ir_fuel 58.288 Geplaatst: 3 maart 2013 Geplaatst: 3 maart 2013 zooo .... Vandaag voor de eerste keer fysiek bedreigd geweest in het verkeer. Ik rijd hier: http://goo.gl/maps/eDg6p en er komt een Q7 met Spaanse platen rechts over de haaietanden gereden en snijdt me vol de pas af. Ik claxonneer en meneer rijdt aan 30 per uur verder. Ik steek hem voorbij en ik rij wat verder de rotonde 3/4 rond en ga naar de Q8 om te tanken. Hij beslist mij te volgen en zet zich pal naast mijn auto daar en doet zijn raam op (stond rechts van me). ik doe het passagiersraam op een kier en die kerel begint daar te roepen en te doen. Ik wilde nog zeggen "Voorrang wat is dat?" maar ik kreeg er letterlijk geen woord tussen. Die bleef maar razen en roepen dat ik moest uitstappen om het eens te regelen en blablabla (riep ook nog iets van "Viva España!" enzo). Vervolgens rijdt hij de pompen voorbij en ik stop aan een pomp, en meneer blijft gewoon wachten met zijn kar om te zien of ik uitstap. Na een minuut ofzo stapt hij uit, begint een hoop obscene gebaren te maken, stapt terug in zijn auto en vlamt weg. Quote
ICM 24.885 Geplaatst: 3 maart 2013 Geplaatst: 3 maart 2013 Shit zeg. Het probleem is dat je zonder voortanden enkel 'vollanglegel' kan zeggen. 3 Quote
DRIVER-W 1.753 Geplaatst: 3 maart 2013 Geplaatst: 3 maart 2013 Shit zeg. Het probleem is dat je zonder voortanden enkel 'vollanglegel' kan zeggen. Vandaar de gebarentaal. Quote
bertds 207 Geplaatst: 3 maart 2013 Geplaatst: 3 maart 2013 zooo .... Vandaag voor de eerste keer fysiek bedreigd geweest in het verkeer. Ik rijd hier: http://goo.gl/maps/eDg6p Is dat een fietspad in het midden van die straat? Quote
gewoon ik 8.350 Geplaatst: 4 maart 2013 Geplaatst: 4 maart 2013 Het type wagen zorgt er idd ervoor dat je in een bepaalde "kaste" valt ervaar ik.Kreeg eindje terug een nieuwe VW Jetta als vervangwagen. Ik reed even snel als met mijn A6 op mijn dagelijks traject en toch had ik meer bumperklevers en mensen die nog snel het gat dichtreden zodar ik moest remmen voor een tragere voorligger op het rechtse vak. Echt bevreemdend, het is wel een A6, dus qua type "hoog" qua kaste, ondanks de leeftijd, maar dat die hoger staat dan een nieuwe Jetta vond ik opmerkelijk. Ik merk dat ook met mijn oude ketel (zeker met nieuwe nummerplaten). Ze durven niet te dicht in je kont rijden, ze zijn precies bang dat er stukken zouden afvallen. Na een maandje conflictvrij rijden (doe echt veel moeite om verdraagzaam en vriendelijk te zijn) vandaag toch even moeten doorbreken.Rond punt aan einde E40 naar rond punt Mercator in Oostende: eerste deel 50, vanaf de lichten 70. Twee gasten aan 50 voor mij, en ik zet mij achter die linkse en laat mezelf wat dichter komen om signaal te geven dat ik voorbij wil. Kerel remt kort, en ik wil rechts voorbij. Niks mis mee, want bebouwde kom. Stond hem niet aan en begint wat dom te doen. Heb me beperkt tot een middenvinger als hij afsloeg naar links en naar mij gaapte. Hoe erg, ok, bumperkleven is niet netjes, maar hij gaf blijk van niet te weten dat je 70 mocht (simpel wat plakkaten lezen ipv vogeltjes staren), en nog eens blijk dat hij niet weet dat je in de bebouwde kom je rijvak mag kiezen. (voorbijsteken, .... mja, 'k weet het). Maar ... wel een maand zonder enig conflict, ofte zo een 5 500 km. Ik ga er tegenwoordig van uit dat het allemaal toffe mensen zijn met alleen een gebrekkige rijkunst. Als dat niet helpt, denk ik dat ik zelf ook fouten maak in het verkeer. En als dat niet helpt doe ik alsof er een bekende uit de vriendenkring in die auto zit. Werkt echt wel goed hoor. Vandaag wel een zwak momentje; nu op naar de twee maand conflictvrij. Ik haat dat stukje baan zo hard! Niemand weet dat het daar 70 is heb ik soms de indruk. Quote
Sjoerie 399 Geplaatst: 4 maart 2013 Geplaatst: 4 maart 2013 Toevallig een Touran? Niet onthouden. Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 4 maart 2013 Geplaatst: 4 maart 2013 Ik merk dat ook met mijn oude ketel (zeker met nieuwe nummerplaten). Ze durven niet te dicht in je kont rijden, ze zijn precies bang dat er stukken zouden afvallen. Ik haat dat stukje baan zo hard! Niemand weet dat het daar 70 is heb ik soms de indruk. M'n baas rijdt daar aan de lichten altijd naar links, om zo via het park enz tot aan de Torhoutsesteenweg te geraken. Moet ik ook eens proberen want vrijdag reed hij achter mij en was - als hij geen prutser had ontmoet op de andere weg die hij nam - vlugger. Maar de mensen zijn duidelijk het noorden kwijt. Overal rijden ze 70. Echt overal. 90 rijden is tegenwoordig moorddadig ofzo. Ik haat de zeven en de nul na elkaar, behalve als er een V voor staat. Quote
walter 4.428 Geplaatst: 5 maart 2013 Geplaatst: 5 maart 2013 De motards zijn ook terug van weggeweest. Maar die hersenloze mongool die op zijn achterwiel invoegde vanop de oprit op de E17 was er compleet over. Quote
toere 16.927 Geplaatst: 5 maart 2013 Geplaatst: 5 maart 2013 De motards zijn ook terug van weggeweest. Maar die hersenloze mongool die op zijn achterwiel invoegde vanop de oprit op de E17 was er compleet over. Was het een blauwe R1 ? Anders zou het wel eens een goede vriend van mij kunnen zijn Net gelezen op zijn FB dat hij deze namiddag wat is gaan knallen met zijn moto Quote
walter 4.428 Geplaatst: 5 maart 2013 Geplaatst: 5 maart 2013 Was het een blauwe R1 ? Anders zou het wel eens een goede vriend van mij kunnen zijn Net gelezen op zijn FB dat hij deze namiddag wat is gaan knallen met zijn moto Geen gedacht welke het was. Was de oprit Beervelde richting Gent. Quote
toere 16.927 Geplaatst: 5 maart 2013 Geplaatst: 5 maart 2013 Geen gedacht welke het was. Was de oprit Beervelde richting Gent. Zal eens informeren of hij langs die kanten is geweest ... Hoe laat ? Quote
walter 4.428 Geplaatst: 5 maart 2013 Geplaatst: 5 maart 2013 Zal eens informeren of hij langs die kanten is geweest ... Hoe laat ? Rond 16u. Quote
TCT 6.311 Geplaatst: 5 maart 2013 Geplaatst: 5 maart 2013 Staan vieze dinges tussen, maar brengt me voral ergernissen,http://www.youtube.com/watch?v=3c8_K_wozJY&sns=fb Quote
toere 16.927 Geplaatst: 5 maart 2013 Geplaatst: 5 maart 2013 Rond 16u. Heeft de streek Ieper gedaan dus was hij niet Quote
toere 16.927 Geplaatst: 5 maart 2013 Geplaatst: 5 maart 2013 Staan vieze dinges tussen, maar brengt me voral ergernissen,http://www.youtube.com/watch?v=3c8_K_wozJY&sns=fb Stukje gekeken ... NIET NORMAAL Quote
ex-Mooseman 14.603 Geplaatst: 6 maart 2013 Geplaatst: 6 maart 2013 goesting om op een motorfiets te kruipen en/of naar Rusland te reizen is meteen weg. Het ene was al meer aanwezig dan het andere... Quote
Corneel 2.586 Geplaatst: 6 maart 2013 Geplaatst: 6 maart 2013 M'n baas rijdt daar aan de lichten altijd naar links, om zo via het park enz tot aan de Torhoutsesteenweg te geraken. Moet ik ook eens proberen want vrijdag reed hij achter mij en was - als hij geen prutser had ontmoet op de andere weg die hij nam - vlugger. Maar de mensen zijn duidelijk het noorden kwijt. Overal rijden ze 70. Echt overal. 90 rijden is tegenwoordig moorddadig ofzo. Ik haat de zeven en de nul na elkaar, behalve als er een V voor staat. Als je van de autostrade komt, eerste lichten rechts en vervolgens direct linksaf. Baan blijven volgen en je komt aan Petit-Paris uit (net na die lichten die oranje pinken ipv groen op de torhoutsesteenweg). Aangezien het winter is en ik niet op wintersport ga, hou ik op dat 70-stuk af en toe een slalomsessie, kwestie van dat goed te maken . Het is daar anders niet te doen van de bumperklevers voor mij. Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 6 maart 2013 Geplaatst: 6 maart 2013 Euh ... ik bedoelde rechts. Dus da's inderdaad de weg die m'n baas volgt. Ik nam vroeger aan dezelfde lichten links en reed de Fr.Orbanlaan af. Maar dan heb je nog een klein stukje Torhoutsesteenweggesukkel. Ik probeer het volgende week eens! Quote
Corneel 2.586 Geplaatst: 6 maart 2013 Geplaatst: 6 maart 2013 Euh ... ik bedoelde rechts. Dus da's inderdaad de weg die m'n baas volgt. Ik nam vroeger aan dezelfde lichten links en reed de Fr.Orbanlaan af. Maar dan heb je nog een klein stukje Torhoutsesteenweggesukkel. Ik probeer het volgende week eens! Let wel op, vanaf de brug is da staat van het wegdek erbarmelijk (althans, vorige zomer, rij daar zelden). Quote
gewoon ik 8.350 Geplaatst: 7 maart 2013 Geplaatst: 7 maart 2013 Is geen optie voor mij, ik kom van het station. En via de Konterdam rijden is nog erger : een lange file en mensen die bang zijn om op het rondpunt te rijden = FEEST! Dus slalommen zoals Corneel doe ik ook Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 7 maart 2013 Geplaatst: 7 maart 2013 Is geen optie voor mij, ik kom van het station. En via de Konterdam rijden is nog erger : een lange file en mensen die bang zijn om op het rondpunt te rijden = FEEST! Dus slalommen zoals Corneel doe ik ook Ja dat herinner ik me nog levendig, die file op de Konterdam die ene keer. Zaten we samen op de parking van Damiaan te sukkelen, m'n collega stond op het dak te roepen en die dame hield me tegen En jij maar volgen, overal Quote
Corneel 2.586 Geplaatst: 7 maart 2013 Geplaatst: 7 maart 2013 Vandaag net niet onder een camion van BOOY (appelblauwzeegroen, donkerrode letters, DAF trekker, nen hollander denk ik) gestoken. Kom van de A10, rij vlot het rond punt op, ben halfweg tussen het einde van de A10 en de baan naar de haven op het rond punt, als mijnheer (die van de haven kwam) besloot om vrolijk het rond punt op te rijden over de 2 vakken met zijn trekker-oplegger. Alles mogen dichtsmijten en net niet tegen de achterassen van zijn remork geknald. 2e trucker die zoiets doet op 1 maand tijd, nochtans, ik ben de mens om hen ruimte te geven indien nodig, want heb daar zelf nog mee gereden en weet wat het dus is. Maar voorrangsregels gelden voor iedereen en zeker op een rond punt. Een professionele chauffeur hoort dit te weten. Quote
Daann 4.436 Geplaatst: 7 maart 2013 Geplaatst: 7 maart 2013 Mensen die hun richtingaanwijzer gebruiken voor/bij het oprijden van een rotonde, en dan niet bij het afrijden. :fp: Quote
Phil 12.503 Geplaatst: 7 maart 2013 Geplaatst: 7 maart 2013 Mensen die hun richtingaanwijzer gebruiken voor/bij het oprijden van een rotonde, en dan niet bij het afrijden. :fp: Hatelijk. Quote
gewoon ik 8.350 Geplaatst: 8 maart 2013 Geplaatst: 8 maart 2013 Ja dat herinner ik me nog levendig, die file op de Konterdam die ene keer. Zaten we samen op de parking van Damiaan te sukkelen, m'n collega stond op het dak te roepen en die dame hield me tegen En jij maar volgen, overal schitterend toch. Maar helaas sta ik regelmatig in die kakafile omdat ik regelmatig naar de haven moet knallen. Hoe ik soms dat rondpunt opscheur en dan ondertussen een hoop mensen voorbij vlam, het is niet proper te noemen. Vandaag net niet onder een camion van BOOY (appelblauwzeegroen, donkerrode letters, DAF trekker, nen hollander denk ik) gestoken. Kom van de A10, rij vlot het rond punt op, ben halfweg tussen het einde van de A10 en de baan naar de haven op het rond punt, als mijnheer (die van de haven kwam) besloot om vrolijk het rond punt op te rijden over de 2 vakken met zijn trekker-oplegger. Alles mogen dichtsmijten en net niet tegen de achterassen van zijn remork geknald. 2e trucker die zoiets doet op 1 maand tijd, nochtans, ik ben de mens om hen ruimte te geven indien nodig, want heb daar zelf nog mee gereden en weet wat het dus is. Maar voorrangsregels gelden voor iedereen en zeker op een rond punt. Een professionele chauffeur hoort dit te weten. Al vaak gezien dat ze daar op die twee rijstroken oprijden, terwijl het net kan op één rijstrook, maar dan moeten ze wel aan hun stuur kunnen draaien. Ik erger me voorlopig aan al die zandcamions die me toch al een paar keer net gemist hebben terwijl ik in mijn recht rondrij. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.