Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

c931b13c8b44463dec7340f12019ca3d.jpg

Zot... 2-4 seconden is ontieglijk veel plaats. Werkelijk niemand houdt die afstand in de praktijk. 1 à 2 seconden is net te doen, maar 4 seconden tussenafstand aan 120km/h is al 133 meter.

Geplaatst:

Zot... 2-4 seconden is ontieglijk veel plaats. Werkelijk niemand houdt die afstand in de praktijk. 1 à 2 seconden is net te doen, maar 4 seconden tussenafstand aan 120km/h is al 133 meter.

4 sec is misschien wel wat aan de hoge kant ja, maar liever te veel plaats dan zoals het nu soms loopt in de spits..

Veel ongelukken gebeuren door simpelweg te weinig afstand te houden (en ik spreek jammer genoeg uit ervaring). Wanneer je voldoende afstand laat en er kruipt wel iemand tussen dan is er geen enkel probleem ivm veiligheid en tussenafstand, ook niet als ze voor u op dat moment een noodrem doen.

Geen idee wat jij daar zo zot aan vindt?

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Geen idee wat jij daar zo zot aan vindt?

Beste,

Wat ik daar zo zot aan vind staat in de tekst net na het woordje zot.

Groetjes :)

Geplaatst:

Het probleem in België is dat, als je een klein gat laat, men automatisch denkt inderdaad dat dit plaats laten zodat ze ertussen kunnen. Dus je weet dat je "de deur moet dichthouden" want anders gaat er zich énen tussenschieten.

Wanneer ik de situatie vergelijk in UK, dan merk je dat mensen veel minder in mekaars gat hangen en dat diegene die van vak gaan wisselen eerst hun knipperlichten gebruiken en kijken of je aangeeft dat ze ertussen mogen. Iets wat in België opnieuw niet het geval is.

Gewend zijnde elders te rijden, vind ik het erg irritant. Je volgt gewoon relax de wagen voor je met enkele autolengtes afstand (Ge kunt toch nergens sneller door ! So why care?) en dan is er steevast een eikel die denkt "ha, die laat een gat zodat ik dat vak kan gaan (dat hem niet sneller gaat thuis brengen).  :roll:

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Beste,

Wat ik daar zo zot aan vind staat in de tekst net na het woordje zot.

Groetjes :)

Mijn oprechte excuses.

Groetjes terug!

Gast wooter
Geplaatst:

Wanneer ik de situatie vergelijk in UK, dan merk je dat mensen 

.. gewoon continu op het middenvak blijven plakken. En op het rechtervak ook bumperkleven.

Geplaatst:

Het probleem in België is dat, als je een klein gat laat, men automatisch denkt inderdaad dat dit plaats laten zodat ze ertussen kunnen. Dus je weet dat je "de deur moet dichthouden" want anders gaat er zich énen tussenschieten.

Wanneer ik de situatie vergelijk in UK, dan merk je dat mensen veel minder in mekaars gat hangen en dat diegene die van vak gaan wisselen eerst hun knipperlichten gebruiken en kijken of je aangeeft dat ze ertussen mogen. Iets wat in België opnieuw niet het geval is.

Gewend zijnde elders te rijden, vind ik het erg irritant. Je volgt gewoon relax de wagen voor je met enkele autolengtes afstand (Ge kunt toch nergens sneller door ! So why care?) en dan is er steevast een eikel die denkt "ha, die laat een gat zodat ik dat vak kan gaan (dat hem niet sneller gaat thuis brengen).  :roll:

Ook een van mijn grootste frustratie bronnen.

Al verschillende keren meegemaakt: ben in een traag treintje aan het rijden op het linkervak, laat plaats want als er ene alles dicht smijt steek je allemaal op elkaar. Naast je rijdt er iemand die een vrachtwagen nadert en nog snel wat versnelt om in het gat te duiken dat jij net laat voor de veiligheid. AAAAARGGHHHH

Geplaatst:

Nog een frustratie die steeds weer keert, vooral op de E314 in de spits 's avonds.

Dat is daar altijd een enorm gedrum op het linkervak met 90% dat zit te bumperkleven.

Ik laat plaats voor de veiligheid en dan zie je ze achter u bumperkleven, links en rechts rijden om je toch maar te pushen opzij te gaan of een kleiner gat te laten. :fp:

Eenmaal er dan plaats is en ik ga op de gas met de volle 105 pk kunnen ze niet mee. :fp: :fp:

Geplaatst:

Ik laat plaats voor de veiligheid en dan zie je ze achter u bumperkleven, links en rechts rijden om je toch maar te pushen opzij te gaan of een kleiner gat te laten. :fp:

Dit..

Geplaatst:

.. gewoon continu op het middenvak blijven plakken. En op het rechtervak ook bumperkleven.

Waar? In BE of UK?

Gast wooter
Geplaatst:

Waar? In BE of UK?

UK. Ze zijn daar even erg als in DE.

Geplaatst:

Waar? In BE of UK?

middenplakken en UK. Ze zijn er godver ook goed in in hun eigen land.

Geplaatst:

Ook in ons land zijn ze daar goed in, die engelandersmannen.

Geplaatst:

En ze weten het want als je savonds doornat zie je ze naar rechts gaan zodat jij niet moet uitwijken en als je voorbij bent keren ze terug.

Geplaatst:

Ik heb hier toch een verdeelde mening over, bij het eerste manoeuvre zie je duidelijk dat de man aan het pinken is (wat hem uiteraard geen voorrang verleent). Er is plaats, weliswaar beperkt, maar de filmwagen lijkt het gat bewust toe te rijden, had die zich nu gewoon even ingehouden dan was er voor niemand geen probleem (ego's in het verkeer zeker?)

Het 2de manoeuvre is ronduit gevaarlijk en leidt vaak tot ongelukken in de spits. Had op dat moment de witte bestelwagen of vrachtwagen een noodstop gedaan, dan zou er niet veel overblijven van de Volvo.

Geplaatst:

Ik heb hier toch een verdeelde mening over, bij het eerste manoeuvre zie je duidelijk dat de man aan het pinken is (wat hem uiteraard geen voorrang verleend). Er is plaats, weliswaar beperkt, maar de filmwagen lijkt het gat bewust toe te rijden, had die zich nu gewoon even ingehouden dan was er voor niemand geen probleem (ego's in het verkeer zeker?)

Het 2de manoeuvre is ronduit gevaarlijk en lijdt vaak tot ongelukken in de spits. Had op dat moment de witte bestelwagen of vrachtwagen een noodstop gedaan, dan zou er niet veel overblijven van de Volvo.

Ik lijd onder taalfouten die leiden tot ongelukken in de spits.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ik heb hier toch een verdeelde mening over, bij het eerste manoeuvre zie je duidelijk dat de man aan het pinken is (wat hem uiteraard geen voorrang verleend). Er is plaats, weliswaar beperkt, maar de filmwagen lijkt het gat bewust toe te rijden, had die zich nu gewoon even ingehouden dan was er voor niemand geen probleem (ego's in het verkeer zeker?)

Fok dat. Volvo man moet maar wachten.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ik lijd onder taalfouten die leiden tot ongelukken in de spits.

Sorry, ik ben niet gewoon van typen zonder IntelliSense :ninja:

Geplaatst:

Fok dat. Volvo man moet maar wachten.

Like I said, ego's in het verkeer :D

Geplaatst:

Als Mr. Volvo naar het linkervak kan zonder iemand te hinderen mag die dat gerust doen.

Gewoon ervan uitgaan dat je voorrang krijgt van het moment dat je je pinker op zet is egoïstisch en belachelijk.

Als Mr. Volvo een beetje verkeersinzicht had was de kans groot dat hij niet achter die vrachtwagen vast zat in de eerste plaats..

Geplaatst:

Als Mr. Volvo naar het linkervak kan zonder iemand te hinderen mag die dat gerust doen.

Gewoon ervan uitgaan dat je voorrang krijgt van het moment dat je je pinker op zet is egoïstisch en belachelijk.

Als Mr. Volvo een beetje verkeersinzicht had was de kans groot dat hij niet achter die vrachtwagen vast zat in de eerste plaats..

Dus er is volgens jou te weinig plaats om zijn manoeuvre uit te voeren, ik heb het wel over de eerste poging.

Als iedereen zo'n situatie moet kunnen vermijden dan reden we met z'n allen op het 3de vak :)

Waarschijnlijk ben ik dan de enige die er op let als iemand indiceert dat hij/zij van vak wil veranderen om dat er trager verkeer is en daar dan ook rekening mee hou en plaats geef als het kan.

Geplaatst:

Als ik in Volvo man zijn plaats was zou het nog niet in me opkomen om me in dat gat te gooien.

Geplaatst:

Dus er is volgens jou te weinig plaats om zijn manoeuvre uit te voeren, ik heb het wel over de eerste poging.

Als iedereen zo'n situatie moet kunnen vermijden dan reden we met z'n allen op het 3de vak :)

Waarschijnlijk ben ik dan de enige die er oplet als iemand indiceert dat hij/zij van vak wil veranderen om dat er trager verkeer is en daar dan ook rekening mee hou en plaats geef als het kan.

Via een dashcam is dat altijd moeilijk in te schatten, daarom zeg ik ALS.

Mijn indruk is dat de afstand tussen filmwagen en camionette niet echt drastisch verkleint en dat de filmwagen vrij hard duikt met remmen als Volvo naar links komt, omdat er een snelheidsverschil is.

Ik laat ook mensen voor als ik zie dat ze het moeilijk hebben, maar bij de meesten moet je echt flashen dat er plaats is voordat ze naar links durven.

Anticiperen is alles he, die camion is niet ineens daar, die zie je al van ver rijden en dan kan je toch in je spiegels kijken en op tijd invoegen naar het linkervak?

Geplaatst:

Die camionette moet godverdomme nog een vak opschuiven op het einde.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Via dashcam is het inderdaad niet goed te zien of er voldoende plaats is, ook de snelheid speelt hierbij een rol.

@@janvkn, echt vlot doet de Volvoman het niet wat inderdaad voor hinder zorgt.

@@Gert-Jan, nog nooit gezien hoe vrachtwagens elkaar soms inhalen? Die zitten er niet mee in om zomaar van vak te veranderen ook al hinderen ze daar andere mee.

Ik krijg voornamelijk de indruk dat de filmwagen bewust het gat sluit om de Volvo de plaats niet te geven, wat je héél vaak ziet.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid