Philken 154 Geplaatst: 4 oktober 2013 Geplaatst: 4 oktober 2013 http://www.youtube.com/watch?v=nFNtwgOCXsc&feature=youtu.be Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 4 oktober 2013 Geplaatst: 4 oktober 2013 Vandaag iemand die voor m'n neus door het rood licht reed. Maar ze heeft zich geexcuseerd. Had bijna een koffie aangeboden om bij te praten, 't was een toffe madam uiteindelijk Quote
Corneel 2.586 Geplaatst: 4 oktober 2013 Geplaatst: 4 oktober 2013 Vandaag een gigantische middelvinger gekregen van een Sprinter-rijder. A10 richting Oostende, 2 vrachtwagens halen elkaar in, achter deze op het rechtervak de bewuste Sprinter, achter de inhalende vrachtwagen 2 auto's. Ik laat me uitbollen tot aan de 2e auto en pik aan in het rijtje. Inhalende vrachtwagen is voorbij en schuift op naar rechts. Ik rij naast de Sprinter, mijnheer steekt zijn pinker uit en dreigt naar links te komen. Ik claxoneer om hem op het gevaar te wijzen. Mijnheer kijkt tot 2x ! toe achter zich, recht in mijn ogen, blijft pinken en naar links komen (écht dreigen, camionet agressief meter doen opschuiven en terugkomen). Claxon vol open en niet geremd om hem voor te laten (waarom zou ik). Intimidatie lukt niet bij mij in het verkeer, werkt net omgekeerd. Ga er voorbij, blijft ie zitten achter die camion op het eerste al duidelijk zijn middelvinger opsteken naar mij (ipv op te schuiven en in te halen, want alle ruimte van de wereld, mijn achterligger durfde hem niet voorbij . Heb vriendelijk gezwaaid en verder gereden aan 123 CC. Peet niet meer teruggezien. Quote
Ken 3.441 Geplaatst: 5 oktober 2013 Geplaatst: 5 oktober 2013 http://www.youtube.com/watch?v=nFNtwgOCXsc&feature=youtu.be Gelukkig heb je daar wat uitwijkmogelijkheden...kijken die onnozelaars niet ofzo Quote
Ken 3.441 Geplaatst: 5 oktober 2013 Geplaatst: 5 oktober 2013 Gisteren. Ik wil de baan oprijden, komt een Opel Corsa af. Traag, maar goed. Draait ie voor m'n neus rechtsaf (zonder richtingsaanwijzer) en ik steek m'n hand geagiteerd op (aja, want had ie richting aangegeven was 'k al seconden kunnen de baan oprijden). Ie stopt, ik doe mijn raam naar beneden, hij ook nadat ie 't doorhad. 'k Roep: "uw flèche". 'm: "Ja, ze zit hier" (terwijl 'm aan de hendel aan z'n stuur prutst). Ik: "awel, gebruikt ze dan". Dan riep ie: "jaja, kom, 't is goe, rij maar door". Dan ben 'k door gereden want ik wou op tijd in 't frituur staan . Sukkelaar 1 Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 5 oktober 2013 Geplaatst: 5 oktober 2013 als ze naar mij uw fleche roepen zou ik denken dat ze men derde been willen zien. 2 Quote
JanC 7.873 Geplaatst: 11 oktober 2013 Geplaatst: 11 oktober 2013 Ik heb me vandaag weer veel te hard opgejaagd. Vanmorgen dacht ik dat ik om 10 uur de ergste drukte wel achter me zou gelaten hebben (Lummen - Antwerpen), helaas pindakaas. Het begon alweer te stroppen in Herentals. Dik 2 uur gereden over wat normaal 1,5 uur duurt. In het terugkeren was ik zo naïef om te geloven dat de ergste drukte nog wel even op zich zou laten wachten (rond 3 uur). Helaas pindakaas, een uur en drie kwartier in plaats van 1 uur. Plus dan nog eens het wachten 's ochtends en 's avonds aan de rotonde in Hasselt, ik word er gek van. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 11 oktober 2013 Geplaatst: 11 oktober 2013 Je kan in Vlaanderen in de week nooit nog de baan op en op voorhand weten om hoe laat je gaat aankomen, tussen 6h 's morgens en 8h 's avonds. Quote
JanC 7.873 Geplaatst: 11 oktober 2013 Geplaatst: 11 oktober 2013 Ik vrees dat dat klopt. E313 tussen Antwerpen en Geel is ook een ramp qua rijstijl: rechts vrachtwagens, links een treintje, nauwelijks sneller en veel minder constant. Ik kap me daar al eens tussen de vrachtwagens, want het is verschrikkelijk irritant om links constant te moeten versnellen en vertragen. Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 11 oktober 2013 Geplaatst: 11 oktober 2013 Je kan in Vlaanderen in de week nooit nog de baan op en op voorhand weten om hoe laat je gaat aankomen, tussen 6h 's morgens en 8h 's avonds. Dat klopt. Maar veelal neemt een telefoontje naar uw bestemming de stress weg, en bij ons hebben de klanten daar wel nog begrip voor (als het niet te vaak gebeurt). Ik vrees dat dat klopt. E313 tussen Antwerpen en Geel is ook een ramp qua rijstijl: rechts vrachtwagens, links een treintje, nauwelijks sneller en veel minder constant. Ik kap me daar al eens tussen de vrachtwagens, want het is verschrikkelijk irritant om links constant te moeten versnellen en vertragen. Da's nog geen slecht gedacht, maar ik heb al ondervonden dat als je veel afstand houdt (en de tussenkruipers probeert te tolereren) dat het dan draaglijker wordt, vermits ja amper tot niet moet remmen dan. Quote
JanC 7.873 Geplaatst: 11 oktober 2013 Geplaatst: 11 oktober 2013 Mja, dan nog, het scheelt 'm echt bijna niks in snelheid. En dan moet je de bumperplakkers ook nog eens kunnen verdragen. Heb vandaag ook weer meermaals meegemaakt dat ze links allemaal ineens in de remmen moeten, waarna ik heel de rij rechts voorbij ga... Dan kunnen die paar minuten me gestolen worden... Quote
Jan 1.163 Geplaatst: 11 oktober 2013 Geplaatst: 11 oktober 2013 Allé hop, maandag & dinsdag weer naar Bxl via de E40.. Kan nie wachten Quote
Ritsuke 6.253 Geplaatst: 11 oktober 2013 Geplaatst: 11 oktober 2013 Ik vrees dat dat klopt. E313 tussen Antwerpen en Geel is ook een ramp qua rijstijl: rechts vrachtwagens, links een treintje, nauwelijks sneller en veel minder constant. Ik kap me daar al eens tussen de vrachtwagens, want het is verschrikkelijk irritant om links constant te moeten versnellen en vertragen. De E313 is een gemakkelijk wanneer de spitsstrook open is. Alle vrachtwagens rijden op het 3e vak en sommige enkelingen rijden samen met mij op de spitstrook. Nu, na 16u30 is het dan ook wel gedaan met de pret want dan komt er teveel volk. Quote
JanC 7.873 Geplaatst: 11 oktober 2013 Geplaatst: 11 oktober 2013 Maar de miserie waar ik van spreek begint pas na Ranst. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 13 oktober 2013 Geplaatst: 13 oktober 2013 Dat klopt. Maar veelal neemt een telefoontje naar uw bestemming de stress weg, en bij ons hebben de klanten daar wel nog begrip voor (als het niet te vaak gebeurt). Allemaal gemakkelijk als ge rondrijdt in de uren van uwe baas. Als het zoals bij mij uw eigen uren zijn is dat een ander verhaal. Het heeft gewoon geen zin van op een dag meer dan 2 afspraken aan te nemen als die zich niet binnen een straal van 30km bevinden. Zodra ge Brussel of Antwerpen langs moet is het om zeep. Garanti hebben er ergens een paar tegen mekaar gereden en is het miserie, of ze zijn ergens aan het werken, of het is gewoon de "standaard" file op die plaats en dat moment. Quote
Gast caoimhin Geplaatst: 13 oktober 2013 Geplaatst: 13 oktober 2013 Klopt. En als de tijdspanne om er te geraken nipt is (rekening houdende met de gewone files), dan is er gegarandeerd iets gebeurd op het traject waardoor je rijkelijk te laat bent. Of je neemt eens een ruime marge, en dan is er plots amper verkeer en ben je een half uur te vroeg Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 14 oktober 2013 Geplaatst: 14 oktober 2013 Dat klopt wel. Maar ook ik jaag me op dat als ik later kan beginnen, ook pas later zal gedaan hebben, en dus ook minder kan doen op mijn dag. Dienstverband of niet, ik heb ook mijn doelstellingen die ik wil halen. Maar ik wou gewoon zeggen dat dat al een deeltje van de miserie kan verhelpen. Quote
Gast wooter Geplaatst: 14 oktober 2013 Geplaatst: 14 oktober 2013 Motorfiets. Ik weet dat het afgezaagd is, maar sinds ik met de motorfiets rij, heb ik nauwelijks nog last van verkeer. Het probleem is dat als ik dan toch nog eens de auto neem, ik na 5 minuten al zot wordt van stil te staan. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 14 oktober 2013 Geplaatst: 14 oktober 2013 Motorfiets. Ik weet dat het afgezaagd is, maar sinds ik met de motorfiets rij, heb ik nauwelijks nog last van verkeer. Het probleem is dat als ik dan toch nog eens de auto neem, ik na 5 minuten al zot wordt van stil te staan. worD Maar voor de rest heb je gelijk. Moest ik constant de baan op van de ene klant naar de andere, ik kocht me ook terug een moto. Quote
Gast wooter Geplaatst: 14 oktober 2013 Geplaatst: 14 oktober 2013 Ik moet dat zelfs niet, maar gebruik zelfs de moto tegenwoordig als ik naar mijn ouders rij, 19km verderop. De tijd die ik verlies door het aanspelen van mijn motorpak win ik in naft en het kunnen voorbijrijden van 15 kuikens die staan te turen naar een rood licht en niet avvesseren als het groen is. 4 lichten en een zone 30 en een uitgestrekte BBK verder, tezamen met verkeer dat 20 onder de limiet rijdt, en tel uit je winst. Als ik bij al mijn afspraken een kwartier extra incalculeer voor verkeer en omkleden, ben ik altijd op tijd. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 14 oktober 2013 Geplaatst: 14 oktober 2013 Mja, dat probleem heb ik hier niet. Ik kan gerust op zaterdagnamiddag de 200 km/h aantikken op de steenweg hier, moest ik dat willen. Quote
Gast wooter Geplaatst: 14 oktober 2013 Geplaatst: 14 oktober 2013 Ik moet toegeven dat de nood minder is geworden sinds ik in Waremme de E40 op rij om dan in Diegem eraf te rijden, en wat flexibele uren heb... Maar je hebt maar ene nodig die 60 zit te taffelen met wat tegenliggers op de Romeinse Kassei om het autorijden terug beu te worden Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 14 oktober 2013 Geplaatst: 14 oktober 2013 de Romeinse kassei, die baan die mij een half uur heeft gekost omdat ze afgesloten was, grml grml Quote
Gast wooter Geplaatst: 14 oktober 2013 Geplaatst: 14 oktober 2013 Een half uur?! Gewoon de bordjes wegomlegging volgen. Of ze negeren en gewoon door de werf rijden. Quote
Naish 9.569 Geplaatst: 14 oktober 2013 Geplaatst: 14 oktober 2013 Deze ochtend. Vertel me eens wat ik fout deed.... http://www.youtube.com/watch?v=81yWQwih7C4&feature=share&list=UU1vJoa1uD-a1voIdsdAZUVw @@Bompa, dat je vanuit het centrum naar de oprit dat rondpunt nog sneller kan nemen Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.