Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Uiteraard, en dan had ik zeker van diegene die ik voorbijstak ook geknipper van zijn grootlichten.

Geplaatst:

Allé, op en af naar Brussel. 4u22 min :P. Morgen vervolg!

Gast caoimhin
Geplaatst:

Daarnet in de file op een punt waar dat normaal niet voorkomt. Als ik aan het kruispunt kom (2 vakken, voor rechts en rechtdoor en voor links af te slaan) staat er rechts een wagen met 4 pinkers op. Pech denk je dan. Chauffeur (vrouw) zit vrolijk te telefoneren, en het lijkt een vrolijk gesprek te zijn. Nu ja, het is niet omdat je pech hebt dat je niet vrolijk mag zijn. Maar alle verkeer moest dus langs de strook om links af te slaan, en dat wordt natuurlijk opgehouden door mensen die effectief naar links moeten. Nu ben ik er net voorbij als dat mens haar pinkers uit zet en gewoon doorrijdt :s zo'n mensen zou ik met plezier de tanden uitslaan.

Geplaatst:

Een half uur?!

Gewoon de bordjes wegomlegging volgen.

Dat werd op den duur ne serieuze omweg

Of ze negeren en gewoon door de werf rijden.

Liever niet met een remorque met daar een auto op.

Geplaatst:

In beide gevallen geen probleem. Omleiding is via gemeente ernaast, en door de werf rijden is geen probleem want asfalt is al aangelegd, alleen toplaag ontbreekt.

Geplaatst:

Ik ben zeker een kwartier lang oranje pijlen aan het volgen geweest en nog geen autosnelweg in zicht. Ik reeds alsmaar verder richting Luik leek het wel.

En met zo een gevaarte ga je echt niet proberen of er al asfalt ligt. Je zal je maar vastrijden ....

Geplaatst:

Dat met dat gevaarte volg ik wel. Volgende keer mij bellen. Met de moto ga ik alles bekijken :D.

Maar het was zo eenvoudig als de parallel gelegen Hoeise kassei te nemen :)

Geplaatst:

hehe, ik heb dat ooit eens gehad dat iemand dat deed terwijl er ook niks aan de hand was. Ik had zelfs nog zoveel ruimte over, dat ik eigenlijk dacht dat hij wou waarschuwen voor een flitser :D

Het is een ziekte. Zodra je iets of iemand inhaalt krijgt men het benauwd. En dat terwijl ik (net zoals hier in het filmpje) altijd met ruim verschil inhaal en de tegenligger ook alle ruimte krijgt..

Allemaal gemakkelijk als ge rondrijdt in de uren van uwe baas. Als het zoals bij mij uw eigen uren zijn is dat een ander verhaal.

In rustige (werk)tijden heb je gelijk. Maar op een dag als vandaag (5uur in de wagen) kom ik gewoon tijd tekort om de opvolging en verslaglegging nog goed te regelen. Zonder die files zou het gemakkelijker en prettiger zijn.

Geplaatst:

Wel kanttekening: door de lensvervorming lijkt op de film alles een stukje verder dan in werkelijkheid, maar dan nog.

Geplaatst:

uhu, hij flikkert en hij moet je dan nog kruisen. 

Geplaatst:

Daarnet in de file op een punt waar dat normaal niet voorkomt. Als ik aan het kruispunt kom (2 vakken, voor rechts en rechtdoor en voor links af te slaan) staat er rechts een wagen met 4 pinkers op. Pech denk je dan. Chauffeur (vrouw) zit vrolijk te telefoneren, en het lijkt een vrolijk gesprek te zijn. Nu ja, het is niet omdat je pech hebt dat je niet vrolijk mag zijn. Maar alle verkeer moest dus langs de strook om links af te slaan, en dat wordt natuurlijk opgehouden door mensen die effectief naar links moeten. Nu ben ik er net voorbij als dat mens haar pinkers uit zet en gewoon doorrijdt :s zo'n mensen zou ik met plezier de tanden uitslaan.

onlangs ook meegemaakt, lichtjes over de rooie gegaan in mijn binnenste.

staat aan een T met de pinker op naar rechts en ik sta erachter om links af te draaien. En die blijft gewoon pinken terwijl ik niks van verkeer zie passeren. Uiteindelijk besluit ik van haar op het andere vak voorbij te steken om te kunnen links afdraaien, straat is daar vrij breed dus ik zal de boel wel niet blokkeren moest er toevallig iemand inmoeten...

geen kat te zien op die straat en madam zit gewoon te telefoneren  :huh:  :shock:  :angry: 

Geplaatst:

Ik begrijp niet dat er nog altijd zoveel handheld gebeld wordt in de auto  :angry:

Niet alleen weet iedereen dat er een hoge boete aan vasthangt ( €110 voor iets dat zo eenvoudig vermeden kan worden ), bij bijna alle moderne wagens is er bluetooth aanwezig om vlot handenvrij te bellen met een goede kwaliteit ( en anders kost zo'n oortje maar €50 euro, de helft van uw boete ). Tenslotte kan je nog altijd terugvallen op de luidsprekerfunctie van uw GSM, die ook behoorlijk werkt normaal gezien. 

En als je een technische revolutie gemist hebt ( zoals onze FreddyM  :lol: ), kan je gewoon aan de kant gaan en handheld opnemen..

Serieus, de kalvers die nog handheld bellen achter het stuur mogen echt wel harder aangepakt worden, want het is echt te belachelijk voor woorden.

Waar ik dan helemaal gek van wordt zijn bestuurders die bellen EN roken tegelijk achter het stuur ( al meerdere keren gezien)  :noparty:

Geplaatst:

en een broodje eten, filmpke bekijken,... multitasking, noemt men dat ;)

Geplaatst:

Ik ben in een super verdraagzame periode, al enkele weken. Dat ze allemaal de boom in kunnen. Ik wil kunnen blijven verderzingen.

De laatste tijd zeer veel weg geweest maar zeer weinig met mijn vrouw erbij, die dus niet weet dat ik opnieuw de rustige en verdraagzame chauffeur van voordien ben. We gaan gisteren even weg, 3 a 4 km gaan en terug. In het terugkeren ene die geen voorrang wil geven, maar dwing hem af (een T waar ik naar links moet). Ze remt immens kort, waardoor ze bijna tot een meter van mijn auto staat. Gevolg: ik kan niet overdraaien naar links. Er komt van de andere kant een Peugeotje 206 afgesnord, dat er niet tegen kan dat het kruispunt geblokkeerd is en al helemaal niet snapt wat er gaande was. Kerel had het lef om agressief te claxonneren. Te negeren, echter .... de rode lap op een stier: mijn vrouw antwoordt "en ge gaat u nu niet laten doen, door sebiet aan diene voorrang van rechts kort te remmen enzo he".

Mja, dan is 't om zeep hoor, dan kook ik. Dat komt over als beschuldiging. En dan heb ik niet kort geremd, maar wel mooi tot stilstand gekomen, lang gewacht, en dan weer vertrokken.

Ik heb dus niet gedaan wat ik niet mocht van haar, maar toch verschenen gekruiste armen :D

Dat is zo hetzelfde als te laat vertrekken door haar, en daardoor opgejaagd zijn, en zij die dan zegt "en ge gaat u nu niet haasten he". In het bijzonder als je jezelf kon bedwingen en van plan was niet gek te rijden.

Dan is 't echt wel om zeep.

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

Bompa, bij mij ist ook al van dat  :D Bijna altijd als ik en m'n vriendin samen rijden is het miserie omdat ik me er veel te veel in opwind..

Afgelopen zaterdag kwamen we van Leuven en wanneer ik dan op de Brusselse ring van het rechtse naar 2e vak wou, remt mijn voorligger ( rechtse vak ) plots kort, waardoor ik er soms redelijk dichtbij zat tijdens mijn verplaatsing van vak. En dan beschuldigt zij mij van 'bumperkleven' en aggressief rijden  <_<

Toen we bijna thuis kwamen, reden we in een 1-richtingswegje met een audi q7 voor ons. Hij remt plots, zonder richtingssaanwijzers te gebruiken en blijft stapvoets verder rijden. Ik claxxoneer ( logische reactie vind ik dan toch, gewoon om hem even wakker te maken ) en volgens mijn vriendin ben ik dan weer aggressief in het verkeer. Ik weet dat ik soms ongeduldig en heel snel geergerd aan andere bestuurders, maar het is wel altijd door het niet naleven van richtingaanwijzergebruik, voorrangsregels en dergelijke.

Geplaatst:

Die mens zocht mss een adres. Hoe doe jij dat in een 1richtingsstraat?

Geplaatst:

Als mijn vrouw herhaaldelijk commentaar heeft op mijn rijstijl, ga ik compleet volgens de regels rijden. Een kilometer verder zegt ze dan "zo bedoelde ik het ook niet eh" en kan ik zeggen "tut tut zone 30 is zone 30" :D

Geplaatst:

Als ik een adres zoek en er zit verkeer achter mij, zet ik mij aan de kant, met de pinker naar rechts.

Geplaatst:

uhu, hij flikkert en hij moet je dan nog kruisen. 

Ahja natuurlijk, want dat moet zo hé!

Vraag het maar eens aan Kris_c

Geplaatst:

Andersom zou ook nogal belachelijk zijn, want als je al gekruist bent dan zie je dat toch niet :D

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Als mijn vrouw herhaaldelijk commentaar heeft op mijn rijstijl, ga ik compleet volgens de regels rijden. Een kilometer verder zegt ze dan "zo bedoelde ik het ook niet eh" en kan ik zeggen "tut tut zone 30 is zone 30" :D

Is geen oplossing bij mij want ik doe dat meestal :)

Maar gezien mijn reputatie kan je al inschatten dat ik wel eens durf uit te stappen als het me te veel wordt. Dan mag ze zelf rijden en zet ik me achteraan, wat te slapen of te lezen.

Gast caoimhin
Geplaatst:

Ik zeg dan "ofwel ga je zwijgen, ofwel ga je te voet". En ze stapt niet graag.

Geplaatst:

Als ik me laat rijden, wordt het enkel erger. Dan gaat ze achteraan aanschuiven op het rechtervak omdat er 2 kilometer verder een versmalling is.

Geplaatst:

Als ik me laat rijden, wordt het enkel erger. Dan gaat ze achteraan aanschuiven op het rechtervak omdat er 2 kilometer verder een versmalling is.

Ah zo iemand.

En dan bij de rode lichten staan er 10 auto's rechts en 1 auto links, en dan schuift ze bij het rechtse rijtje aan zeker?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid