En hadden ze goeie cola? :D

Gast caoimhin
Geplaatst:
En hadden ze goeie cola? :D

Voor zover ik mij kan herinneren wel ja!!

Geplaatst:
Ik heb meerdere klanten in Brussel stad, dus ik kom daar wel degelijk. Het is net daar dat je zo moet rijden. Hier op de Limburgse boeren buiten heb je die problemen niet. Hier is het sowieso veel minder druk, en hier is men hoffelijker. 

Hoffelijker? :lolz:

In mijn ervaring is het net in een provincienest (niet beperkt tot Limburg) waar men nog liever iemand in de kant rijdt dan hem te laten "voorsteken". Je ziet ze van ver denken: "Oei oei, die wil er tussenkruipen, maar niet met mij zenne. Die met zijn BMW komt er niet tussen." Dan liever zoals in Brussel: assertief, maar doorgaans wel fair.

Geplaatst:
maar doorgaans wel fair.

Dat was er net te veel aan om geloofwaardig te blijven :D

Geplaatst:
Kan ik me voorstellen :lol:

Lekkere burgers :inlove:

Hoe komt gij daar terecht feitelijk? :D

Geplaatst:

Ik erger mij eigenlijk zeer weinig , maar als zone 30 gedaan is en ze blijven 30 rijden voor mij =  :angry:  :angry:  :angry:

Gast caoimhin
Geplaatst:
Hoe komt gij daar terecht feitelijk? :D

Met de auto! Het was bij het webteam van Keytrade de gewoonte om iets te gaan eten als er iemand het team verliet. Toen onze chef vertrok kwam ie met die pub af, blijkbaar zit hij daar regelmatig. En sindsdien zijn we altijd naar daar gegaan. En binnenkort ga ik daar nog eens heen met mijn ex-collega's :)

Geplaatst:

Gisteren ging ik tanken bij de Total in Tessenderlo, maar alle pompen waren bezet, dus ik zet me achter iemand waarvan ik zie dat hij net gedaan heeft met tanken. Hij stapt terug in zijn auto, zit wat te rommelen, en ineens stapt hij terug uit en gaat hij doodleuk de shop van het tankstation in terwijl er verderop parkeerplaatsen zijn en er overal volk staat te wachten om te kunnen tanken.

Even later kan ik gelukkig wel op een ander plekje tanken. Wanneer die gast terugkomt (hij was blijkbaar een broodje en een koffie gaan halen) kon ik het toch niet laten om hem erop aan te spreken. Ik zei hem dat de parking verderop is, en vroeg of hij dat eigenlijk zelf niet onbeschoft vond om een tankplaats bezet te houden terwijl er overal volk staat te wachten. Zijn reactie:"Waar moei je je mee? Je moet maar op een andere plaats tanken dan" ... Sommige mensen hebben dus echt geen opvoeding gehad he :fp:

Geplaatst:

Nee, echt wansmakelijk. Daarom dat ik me er ook niet meer mee moei. Dan hoef je die antwoorden zelfs niet eens meer te horen.

Maar op een slechte dag zou ik wel nog eens durven, 't is dan toch al om zeep :D

Geplaatst:
Gisteren ging ik tanken bij de Total in Tessenderlo, maar alle pompen waren bezet, dus ik zet me achter iemand waarvan ik zie dat hij net gedaan heeft met tanken. Hij stapt terug in zijn auto, zit wat te rommelen, en ineens stapt hij terug uit en gaat hij doodleuk de shop van het tankstation in terwijl er verderop parkeerplaatsen zijn en er overal volk staat te wachten om te kunnen tanken.

Even later kan ik gelukkig wel op een ander plekje tanken. Wanneer die gast terugkomt (hij was blijkbaar een broodje en een koffie gaan halen) kon ik het toch niet laten om hem erop aan te spreken. Ik zei hem dat de parking verderop is, en vroeg of hij dat eigenlijk zelf niet onbeschoft vond om een tankplaats bezet te houden terwijl er overal volk staat te wachten. Zijn reactie:"Waar moei je je mee? Je moet maar op een andere plaats tanken dan" ... Sommige mensen hebben dus echt geen opvoeding gehad he :fp:

Ik zie dat continu aan gelijk welk tankstation met een shop. Soms zelfs zonder te tanken. Ik lig daar niet van wakker, doe dat zelf ook, fuck it (wel met tanken) :D 

Hier aan de luchthaven is het soms nog erger, daar heb je dan bussen die zich gewoon parkeren tijdens hun pauze, en wegens hun breedte 2 pompen blokkeren, links en rechts. :fp:

Geplaatst:
Ik zie dat continu aan gelijk welk tankstation met een shop. Soms zelfs zonder te tanken. Ik lig daar niet van wakker, doe dat zelf ook, fuck it (wel met tanken) :D 

Ik doe dat ook 's nachts wanneer er amper volk is, maar als je ziet dat er mensen staan aan te schuiven dan zet je je auto toch even 10 meter verder, hoop ik?

Geplaatst:

Ik doe dat ook 's nachts wanneer er amper volk is, maar als je ziet dat er mensen staan aan te schuiven dan zet je je auto toch even 10 meter verder, hoop ik?

ik doe dat sinds ik eens een boete gehad heb om 2min op een gehandicaptenplaats te staan.

Maar ik sta inderdaad niet in de weg, nuja soms komt er dan nog één achter mijn auto aanschuiven omdat hij perse wil tanken aan de kant van zijn klep. Pech voor hem hoor.

En ik ben een pauper, ik tank niet langs de snelweg :D

Geplaatst:
ik doe dat sinds ik eens een boete gehad heb om 2min op een gehandicaptenplaats te staan.

Ah, maar dit was een snelwegparking met massa's parkeerplaats dus je hoeft helemaal niet op een gehandicaptenplaats te staan. Hij was gewoon te tam om even zijn auto te verzetten en 20 meter te lopen.

Geplaatst:
Ah, maar dit was een snelwegparking met massa's parkeerplaats dus je hoeft helemaal niet op een gehandicaptenplaats te staan. Hij was gewoon te tam om even zijn auto te verzetten en 20 meter te lopen.

ja dan is dat idd wel lame

Geplaatst:

Gisteren toevallig eens met de bus onderweg. Ik zie ineens een auto de bus inhalen(niet abnormaal op een 90-baan)

Opeens gooit de bus alles toe, de auto voor hem was gestopt temidden het rijvak om zijn vrouw te laten opstappen. Terwijl er in de volgende 3 km nog enkele bushaltes waren...

Er was trouwens genoeg mogelijkheid van langs de kant van de baan te stoppen.

Geplaatst:

Wat jullie zeggen van het tanken en blijven staan, heeft mij vorige week een 'woordenwisseling' opgeleverd met politiemensen. Zij zetten zich voor de deur van het tankstation, zonder te tanken, en blokkeren zo eigenlijk 2 pompen(in de zin van: je zet hen sowieso vast als je gaat tanken. Ik doe dat, langs voor, want ik moest lpg tanken.

Ik mocht hen niet blokkeren, zeiden ze. Ik heb hen toch wel aangeraden de volgende keer hun auto aan de kant te zetten als ze toch niet tanken, dan storen zij niemand en hebben ze dat probleem niet meer. Niet direct het antwoord dat ze verwacht hadden :D

Geplaatst:
soms komt er dan nog één achter mijn auto aanschuiven omdat hij perse wil tanken aan de kant van zijn klep. Pech voor hem hoor.

Vind je dat dan abnormaal?

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Maar een snelwegtankstation heeft toch massa's pompen ook? :D

Geplaatst:
Vind je dat dan abnormaal?

Natuurlijk is dat abnormaal. Het is toch aangenaam om een heel gevecht met die slang aan te gaan om die toch maar, met grote kans op krassen, over je auto te krijgen en zo op een onnatuurlijke manier te tanken?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid