Gast wooter Geplaatst: 17 oktober 2013 Geplaatst: 17 oktober 2013 Het stereotiep van een Audi-rijder weer eens bevestigd Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 17 oktober 2013 Geplaatst: 17 oktober 2013 Ik was fout, die voor mij ook want als hij dan toch voorrang wil verlenen moest hij vertraagd hebben voor het kruispunt zodat hij kon kijken of er iemand kwam en dan doorrijden. Niet als een gek te snel door die bocht gaan en bij het zien van de auto alles dichtgooien. Hij stond toch stil voor de zijstraat en niet in de zijstraat? En jij weet dan nog dat er een straat aankomt met voorrang van rechts, en die kerel voor je "rijdt als een gek", en toch blijf je op zijn bumper hangen en ga je even hard mee (want normaal rijd je daar harder). Face it, je kan beter nu stoppen want je maakt de put alleen maar dieper Quote
SB-01 4.354 Geplaatst: 17 oktober 2013 Geplaatst: 17 oktober 2013 wanneer ik er naast ben doe ik teken van duwen op een gaspedaal en een vragende houding. Dat is binnenkort alvast niet meer nodig met de XC60, dan kan je zelf ook niet meer doen dan lichtjes versnellen en is dat niet storend meer 1 Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 17 oktober 2013 Geplaatst: 17 oktober 2013 Bompa, ik denk dat de enige reden is dat je zo een stunts meemaakt, is omdat je net rond die snelheidslimiet rijdt. Als ik +40 rij, kom ik zo een zever nooit tegen. Rij ik daarentegen op mijn gemak vMax, dan is het continu volk dat net onder de vMax rijdt en in elke bocht moet bijremmen, terwijl ik bij vMax +40 die tisten al lang voorbij zou zijn. Ik merk dat heel hard als ik met de camionette op baan ben. Eergisteren nog zo iemand gehad op het 2e vak die constant qua snelheid schommelde tussen de 100 en de 140 per uur Quote
SB-01 4.354 Geplaatst: 17 oktober 2013 Geplaatst: 17 oktober 2013 moest ik steenrijk zijn ik zou gewoon voor het plezier (en per ongeluk natuurlijk) iedereen die me hindert gewoon aanrijden Ik zou dat soms ook wel willen... Een oude jeep met een dikke bullbar vooraan en gaan met de banaan. Voorrang is van mij! . Na een week ben je het beu om al die aanrijdingsformulieren in te vullen denk ik. Quote
Gast caoimhin Geplaatst: 17 oktober 2013 Geplaatst: 17 oktober 2013 Daarvoor neem ik wel iemand in dienst. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 17 oktober 2013 Geplaatst: 17 oktober 2013 Ik zou dat soms ook wel willen... Een oude jeep met een dikke bullbar vooraan en gaan met de banaan. Voorrang is van mij! . Na een week ben je het beu om al die aanrijdingsformulieren in te vullen denk ik. En dan een A5 cabrio in je achterdeur en een A7 tegen het voorwiel? 1 Quote
Naish 9.569 Geplaatst: 17 oktober 2013 Geplaatst: 17 oktober 2013 Het stereotiep van een Audi-rijder weer eens bevestigd Ja idd, was een Audi A5 voor mij. Hij stond toch stil voor de zijstraat en niet in de zijstraat? En jij weet dan nog dat er een straat aankomt met voorrang van rechts, en die kerel voor je "rijdt als een gek", en toch blijf je op zijn bumper hangen en ga je even hard mee (want normaal rijd je daar harder). Face it, je kan beter nu stoppen want je maakt de put alleen maar dieper Eigenlijk stond hij volgens mij te ver stil en is dat ook één van de redenen waarom die kerel die stond te wachten om door te rijden niet doorreed. Ik weet niet alles zoals jij... En eigenlijk wou ik in die bocht ter hoogte van die voorrang van rechts die kerel inhalen, daarmee dat ik sneller reed en er zo dicht bij zat * misschien is het beter aanvaard als het echt erg is wat je doet * Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 17 oktober 2013 Geplaatst: 17 oktober 2013 Ik weet niet alles zoals jij... Die uitspraak wil ik van iedereen hier aannemen behalve van jou. :lolz: 1 Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 17 oktober 2013 Geplaatst: 17 oktober 2013 * misschien is het beter aanvaard als het echt erg is wat je doet * Nee, als je gewoon zou schrijven "efkes geluk gehad, blablablabla ...." zonder die andere kerel te beschuldigen. Quote
Naish 9.569 Geplaatst: 17 oktober 2013 Geplaatst: 17 oktober 2013 Nee, als je gewoon zou schrijven "efkes geluk gehad, blablablabla ...." zonder die andere kerel te beschuldigen. Ja, maar ik beschuldig die andere kerel toch niet dat hij iets verkeerd doet. Ik ergerde me gewoon aan zijn manier van dat punt aan te pakken... Maar hey, er moet af en toe iemand eens slachtoffer spelen, no probmem Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 17 oktober 2013 Geplaatst: 17 oktober 2013 Bompa, ik denk dat de enige reden is dat je zo een stunts meemaakt, is omdat je net rond die snelheidslimiet rijdt. Als ik +40 rij, kom ik zo een zever nooit tegen. Rij ik daarentegen op mijn gemak vMax, dan is het continu volk dat net onder de vMax rijdt en in elke bocht moet bijremmen, terwijl ik bij vMax +40 die tisten al lang voorbij zou zijn. Dat klopt. Heb al een paar keer de test gedaan. Maar het is me de 50 eur niet waard (zie boetes-topic) en het is het me ook niet waard om onder de snelheidslimiet te tjaffelen (is me té saai eigenlijk). De maximimumsnelheid is ons minimum (of we er ver boven gaan is voor elk anders) en daarbij moet jij voor alles kunnen stoppen Ok, ik heb nog een schaafwonde op onze S60 te verzilveren. Kom je eens in Torhout rijden? Ik zal met plezier je hindernis zijn. Dat is binnenkort alvast niet meer nodig met de XC60, dan kan je zelf ook niet meer doen dan lichtjes versnellen en is dat niet storend meer Da's waar. Heerlijk relax rijden Quote
Raf 28 Geplaatst: 17 oktober 2013 Geplaatst: 17 oktober 2013 Het zal hier wss al eens aan bod gekomen zijn, maar de laatste dagen heb ik er mij meermaals mateloos aan geërgerd. Kan er iemand uitleggen waarom je op een quasi vrije autosnelweg aan een 'snelheid' van 100 km/u op het 3de rijvak gaat slenteren om dan aan de flitspalen toch nog vol op de rem te gaan staan???? Zelfs aan 120 daarachter en met afstand tussen, kan je voor zo een chauffeurs ook nog in de remmen om daar niet op te knallen. Het verbaast mij op die manier niet dat er accidenten gebeuren (in Wemmel staat er ook zo een flitspaal en daar zie je ook constant van die remmers die nog een pak onder de 120 km/u rijden....) Ik probeer anticiperend te rijden, maar al kilometers voor een flitspaal aan 100 moeten rijden omdat je weet dat er weer ene op zijn rem zal gaan staan valt daar volgens mij niet onder? Quote
Gast caoimhin Geplaatst: 17 oktober 2013 Geplaatst: 17 oktober 2013 In Wemmel remmen zelf de mensen die op de binnenring rijden, terwijl de flitspaal voor de buitenring is .. Quote
Philken 154 Geplaatst: 17 oktober 2013 Geplaatst: 17 oktober 2013 waar ik me dees week al zot aan geërgerd heb: mistlamp achteraan....(toen ik Bompa's filmke zag moest ik er weer aan denken) volgens mij mag je je achtermistlamp maar gebruiken indien 't zicht minder dan 50meter is, geen 500.... en dan nog 2 ergernissen van die mistlamp: *rij je in de file op 2meter van elkaars bumper en toch vertikken ze 't om ze uit te doen *en als er geen file is, rijden ze met 120 per uur met hun mistlamp aan, alhoewel ze door met hun mistlamp aan te rijden zeggen dat er minder dan 50meter zichtbaarheid is... :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 17 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 17 oktober 2013 Ik denk dat ik deze week voor de eerste keer in 3 jaar met reden mijn mistlamp heb aangestoken. Eergisteren of zo was het op bepaalde plaatsen echt erwtensoep. Natuurlijk moet ze dan wel weer uit als het opklaart Quote
Philken 154 Geplaatst: 17 oktober 2013 Geplaatst: 17 oktober 2013 Ik denk dat ik deze week voor de eerste keer in 3 jaar met reden mijn mistlamp heb aangestoken. Eergisteren of zo was het op bepaalde plaatsen echt erwtensoep. Natuurlijk moet ze dan wel weer uit als het opklaart met reden de mistlamp gebruiken, heb ik geen probleem mee... Quote
SB-01 4.354 Geplaatst: 17 oktober 2013 Geplaatst: 17 oktober 2013 waar ik me dees week al zot aan geërgerd heb: mistlamp achteraan....(toen ik Bompa's filmke zag moest ik er weer aan denken) volgens mij mag je je achtermistlamp maar gebruiken indien 't zicht minder dan 50meter is, geen 500.... en dan nog 2 ergernissen van die mistlamp: *rij je in de file op 2meter van elkaars bumper en toch vertikken ze 't om ze uit te doen *en als er geen file is, rijden ze met 120 per uur met hun mistlamp aan, alhoewel ze door met hun mistlamp aan te rijden zeggen dat er minder dan 50meter zichtbaarheid is... :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: Wettelijk gezien is het 100m zichtbaarheid En ik begrijp je punt, echter moet ik zeggen dat ik me daar ook schuldig aan maak. Ik rij mijn ronde van 230km en heb geen zin om 486x aan dat knopke gaan te prullen omdat er hier net wat minder mist hangt dan 50 meter verder. Ik heb wel andere zaken te doen. Quote
Greg 3.576 Geplaatst: 17 oktober 2013 Geplaatst: 17 oktober 2013 Ik heb wel andere zaken te doen. Zoals een voertuig met al zijn functies besturen? 2 Quote
gewoon ik 8.350 Geplaatst: 17 oktober 2013 Geplaatst: 17 oktober 2013 met die mist was het schitterend op de E40 : dikke mist, 50m zichtbaarheid, rechts : mistlichten, links : mistlichten, middenvak : ofwel mistlichten ofwel geen lichten. Mist klaart op : rechtervak : geen mistlichten meer, linkervak : geen mistlichten meer, middenvak : iedereen steekt mistlichten aan, zeker diegene die daarnet zonder licht reden. Super Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 17 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 17 oktober 2013 Ja ik ben zo ook een paar tegenliggers tegengekomen zonder enige verlichting. Dat doet best vies om die ineens uit het niets te zien opdoemen. Quote
gewoon ik 8.350 Geplaatst: 17 oktober 2013 Geplaatst: 17 oktober 2013 Is echt rottig, iedereen die passeert zit met hun lichten te flikkeren en je ziet die mens boos kijken en totaal niet snappen waarmee die bezig is. Quote
Greg 3.576 Geplaatst: 17 oktober 2013 Geplaatst: 17 oktober 2013 Of gewoon nog maar een tunnel inrijden van 2km lang zonder lichten.. Ik vraag me dan af of die mensen te tam zijn om hun lichten op te zetten, of gewoon totaal niet weten waarmee ze bezig zijn, namelijk autorijden. 1 Quote
gewoon ik 8.350 Geplaatst: 17 oktober 2013 Geplaatst: 17 oktober 2013 altijd grappig als ze uit de tunnel rijden en dan hun lichten aanzetten. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.