Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Mensen die hun richtingaanwijzer gebruiken voor/bij het oprijden van een rotonde, en dan niet bij het afrijden. :fp: :fp: :fp:

Idd, serieus ambetant.

Zo ben ik onlangs knal voor iemand ingereden op een rotonde. Zo goed als niemand gebruikt op die rotonde zijn richtingaanwijzer en de meeste gaan dezelfde richting uit. Natuurlijk niet de wagen waar ik voor in reed. Mevrouw was niet goed gezind, terecht natuurlijk...

Geplaatst:

Ik moet hier meer eens komen bijlezen :lolz:

Gisteren ook zo een stoot. Ik kom op het 3e vak af,  sneller dan de kerel op het 2e vak en die zet zijn pinker op en stuurt tegelijk naar links met zijne kinderbus. Ineens ziet die mij afkomen en geeft ne snok aan zijn stuur terug naar rechts. Ik rijd dus voorbij, daarna hervat hij zijn inhaalmaneuver en word ik getrakteerd op een hoop geflikker met zijn lichten :fp:

Idd, komt toch heel regelmatig voor... Vorige vrijdag ook eentje gehad en die trok zo hevig terug aan het stuur van haar sharan dat ze bijna op de camion naast haar zat :roll:

Gisteren dus met de A3 op baan.

Gisterenavond op dit punt:

https://maps.google.be/maps?q=campusstraat&ll=51.005843,3.710943&spn=0.002154,0.004581&hnear=Campusstraat,+9052+Gent,+Oost-Vlaanderen,+Vlaams+Gewest&gl=be&t=h&z=18&layer=c&cbll=51.005717,3.71036&panoid=zps_RWYxYPZr2Z9Z3_ZvkQ&cbp=12,218.51,,0,10.96

Bemerk het schooltje aan de overkant.

Ik kom aan de straat, zie in de verte een wagen afkomen, sneller dan 50, maar redelijk veraf, ik rijd de straat op naar rechts. Voorrang van rechts bleek de andere bestuurder onbekend, want hij kwam met zijn S-max busje tot vlak achter mij rijden, grootlichten aan, hevig gesticulerend, alles er op en er aan.

Komen we aan de lichten van de N60, die altijd lang rood blijven en waar het aanschuiven is,

https://maps.google.be/maps?q=hutsepotstraat&ll=51.00857,3.702242&spn=0.008614,0.018325&hnear=Hutsepotstraat,+9052+Gent,+Oost-Vlaanderen,+Vlaams+Gewest&gl=be&t=h&z=16&layer=c&cbll=51.008644,3.702084&panoid=Brv5Ou0Fq-JZDN8b14Djzw&cbp=12,313.64,,0,6.18

zit meneer daar nog altijd van zijn kloten te maken wat voor een zot ik was.

Het was erg lang geleden, maar ik ben toch eens uitgestapt. Met een grote glimlach naar zijn auto toegestapt en gezegd dat voorrang van rechts de basisregel is. Hij heeft me niet aangekeken, de klojo.

:lolz:

Geen uitgesproken regel denk ik. Maar is toch logisch als je het bekijkt. Ik doe het alleszins en die die ik ken ook. En zie zelf toch ook dat als je iemand voor laat en het is niet zo logisch dat je het doet dat ze langer bedanken.

Als jij dan een mooie topless chauffeuse hebt ingehaald, stop je dan met pinken?

Algemene regel is wel om geen lijnbuschauffeurs voor te laten. Dat zijn gewoon eikels.

Hatelijk zijn die mannen. Ofwel stoppen ze gewoon op de baan in plaats van op de voorziene plaats en ligt het verkeer stil en worden er nutteloos parkeerplaatsen verloren. Ofwel steken ze hun pinker al op om in te voegen als de laatste 4 nog moeten opstappen. Ze hebben voorrang, maar als ze pinken om in te voegen moeten ze dat direct doen. Pakken ze het gat niet direct is het snel weer dicht met menig toeterconcert tot gevolg.

Geplaatst:

Mijn ergernis de laatste tijd: mensen die maar 60 rijden op boerenwegjes, maar wél aan elk kruispunt met voorrang van rechts zonder te vertragen of te kijken doorrijden :fp:

Geplaatst:
Idd, serieus ambetant.

Zo ben ik onlangs knal voor iemand ingereden op een rotonde. Zo goed als niemand gebruikt op die rotonde zijn richtingaanwijzer en de meeste gaan dezelfde richting uit. Natuurlijk niet de wagen waar ik voor in reed. Mevrouw was niet goed gezind, terecht natuurlijk...

Ik neem altijd het buitenste vak, simpelweg omdat je daar niet op kan vertrouwen.

Geplaatst:

Waar ik me ook wel eens kan aan ergeren is als een bestuurder zich vlug voor u "schiet" uit een andere straat om dan aan 30-40 km per uur voort te rijden : geef dan gas he godverdomme   :angry:

Geplaatst:
Waar ik me ook wel eens kan aan ergeren is als een bestuurder zich vlug voor u "schiet" uit een andere straat om dan aan 30-40 km per uur voort te rijden : geef dan gas he godverdomme   :angry:

Echt hé ... hoe kan je nu tegelijk zo gehaast zijn om voor mijn neus op te rijden maar dan niet gehaast genoeg om een beetje vaart te maken.

Geplaatst:
Echt hé ... hoe kan je nu tegelijk zo gehaast zijn om voor mijn neus op te rijden maar dan niet gehaast genoeg om een beetje vaart te maken.

Ik doe dit ook wel maar ben altijd direct vele meters voor hen ...

toch grappig dat sommige het dan toch niet kunnen laten om eens te faren met hun lichten , zelfs als ik al 100 m voor hen ben  :P

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Ik doe dit ook wel maar ben altijd direct vele meters voor hen ...

toch grappig dat sommige het dan toch niet kunnen laten om eens te faren met hun lichten , zelfs als ik al 100 m voor hen ben  :P

ze nemen dan later wraak door voor je te schieten en dan aan 30 verder te rijden.

Geplaatst:
ze nemen dan later wraak door voor je te schieten en dan aan 30 verder te rijden.

Durven sommigen ook wel eens ja  :(

Geplaatst:

Deze morgen nog iets : rij door het centrum van Heule en begin al te vertragen omdat het de moment was van veel scholieren op pad en iets verder een school is waar dat uur veel studenten de straat oversteken , kom aan de oversteek plaats , vertraag en stop en juffrouw van de school gaat het zebra pad op om de studenten te helpen oversteken ... komt daar wel gene pipo af die mij nog oversteekt aan een zeer vlotte snelheid , je moest die studenten en die juffrouw zien springen  :unsure:

En dan zag ik nog dat er een L op zijn ruit hing ...

Op zo een moment vind ik het jammer dat er daar geen politie staat om hem tegen te houden. 

Geplaatst:
Deze morgen nog iets : rij door het centrum van Heule en begin al te vertragen omdat het de moment was van veel scholieren op pad en iets verder een school is waar dat uur veel studenten de straat oversteken , kom aan de oversteek plaats , vertraag en stop en juffrouw van de school gaat het zebra pad op om de studenten te helpen oversteken ... komt daar wel gene pipo af die mij nog oversteekt aan een zeer vlotte snelheid , je moest die studenten en die juffrouw zien springen  :unsure:

En dan zag ik nog dat er een L op zijn ruit hing ...

Op zo een moment vind ik het jammer dat er daar geen politie staat om hem tegen te houden. 

Ik heb al gemerkt dat die grootste stoten met een L, gebeuren door papa/mama aan het stuur en niemand anders in de auto. Niet door de leerling-chauffeur.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Als jij dan een mooie topless chauffeuse hebt ingehaald, stop je dan met pinken?

Daar blijf ik naast hangen! Zelfs al is het tweevaks...

Geplaatst:

Vanmorgen werd ik op een ronduit aggressieve manier van de baan, op de berm gedwongen door een begeleider van een uitzonderlijk transport. Vijf meter verder is er een parkeerstrook, waar ik in alle veiligheid, kon wachten tot de kolonne gepasseerd was. (Ik kan het niet tonen met Streetview, want sinds 2009 is de baan heraangelegd - het betreft de N8 in Wevelgem, richting Menen, iets voor het Total-Station)

Nu, ik kom die gasten elke dag één of meerdere keren tegen, en die denken echt dat ze Bruce Almighty zijn... Hun bevoegdheden mogen dan misschien wel een upgrade gehad hebben, hoffelijkheid behoort nog altijd niet tot hun talenten.

Vriendelijk mailtje gestuurd naar de transporteur...

Geplaatst:
Vanmorgen werd ik op een ronduit aggressieve manier van de baan, op de berm gedwongen door een begeleider van een uitzonderlijk transport.  Vijf meter verder is er een parkeerstrook, waar ik in alle veiligheid, kon wachten tot de kolonne gepasseerd was. (Ik kan het niet tonen met Streetview, want sinds 2009 is de baan heraangelegd - het betreft de N8 in Wevelgem, richting Menen, iets voor het Total-Station)

Nu, ik kom die gasten elke dag één of meerdere keren tegen, en die denken echt dat ze Bruce Almighty zijn...  Hun bevoegdheden mogen dan misschien wel een upgrade gehad hebben, hoffelijkheid behoort nog altijd niet tot hun talenten.

Vriendelijk mailtje gestuurd naar de transporteur...

Vet zeg!

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Ik heb al gemerkt dat die grootste stoten met een L, gebeuren door papa/mama aan het stuur en niemand anders in de auto. Niet door de leerling-chauffeur.

Dan was dit een zeer jonge papa 

Geplaatst:

Oude teuten kunnen dus ook niks meer verdragen eh. Direct dom beginnen doen...

Wil deze morgen afslaan naar de N49 (komende van Brugge), maar blijkbaar stond er een werfwagen op de afslagstrook stil - voor mij een vrachtwagen dus ik kon dit niet zien vooraf. Het wordt groen, zet mijn pinker op om heel even in te voegen op het andere vak en zie in mijn spiegel meme-passagier haar vinger al op haar voorhoofd zetten en merk dat pepe probeert om gas te geven en mij niet voor te laten. Pech, op zo'n momenten plooi ik nooit...

Geplaatst:

dagelijkse kost in Brussel, ze zouden hun auto plooien om toch maar hun voorrang te nemen en dan taffelen ze voor je :(

Geplaatst:

Vet zeg!

nadeel van dikke vingers te hebben
Geplaatst:

Gisterenavond bijna perte totale, even voorbij de woonplaats van @@Quill .

Je mag er 70, Renault Clito reed 50, ik steek voorbij (en geef uiteraard goed gas), komt er van de linkerzijde enen van zijnen oprit met een kot van een BMW 3-reeks van zo veel generaties terug. Ik rem keihard, claxonneer aan één stuk door, gelukkig gaat de Clito wat opzij, en ik mis op een paar cm het front van die marginale BMW.

Ik koos ervoor om op die BMW te mikken, want die flank aan flank leek me iets dat eerder mijn fout zou kunnen zijn. Maar kon er nog net tussen, dankzij de move van de Clito.

Dé grote ergernis komt nog: BMW claxonneerde minstens even brutaal (lang dus) terug. Ik had zo een zin om een rewind te doen en er gewoon los op te knallen. Maar 't ging dan sowieso pijn gedaan hebben, sowieso voor die BMW, mogelijks ook voor mij.

Geplaatst:

Alleenstaand huis aan de linkerkant met wat bomen rond? (5de huurder in 2 jaar tijd als ik me niet vergis...)

Mijn daily is trouwens die camionette, moest die je zijn opgevallen? Is even een tussentijdse stage-oplossing.

Geplaatst:

Geen ergernis, maar wel grappige cliché infeite.

Wil vertrekken aan tankstation en komt een auto af. Achter de auto niemand. Ondertussen zie ik dat er een ouder model Audi A3 zich zonder richting aan te geven al klaar zet om ook te gaan. Geblindeerde achterruiten, iets grotere velg... Ondanks dat mijn manoeuvre duidelijk aangegeven is weet ik dus al dat dat testosteron mij zal willen voor zijn. Maar het is zaterdag, met mijn ster op de baan, dus ik moet mij daar allemaal niks van aantrekken.

Vertrek dus kort achter dat die wagen passeert en die Audi die achter mij op kwam was ondertussen al naast mij aan het claxoneren. Met de boze blik van zijn toch wel neukbaar wijf naar mij gericht. Zijn rit gaat natuurlijk verder zonder gebruik van richtingaanwijzers. Iets verderop parkeert die hem dan in tegengestelde richting half op een plaats, half op de stoep en stapt uit. Ik rij al gewoon gezapig voorbij zoals dat hoort als sterrijder en die kerel kijkt al niet meer op...

Nu, ik stap toch niet meer uit gezien je er toch niks met wint, maar toch altijd grappig hoe stoer ze zijn tot de confrontatie iets persoonlijker is.

Had wel chance vandaag. Zonder diesel gevallen op een paar tiental meter van het tankstation. Nog net tot daar kunnen bollen :D

Geplaatst:
Echt truckersstyle is links rechts links. En kan er in variëren.

Vb, iemand laat je voor maar faart niet is links rechts. Faart die wel, hetzelfde maar 2X. Hoe gelukkiger ik ben met de hoffelijkheid van een ander, hoe langer het bedanken duurd :D en eventueel bij een oprit en ze halen mij in, danook nog hand opsteken en faren eens ingehaald natuurlijk.

Je moet iets doen achter het stuur e... Ik heb niet genoeg Facebook vrienden om mij daar heel de tijd met bezig te houden. Al een geluk het forum er is!

Zalig, die truckerscode :)

Wat ik wel vind is dat Nederlands 't 9 op de 10 niet doen. Die lijken mij de meest arrogante vrachtwagenchauffeurs te zijn.

Geplaatst:
Zalig, die truckerscode :)

Wat ik wel vind is dat Nederlands 't 9 op de 10 niet doen. Die lijken mij de meest arrogante vrachtwagenchauffeurs te zijn.

Vorige nacht moest ik autostrade op. Voor mij mijn vrachtwagen met dus naam er op. Ik met andere vrachtwagen, zelfd_e kleuren combo, zelfde naam. Hollander met zeecontainer op het eerste vak. 00u45. 2 vakken naast hem vrij, mijn richtingaanwijzer aan op de oprit. Gaat die naar links? Tuurlijk niet...

Veel gekak op oostblokkers maar die met zeecontainers zijn meestal de echte cowboys. En Hollanders en Duitsers kunnen idd serieus eikels zijn. Maar zitten ook goeie bij natuurlijk.

Geplaatst:
Algemene regel is wel om geen lijnbuschauffeurs voor te laten. Dat zijn gewoon eikels.

Soms geef ik ze een kans...en dan verkloten ze 't terug voor een tijdje :).

Geplaatst:
Soms geef ik ze een kans...en dan verkloten ze 't terug voor een tijdje :).

Bij TEC zijn ze precies wel beter. Wel in Wallonië, die in Brussel kunnen er soms ook wat van. Hoewel ik overlaatst mijn voorrang van rechts nam en dan merkte dat de straat te smal was voor vrachtwagen en bus. Die kerel had het al op voorhand gezien en gedraaide er zich ook naar. Meestal rijden ze hun liever vast.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid