Ga naar inhoud

Jaguar F-Type

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

op de f-type r (met V8 550pk) kan je optioneel de centrale dubbele uitlaat krijgen van de v6 s :inlove:

bmwmb zou zeggen dat je wel gek moet zijn om deze uitlaat te nemen tegen een meerprijs waardoor de mensen niet zien dat je met de duurdere versie rijdt en wel gaan denken dat je met de goedkopere versie rijdt

Zalig! Ik zou dat direct nemen.
Geplaatst:

Ik kom uit op 78.000 voor een V6. Heerlijke configurator trouwens!

Geplaatst:

Zalig! Lange tijd geleden dat er zo een knappe auto is voorgesteld. Super dik!!

Geplaatst:

heb je de mooiste looks, met het mooiste geluid en de mooiste motorisatie

met wat ik tot nu toe hoorde prefereer ik de sound van de vzes s

er zit evenveel grunt in als in de v8 sound die ik ken van de R en RS modellen

maar er zit bovendien een hese, kwade, 'underdog gives uppercut' racy sound doorheen die nog een registertje extra scoort in my book

plus, je leest dat de ftype roadster met v8 al overpowered is, chassiswise

de coupé met nog eens dik 50pk extra gaat toch niet plots zo anders rijden?

er bestaat ook zoiets als teveel power

i'd take the v6s anytime

spaar je nog es dik twintig k uit ook

Geplaatst:

De M4 die ik in gedachten had krijgt plots een zware concurrent. Optisch verkies ik dit alvast.

Geplaatst:

met wat ik tot nu toe hoorde prefereer ik de sound van de vzes s

er zit evenveel grunt in als in de v8 sound die ik ken van de R en RS modellen

maar er zit bovendien een hese, kwade, 'underdog gives uppercut' racy sound doorheen die nog een registertje extra scoort in my book

plus, je leest dat de ftype roadster met v8 al overpowered is, chassiswise

de coupé met nog eens dik 50pk extra gaat toch niet plots zo anders rijden?

er bestaat ook zoiets als teveel power

i'd take the v6s anytime

spaar je nog es dik twintig k uit ook

ik ga nog eens luisteren genieten naar het geluid van beide modellen

Geplaatst:

De M4 die ik in gedachten had krijgt plots een zware concurrent. Optisch verkies ik dit alvast.

Mja, niet echt dezelfde klasse he.

Steek maar eens 4 man in die Jag :D

Geplaatst:

Doe mij maar eentje in een diepblauwe kleur, bordeaux interieur en de centrale knoerten van uitlaten (fetish :inlove:)

:inlove:

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ik koop ook geen M4 om er 4 man in te steken eigenlijk....

Geplaatst:

Hoe bedoel je? Het doet mij een beetje denken aan een Aston Martin Vantage, en dat is zeker niet slecht. Enkel het navigatiesysteem zal misschien vrij verouderd aanvoelen.

Geplaatst:

Moest ik geen belang hechten aan de achterbank, om ook af en toe de kids mee te kunnen nemen, dan zou ik zo'n F-type ernstig overwegen. Wel zou ik steeds voor de roadster gaan. Zo'n V8  :inlove:

Geplaatst:

ik wel

niet helemaal zeker wat je bedoelt

sure, het is geen porsche kwaliteit

maar je kan dat bezwaarlijk brol noemen

zithouding is goed tot zeer goed

zetels zijn meer dan behoorlijk

looks vind ik ook ok

ik zou er zeker mee kunnen leven

Geplaatst:

maar jij zou ook kunnen leven met het interieur van een 997, @@gTa, en dat is ook ouwbollige troep!

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

De prijs vd auto is niet in verhouding met materiaalkeuze en afwerkingskwaliteit

Daar ben ik het met je eens. En van de jags waar ik mee reed zijn de rij eigenschappen ook bedroevend :( maar.....deze is zooooo mooi mijnheer .

Sowieso zou je eerst zoiets moeten rijden want een schoon vrouw die niet kan poepen (BE) daar zijde ook niks mee.

Geplaatst:

Ook eens met je, Alexander, als je correct nuanceert. Wat je zegt is met alle merken zo, ook Porsche (in mindere mate), bv een 911S van 125k zonder lederen interieur is ook om te huilen qua materialen en daardoor qua Anmutung. Idem met Bentleys, Maserati's, BMW's, etc: het is overal minder dan wat je wil voor de prijs

Ja, er zijn idd nog verschillen, en Porsche staat mee aan de top en Jaguar zeker niet, akkoord. Maar die auto kraken obv daarvan... is onterecht.

Jokke, jouw stelling die je er aan toevoegt komt er door jouw bijzonder extreem referentiekader, zeer uitzonderlijk eisenpakket en totale afkeer van enig compromis. In globo rijden jags goed tot zeer goed, alleen hebben ze geen extreem bakje waar jij je in kan vinden. Zelfs een xkrs blijft een boot in jouw handen, maar Jag maakt die auto niet voor jou maar een hele reeks anderen voor wie die kar wel goed is.

...

AM, missing the train of deal world common sense and relativation class sinds the Daan of time. :D

Geplaatst:

De prijs vd auto is niet in verhouding met materiaalkeuze en afwerkingskwaliteit

Bij een Porsche (neem nu de Cayman) is de prijs niet altijd in verhouding met de droom/emotiefactor. Hier (specifiek bij de F-type) klopt dat dan weer veel beter denk ik.

Geplaatst:

Jokke, jouw stelling die je er aan toevoegt komt er door jouw bijzonder extreem referentiekader, zeer uitzonderlijk eisenpakket en totale afkeer van enig compromis. In globo rijden jags goed tot zeer goed, alleen hebben ze geen extreem bakje waar jij je in kan vinden. Zelfs een xkrs blijft een boot in jouw handen, maar Jag maakt die auto niet voor jou maar een hele reeks anderen voor wie die kar wel goed is.

.

Dat zie je fout gTa ..... ik kan zeker pro compromis zijn (BMW M reeks, AMG etc....) maar dan moet het goed opgebouwd zijn, logisch voor de wagen en zijn doelpubliek.

Heeft niets met een referentiekader te maken. Als ik bij een AMG de gas streel krijg ik een lineaire gasrespons die toelaat om min of meer te weten wat een auto doet. Rempedaal, materialen, afwerking is toch min of meer wat je mag verwachten van een sportieve limo. Idem bij verschillende M modellen. 

In de XK-RS (ooit mijn verslag hierover gelezen?) kom je in een wagen die uitermate knap is, maar je geen goede zithouding in vindt en waarvan de binnenafwerking plastiekerig is. Niet wat ik zou verwachten van een degelijke limo.

Goed maar gezien zijn uiterlijke schoonheid blijft de auto nog altijd aanspreken (maw ik zou nog eventueel bereid zijn dat te "aanvaarden").

Het is vooral het rijden dat me toen GIGANTISCH heeft ontgoocheld. Een compressor die er onverantwoord hard komt ingeslagen ergens rond 4700 toeren en je hele wagen destabiliseert waarbij je op geen enkele manier de controle kan bewaren is geen uitgebalanceerde wagen.

Dan zwijgen we nog over de archi slechte automaat.

Is dat compromisloos? Nee imo is dat een enorm slecht aanvoelende wagen. Een automagazine kan zich dan focussen over zijn prestaties of extreem hooliganisme. Als liefhebber heb je nog de vrijheid om te zeggen: fuck dit is een totaal onlogisch opgebouwde wagen, die bovendien geen rijplezier biedt.

Geplaatst:

Ook eens met je, Alexander, als je correct nuanceert. Wat je zegt is met alle merken zo, ook Porsche (in mindere mate), bv een 911S van 125k zonder lederen interieur is ook om te huilen qua materialen

Als je 125K aan een nieuwe 991S hangt hoop ik toch dat je volleder hebt aangevinkt :D

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Dat zie je fout gTa ..... ik kan zeker pro compromis zijn (BMW M reeks, AMG etc....) maar dan moet het goed opgebouwd zijn, logisch voor de wagen en zijn doelpubliek.

Heeft niets met een referentiekader te maken. Als ik bij een AMG de gas streel krijg ik een lineaire gasrespons die toelaat om min of meer te weten wat een auto doet. Rempedaal, materialen, afwerking is toch min of meer wat je mag verwachten van een sportieve limo. Idem bij verschillende M modellen. 

In de XK-RS (ooit mijn verslag hierover gelezen?) kom je in een wagen die uitermate knap is, maar je geen goede zithouding in vindt en waarvan de binnenafwerking plastiekerig is. Niet wat ik zou verwachten van een degelijke limo.

Goed maar gezien zijn uiterlijke schoonheid blijft de auto nog altijd aanspreken (maw ik zou nog eventueel bereid zijn dat te "aanvaarden").

Het is vooral het rijden dat me toen GIGANTISCH heeft ontgoocheld. Een compressor die er onverantwoord hard komt ingeslagen ergens rond 4700 toeren en je hele wagen destabiliseert waarbij je op geen enkele manier de controle kan bewaren is geen uitgebalanceerde wagen.

Dan zwijgen we nog over de archi slechte automaat.

Is dat compromisloos? Nee imo is dat een enorm slecht aanvoelende wagen. Een automagazine kan zich dan focussen over zijn prestaties of extreem hooliganisme. Als liefhebber heb je nog de vrijheid om te zeggen: fuck dit is een totaal onlogisch opgebouwde wagen, die bovendien geen rijplezier biedt.

ik snap we en we bedoelen denk ik wel ong hetzelfde

jouw referentiekader en eisenpakket is anders, as i said

wat ik zei over compromissen was misschien niet correct, idd

dat je anders naar dingen kijkt en andere eisen stelt, daar is niks verkeerds aan, ik sprak je niet aan omdat ik vind dat je ongelijk hebt

voor de rest kunnen we daar nog uren over palaveren, wat leuk is

maar mijne manke poot maakt dat zga onmogelijk nu, wat niet leuk is

:D

Geplaatst:

Het is wel contradictorisch, @@gTa, want net door je poot heb je terug tijd om te discussiëren :D

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Het is wel contradictorisch, @@gTa, want net door je poot heb je terug tijd om te discussiëren :D

Mocht hij zelfstandige zijn, was hij zeker aan het werk, nu begrijp ik waarom hij ambtenaar werd.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in