Ga naar inhoud

Jaguar F-Type

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Kwijl @ @@Simoni 's foto's :o

Thanks! Als ik tijd heb probeer ik altijd wat meer werk in de foto's te steken :)

Geplaatst:

:blink: Zijn die krassen dan echt van die paar keer slecht te wassen of carwash? Want die auto is hoogstens enkele maanden oud  :wacko:

Ik vermoed van carwash, bovenaan viel 't wel nog mee. maar die hardere/diepere op de foto's zijn van die harde borstels of van vuil in de washandschoen/borstels. Zo zien de auto's er ook uit die door de paki's gewassen worden. Diepe random krassen, ipv die typische waskringen.

Geplaatst:

Mourinho in z'n F-Type, geslaagd

jaguar-f-type-s-coupe-c76642403201418050

moh, die ben ik eergisteren op de Ring van Bxl gepasseerd!

Geplaatst:

Jup! Eentje :)

13240564045_7a20002ddb_b.jpg

Dat is al heel wat minder.. :oops:

Geplaatst:

Performance seats zijn een must bij de F-Type imo.

Geplaatst:

Jup! Eentje :)

13240564045_7a20002ddb_b.jpg

Op foto echt yum, maar toch viel dat me IRL echt tegen. Voorheen ook al, op de IAA. Niet de styling, die vind ik knap. Maar wel de klasse die 't interieur uitstraalt, de edele look & feel is er niet. Toch niet up to par met de prijs die je moet dokken voor dat ding. Da's wat ze die kar ook wel vaak verwijten, vergeleken met b.v. Porsche. Nu, da's altijd een beetje het "probleem" bij Jaguar (tenzij misschien bij de XK, of daar 't minst), vind ik: materiaal- en afwerkingskwaliteit is niet op niveau van de prijs van de auto.

'k Zou 'm er nochtans ni voor laten staan. :inlove: Wat een kar.

Geplaatst:

Op foto echt yum, maar toch viel dat me IRL echt tegen. Voorheen ook al, op de IAA. Niet de styling, die vind ik knap. Maar wel de klasse die 't interieur uitstraalt, de edele look & feel is er niet. Toch niet up to par met de prijs die je moet dokken voor dat ding. Da's wat ze die kar ook wel vaak verwijten, vergeleken met b.v. Porsche. Nu, da's altijd een beetje het "probleem" bij Jaguar (tenzij misschien bij de XK, of daar 't minst), vind ik: materiaal- en afwerkingskwaliteit is niet op niveau van de prijs van de auto.

'k Zou 'm er nochtans ni voor laten staan. :inlove: Wat een kar.

Ben het wel eens met harris op dat vlak: het interieur is het minste van die auto, maar de prijs is er ook naar. Als je nr de verhouding prijs/presaties kijkt is dit best een batje, ergens betaal je er dan voor.
Geplaatst:

Ben het wel eens met harris op dat vlak: het interieur is het minste van die auto, maar de prijs is er ook naar. Als je nr de verhouding prijs/presaties kijkt is dit best een batje, ergens betaal je er dan voor.

Ik vind dat niet, ik vind 'm best duur. Vergeleken met een Boxster of Cayman, b.v. is dat absoluut geen batje.

Ja misschien die F-type R coupé wel (geen idee), maar een gewone F-type ain't cheap at all. 't Is Duits optiebeleid, iig! Voor alles wat lekker is en/of eigenlijk op die kar hoort, moet ge extra dokken.

Geplaatst:

Ik vind dat niet, ik vind 'm best duur. Vergeleken met een Boxster of Cayman, b.v. is dat absoluut geen batje.

Ja misschien die F-type R coupé wel (geen idee), maar een gewone F-type ain't cheap at all. 't Is Duits optiebeleid, iig! Voor alles wat lekker is en/of eigenlijk op die kar hoort, moet ge extra dokken.

over welke opties heb je het nu? Wat je zegt klopt voor de basisversie, maar niet voor de 'S'. Als je begint met de standaard variant te configureren kom je al rap aan de prijs van de 'S' door zaken te nemen die daar deel van de basisuitrusting zijn. Maar die S is toch aanvaardbaar geprijsd? Ik kom alleszins op minder uit dan een Cayman GTS naar mijn goesting. 

Geplaatst:

Is al eventjes geleden dat ik rekende en telde. Maar ik kwam voor een S al snel tegen de 100k aan, en dan deed ik absoluut niet zot. Voor dat geld heb je een full option (excl. PCCB) Boxster S, mogelijks zelfs een GTS met zga alle opties. Dan vind ik de F-type dus geen batje. :oops:

Geplaatst:

Zet je dat wel naast een cayman/ boxster? Is moeilijk waarop je categoriseert, maar als je nr motor en vermogen kijkt is de S toch eerder een 911 concurrent. De type R heeft een 5.0 supercharged v8 met 550 pk, ik weet niet wat je er naast zet van porsche, een carrera s is te traag een turbo te snel, maar een sl63, m6 cab en maserati Graturismo zijn voor mij toch evenwaardige alternatieven.

Geplaatst:

Absoluut niet, voor mij. Een F-type is een 'kleine' roadster. Type Boxster (vind ik).

Ja, 't klopt, Jag legt daar krachtiger motoren in dan Porsche in een Boxster of Cayman. Maar een F-type S is niet sneller dan een Boxster S, da's ongeveer gelijk denk ik. En inderdaad, 't klopt ook dat je voor een concurrent van de F-type R dan bij Porsche echt naar een 911 cabrio moet gaan zien, ook qua prijs. Maar dan moet dat omdat Porsche geen Boxster turbo maakt, b.v.

Een M6 cabrio en een GranCabrio b.v. zijn grote, zware 4-zitscabrio's. Zie ik absoluut niet als dezelfde categorie als een F-type. Maar het zal wel zo zijn dat er mensen zijn die twijfelen tussen de twee. Voor mij zijn een F11 535i touring en een Discovery 4 SDV6 dan ook rechtstreekse concurrenten. :D

Een SL 63 AMG, mjah, dat komt ook wel in de buurt, zuiver objectief bekeken. Maar subjectief voel ik die twee nog altijd als duidelijk verschillend aan. :oops: Als je mij vraagt tegenover welke Jag je die SL 63 AMG moet zetten, dan zou ik meteen richting XKR of XKRS wijzen. Niet?

Geplaatst:

Ik vind die vergelijking tussen discovery en 5 eigenlijk zo gek niet, al worden zo een vergelijkingen op een forum nooit serieus genomen als echte concurrenten. Dat zijn idd voertuigen met veel verschillen, maar in de praktijk doe je er hetzelfde mee, met uitzondering van die paar mensen die daadwerkelijk offroad rijden. Dit zijn nu wel twee uitersten qua rijden, maar ik zie mensen daadwerkelijk wel twijfelen tussen een f type, m6 cab of grancabrio. Het gevoel dat je bij zo een auto krijgt of de looks voor een weekendwagen wegen vaak wel meer door dan een aantal verschillen in rijeigenschappen die voortkomen uit de grootte. De meeste mensen begrijpen volgens mij niet eens waar je het over hebt als je zegt dat een 6 anders rijdt daardoor.

Geplaatst:

Kijk hoeveel 'vrouwtjes van' je met een 911 ziet, of 911's met flippers op het stuur, die auto wordt volgens mij vaak gewoon voor de looks en het imago gekocht, hoe het rijdt is dan eerder bijzaak.

Geplaatst:

Kgaa kik ook zwaar ofroad ze mee mijne x-drive!! Door twintig cm mooze en drek, zonder zeevre!! :D

't Is niet omdat duidelijk verschillende auto's voor een bepaalde koper toch in overweging worden genomen, dat ze conceptueel of marketingtechnisch als concurrenten mogen worden beschouwd, vind ik. Een Discovery en een '5 touring zijn absoluut geen concurrenten van elkaar, in dat opzicht. Een F-type roadster R en een M6 cabrio in dat opzicht dus ook niet, voor mij (albeit wel dichtere concurrenten dan een '5 touring en een Disco).

Geplaatst:

Thanks! Frontlip is al hard beschadigd door de lage drempels :)

Als je de foto in HR bekijkt kan je t zien :P

• Vind ik leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in