Bompa 17.784 Geplaatst: 20 november 2011 Geplaatst: 20 november 2011 Nooit begrepen trouwens waarom: a) de voorste mistlampen niet automatisch uitgeschakeld nadat het contact wordt afgelegd (net zoals achterste) waarom er geen verklikkerlampje voorzien is voor de voorste mistlichten (net zoals de achterste) neen, jouw eigen wagen doet dat ook. In elk geval, mijn V70 doet dat. En het verklikkerlichtje van de voorste zit wel op 't schakelaartje, wat niet echt in 't zicht zit, toegegeven, maar 't zit er. Quote
Jochen 6.085 Geplaatst: 20 november 2011 Geplaatst: 20 november 2011 Mkay, zal ik toevallig altijd auto's in mijn handen gehad hebben die dat niet hebben. Eens gaan checken bij de Volvo Quote
Jochen 6.085 Geplaatst: 20 november 2011 Geplaatst: 20 november 2011 Gotverkut die van de Volvo gaan ook uit Wel geen lampje, enkel voor de achterste :doh: Quote
Kakker Scheef 2.512 Geplaatst: 20 november 2011 Geplaatst: 20 november 2011 Daarstraks bijna een peloton wielerterroristen op mijn auto.Was een onbegeleide groep, die blijkbaar voorrang van links had. Jammer dat ik ze niet zag aankomen, en dus verschoot toen ze daar kwamen, en reflexmatig op mijn rem ging staan, anders hadden ze allemaal in mijn flank gehangen. Hoe zit dat trouwens? Is dat 1 "object" of zijn dat allemaal aparte objecten? Anders kan ik binnenkort mezelf eens midden in zo een groep wringen. Soms heb je met 1 mountainbiker meer last dan met een hele kudde wielermongols. Deze middag zag ik in de verte een mountainbiker redelijk ver van de kant van de weg rijden. Nog niet in het midden van het baanvak maar toch bijna. Ik besluit dan al op mijn hoede te zijn en probeer hem op het juiste moment voorbij te steken. Des te dichter ik kom zie ik dat hij zonder handen aan't rijden is en een soort van regenvestje probeert aan te trekken. Hij gaat terug naar rechts dus ik besluit hem voorbij te rijden. Op het moment dat ik naast hem ben slaat zijn stuur uiteraard om en komt hij naar de linkerkant over het midden van de rijbaan dus ik klaxoneer, rem en als hij besluit van toch maar zijn stuur vast te nemen rijd ik hem voorbij. Ondertussen stopt hij, zet zijn hoofdtelefoon af (zo'n grote) en stop ik ongeveer 20 meter later. Ik ben dan maar uitgestapt om hem zijn vet te geven. Toen ik zag dat hij zelf even hard verschoten was en de verontschuldigingen direct volgden ben ik maar direct terug vertrokken. Quote
DDé 2.789 Geplaatst: 21 november 2011 Geplaatst: 21 november 2011 Mensen die met hun paard de baan op gaan. Vandaag moest ik zo'n ruiter passeren op een redelijk breed boerenbaantje. Ik vertraag tot ongeveer 40 km/u om rustig te kunnen passeren totdat dat paard het nodig acht om plots mijn kant uit te lopen. WTF, hou dat beest toch gewoon op de wei zeg. Toen ik er net voorbij was ben ik beginnen claxonneren waardoor dat paard nog meer begon te flippen Quote
Kakker Scheef 2.512 Geplaatst: 21 november 2011 Geplaatst: 21 november 2011 Mensen die met hun paard de baan op gaan. Vandaag moest ik zo'n ruiter passeren op een redelijk breed boerenbaantje. Ik vertraag tot ongeveer 40 km/u om rustig te kunnen passeren totdat dat paard het nodig acht om plots mijn kant uit te lopen. WTF, hou dat beest toch gewoon op de wei zeg. Toen ik er net voorbij was ben ik beginnen claxonneren waardoor dat paard nog meer begon te flippen Inderdaad niet het slimste wat je kan doen. Quote
TCT 6.310 Geplaatst: 21 november 2011 Geplaatst: 21 november 2011 Toen ik er net voorbij was ben ik beginnen claxonneren waardoor dat paard nog meer begon te flippen Dat vind ik nu eens ergerlijk van jou sé... Quote
Ken 3.441 Geplaatst: 21 november 2011 Geplaatst: 21 november 2011 Mensen die met hun paard de baan op gaan. Vandaag moest ik zo'n ruiter passeren op een redelijk breed boerenbaantje. Ik vertraag tot ongeveer 40 km/u om rustig te kunnen passeren totdat dat paard het nodig acht om plots mijn kant uit te lopen. WTF, hou dat beest toch gewoon op de wei zeg. Toen ik er net voorbij was ben ik beginnen claxonneren waardoor dat paard nog meer begon te flippen Goe bezig...het deel over ruiters niet gelezen voor je theorie? Op een brede weg ga ik een ruiter nog niet voorbij aan 40 km/u, laat staan op een boerenbaantje. Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 21 november 2011 Auteur Geplaatst: 21 november 2011 Mensen die met hun paard de baan op gaan. Vandaag moest ik zo'n ruiter passeren op een redelijk breed boerenbaantje. Ik vertraag tot ongeveer 40 km/u om rustig te kunnen passeren totdat dat paard het nodig acht om plots mijn kant uit te lopen. WTF, hou dat beest toch gewoon op de wei zeg. Toen ik er net voorbij was ben ik beginnen claxonneren waardoor dat paard nog meer begon te flippen Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 21 november 2011 Auteur Geplaatst: 21 november 2011 Mijn ergernis gisteren: ik kom aan een kruispunt met rode lichten, er zijn twee rijstroken om rechtdoor te rijden, daarnaast ligt er één voorsorteerstrook om links af te slaan en één om rechts af te slaan. Ik moet aan dat kruispunt rechts afslaan. Op het linkse vak om rechtdoor te gaan staat welgeteld 1 auto, op het rechtse vak stond al een auto of 10. Het madammeke dat voor me rijdt, schuift gewoon rechts bij aan en sluit zo voor mij de toegang naar voorsorteerstrook af. Ik schuif achter haar aan, duidelijk met mijn pinker naar rechts op. Wanneer ik even toeter en haar erop wijs dat er links ook nog een vak ligt om rechtdoor te rijden, krijg ik de middenvinger te zien. Verkeersinzicht ... 't is een zeldzaam iets Quote
Tomski 5.334 Geplaatst: 21 november 2011 Geplaatst: 21 november 2011 gisteren iemand op parking T van de heyzel die dacht dat je je parkingticket aan de uitgangsslagbomen moest betalen... iedereen weer achteruit zodat madam haar ergens op kant kon zetten om te gaan betalen :s Quote
Martini Racing 2.777 Geplaatst: 21 november 2011 Geplaatst: 21 november 2011 (aangepast) Mijn ergernis gisteren: ik kom aan een kruispunt met rode lichten, er zijn twee rijstroken om rechtdoor te rijden, daarnaast ligt er één voorsorteerstrook om links af te slaan en één om rechts af te slaan. Ik moet aan dat kruispunt rechts afslaan. Op het linkse vak om rechtdoor te gaan staat welgeteld 1 auto, op het rechtse vak stond al een auto of 10. Het madammeke dat voor me rijdt, schuift gewoon rechts bij aan en sluit zo voor mij de toegang naar voorsorteerstrook af. Ik schuif achter haar aan, duidelijk met mijn pinker naar rechts op. Wanneer ik even toeter en haar erop wijs dat er links ook nog een vak ligt om rechtdoor te rijden, krijg ik de middenvinger te zien. Verkeersinzicht ... 't is een zeldzaam iets Nog zo'n ergernis: iemand staat een meter op de rijbaan en die voor u gaat op z'n rem staan ipv gewoon uit te wijken. Alsof ze hersenloos op rails rijden. 21 november 2011 aangepast door Martini Racing Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 21 november 2011 Auteur Geplaatst: 21 november 2011 Nog zo'n ergernis: iemand staat een meter op de rijbaan en die voor u gaat op z'n rem staan ipv gewoon uit te wijken. Alsof ze hersenloos op rails rijden. Of mensen die bij een rood licht op 5 meter van de stopstreep stoppen. Als het druk is, is dat weeral 1 wagen minder die door de groenfase geraakt. Quote
DDé 2.789 Geplaatst: 21 november 2011 Geplaatst: 21 november 2011 Mensen die niet capabel zijn om een paard te berijden en het dus bijgevolg niet onder controle hebben mogen helemaal niet de baan op imo. Dat beest was gewoon op wandel met de ruiter en niet omgekeerd. Zoiets kan een ernstig accident veroorzaken. In m'n buurt zie je dat wel vaker. Zoals de dochter van een rechter in de buurt... Die zit op dat paard en dat beest loopt zomaar wat over de baan te slalommen. Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 21 november 2011 Auteur Geplaatst: 21 november 2011 Mensen die niet capabel zijn om een paard te berijden en het dus bijgevolg niet onder controle hebben mogen helemaal niet de baan op imo. Dat beest was gewoon op wandel met de ruiter en niet omgekeerd. Zoiets kan een ernstig accident veroorzaken. In m'n buurt zie je dat wel vaker. Zoals de dochter van een rechter in de buurt... Die zit op dat paard en dat beest loopt zomaar wat over de baan te slalommen. In de wegcode staat wel: Elke bestuurder moet meteen vertragen wanneer hij trek-, last- en rijdieren of vee op de openbare weg nadert. Hij moet stoppen indien deze dieren tekenen van angst vertonen. Het is verboden om door lawaai de dieren te doen schrikken het geluid mag de door het technisch reglement opgelegde grens niet overschrijden. Quote
STA911 5.726 Geplaatst: 21 november 2011 Geplaatst: 21 november 2011 Ho man, 't is hier waarschijnlijk al meermaal gepost, maar wàt kan ik mij ergeren aan zo van dat "ik-rem-even-omdat-ik-denk-dat-ik-te-dichtbij-rij". Geen kat op de baan, 1 auto voor hen op zo'n 250m, en toch nog zo eens de remmen aantikken. En nog is, en nog is. En idd, super mistig weer, dus allemaal die voorste mistlichten op, maar het achterste mistlicht, da's ni nodig! Quote
STA911 5.726 Geplaatst: 21 november 2011 Geplaatst: 21 november 2011 Mensen die niet capabel zijn om een paard te berijden en het dus bijgevolg niet onder controle hebben mogen helemaal niet de baan op imo. Dat beest was gewoon op wandel met de ruiter en niet omgekeerd. Zoiets kan een ernstig accident veroorzaken. In m'n buurt zie je dat wel vaker. Zoals de dochter van een rechter in de buurt... Die zit op dat paard en dat beest loopt zomaar wat over de baan te slalommen. Als een paard in paniek schiet, dan mag er nog de beste ruiter opzitten, dat paard krijg je niet gestopt, neem dat van mij aan. Dat heeft op dat ogenblik niéts met "kunnen rijden" te maken. Ik ben wel akkoord dat als je op straat wandelt, dat je je paard onderin moet rijden, zonder te zwalpen, mooi rechts aanhouden. Quote
gl3nn 9.407 Geplaatst: 21 november 2011 Geplaatst: 21 november 2011 Mensen die niet capabel zijn om een paard te berijden en het dus bijgevolg niet onder controle hebben mogen helemaal niet de baan op imo. Dat beest was gewoon op wandel met de ruiter en niet omgekeerd. Zoiets kan een ernstig accident veroorzaken. In m'n buurt zie je dat wel vaker. Zoals de dochter van een rechter in de buurt... Die zit op dat paard en dat beest loopt zomaar wat over de baan te slalommen. In dat geval begrijp ik u. Maar er zijn genoeg dwazen die vaak een koets/kar/ruiter voorbijrazen tegen een overdreven tempo en dan nog beginnen te toeteren. Zo'n mensen smijt ik liefst een baksteen door de ruit. Verstand nul Quote
DDé 2.789 Geplaatst: 21 november 2011 Geplaatst: 21 november 2011 In de wegcode staat wel: Elke bestuurder moet meteen vertragen wanneer hij trek-, last- en rijdieren of vee op de openbare weg nadert. Hij moet stoppen indien deze dieren tekenen van angst vertonen. Het is verboden om door lawaai de dieren te doen schrikken het geluid mag de door het technisch reglement opgelegde grens niet overschrijden. Vertragen deed ik. 40km/u volstond imo aangezien het een behoorlijk brede baan is en dat beest bijna op de kant liep toen ik het naderde. Pas toen ik bijna ter hoogte van het paard was, begon dat naar mijn kant te trekken. Daar schrik je van hoor Claxonneren mocht ik misschien niet gedaan hebben, maar het is mij zodanig beu... Om met de wagen op de baan te mogen moet je testen afleggen, waarom dan niet met een paard? Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 21 november 2011 Auteur Geplaatst: 21 november 2011 Ho man, 't is hier waarschijnlijk al meermaal gepost, maar wàt kan ik mij ergeren aan zo van dat "ik-rem-even-omdat-ik-denk-dat-ik-te-dichtbij-rij".Geen kat op de baan, 1 auto voor hen op zo'n 250m, en toch nog zo eens de remmen aantikken. En nog is, en nog is. Ja!! Of van die jojo's, die constant versnellen tot aan hun voorligger, vervolgens remmen, terug uitzakken ... en dan opnieuw. Vanmorgen op de E313 had ik zo eentje voor mij. Het verkeer was erg druk op alle rijstroken maar het verliep wel aan een constant tempo, zo'n 100 km/h. Op zich zou dat vrij relaxed rijden zijn als er zo geen nerveuze pipo voor mijn neus reed. Elke keer weer: aanloopje, remmen, aanloopje, remmen ... Ik werd er zo ambetant van dat ik me uiteindelijk even rechts achter een vrachtwagen gezet heb om er vanaf te zijn. Quote
DDé 2.789 Geplaatst: 21 november 2011 Geplaatst: 21 november 2011 Voordat ze op de weg komen, moeten ruiters de specifieke gedragingen van hun paard kennen en hun rijdier helemaal onder controle hebben. Hiervoor kunnen ze lessen nemen bij een monitor in de manège. Wie voert hierop controles uit? Kijk, dit bedoel ik dus met mijn ergernis over die paarden op de baan. Paarden zijn dieren en hoe je het ook draait of keert, die blijven onvoorspelbaar. Zo zat ik onlangs bij Matthi in de auto en voor ons reed een vriend met zijn wagen. We passeerden ook paarden (enorm brede baan) en hielden echt meer dan voldoende afstand. Eén van die paarden begon ook ongecontroleerd in de richting van onze maat z'n wagen te lopen. Stel dat dat een oudere man was, dan kan die mens zodanig schrikken dat hij een ongeluk heeft. Paarden horen niet thuis op de baan imo. Quote
Ambi 1.758 Geplaatst: 21 november 2011 Geplaatst: 21 november 2011 Pfff het verkeer is toch geen pretje merk ik nu ik aan het leren rijden ben. Fietser die in de tegengestelde richting rijdt in een "sens unique" juist wanneer ik indraai => schrik van mijn leven en alles toe kunnen gooien. Bumperklevers, hangt die L daar dan godverdomme zo onduidelijk of is dat voor expres :x En ook iets waar ik me verschrikkelijk hard aan opjaag zijn mensen die enorm traag ergens indraaien of hun oprit oprijden... Over die paarden ben ik het ook eens, gevaarlijk ! Onlangs is mijne kameraad bijna vertrappeld door zo een beest toen we erlangs door fietste. Quote
Miss wax-it 1.265 Geplaatst: 21 november 2011 Geplaatst: 21 november 2011 Awel!!!!! Nu begrijp ik waarom er meer en meer chauffeurs rechts voorbijsteken! Ik doe sinds vorige maandag elke dag de baan Oudenaarde-Gentbrugge en elke dag kom ik dus thuis met een frustratie! F.... it! Als ik de volgende keer zonder probleem (en veilig!) rechts kan voorbijsteken, dan doe ik het! Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 21 november 2011 Geplaatst: 21 november 2011 Gotverkut die van de Volvo gaan ook uit Wel geen lampje, enkel voor de achterste :doh: lampje in dashboard voor de achterste lampje in schakelaar voor achterste lampje in schakelaar voor voorste Ken je wagen Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.