Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

idd, wat een zot! die agressieveling! ik zal hem eens leren!

Geplaatst:

Als je dat doet als waarschuwing dat je gaat inhalen, dan gaan ze je nog een grotere zot vinden :D

Dat is! Maar het staat wel in de wegcode :)

Geplaatst:

Maar het feit dat zijn vriendin het al onnodig vond lijkt het mij gewoon niet nodig. En wss is er buiten ergernis bij de drie partijen niet veel bereikt.

Mijn vriendin is een beetje TE braaf in het verkeer ( tot mijn ergernis dan weer  :) ). In dat laatste heb je wel gelijk, ik moet leren iets geduldiger te zijn. 

Daarnaast mag je enkel maar claxonneren als waarschuwing om een ongeval te vermijden, of als waarschuwing dat je gaat inhalen (maar wie doet dat nog).

Ja en stel u voor dat er iemand voor u remt, stilstaat op de weg en geen aanstalten maakt om te vertrekken ( EN dit allemaal zonder pinkers :ninja: ). Wat ga jij dan doen?

Aan degene die het 'not done' vinden om eens te claxonneren als degene voor u uit het niets begint te remmen zonder richtingsaanwijzers: als jullie tweede zijn aan een rood licht en de voorligger is aan het dromen wanneer het op groen springt, gaan jullie dan ook wachten tot hij langzaamaan uit zijn slapen/gsmgebruik ontwaakt en hersenloos verder rijdt?

Geplaatst:

Ja en stel u voor dat er iemand voor u remt, stilstaat op de weg en geen aanstalten maakt om te vertrekken ( EN dit allemaal zonder pinkers :ninja: ). Wat ga jij dan doen?

Ah stoppen zeker? Ik hoef toch niet te claxonneren om een ongeval te vermijden? :D

Geplaatst:

Ah stoppen zeker? Ik hoef toch niet te claxonneren om een ongeval te vermijden? :D

Jij bent toch een engeltje!  :)

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Gisteren, 's morgens om een uur of 7, besloot er op de R0 iemand jouw systeem toe te passen. Ik was net op tijd weg, of ik deelde in de brokken. :fp:

Geplaatst:

Ik zou wel claxonneren om er voorbij te geraken als ik duidelijk kan zien dat de voorligger er met zijn hoofd niet bij is :) Zou niet de eerste keer zijn dat iemand een adres aan het zoeken is en eens hij het nummer heeft gevonden pardoes terugdraait zonder voorrang te geven (zie chaussee d'amour in Sint-Truiden).

Geplaatst:

Deze ochtend niet zo zeer een ergernis, alleen zat ik bijna in de poep van madam.

Onderstaande filmpje geeft vertekend beeld: alles is in werkelijkheid dichter, madam voor mij deed trouwens noodstop, en ik remde ook hard. Kijken vanaf 1:00.

Wat was er nu gebeurd? Nieuwe situatie, nieuwe brug, mist dus geen ver zicht. Madam voor mij reed er mogelijks voor de eerste keer na de openstelling van de brug. Ze rijdt en ziet ineens een vrachtwagen recht voor haar op zich afkomen en doet een noodstop. Maar wat ze niet wist, is dat deze naar het ander vak gaan, en wij ook wat naar rechts moeten verschuiven.....

Ik denk dat ze wel geroepen heeft in haar auto.

En dan deze middag enen die me de les wou spellen al rijdend. Komt eerst vol voor m'n neus en geeft bovendien geen gas. Ik moet dus redelijk remmen, en wanneer ik er naast ben doe ik teken van duwen op een gaspedaal en een vragende houding. Hij doet teken om de ruit open te doen :lol:, dus ideaal om eens te filmen. Na het uitstappen nieuwe rage: rolling discussions :D

Kijken vanaf 1:00

En dan de show...

:fp:

Geplaatst:

Klopt. Deze voormiddag aan het kennedyrondpunt in Oostende ook: wel zeker 20 auto's rechts, niemand links. Kom ik aan op het rondpunt, kan ik meteen doorrijden ook, tussen 2 auto's in, zonder iemand te hinderen. Den eersten stond er nog toen ik het rondpunt aan de overkant af reed :)

Ik zei even op smakelijk wijze "sukkels" en genoot van hun gedrag  :D

Dagelijkse kost hier :D.

Klopt, gisteren heb ik er daar ook zo een hoop gedubbeld. Deze ochtend waren er wel 5 voor mij die hetzelfde deden. Dju. :)

Wat daar schering en inslag is: als je van OOstende komt en je wil het centrum binnen, rijden die van richting Roeselare naar Brugge altijd voor je neus.

Daar heb ik ooit nog een nieuwe bumper denk ik. Al dikwijls bumper aan zijdeur geweest.

Elke vrijdag passeer ik daar ook. Kom van Lichtervelde en moet richting Oostende. Heb daar af en toe problemen met deze die van de autostrade komen en niet verwachten dat die Benz zo snel een rond punt neemt :D.

Geplaatst:

Ik zie niks in het tweede filmpje?

Combinatie van brave burger, heel de familie erin en dan zo'n kist is wel priceless. :D

Geplaatst:

Dus je bent niet alleen een middenvakrijder, maar je scheurt ook aan hoge snelheid door wegenwerken?

Geplaatst:

Vind dat zijn middenvakrijden goed meevalt.

Geplaatst:

Dus je bent niet alleen een middenvakrijder, maar je scheurt ook aan hoge snelheid door wegenwerken?

De normale snelheid hoor daar.

Staat daar ergens een bord van 90, maar dat is facultatief.

Vandaag in de regen veel last gehad van peten die al op het tweede vak komen taffelen als de camion op het eerste nog ver weg zit. Vrolijk op het eerste voorbij gegaan en er dan paar 10tal meter voor weer invoegen.

1 dacht mij te verblinden door zijn grootlicht op te zetten, de grapjas. Automatisch dimmende spiegels ftw :D.

Geplaatst:

Vind dat zijn middenvakrijden goed meevalt.

Idd. Bompa anticipeert gewoon lang op voorhand. Stukje is te kort om te kunnen beoordelen op dat vlak.

Geplaatst:

Dat lijkt inderdaad de gangbare Belgische interpretatie te zijn van snelheidsaanduidingen bij werven, facultatief.

90 is 90, punt.

Geplaatst:

Ik ben nul komma nul middenvakrijder.

Alleen, ik herhaal, lijkt alles veel verder op film dan in werkelijkheid.

Als die klojo voor mijn neus kruipt, was het amper een meter of twee max tussen ons.

En er staat een bord 70 voor de afrit, die afgesloten is. Verder geen snelheidsbeperking. Tot twee maal toe zelfs, een beetje verder opnieuw dergelijke situatie.

Geplaatst:

Ik ben nul komma nul middenvakrijder.

Alleen, ik herhaal, lijkt alles veel verder op film dan in werkelijkheid.

Ik tel toch 18 seconden middenvakrijden in t begin, tenzij die kerel op het eerste vak constant naast je bleef hangen :D

En er staat een bord 70 voor de afrit, die afgesloten is. Verder geen snelheidsbeperking. Tot twee maal toe zelfs, een beetje verder opnieuw dergelijke situatie.

Ahem...

2iszk8n.png

Geplaatst:

Welja, 90. Nog beter dus dan 70. De verwarring komt van die pipo met zijn raampje open die riep dat ik maar 70 mocht, terwijl hij zelf 90 reed.

En inderdaad, die kerel versnelde lichtjes. Dagelijkse kost ook, dat weet je zelf ook wel.

En wanneer die Golf op het derde mij voorbijkomt, kom ik in werkelijkheid al onconfortabel dicht bij de Toyota op het tweede (1 vrachtwagenlengte tussen, kan je ook zien); normaal was ik daar al langer naar het derde. Om nog maar eens aan te tonen: op het filmpje lijkt alles veel verder. Maar ik ga daar niet blijven over discussiëren, als jij dat wil geloven dat ik een middenvakplakker ben, beledig je mij eigenlijk, want da's net iets waar ik immens consequent in ben.

Geplaatst:

wanneer ik er naast ben doe ik teken van duwen op een gaspedaal en een vragende houding.

Waarom precies dat? Zijn fout is m.i. eerder dat hij naar links komt zonder te kijken dan dat hij te traag rijdt.

In zo'n geval wijs ik meestal eens naar mijn binnenspiegel als ik er langs kom, als ik er al iets aan vuil maak want je komt het zo vaak tegen en ze leren het toch niet.

Geplaatst:

Wel, dat hij voor mijn neus komt, dat kan ik nog een beetje tolereren. Als hij maar gas geeft en mee is. En dat hij blijft verder tjaffelen begrijp ik niet, dat lijkt al eerder op mensenkloterij.

Inderdaad, in de eerste plaats mag hij geen voorrang afdwingen, maar goed, in the struggle for life moet je dat al eens doen, heb ik niet veel problemen mee.

Geplaatst:

wat op slechte wil lijkt is meestal achterlijkheid

er valt niks aan te doen

Geplaatst:

Ik heb me dan ook kalm gehouden. Camera teruggeplaatst, duim omhoog, gewuifd en geplankt. Tot aan 120 he :D

Geplaatst:

het enige wat ik nog doe is toeteren op mensen waarop ik voor niks gewacht heb bij een rotonde omdat ze niet pinken. Ik zou liefst achter ze aan gaan en ze in brant steken.

Geplaatst:

moest ik steenrijk zijn ik zou gewoon voor het plezier (en per ongeluk natuurlijk) iedereen die me hindert gewoon aanrijden :D

• Vind ik leuk 2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid