Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

WTF is dat tegenwoordig met vanop de rechterrijstrook een rondpunt oprijden en meteen naar de binnenste rijstrook van het rondpunt gaan, en daarbij de persoon die vanop de linkerstrook opreed wegduwen? Al drie keer meegemaakt deze week.

Nog een ergernis: met tien auto's links gaan staan naast een vrachtwagen aan de rode lichten, want daar willen ze niet achter hangen natuurlijk. Maar een beetje sneller accelereren dan de vrachtwagen als het groen wordt? Ho maar!

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

WTF is dat tegenwoordig met vanop de rechterrijstrook een rondpunt oprijden en meteen naar de binnenste rijstrook van het rondpunt gaan, en daarbij de persoon die vanop de linkerstrook opreed wegduwen? Al drie keer meegemaakt deze week.

Nog een ergernis: met tien auto's links gaan staan naast een vrachtwagen aan de rode lichten, want daar willen ze niet achter hangen natuurlijk. Maar een beetje sneller accelereren dan de vrachtwagen als het groen wordt? Ho maar!

Dat van dat rondpunt heb ik hier elke dag aan't werk. Ze kijken me zelfs aan alsof ik een idioot ben als ik teken doe.

Geplaatst:

vanmorgen binnendoor een kwartier achter iemand gehangen die elke bocht volledig remmend nam, uiteindelijk reed ze bij het uitkomen nog 20... en dan weer optrekken naar de volgende bocht en daar weer het zelfde...

en niet voorbij kunnen :fp:

Geplaatst:

Dat van dat couperen op het rond punt is idd erg de laatste tijd. Ik ga gewoon op mijn claxon staan.

Hier op de N60 hebben ze bovendien nu voorsorteer aanwijzingen. Als je dus niet de eerste of 2de afrit moet hebben moet je maken dat je links het rond punt oprijdt. Staat aangeduid met borden en op de straat zelf. 

Als er nu toch zijn die willen doordraaien ga ik gewoon al op voorhand op mijn claxon staan. Echter, ik vrees dat je nog altijd in fout bent want dat het bij een sugestie blijft en geen verplichting ...

Geplaatst:

vanmorgen binnendoor een kwartier achter iemand gehangen die elke bocht volledig remmend nam, uiteindelijk reed ze bij het uitkomen nog 20... en dan weer optrekken naar de volgende bocht en daar weer het zelfde...

en niet voorbij kunnen :fp:

Vanmorgen op de hatelijke 1x1 met middenberm tussen Geel en Kasterlee: eentje die op de vlakke stukken 65 reed, bergop 50, en bergaf 90 om dan weer uit te bollen naar 70. En nee, hij was niet met de fiets :D

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

kreeg z'n automaat niet uit N?

Geplaatst:

kreeg z'n automaat niet uit N?

Is dat misschien een veel voorkomend probleem bij Volvo's? Het was namelijk ook een S60 rijder :D

Geplaatst:

Vanmorgen op de hatelijke 1x1 met middenberm tussen Geel en Kasterlee: eentje die op de vlakke stukken 65 reed, bergop 50, en bergaf 90 om dan weer uit te bollen naar 70. En nee, hij was niet met de fiets :D

Doorgaans valt het er wel mee tegenwoordig, zelfs vrachtwagens weten dat ze er 90 mogen.
Geplaatst:

Dat van dat rondpunt heb ik hier elke dag aan't werk. Ze kijken me zelfs aan alsof ik een idioot ben als ik teken doe.

Hm. Da's een bekend punt. Je moet daar ook opletten voor overstekende trams. :ninja:

Dit zou wel een keer kunnen helpen: klik

Geplaatst:

Als er nu toch zijn die willen doordraaien ga ik gewoon al op voorhand op mijn claxon staan. Echter, ik vrees dat je nog altijd in fout bent want dat het bij een sugestie blijft en geen verplichting ...

Ofwel heb jij het over iets anders, maar pijlen of geen, je mag toch nooit iemand couperen die al op een rotonde rijdt?

Geplaatst:

Hm. Da's een bekend punt. Je moet daar ook opletten voor overstekende trams. :ninja:

Dit zou wel een keer kunnen helpen: klik

Als iemand het weet ;)

Ik denk ook dat't probleem is dat er die "checkered" zone is, waardoor de lijnen voor de onderverdeling de eerste 5m niet te zien zijn. Meesten beseffen precies niet dat't een dubbele rotonde is.

Geplaatst:

Ofwel heb jij het over iets anders, maar pijlen of geen, je mag toch nooit iemand couperen die al op een rotonde rijdt?

Idd. Vandaar dat ik zeg dat ik nog altijd in fout zou zijn, neemt niet weg dat je ze wel even mag wijzen op het feit dat ze beter moeten kijken en de binnenkant van de rotonde moeten nemen als ze de 3de afslag moeten hebben. Waarom staan die suggestie borden en aanwijzingen er anders ?

Geplaatst:

Dat is toch totaal niet waar Jan het over heeft?

Geplaatst:

Dat is toch totaal niet waar Jan het over heeft?

Wacht, over wat hebben we het nu. Ik had het over die suggestiestrook, niet over het couperen hé :P

Geplaatst:

Doorgaans valt het er wel mee tegenwoordig, zelfs vrachtwagens weten dat ze er 90 mogen.

1x1 is 60 hoor. Maar ik rij overal 90 waar mogelijk.

Geplaatst:

Geplaatst:

Geplaatst:

Inderdaad. Het wordt nog leuk als ze trajectcontrole gaan toepassen daar (wat ook effectief op de planning staat), en ze vrachtwagens gaan beboeten als ze 90 rijden.

Geplaatst:

Zijn al flitspalen die het doen. Bij het uitkomen van Kennedy op dat stuk richting e34 bvb. 70 vrachtwagen en 90 auto.

Haalde er daar vroeger soms in want velen halen geen 90 in die bocht. Of de 2km dat volgt...

Geplaatst:

Je hebt gelijk! Ik dacht verkeerdelijk dat op 'autoweg' alles steeds 90 was, en op zo'n 2x2 autoweg auto's 120 en vrachtverkeer 90.
Geplaatst:

2x2 en middenberm is nodig of 60... Nog een chance dat velen er zich niet aan houden dus.

Geplaatst:

Gelukkig is 60 met de camion dikwijls 70 op de teller van de auto en aangezien dat het nieuwe 90 is...

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

E17 Kortrijk-Waregem : zoveel verkeer op het derde vak aan 100-110 km per uur dat ik op het eerste vak bijna constant 140-150 kon doen ( enkel nu en dan het middenvak gebruikt voor wat vrachtwagens in te halen)

Geplaatst:

Een seut in een Panda, rijdt voor me op het middenvak (ze rijdt daar trouwens al een eeuwigheid). Ik nader aan een kleine 120 per uur, ik kijk even in mijn spiegel, zodat ik veilig kan naar het linkervak gaan. Gooit ze alle remmen dicht om achter de vrachtwagen, die ze bijna voorbij was, in te voegen en de afrit Kruishoutem te nemen...

Het snelheidsverschil tussen 40 en 120 is redelijk groot... Dat vonden mijn piepende en rokende banden ook. KOE !

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid