toere 16.927 Geplaatst: 28 februari 2013 Geplaatst: 28 februari 2013 Niet echt een ergernis, maar een opvallend effect. Gisteren en vandaag reed ik met een A3 1.9TDI. Gisteren reed ik op een secundaire weg, waar aan mijn kant auto's stonden geparkeerd. Er komt een tegenligger, een kerel in een BMW X1. Ik kom nogal gezwind aan, en smijt me dan aan de kant achter een geparkeerde wagen om de ander door te laten. Die tegenligger was niet gestopt, maar had wel al eens goed geclaxoneerd. Waarschijnlijk dacht hij dat ik niet zou stoppen. Hoedanook, nadat hij door de versmalling was gereden, reed hij heel traag langs mij om eens van zijn kloten te maken. Een kerel van een jaar of 45, keek mij erg denigrerend aan toen hij mij gebaarde rustiger aan te doen. Euh? Daarnet reed ik op de N60. Het wordt rood. Voor mij rijdt een kerel in een Astra die blijkbaar vond dat het rode licht vereist dat je 100 meter eerder al vertraagt naar stapvoets verkeer. Blijkbaar vond hij ook dat ik te snel afkwam (go figure!), dus bleef hij in zijn spiegel kijken en traag tot aan het rode licht rijden, waar hij een meter of 10 eerder stopte. Ik kon er natuurlijk niet langs. Bij groen gaat hij er volgas vandoor. Even later haal ik hem bij, en wanneer ik aanstalten maak om hem in te halen, versnelt hij terug. Zo herkenbaar Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 28 februari 2013 Auteur Geplaatst: 28 februari 2013 Echt eh. Je moet eens achtereenvolgens met een A3, een V50 en een Touran proberen ritsen. Zó herkenbaar. Overigens 1-reeks en A3 zijn onderling uitwisselbaar in deze. Quote
gewoon ik 8.350 Geplaatst: 28 februari 2013 Geplaatst: 28 februari 2013 ik heb daar geen last van, wel denken veel mensen dat mijn kar een anonieme is @@dragonfly 1 Quote
Martini Racing 2.777 Geplaatst: 28 februari 2013 Geplaatst: 28 februari 2013 Zó herkenbaar. Overigens 1-reeks en A3 zijn onderling uitwisselbaar in deze. Net zoals met een Mercedes C. Rij je dan weer met een BMW cabrio ben je de goedheid zelve. Quote
toere 16.927 Geplaatst: 28 februari 2013 Geplaatst: 28 februari 2013 Als ik hier in de binnen baantjes wat ga "toeren" kom ik ook regelmatig wel iemand tegen die mij strontvies aankijkt en/of gemene tekens doet ... terwijl IK altijd op tijd rem en plaats maak Quote
ICM 24.885 Geplaatst: 28 februari 2013 Geplaatst: 28 februari 2013 Regelmatig rijd ik in Waregem af wanneer ik van Gent kom. Hier ritsen is on-mo-ge-lijk met de Cayenne. https://maps.google.be/maps?q=waregem&hl=nl&ll=50.874076,3.43805&spn=0.00108,0.002291&hnear=Waregem,+West-Vlaanderen,+Vlaams+Gewest&t=h&z=19&layer=c&cbll=50.874205,3.437752&panoid=e8wbpojT8_Ry-DjGdsEkCA&cbp=12,322.21,,0,4.43 Ze doen daar alles om die klootzak met zijn Cayenne toch maar niet voor te laten. En dan moet je gewoon insturen, en bevestig je natuurlijk dat imago. Vicieuze cirkel. Anders blijf je daar staan... Quote
toere 16.927 Geplaatst: 28 februari 2013 Geplaatst: 28 februari 2013 Regelmatig rijd ik in Waregem af wanneer ik van Gent kom. Hier ritsen is on-mo-ge-lijk met de Cayenne. https://maps.google.be/maps?q=waregem&hl=nl&ll=50.874076,3.43805&spn=0.00108,0.002291&hnear=Waregem,+West-Vlaanderen,+Vlaams+Gewest&t=h&z=19&layer=c&cbll=50.874205,3.437752&panoid=e8wbpojT8_Ry-DjGdsEkCA&cbp=12,322.21,,0,4.43 Ze doen daar alles om die klootzak met zijn Cayenne toch maar niet voor te laten. En dan moet je gewoon insturen, en bevestig je natuurlijk dat imago. Vicieuze cirkel. Anders blijf je daar staan... Kan ik gerust geloven Quote
Daann 4.436 Geplaatst: 28 februari 2013 Geplaatst: 28 februari 2013 Ben zo eens met een Opel Agila door de spits in Brusselcentrum gereden, het was nog 10 keer erger dan anders Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 28 februari 2013 Geplaatst: 28 februari 2013 Gisteren ook zo een stoot. Ik kom op het 3e vak af, sneller dan de kerel op het 2e vak en die zet zijn pinker op en stuurt tegelijk naar links met zijne kinderbus. Ineens ziet die mij afkomen en geeft ne snok aan zijn stuur terug naar rechts. Ik rijd dus voorbij, daarna hervat hij zijn inhaalmaneuver en word ik getrakteerd op een hoop geflikker met zijn lichten Quote
ICM 24.885 Geplaatst: 28 februari 2013 Geplaatst: 28 februari 2013 Gisteren ook zo een stoot. Ik kom op het 3e vak af, sneller dan de kerel op het 2e vak en die zet zijn pinker op en stuurt tegelijk naar links met zijne kinderbus. Ineens ziet die mij afkomen en geeft ne snok aan zijn stuur terug naar rechts. Ik rijd dus voorbij, daarna hervat hij zijn inhaalmaneuver en word ik getrakteerd op een hoop geflikker met zijn lichten Courant inderdaad. Die denken waarschijnlijk ook dat ze voorrang van rechts genieten. Quote
ICM 24.885 Geplaatst: 28 februari 2013 Geplaatst: 28 februari 2013 Een lichtkrant op je hoedenplank monteren om uitleg te geven in die gevallen, is verboden zeker? Quote
CharlesV 4.378 Geplaatst: 28 februari 2013 Geplaatst: 28 februari 2013 Aan diegene die zich ergeren aan gedoe met een voorrang van rechts, gelukkig wonen we niet in de Ardennen. Daar heeft precies ieder steegje dat uitkomt op een hoofdweg voorrang Ik ben iemand die helaas enorm gefrustreerd raakt in het verkeer en ik kan mij er echt in opjagen hoeveel mensen er beter de bus zouden nemen in plaats van de weg onveilig te maken. De mensen kijken tegenwoordig niet meer rond hen, zijn niet gewaar of er iemand achter hen zit, laat staan dat ze kijken naar fietsers/bromfietsen naast hen. Ben zelf al 2 keer de pas afgesneden op mijn brommer vroeger met ongeluk tot gevolg. En als je met de moto rijdt valt het nog veel harder op dat mensen niet opletten in hun auto Voorbije weken ergerde ik mij vooral aan mensen die niet kunnen rijden in de sneeuw en maar 30 per uur rijden op rechte stukken van 70 per uur. En als je die dan voorbijsteekt word je op een gratis lichtconcert getrakteerd Quote
CAS 8.067 Geplaatst: 28 februari 2013 Geplaatst: 28 februari 2013 Regelmatig rijd ik in Waregem af wanneer ik van Gent kom.Hier ritsen is on-mo-ge-lijk met de Cayenne. https://maps.google.be/maps?q=waregem&hl=nl&ll=50.874076,3.43805&spn=0.00108,0.002291&hnear=Waregem,+West-Vlaanderen,+Vlaams+Gewest&t=h&z=19&layer=c&cbll=50.874205,3.437752&panoid=e8wbpojT8_Ry-DjGdsEkCA&cbp=12,322.21,,0,4.43 Ze doen daar alles om die klootzak met zijn Cayenne toch maar niet voor te laten. En dan moet je gewoon insturen, en bevestig je natuurlijk dat imago. Vicieuze cirkel. Anders blijf je daar staan... Ik laat dikke bakken altijd voor. Ze moeten natuurlijk niet overdrijven ook. Nu, je Cayenne is een diesel zeker? Dan is het al meer truckers onder elkaar... Ik wil wel een bedankje als ik iemand voor laat. 1 Quote
ICM 24.885 Geplaatst: 28 februari 2013 Geplaatst: 28 februari 2013 Ik laat dikke bakken altijd voor. Ze moeten natuurlijk niet overdrijven ook.Nu, je Cayenne is een diesel zeker? Dan is het al meer truckers onder elkaar... Ik wil wel een bedankje als ik iemand voor laat. Dat doe ik altijd! En omdat de achterste ruiten geblindeerd zijn, doe ik dat dan ook in trucker-stijl: met de 4 richtingaanwijzers. Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 28 februari 2013 Auteur Geplaatst: 28 februari 2013 Gisteren ook zo een stoot. Ik kom op het 3e vak af, sneller dan de kerel op het 2e vak en die zet zijn pinker op en stuurt tegelijk naar links met zijne kinderbus. Ineens ziet die mij afkomen en geeft ne snok aan zijn stuur terug naar rechts. Ik rijd dus voorbij, daarna hervat hij zijn inhaalmaneuver en word ik getrakteerd op een hoop geflikker met zijn lichten Argh dit, every single time .... Ze kijken zelf niet in hun spiegels, en op een of andere manier is het plots jouw fout Quote
Gast caoimhin Geplaatst: 28 februari 2013 Geplaatst: 28 februari 2013 Een lichtkrant op je hoedenplank monteren om uitleg te geven in die gevallen, is verboden zeker? Hoeveel keer ik al met die gedachte gezeten heb .. Alleen al voor zo'n idioten zou ik flik willen zijn, en ze één voor één van de baan halen. Quote
dragonfly 14.974 Geplaatst: 28 februari 2013 Geplaatst: 28 februari 2013 Hoeveel keer ik al met die gedachte gezeten heb .. Alleen al voor zo'n idioten zou ik flik willen zijn, en ze één voor één van de baan halen. omgekeerd waarschijnlijk ook Quote
DenDuvel 4.679 Geplaatst: 28 februari 2013 Geplaatst: 28 februari 2013 Gisteren ook zo een stoot. Ik kom op het 3e vak af, sneller dan de kerel op het 2e vak en die zet zijn pinker op en stuurt tegelijk naar links met zijne kinderbus. Ineens ziet die mij afkomen en geeft ne snok aan zijn stuur terug naar rechts. Ik rijd dus voorbij, daarna hervat hij zijn inhaalmaneuver en word ik getrakteerd op een hoop geflikker met zijn lichten Wat mij aan dergelijke maneuvers altijd opvalt, is dat ze veel sneller naar links komen dan dat ze terug naar rechts gaan! 1 Quote
JanC 7.873 Geplaatst: 28 februari 2013 Geplaatst: 28 februari 2013 Gisteren stopt de auto voor mij aan een T-kruising waar we voorrang hadden op degenen die van links komen. Hij zet zich wat naar het midden, en ik kan er langs rechts voorbij. Ik kijk eens vluchtig, en omdat we voorrang hebben, en hij dus niet had moeten stoppen, rij ik door. Bijna een brommer opgeschept. Eerste en laatste keer dat ik de betweter uithang in het verkeer. Quote
Jan 1.163 Geplaatst: 28 februari 2013 Geplaatst: 28 februari 2013 Kalf (met een bestelwagen) dat bijna frontaal op me inreed omdat hij iets aan het zoeken was op z'n tapijt oid... En dan een lichtconcert gekregen omdat ik nogal opgehitst reageerde.. grrrrmbl. De generatie die hun rijbewijs bij een pakje cornflakes kreeg in d'n tijd... man man Quote
CAS 8.067 Geplaatst: 28 februari 2013 Geplaatst: 28 februari 2013 Dat doe ik altijd! En omdat de achterste ruiten geblindeerd zijn, doe ik dat dan ook in trucker-stijl: met de 4 richtingaanwijzers. Echt truckersstyle is links rechts links. En kan er in variëren. Vb, iemand laat je voor maar faart niet is links rechts. Faart die wel, hetzelfde maar 2X. Hoe gelukkiger ik ben met de hoffelijkheid van een ander, hoe langer het bedanken duurd en eventueel bij een oprit en ze halen mij in, danook nog hand opsteken en faren eens ingehaald natuurlijk. Je moet iets doen achter het stuur e... Ik heb niet genoeg Facebook vrienden om mij daar heel de tijd met bezig te houden. Al een geluk het forum er is! 1 Quote
Gast wooter Geplaatst: 28 februari 2013 Geplaatst: 28 februari 2013 Dag met de auto onderweg. Madam die op een rotonde voorrang gaat geven aan mensen die de rotonde moeten oprijden. Madam die bij groen licht wacht tot de bus rechts van haar eerst links af slaat. Maar die bus wachtte natuurlijk op haar. Tegenligger die halverwege de bocht rechtdoor stuurt. Ik zal wel uitwijken op het fietspad? Traag rijdende voorligger wijkt naar het midden van de rijbaan uit, tegenligger moet uitwijken. Voorligger gaat terug naar rechts, ik ga hem voorbij en ex-voorligger flitst met zijn grootlichten terwijl zijn mistlichten op staan. Kerel die in het donker in het zwart gekleed links op de rand van de rijbaan loopt. Ik zie hem toch en ga op het andere rijvak rijden (met gebruik van richtingsaanwijzer) zodat ik niet vlak langs hem rij maar er makkelijk 3 meter ruimte tussen laat. Hij bedankt met het handje dat ik het wat trager aan moet doen. Quote
kwiekie 3.009 Geplaatst: 28 februari 2013 Geplaatst: 28 februari 2013 Ik laat dikke bakken altijd voor. Ze moeten natuurlijk niet overdrijven ook.Nu, je Cayenne is een diesel zeker? Dan is het al meer truckers onder elkaar... Ik wil wel een bedankje als ik iemand voor laat. Met welke combinatie rij jij? En merk en pk's van de trekker, of is het een vaste? hatelijk ? Quote
Miss wax-it 1.265 Geplaatst: 28 februari 2013 Geplaatst: 28 februari 2013 Ergernis: Afrit De Pinte op de E17 richting Kortrijk. WTF!!!!!! Afrit telt 2 rijstroken die dan naar 1 gaat en toch staan de mensen liever allemaal achter elkaar op 1 rijstrook tot aan de pechstrook op de E17!!!!!!!!!!! Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.