Ritsuke 5.359 Geplaatst: 30 april 2015 Delen Geplaatst: 30 april 2015 Dat is een R, geen S... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Monterey Jack 4.874 Geplaatst: 4 mei 2015 Delen Geplaatst: 4 mei 2015 Dat is een R, geen S... Klopt Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 9 juli 2015 Delen Geplaatst: 9 juli 2015 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stabilo Boss 1.730 Geplaatst: 5 november 2015 Delen Geplaatst: 5 november 2015 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stabilo Boss 1.730 Geplaatst: 7 juni 2016 Delen Geplaatst: 7 juni 2016 4 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bossie 238 Geplaatst: 12 april 2017 Delen Geplaatst: 12 april 2017 http://www.autoblog.nl/nieuws/jaguar-f-type-nu-ook-leverbaar-met-een-viercilinder-97619 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.391 Geplaatst: 12 april 2017 Delen Geplaatst: 12 april 2017 Weg klasse. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PJH 17.569 Geplaatst: 12 april 2017 Delen Geplaatst: 12 april 2017 Klasse is al lang niet meer belangrijk. Ik vermoed dat dat goed gaat verkopen. Minder budget, evenveel pats voor 99% van de bevolking. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Timo 15.284 Geplaatst: 12 april 2017 Delen Geplaatst: 12 april 2017 Kan toch nooit leuk rijden, qua motorgevoel? En je zou al een serieuze korting moeten krijgen op een V6 of V8 model als je goed zoekt. Zit je ook zo aan 70k. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bossie 238 Geplaatst: 12 april 2017 Delen Geplaatst: 12 april 2017 Is toch een verschil van 12000 euro hoor Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Timo 15.284 Geplaatst: 12 april 2017 Delen Geplaatst: 12 april 2017 Die bakken verkopen niet, ze mogen blij zijn dat er iemand zo eentje koopt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast exTB Geplaatst: 12 april 2017 Delen Geplaatst: 12 april 2017 Hoe meer F-types op de weg, hoe beter toch? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 10.098 Geplaatst: 12 april 2017 Delen Geplaatst: 12 april 2017 Ziet er ook niet slecht uit met die centrale uitlaat. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bart 207 Geplaatst: 12 april 2017 Delen Geplaatst: 12 april 2017 Wie duwt hier nu een 4 cilinder in? als je deze motor in uw sportcar legt moet je beginnen oppassen dat je niet op uw doos krijgt van een biTDI aan het eerste beste stoplicht . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bart 207 Geplaatst: 12 april 2017 Delen Geplaatst: 12 april 2017 4 uur geleden zei bossie: Is toch een verschil van 12000 euro hoor Als het daar op komt bij zo een autos denk ik dat je in de verkeerde catogorie wagens aan het schoppen bent. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast exTB Geplaatst: 12 april 2017 Delen Geplaatst: 12 april 2017 Who cares? Wie koopt er nu een F-type om stoplichtsprintjes te winnen? Een F-type met 4 cilinder is nog altijd eindeloos veel mooier dan een 911 Turbo S (Cabrio) of zelfs een Aventador. Gewoon een kunstwerk op wielen. Zou het zelf nooit kopen met een 4-cilinder, net als ik het bv bijzonder jammer vind dat Alfa niets dikker in een 4C gesmeten heeft, maar dat neemt niet weg dat beiden gewoon tenminste een emotie losmaken telkens ze passeren in het straatbeeld. Koop jij maar gerust een Golf R of een Audi RS0 om sneller te zijn aan het stoplicht. Kerel met een "pauper" 4-cilinder F-type op zijn oprit gaat daar hoegenaamd niet wakker van liggen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Audi S8 1.652 Geplaatst: 13 april 2017 Delen Geplaatst: 13 april 2017 Hoe hier soms wordt neergekeken op 4-cilinders Downsizing is de dag van vandaag een feit en elke OEM heeft strenge emissie doelstellingen te halen. Hier wordt maar al te vaak naar de feiten gekeken vanuit een Belgisch/Europese ooghoek, zonders stil te staan dat er nog andere en meer belangrijke markten bestaan. Hier in China zijn de emissienormen zeer streng en dan heb je als OEM te kiezen; minder volume verkopen of je aanpassen aan de normen en je marktaandeel proberen uit te breiden. Een 4-cilinder motor betekent ook een lagere instapprijs en dus een mogelijk groter marktaandeel. In het segment van de 718 hebben wij momenteel meer dan 60% market share, de verkoop van de Audi TT en MB SLC zit in het slop en de F-Type prijst zichzelf uit het aanbod. Is een 4-cilinder dan vanuit een bedrijfseconomisch inzicht valabel: ja. Hoog tijd dus om de oogkleppen af te zetten en te willen zien welke belangen er spelen voor autoproducenten. 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
fcapri 126 Geplaatst: 13 april 2017 Delen Geplaatst: 13 april 2017 snap het probleem niet, dat ding heeft nog 300pk met een 4cilindertje. kan je toch niet bepaald traag noemen. en dat die een stoplichtsprintje verliest tegen een TDI, tjah... met een dikke sportwagen kunt ge ook altijd op u doos krijgen door een golf 2 waar ze een R32 in gelepeld hebben. ik rijd met zowat de sloomste wagen die ge u kunt indenken, en ben daar toch heeeeeeel tevreden over. aan de lichten ben ik 9/10 sneller weg dan de rest en halen ze mij niet in voor ik 70 of 90 rijd. en dat voor iets dat +20sec doet van 0-100 de tijd van optrekken en dikke motoren is eruit aan het gaan, we gaan er meer en meer moeten mee gaan leven dat er zuinige/propere wagens gaan geproduceerd worden. en zolang de overheden de auto als uitmelkkoe aanziet, zullen fabrikanten er alles aan doen om het betaalbaar te houden voor iederen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Davy_ 1.514 Geplaatst: 13 april 2017 Delen Geplaatst: 13 april 2017 Hoe hier soms wordt neergekeken op 4-cilinders Downsizing is de dag van vandaag een feit en elke OEM heeft strenge emissie doelstellingen te halen. Hier wordt maar al te vaak naar de feiten gekeken vanuit een Belgisch/Europese ooghoek, zonders stil te staan dat er nog andere en meer belangrijke markten bestaan. Hier in China zijn de emissienormen zeer streng en dan heb je als OEM te kiezen; minder volume verkopen of je aanpassen aan de normen en je marktaandeel proberen uit te breiden. Een 4-cilinder motor betekent ook een lagere instapprijs en dus een mogelijk groter marktaandeel. In het segment van de 718 hebben wij momenteel meer dan 60% market share, de verkoop van de Audi TT en MB SLC zit in het slop en de F-Type prijst zichzelf uit het aanbod. Is een 4-cilinder dan vanuit een bedrijfseconomisch inzicht valabel: ja. Hoog tijd dus om de oogkleppen af te zetten en te willen zien welke belangen er spelen voor autoproducenten. Inderdaad je zegt het goed, de belangen van de autofabrikanten. Voor de rest is dat gewoon KAK.Nu bij deze kar nemen ze z'n grootste troef weg en dat is de sound, niet te snappen in zo'n auto een 4 cilindertje. Ik weet het is de toekomst jammer genoeg. Binnen een paar jaar een andere "hobby" zoeken denk ik want het gaat echt te triest worden. Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Timo 15.284 Geplaatst: 13 april 2017 Delen Geplaatst: 13 april 2017 Hoe hier soms wordt neergekeken op 4-cilinders Downsizing is de dag van vandaag een feit en elke OEM heeft strenge emissie doelstellingen te halen. Hier wordt maar al te vaak naar de feiten gekeken vanuit een Belgisch/Europese ooghoek, zonders stil te staan dat er nog andere en meer belangrijke markten bestaan. Hier in China zijn de emissienormen zeer streng en dan heb je als OEM te kiezen; minder volume verkopen of je aanpassen aan de normen en je marktaandeel proberen uit te breiden. Een 4-cilinder motor betekent ook een lagere instapprijs en dus een mogelijk groter marktaandeel. In het segment van de 718 hebben wij momenteel meer dan 60% market share, de verkoop van de Audi TT en MB SLC zit in het slop en de F-Type prijst zichzelf uit het aanbod. Is een 4-cilinder dan vanuit een bedrijfseconomisch inzicht valabel: ja. Hoog tijd dus om de oogkleppen af te zetten en te willen zien welke belangen er spelen voor autoproducenten. Er wordt toch niet neergekeken. Als liefhebber is het jammer, omdat de goede oude tijden bijna echt voorbij zijn en het een wereld van verschil (overdreven gezegd) is met een 6 cilinder/V6/... Als je als bedrijf mee wil doen is het logisch, dat ontkent niemand. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
berengun 2.289 Geplaatst: 13 april 2017 Delen Geplaatst: 13 april 2017 Eigenlijk is het de schuld van de manier waarop de CO2 en het brandstofverbruik gemeten wordt. Moesten ze een realistischere meting hebben dan zouden die geblazen kleinere motoren veel minder interessant zijn, zowel voor de overheden als voor de autofabrikanten. Persoonlijk ben ik wat minder zwart wit dan vroeger wanneer het over 4 cilinders in gaat, maar nu eerlijk, een van de echte selling points voor een Ftype is het geluid, het mooiste wat je momenteel kan krijgen...Met een 4 cilinder zal het sowieso minder zijn. Langs de andere kant, dit weekend met een 740e gereden en heb het daar op geen enkel moment als storend ervaren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
fcapri 126 Geplaatst: 13 april 2017 Delen Geplaatst: 13 april 2017 (aangepast) bwa, goeie ouwe tijden..... evolueren is het, geen einde van een tijd. die electrische aandrijving heeft ook veel potentieel die nog ontwikkeld kan worden. het geluid dat weg valt, tja... dat kan je ook over oude carbu motoren zeggen. als je zo een atmo 3.0V6 tripple carb van 30jaar terug volgas hoort vertrekken, dat geluid (inlaatgeluid) is niet te evenaren. maar mis je dat echt zo hard? 150pk uit een 3.0 carbu die brult als een dinosaurus (en stinkt naar de naft), of 300pk uit een ECU-ingespoten 2.0... welke verkies je. daarna is het 'uitlaattunen' zowat begonnen. aangezien de motor vooraan zoveel stiller was, kon je meer kabaal krijgen door de uitlaat te veranderen. en nu komt de tijd dat het uitlaatgeluid verdwijnt. ik hoor toch liever het gefluit van een turbocharger die op 100k spint dan een uitlaatgebrul. 13 april 2017 aangepast door fcapri Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bossie 238 Geplaatst: 13 april 2017 Delen Geplaatst: 13 april 2017 Geluid bij de f type s v6 vind ik persoonlijk niet passen bij zo een klasse bak. Komt zelfs wat marginaal over. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.289 Geplaatst: 13 april 2017 Delen Geplaatst: 13 april 2017 14 uur geleden zei Audi S8: Hoe hier soms wordt neergekeken op 4-cilinders Downsizing is de dag van vandaag een feit en elke OEM heeft strenge emissie doelstellingen te halen. Hier wordt maar al te vaak naar de feiten gekeken vanuit een Belgisch/Europese ooghoek, zonders stil te staan dat er nog andere en meer belangrijke markten bestaan. Hier in China zijn de emissienormen zeer streng en dan heb je als OEM te kiezen; minder volume verkopen of je aanpassen aan de normen en je marktaandeel proberen uit te breiden. Een 4-cilinder motor betekent ook een lagere instapprijs en dus een mogelijk groter marktaandeel. In het segment van de 718 hebben wij momenteel meer dan 60% market share, de verkoop van de Audi TT en MB SLC zit in het slop en de F-Type prijst zichzelf uit het aanbod. Is een 4-cilinder dan vanuit een bedrijfseconomisch inzicht valabel: ja. Hoog tijd dus om de oogkleppen af te zetten en te willen zien welke belangen er spelen voor autoproducenten. Absoluut niet akkoord. - Wij kijken niet néér, we vinden het (soms) jammer dat de zescilinders moeten wijken. B.v. in de 718 mankeert die sterk. - Wat jij verkondigt is de sales shit. We kennen die koek, we zijn niet dom, hier. Maar ik denk dat het evident is dat een echte petrolhead véél liever met een emotionele, atmosferische zescilinder rijdt (F-type, 981) dan met een geforceerd geblazen viercilinder die ie-de-re keer weer zo veel minder karakter heeft (daar is iedereen die er wat van kent het over eens) en die er gekomen is om wille van de verkeerde redenen, nl. niet om de betere motor te ontwikkelen, maar om aan non-primaire of externe criteria te voldoen. Dat de constructeurs, en jij ook, ons dan als domme gansjes bekijken en denken dat wij de sales pitches van "jamaar hij is sneller dan de vorige" en "jamaar hij verbruikt wel 30% minder" en "vergeet niet dat die méér koppel heeft hé dan de vorige, daarmee ga je veel sneller kunnen rijden en makkelijker en zo" slikken als de enige waarheid. De dag dat we hier op een petrolheadforum niet meer mogen zeiken over onze spijt dat zescilinders vervangen worden door viercilinders (b.v. toekomstige 140i, zo las ik hier onlangs, ook bij de 718 b.v.) zonder door aan OEM gelieerde en gebrainwashte peten ons met de vinger komen wijzen dat we ecologisch moeten denken en dat het allemaal beter is omdat zij het zeggen ... die dag zeg ik hier m'n account op. Give us a break, zeg. Miljaar... 9 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
fuxhound 793 Geplaatst: 13 april 2017 Delen Geplaatst: 13 april 2017 Het gaat waarschijnlijk vlot genoeg rijden maar zo'n auto is toch meer dan dat? Een f-type zou je toch moeten kopen voor de gehele beleving, de prachtige koets met bijhorende motor, genieten op prachtige banen in de vrije tijd. Een 4 cilinder verpest het totaalplaatje. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.