Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dus, als ik 150 rijd en mijn Coyote begint lawaai te maken en ik vertraag tot de toegestane snelheid ben ik een asociale zot omdat iemand wel eens aan asociale snelheden in mijn gat kan knallen?

Wut??

Seniorennet, ik kan er wel bijkomen dat het voor die mensen allemaal niet te snel meer hoeft te gaan :P

En over wat moeten ze anders klagen? :P

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Weet je, jullie worden allemaal ook zo hoor :D

Het is een manier om te overleven.

Als je al jaren veel rijdt, denk je wel eens na wat het nut is van de vele interacties tussen andere bestuurders. En finaal kom je op .... nul.

Alleen, slecht gevoel, en dat is alleen in het beste geval. In het slechtste geval een bluts, een buil, een boete, een been afgemaaid....

En dan ondervind je dat het voor jezelf zo veel aangenamer is om gentleman te zijn. Dus ik ben eigenlijk een egoïst :D

(en val al die talloze gevallen van interactie was er misschien 0,001% die tot inkeer kwam en op de een of de andere manier zich excuseerde of teken van schuld gaf... dus allemaal verloren energie)

Ik probeer me er inderdaad minder in op te jagen, gewoon inhalen en achter mij te laten. Bij middenvaksrijders ( laatste keer nu  :P ) lukt dat best hoor. Bij mensen die bellen achter het stuur, kan ik er niet zomaar omheen, ik til daar echt zwaar aan.

Wat ik wel denk is dat ik rustiger ben/rij in een auto met iets meer vermogen en ook belangrijk, een comfortabele wagen. Met een 5-serie kan ik eerder op mijn gemak op de autostrade cruisen aan constante snelheid terwijl ik met m'n driepitter 1.4tdi ibiza meestal gewoon zo snel mogelijk op bestemming wil zijn omdat het gewoon echt slecht rijdt en je heel vaak op de limiet van die auto moet rijden om wat vooruit te gaan  :( Om een extreem voorbeeld te geven van wat ik ervaar: in een S-klasse zal ik als een echte heer rijden, in een Fiesta ST zal ik gewoon de snelste willen zijn en me snel ergeren aan andere weggebruikers.

Maar ik geef je 100% gelijk dat dat met leeftijd nog zal beteren  ;)

Geplaatst:

Afschaffen die aankondigingen, JIJ bent de baas over je rechtervoet. Maar de meeste auto's hebben nu een 'cruisecontrol' en gebruik die dan ook. Kan je nooit te hard rijden.

De keren dat ik nog in Vlaanderen kom valt het mij altijd op dat er harder wordt gereden dan in Nederland.

Ik rijdt zelden of nooit te hard omdat ik dat zelf té gevaarlijk vind. Zeker als er mensen zijn die de ferry moeten halen dan willen ze nog wel eens knapjes te hard rijden.

En wat is er nu makkelijker dan af en toe op je teller te kijken. Dat ding zit er niet voor niets op. Of je kijkt op je toerenteller (tachometer) die je op zo'n 3000 toeren houdt in je hoogste versnelling. Iemand die niet op zijn snelheid let is een potentiële moordenaar want je maakt van je auto een dodelijk voorwerp.

:roll: Ja want een auto die aan de wettelijke snelheden rijdt is geen dodelijk voorwerp.

lol @ dt fouten

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Klopt ook wel. Als ik met de rammelFiësta van een van m'n vorige werkgevers reed, was dat ook anders.

Nu, bij wijze van spreken, zweef ik over de weg, comfortabel, in alle rust en stilte met m'n muziek. Even gas geven en je bent weg (nu niet dat ik een potente wagen heb maar je kan meer dan mee met de tamme verkeersstroom). En dat geeft een zekere rust.

En dan ook het merk zelf he :) Volvo straalt altijd een zekere rust uit vind ik.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Nog iets is dat er een MAXIMUM snelheid is.... en dat haast IEDEREEN.... tegen, rondom of boven die snelheid rijdt, je kunt er ook 10 km onder blijven rijden dan kan het gaspedaal nog eens per ongeluk wat dieper ingedrukt worden zonder het risico van een prent!

Haha jong toch, seniorennet is beter dan hln

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Je kan hier nooit een situatie 100% uitleggen zoals ze echt was. Zeker niet op het niveau van detail dat hier soms nodig is.

Anyway ...

Antwerpen nodig deze voormiddag? Ruim boogje al rond maken best :)

Wat is dat een feest daar.

even inzoomen op Antwerpen = :lol:

http://www.tomtom.com/livetraffic/

Thuis naar kinderopvang is zo'n 3.5 kilometer, maar via de N14. 3 kwartier onderweg geweest...

Geplaatst:

't komt weer allemaal op hetzelfde neer he. Mensen zitten niet meer geconcentreerd achter het stuur. Ze zijn teveel met andere dingen bezig. Anderzijds leg ik ook een deel de schuld bij de te comfortabele auto's. Wat moet je nog doen tegenwoordig? Ze remmen zelf, ze sturen zelf bij als je van je rijstrook af zou wijken, ze passen hun snelheid aan ten opzichte van de voorligger. Je hebt al de tijd om aan andere zaken te denken en andere dingen te doen.

Persoonlijk vind ik het nu een heel slechte evolutie met al die moderne snufjes. Het geeft een vals gevoel van veiligheid en het ontneemt de bestuurder de druk om op te letten en om "te besturen". 

Als ik met het gezin op de baan ben kunnen ze zowel van achter als van naast mij tegen mij bezig zijn dat ik soms zeg:" zwijg eens 2 sec, ik ben aan het rijden he". Gevolgd door de zinloze discussie over multitasking. 

Dan doe ik altijd de test. Die voetganger daar gezien? Hoeveel auto's rijden er achter ons? Over 2s gaat er ons iemand inhalen, gezien? Voetganger daar gezien die zonder kijken gaat oversteken.

Moest iedereen eens met zijn volle aandacht en niet al te egoistisch achter het stuur zitten. De files waren de helft korter volgens mij.

Vorige week heb ik mijn jongste zus eens vergezeld (Leering bestuurder). Na 10min heb ik haar aan de kant gezet. Ik ben achter het stuur gekropen en ben beginnen rijden. Terwijl ik reed vertelde ik luidop waar ik naar keek en waar ik op lette. (niet gemakkelijk, moet je zelf maar eens proberen)

Ik kon het op tijd niet uitspreken... Zegt ze: oeioei, let gij daar allemaal op? 

Ze rijdt op zich goed, maar ze "ziet" te weinig.

Enfin, 't zal een ergernis blijven denk ik. Gelukkig doe ik weinig kilometers. 'k zal mij eens verdiepen in de Bompa-Methode :)

• Vind ik leuk 4
Geplaatst:

Wie heeft dat dat gezien/gemeld/bewezen?

De internet politie.
Geplaatst:

Deze vanmiddag zien parkeren. Hoe asociaal kan je je zetten.

DB1E7A2E-5647-4B23-B343-0AF4E9AEB065.jpg

Waar ik nu woon, kunnen 5 a 6 auto's voor de deur parkeren. De buren hebben 3 auto's. een 114d, mini cooper S en een wannabe S5.

Als er plek is voor de deur gaan ze hun auto's halen en daar rap rap zetten, als ze wegrijden parkeren ze zich zo int midden zodat de weggereden auto erna terug bijkan e.d.

Dat Cooper S'je staat meestal benende in de garage en daar woont nooit mee gereden, soms halen ze die naar boven om nog een extra plaats in te palmen om hun dierbare audi daar te zetten.

Chance dat de vriendin een minike heeft, dan zetten we die soms er tussen in zo'n gatje als we toekomen (voordeel van zo'n koekendoos). Als ze dan toekomen zetten ze hunne auto op straat om ons te blokkeren, roepen ze kwaad tegen elkaar en laten hun auto dan staan en gaan naar binnen.

Als we er dan iets opzeggen da we weg moeten, zeggen ze dat wij daar maar niet moeten staan want zij doen dat altijd zo, en zij hebben het alleenrecht om voor de deur te mogen parkeren en als het mij niet zint moet ik mijn vrouwenhandel beroep maar ergens anders gaan uitoefenen. 

rare mensen :lol:, wonen er met 4 of 5 terwijl er maar 1 persoon is ingeschreven, hebben 3 auto's waar ze mee stoefen, maar hebben wel 5k € achterstand bij de VME en hebben zo'n betaalkaske voor elektriciteit te krijgen.

Geplaatst:

Waar ik nu woon, kunnen 5 a 6 auto's voor de deur parkeren. De buren hebben 3 auto's. een 114d, mini cooper S en een wannabe S5.

Als er plek is voor de deur gaan ze hun auto's halen en daar rap rap zetten, als ze wegrijden parkeren ze zich zo int midden zodat de weggereden auto erna terug bijkan e.d.

Dat Cooper S'je staat meestal benende in de garage en daar woont nooit mee gereden, soms halen ze die naar boven om nog een extra plaats in te palmen om hun dierbare audi daar te zetten.

Chance dat de vriendin een minike heeft, dan zetten we die soms er tussen in zo'n gatje als we toekomen (voordeel van zo'n koekendoos). Als ze dan toekomen zetten ze hunne auto op straat om ons te blokkeren, roepen ze kwaad tegen elkaar en laten hun auto dan staan en gaan naar binnen.

Als we er dan iets opzeggen da we weg moeten, zeggen ze dat wij daar maar niet moeten staan want zij doen dat altijd zo, en zij hebben het alleenrecht om voor de deur te mogen parkeren en als het mij niet zint moet ik mijn vrouwenhandel beroep maar ergens anders gaan uitoefenen. 

rare mensen :lol:, wonen er met 4 of 5 terwijl er maar 1 persoon is ingeschreven, hebben 3 auto's waar ze mee stoefen, maar hebben wel 5k € achterstand bij de VME en hebben zo'n betaalkaske voor elektriciteit te krijgen.

Ben nieuw op dit forum. Ben nu wel benieuwd wat uw job is :)

Geplaatst:

Ben nieuw op dit forum. Ben nu wel benieuwd wat uw job is :)

Als ik de buren mag geloven doe ik aan vrouwenhandel, drugshandel, fraude. komt volgens hen doordat het onmogelijk dat ik en mijn vriendin net iets hebben gekocht van +- 200k (toch niet zo speciaal denkik?), zij een mini heeft, ik met een 335d rondbol vant werk, en er af en toe een 911 voor de deur staat.

In realiteit werk ik maar bij een Notaris en werk ik af en toe voor een hollandse firma in de autosector :)

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

2x fraude dus inderdaad

Gast wooter
Geplaatst:

@@kefkie, eens bellen met het lokale OCMW. Mijn vrouw vind dergelijke informatie altijd interessant, want dat is sociale fraude die ze plegen. 1 ingeschreven persoon = leefloon van een alleenstaande. Ruw geschat gaat daar dus 500€ per maand aan uw en mijn belastingsgeld aan uw buren om u te kloten. Als het OCMW erachter komt, is dat schrapping van leefloon en terugvordering. Dat duurt niet lang vooraleer die mensen dan uit dat kot zijn omdat ze het niet meer kunnen betalen.

Geplaatst:

Vrachtwagens everywhere. Wat een gedoe daarbuiten, ik blijf voor de rest van de dag binnen denk ik.

Geplaatst:

Dat vraagt om pesterijen van uwentweege :D

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Vrachtwagens everywhere. Wat een gedoe daarbuiten, ik blijf voor de rest van de dag binnen denk ik.

In Laarne is het rustig, je kan hier komen toeren. (al dan niet met de fiets)

Geplaatst:

Da's voor mij een 1:04 u rijden van thuis uit én langs de Ring van A'pen, wat momenteel echt geen aanrader is.

Toch bedankt voor de tip  ^_^

PS: ik haat fietsen  :P

Geplaatst:

2unegyhy.jpg

Weet iemand wat dit moet Voorstellen?

Geplaatst:

2unegyhy.jpg

Weet iemand wat dit moet Voorstellen?

Trajectcontrole (kan in een testfase zitten)?

Geplaatst:

Trajectcontrole (kan in een testfase zitten)?

Ik heb geen einde gezien, maar als dat zo is dan wordt dat wel ERG pijnlijk op de N60 :o

90 rijden , no way man.

Ik ga toch eens moeten kijken om een bedrijfje op te richten in de oostblok dan :P

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid