gl3nn 9.407 Geplaatst: 1 maart 2013 Geplaatst: 1 maart 2013 in dit geval, konden ze toch gemakkelijk ffkes achter elkaar lopen en de auto's laten passeren? True! Wij zitten daar met een koets, dat neemt net iets meer plaats in. Alleen zijn er dan nog verzuurde gevallen die rakelings langs u door razen eens ge ze plaats geeft. Sommige mensen... Quote
gewoon ik 8.350 Geplaatst: 1 maart 2013 Geplaatst: 1 maart 2013 Daar zijn wij heel strikt in. Zo'n zak aan en anders niet de weg op met die beesten. Wij gaan ook altijd zo snel mogelijk uit de weg maar dat is voor sommigen nog niet goed genoeg. Wat ik me dan afvraag: mensen die dan rakelings langs een paard knallen, wat denken die dat ze bezig zijn? nergens. Als dat beest in paniek slaat doordat je er te dicht voorbij vlamt, wil ik niet in de buurt zijn. Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 1 maart 2013 Auteur Geplaatst: 1 maart 2013 degoutant. tegen 5 per uur en geen plek om in te halen Op weg naar de Lasagna fabriek? Quote
CAS 8.067 Geplaatst: 1 maart 2013 Geplaatst: 1 maart 2013 Stoep lijkt mij in dit geval breed genoeg. Ik haal die beesten ver nooit in. Indertijd zo een met een mest kar achter het paard voor mij. Ik was bijna aan mijn klant, nog 1,2km dus geen probleem infeite. Kerel laat mij voor en dringt wat aan om in te halen. Schrikt dat paard en vliegt dat met die kar tegen mijn Sprinter... "Shit" was mijn eerste reactie. En dat was ook het enigste samen met een klein krasje dat ik er aan over heb gehouden. Kerel wou dan nog verzekeringspapieren invullen maar begin maar eens met een paard met mestkar daar op te tekenen... Quote
CAS 8.067 Geplaatst: 1 maart 2013 Geplaatst: 1 maart 2013 Stoep lijkt mij in dit geval breed genoeg. Ik haal die beesten ver nooit in. Indertijd zo een met een mest kar achter het paard voor mij. Ik was bijna aan mijn klant, nog 1,2km dus geen probleem infeite. Kerel laat mij voor en dringt wat aan om in te halen. Schrikt dat paard en vliegt dat met die kar tegen mijn Sprinter... "Shit" was mijn eerste reactie. En dat was ook het enigste samen met een klein krasje dat ik er aan over heb gehouden. Kerel wou dan nog verzekeringspapieren invullen maar begin maar eens met een paard met mestkar daar op te tekenen... 1 Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 1 maart 2013 Geplaatst: 1 maart 2013 Ja! Dat links, rechts, links is wat ik bedoelde, niet de 'gevarenmodus'. Aantal keer in functie van je contentement, dat kende ik niet :-) Die aantal keer wist ik ook niet, cool. Is dat echt algemeen gekend, CAS? Het valt mij op dat veel autobestuurders het NIET kennen. Idem hier met donkere ruiten, is mijn enige mogelijkheid om te bedanken. Maar er zijn nog steeds heel wat mensen die dat niet begrijpen, van die pinkers. Vraag maar eens rond in je kennissenkring. Quote
gewoon ik 8.350 Geplaatst: 1 maart 2013 Geplaatst: 1 maart 2013 Die aantal keer wist ik ook niet, cool. Is dat echt algemeen gekend, CAS? Het valt mij op dat veel autobestuurders het NIET kennen. Idem hier met donkere ruiten, is mijn enige mogelijkheid om te bedanken. Maar er zijn nog steeds heel wat mensen die dat niet begrijpen, van die pinkers. Vraag maar eens rond in je kennissenkring. inderdaad. Mijn vriendin ook niet en haar vader is eens gestopt omdat hij dacht dat ik panne had en de 4-pinkers niet wist staan Quote
CAS 8.067 Geplaatst: 1 maart 2013 Geplaatst: 1 maart 2013 Die aantal keer wist ik ook niet, cool. Is dat echt algemeen gekend, CAS?Het valt mij op dat veel autobestuurders het NIET kennen. Idem hier met donkere ruiten, is mijn enige mogelijkheid om te bedanken. Maar er zijn nog steeds heel wat mensen die dat niet begrijpen, van die pinkers. Vraag maar eens rond in je kennissenkring. Geen uitgesproken regel denk ik. Maar is toch logisch als je het bekijkt. Ik doe het alleszins en die die ik ken ook. En zie zelf toch ook dat als je iemand voor laat en het is niet zo logisch dat je het doet dat ze langer bedanken. Quote
CAS 8.067 Geplaatst: 1 maart 2013 Geplaatst: 1 maart 2013 Algemene regel is wel om geen lijnbuschauffeurs voor te laten. Dat zijn gewoon eikels. 7 Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 1 maart 2013 Auteur Geplaatst: 1 maart 2013 Die aantal keer wist ik ook niet, cool. Is dat echt algemeen gekend, CAS? Het valt mij op dat veel autobestuurders het NIET kennen. Idem hier met donkere ruiten, is mijn enige mogelijkheid om te bedanken. Maar er zijn nog steeds heel wat mensen die dat niet begrijpen, van die pinkers. Vraag maar eens rond in je kennissenkring. Vroeger toen ik net met de auto reed dacht ik altijd: amai, dat moeten toch lastige pinkers zijn in zo'n camion, hij krijgt hem niet uitgezet 1 Quote
TCT 6.311 Geplaatst: 1 maart 2013 Geplaatst: 1 maart 2013 Hang gwn een ledbordje met THANK YOU, da tje aan en uit knippert hééé... Quote
Corneel 2.586 Geplaatst: 1 maart 2013 Geplaatst: 1 maart 2013 Wat een gedoe. Het frappante is: met mijn BMW of Cayenne kom ik al die zever niet tegen. Ik krijg nu een gans ander soort klootzakken tegen blijkbaar. Waar ik anders middenvingers en zwaaiende vuisten zie in dergelijk gevallen, krijg ik nu een hautain kleinerend gedoe te 'verduren'. Het is echt een gelaagde samenleving. Ook in het verkeer. Het type wagen zorgt er idd ervoor dat je in een bepaalde "kaste" valt ervaar ik. Kreeg eindje terug een nieuwe VW Jetta als vervangwagen. Ik reed even snel als met mijn A6 op mijn dagelijks traject en toch had ik meer bumperklevers en mensen die nog snel het gat dichtreden zodar ik moest remmen voor een tragere voorligger op het rechtse vak. Echt bevreemdend, het is wel een A6, dus qua type "hoog" qua kaste, ondanks de leeftijd, maar dat die hoger staat dan een nieuwe Jetta vond ik opmerkelijk. Quote
TCT 6.311 Geplaatst: 1 maart 2013 Geplaatst: 1 maart 2013 Ik had dat met een Renault Modus vervangwagen Op 10 cm van m'n gat komen hangen terwijl ik met dat ding al aan het peren ben en ik niet sneller dan die voor mij kan...Inkappen alsof het maar normaal is dat ik afrem enzo... Quote
Salokin 8.986 Geplaatst: 1 maart 2013 Geplaatst: 1 maart 2013 Gisteren dus met de A3 op baan. Gisterenavond op dit punt: https://maps.google.be/maps?q=campusstraat&ll=51.005843,3.710943&spn=0.002154,0.004581&hnear=Campusstraat,+9052+Gent,+Oost-Vlaanderen,+Vlaams+Gewest&gl=be&t=h&z=18&layer=c&cbll=51.005717,3.71036&panoid=zps_RWYxYPZr2Z9Z3_ZvkQ&cbp=12,218.51,,0,10.96 Bemerk het schooltje aan de overkant. Ik kom aan de straat, zie in de verte een wagen afkomen, sneller dan 50, maar redelijk veraf, ik rijd de straat op naar rechts. Voorrang van rechts bleek de andere bestuurder onbekend, want hij kwam met zijn S-max busje tot vlak achter mij rijden, grootlichten aan, hevig gesticulerend, alles er op en er aan. Komen we aan de lichten van de N60, die altijd lang rood blijven en waar het aanschuiven is, https://maps.google.be/maps?q=hutsepotstraat&ll=51.00857,3.702242&spn=0.008614,0.018325&hnear=Hutsepotstraat,+9052+Gent,+Oost-Vlaanderen,+Vlaams+Gewest&gl=be&t=h&z=16&layer=c&cbll=51.008644,3.702084&panoid=Brv5Ou0Fq-JZDN8b14Djzw&cbp=12,313.64,,0,6.18 zit meneer daar nog altijd van zijn kloten te maken wat voor een zot ik was. Het was erg lang geleden, maar ik ben toch eens uitgestapt. Met een grote glimlach naar zijn auto toegestapt en gezegd dat voorrang van rechts de basisregel is. Hij heeft me niet aangekeken, de klojo. Tijdens skiweekend (of hoe noem je een weekend onder maten) ook zo'n Waals geval achter me, wat trager rijden en wanneer hij je probeert voorbij te gaan een dot gas geven. Na een keer of drie was hij het toch eindelijk beu. Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 1 maart 2013 Auteur Geplaatst: 1 maart 2013 Het type wagen zorgt er idd ervoor dat je in een bepaalde "kaste" valt ervaar ik.Kreeg eindje terug een nieuwe VW Jetta als vervangwagen. Ik reed even snel als met mijn A6 op mijn dagelijks traject en toch had ik meer bumperklevers en mensen die nog snel het gat dichtreden zodar ik moest remmen voor een tragere voorligger op het rechtse vak. Echt bevreemdend, het is wel een A6, dus qua type "hoog" qua kaste, ondanks de leeftijd, maar dat die hoger staat dan een nieuwe Jetta vond ik opmerkelijk. Je begrijpt het niet. Oude A6 = oei, waarschijnlijk een of andere maroef, best geen ambras mee zoeken Ik ervaar dat ook in mijn M3 hoor ... Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 1 maart 2013 Geplaatst: 1 maart 2013 Na een maandje conflictvrij rijden (doe echt veel moeite om verdraagzaam en vriendelijk te zijn) vandaag toch even moeten doorbreken. Rond punt aan einde E40 naar rond punt Mercator in Oostende: eerste deel 50, vanaf de lichten 70. Twee gasten aan 50 voor mij, en ik zet mij achter die linkse en laat mezelf wat dichter komen om signaal te geven dat ik voorbij wil. Kerel remt kort, en ik wil rechts voorbij. Niks mis mee, want bebouwde kom. Stond hem niet aan en begint wat dom te doen. Heb me beperkt tot een middenvinger als hij afsloeg naar links en naar mij gaapte. Hoe erg, ok, bumperkleven is niet netjes, maar hij gaf blijk van niet te weten dat je 70 mocht (simpel wat plakkaten lezen ipv vogeltjes staren), en nog eens blijk dat hij niet weet dat je in de bebouwde kom je rijvak mag kiezen. (voorbijsteken, .... mja, 'k weet het). Maar ... wel een maand zonder enig conflict, ofte zo een 5 500 km. Ik ga er tegenwoordig van uit dat het allemaal toffe mensen zijn met alleen een gebrekkige rijkunst. Als dat niet helpt, denk ik dat ik zelf ook fouten maak in het verkeer. En als dat niet helpt doe ik alsof er een bekende uit de vriendenkring in die auto zit. Werkt echt wel goed hoor. Vandaag wel een zwak momentje; nu op naar de twee maand conflictvrij. Quote
Corneel 2.586 Geplaatst: 1 maart 2013 Geplaatst: 1 maart 2013 Je begrijpt het niet. Oude A6 = oei, waarschijnlijk een of andere maroef, best geen ambras mee zoeken Ik ervaar dat ook in mijn M3 hoor ... Is idd al een "wat" oudere wagen, dus heeft dus nog standaard een deftige krik. En in de West-Vlaanders weten ze wat dat wil zeggen. Morgen ermee naar Brussel, I'll blend in perfectly . Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 1 maart 2013 Auteur Geplaatst: 1 maart 2013 conflictvrij rijden 't Is soms moeilijk he ... het is zoveel relaxter om het je allemaal niet aan te trekken, en bij 9 man lukt dat, maar bij de 10de spring je uit je vel. Quote
Sjoerie 399 Geplaatst: 1 maart 2013 Geplaatst: 1 maart 2013 Echt truckersstyle is links rechts links. En kan er in variëren.Vb, iemand laat je voor maar faart niet is links rechts. Faart die wel, hetzelfde maar 2X. Hoe gelukkiger ik ben met de hoffelijkheid van een ander, hoe langer het bedanken duurd en eventueel bij een oprit en ze halen mij in, danook nog hand opsteken en faren eens ingehaald natuurlijk. Je moet iets doen achter het stuur e... Ik heb niet genoeg Facebook vrienden om mij daar heel de tijd met bezig te houden. Al een geluk het forum er is! Pa rijdt met een camion en ik heb dat pinkergedoe overgenomen met de auto. Overlaatst iemand die z'n vier pinkers liet gaan toen ik 'm liet invoegen op de autostrade. Quote
Corneel 2.586 Geplaatst: 1 maart 2013 Geplaatst: 1 maart 2013 Ik trek het mij niet meer aan. Beperk mij louter tot wat boos kijken. Mijn broer (jongen met Down) was vorige week weer in vorm (ga hem elke vrijdag halen). Camionet (voor mij, met aanhanger) en ik willen de camion daarvoor inhalen op de baan Torhout - Beerst. Ik ga al naar het andere vak, camionet wil ook komen (er was nog ruimte) maar denkt dat ik er al naast zit en keert terug naar zijn vak. Dan er maar over gegaan en blijkbaar liet de chauffeur zijn middelvinger zien aan ons. Mijn broer al zo snel als tellen zijn middelvinger terug opgestoken (en dat is niet de eerste keer). Ooit ga ik nog zo hard ambras hebben door die kerel. Quote
Gast wooter Geplaatst: 1 maart 2013 Geplaatst: 1 maart 2013 Met mijn Z4 heb ik enkel last van soms een klakske dat wil volgen. Alhoewel vandaag er weer een jolige vond dat ik niet mocht inhalen hoewel hij achter een tracteur zat te taffelen. Quote
DenDuvel 4.679 Geplaatst: 1 maart 2013 Geplaatst: 1 maart 2013 Pa rijdt met een camion en ik heb dat pinkergedoe overgenomen met de auto. Overlaatst iemand die z'n vier pinkers liet gaan toen ik 'm liet invoegen op de autostrade. Toevallig een Touran? Quote
GTX 4.954 Geplaatst: 1 maart 2013 Geplaatst: 1 maart 2013 Vandaag ook es ferm geclaxonneerd op ene, vlak voor een straat klopt hij alles dicht en zet dan pas zijne pinker op. Is dat nu zo moeilijk om op tijd diene pinker te gebruiken? Voor de rest blijf ik vrij kalm, bumperklevers krijgen wat ruitensproeivloeistof op hun ruit en irriteer ik wat. En ritsen, dju toch. Dat snappen ze hiere niet hé. Quote
Simoni 6.175 Geplaatst: 2 maart 2013 Geplaatst: 2 maart 2013 Regelmatig rijd ik in Waregem af wanneer ik van Gent kom. Hier ritsen is on-mo-ge-lijk met de Cayenne. https://maps.google.be/maps?q=waregem&hl=nl&ll=50.874076,3.43805&spn=0.00108,0.002291&hnear=Waregem,+West-Vlaanderen,+Vlaams+Gewest&t=h&z=19&layer=c&cbll=50.874205,3.437752&panoid=e8wbpojT8_Ry-DjGdsEkCA&cbp=12,322.21,,0,4.43 Ze doen daar alles om die klootzak met zijn Cayenne toch maar niet voor te laten. En dan moet je gewoon insturen, en bevestig je natuurlijk dat imago. Vicieuze cirkel. Anders blijf je daar staan... Daar heeft een chauffeur met mongolenbusje (letterlijk zo'n bus met mongolen) zijn kar nog in achteruit gestoken om me te rammen, ie vond 't niet correct hoe ik achter ingevoegd was. Quote
CAS 8.067 Geplaatst: 2 maart 2013 Geplaatst: 2 maart 2013 mongolenbusje (letterlijk zo'n bus met mongolen) Een combi als het ware? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.