Ga naar inhoud

Knappe Auto Gerelateerde Filmpjes


Subaru555

Aanbevolen berichten

32 minuten geleden, Maxime S zei:

Zou dat eigenlijk zo veel voordeel opleveren?

en zoja, waarom hebben we dat nog nooit in de autosport gezien?

Nee... Normaal gebruikt ge downforce om zijdelinge grip te verhogen. Hier gaan ze downforce opofferen om rechtstreeks laterale krachten te verminderen. Dat gaat bovendien op een vrij slordige manier gebeuren omdat die flow minder gecontroleerd is, en het geeft wat overhead aan machinerie achteraan. Zou me verbazen als daar iets uitkomt. Vraag me wel af wat een vertikale vleugel kan opleveren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 2 weken later...
  • 2 weken later...
  • 2 weken later...
  • 2 weken later...
  • 3 weken later...
15 minuten geleden, dragonfly zei:

@Lefty daar sta je dan met je paard 😄 

 

 

Aan de manier waarop hij zijn voorliggers passeert, lijkt me deze aanduiding toch verre van correct, eerlijk gezegd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7/12/2018 om 14:33, bud wijzer zei:

Aan de manier waarop hij zijn voorliggers passeert, lijkt me deze aanduiding toch verre van correct, eerlijk gezegd.

Ik denk het niet ... tenzij zijn toerenteller-aanduiding ook is vervalst. 't Betreft een C6 RS6 (met de V10). Die draait (met het oog afgelezen) ongeveer 6.300 tpm als de auto 378 km/u aangeeft.

band = 275/35R20

  • wielhoogte is dus ((20 inch * 2,54) + 2 * (27,5 cm * 0,35)) = 70,05 cm
  • wielomtrek is dus 70,05 cm * pi = 2,20 m.

aandrijfverhoudingen: 6e versnelling C6 RS6 = 0,691, eindoverbrenging = 3,317

  • krukas rpm 6.300 is (na 6e versnelling) dus 6.300 rpm / 0,691 = 9.117 rpm aandrijfas-rpm
  • ingangstoerental diff 9.117 rpm = wieltoerental 9.117 rpm / 3,317 = 2.748 rpm

Die twee samen:

  • gedurende 1 minuut rijdt die kar dus 2.748 rpm * 2,20 m = 6,05 km ver
  • in 1 uur rijdt hij dus 6,05 * 60 = 362,93 km

Stemt alvast ongeveer overeen, lichte afwijking is in overeenstemming met wat we kennen qua tellerafwijking. (+ aflezen toerental blote oog)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7/12/2018 om 14:33, bud wijzer zei:

Aan de manier waarop hij zijn voorliggers passeert, lijkt me deze aanduiding toch verre van correct, eerlijk gezegd.

Nog even op verder gegaan (na wat posts in 't Engels en 't Duits neergepoot te hebben in de reacties op de video, :oops: :lolz: ), op die verschillen.

Ik vind het ne moeilijke. Ervaringsdeskundigen @Lefty en @Porker aan de kassa gevraagd!

Eerst 0:38 - 00:40 --> toch een serieuze rotvaart waarmee die camion (met auto op) ingehaald wordt. Beeld je het verschil in snelheid in op het moment dat die camion (dan al uit beeld verdwenen) naast de RS6 zit. Dat is geen 100 per uur verschil, hé. Dat is naar mijn gevoel meer richting 200 per uur verschil ... Maar dan nog kan dat niet, want de RS6 doet op dat moment 340, terwijl we mogen aannemen dat die oplegger 90 doet ... verschil zou dan 250 moeten zijn, en dat lijkt het dan toch weer niet?

Kort daarvoor, op ca. 0:37, passert hij een BMW touring (denk ik? '5). Dat verschil is ook (een pak) groter dan 50 per uur, als je 't mij vraagt, eerder richting de 100. De RS6 doet dan 330, dus dan zou die '5 een 230 moeten bollen. Gezien de weg, de 3 vakken en 't relatief kalme verkeer: niet onmogelijk, toch, denk ik. De BMW zat ook links te plakken want de RS6 moest met flashen om 'm opzij te laten gaan ... die zou dat niet doen moest hij daar aan 150 zitten rijden, denk ik?

 

In ieder geval:

  • Iemand berekende dat de paaltjes naast de Autobahn (blijkbaar exact 50m van elkaar vandaan) wijzen op een topsnelheid van 360 km/u
  • iemand anders berekende dat de twee bruggen die gepasseerd worden met ongeveer 17,5 seconden verschil, op 1,7 km van elkaar liggen, wat op een gemiddelde snelheid (over 1,7km) neer komt van 350 km/u
  • nog iemand anders berekende op basis van de stippellijnen op de weg (die in D blijkbaar exact 12m van elkaar liggen) dat de gemiddelde snelheid over ruime afstand (enkele km) ook tussen de 350 en 360 zou liggen
  • en ik berekende dat het toerental + versnelling + snelheid (zoals allemaal weergegeven op het dashboard) met elkaar in overeenstemming zijn (dus énkel de speedo die vervalst is, kan alvast niet --> speedo zou moeten b.v. x1,5 gedaan zijn en toerental /1,5 ofzo, anders klopt het niet)
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuke vergelijking te maken met deze:

Snelheidsverschil met de auto's op 't middenvak is bij momenten absurd scary.

Maar rijdt die (visueel) zooooveel sneller onder die bruggen door of voorbij de vrachtwagens (op 't eerste vak), dan de RS6 dat doet? Toch niet echt?

En check rond 0:46 - 0:48 ... het verschil met diene gele Trafic / Vivaro lijkt niet zooo gigantisch groot, toch? En toch rijdt die 812 daar nog 250...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die met zijn Audi rijdt op de A5 tussen Karlsruhe en Darmstadt, zuidwaarts. Dat is nu ook wel bekend als een echt knalstuk, zou me niet verbazen die andere auto's vlotjes 160 aan het rijden zijn. Ik heb daar zelf toch ook al meermaals in treintjes aan 200+ gereden.

Ik herinner me nog mijn filmpje op de A31 Bottrop richting Emden, nog zo'n knalstuk (was nog met @Highwayman back in the days met de RS6). Dat filmpje was ook minder impressionant, puur omdat het medeverkeer vlotjes 40 km/h sneller rondbolt dan in pakweg België.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, gTa zei:

nog iemand anders berekende op basis van de stippellijnen op de weg (die in D blijkbaar exact 12m van elkaar liggen) dat de gemiddelde snelheid over ruime afstand (enkele km) ook tussen de 350 en 360 zou liggen

Die truuk heb ik ook al gebruikt. Als ge met street view de A5 tss Darmstadt en Karlsruhe bekijkt ziet ge dat de afstand tss twee strepen inderdaad 12m is, al wilt ge eigenlijk weten wat de lengte van streep+spatie is en die is 18m. Dan vertraagt ge het filmke zoveel mogelijk (ik kan dat hier zelfs niet proberen want ik heb geen facebook account) en ge chronometreert de strepen.  1 streep per seconde is 65km/h, 5 per seconde is 324km/h

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gevoel van snelheid hangt af van de openingshoek van de lens en van de hoeksnelheid. Hoe meer ge opzij kunt zien hoe sneller het lijkt. Al gemerkt hoe traag een TGV lijkt te rijden als ge die ziet passeren op de snelweg?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid