Ga naar inhoud

Jaguar F-Type


Phil

Aanbevolen berichten

  • 2 maanden later...
  • 3 maanden later...
  • 7 maanden later...
  • 10 maanden later...

Klasse is al lang niet meer belangrijk.

Ik vermoed dat dat goed gaat verkopen. Minder budget, evenveel pats voor 99% van de bevolking.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan toch nooit leuk rijden, qua motorgevoel? En je zou al een serieuze korting moeten krijgen op een V6 of V8 model als je goed zoekt. Zit je ook zo aan 70k.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie duwt hier nu een 4 cilinder in?:( 

als je deze motor in uw sportcar legt moet je beginnen oppassen dat je niet op uw doos krijgt van een biTDI aan het eerste beste stoplicht .  

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei bossie:

Is toch een verschil van 12000 euro hoor

Als het daar op komt bij zo een autos denk ik dat je in de verkeerde catogorie wagens aan het schoppen bent:roll:.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Who cares? Wie koopt er nu een F-type om stoplichtsprintjes te winnen?

Een F-type met 4 cilinder is nog altijd eindeloos veel mooier dan een 911 Turbo S (Cabrio) of zelfs een Aventador. Gewoon een kunstwerk op wielen.

Zou het zelf nooit kopen met een 4-cilinder, net als ik het bv bijzonder jammer vind dat Alfa niets dikker in een 4C gesmeten heeft, maar dat neemt niet weg dat beiden gewoon tenminste een emotie losmaken telkens ze passeren in het straatbeeld. 

Koop jij maar gerust een Golf R of een Audi RS0 om sneller te zijn aan het stoplicht. Kerel met een "pauper" 4-cilinder F-type op zijn oprit gaat daar hoegenaamd niet wakker van liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe hier soms wordt neergekeken op 4-cilinders :roll:


Downsizing is de dag van vandaag een feit en elke OEM heeft strenge emissie doelstellingen te halen. Hier wordt maar al te vaak naar de feiten gekeken vanuit een Belgisch/Europese ooghoek, zonders stil te staan dat er nog andere en meer belangrijke markten bestaan. Hier in China zijn de emissienormen zeer streng en dan heb je als OEM te kiezen; minder volume verkopen of je aanpassen aan de normen en je marktaandeel proberen uit te breiden. Een 4-cilinder motor betekent ook een lagere instapprijs en dus een mogelijk groter marktaandeel. In het segment van de 718 hebben wij momenteel meer dan 60% market share, de verkoop van de Audi TT en MB SLC zit in het slop en de F-Type prijst zichzelf uit het aanbod. Is een 4-cilinder dan vanuit een bedrijfseconomisch inzicht valabel: ja. Hoog tijd dus om de oogkleppen af te zetten en te willen zien welke belangen er spelen voor autoproducenten.

 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

snap het probleem niet, dat ding heeft nog 300pk met een 4cilindertje. kan je toch niet bepaald traag noemen.

en dat die een stoplichtsprintje verliest tegen een TDI, tjah... met een dikke sportwagen kunt ge ook altijd op u doos krijgen door een golf 2 waar ze een R32 in gelepeld hebben. ik rijd met zowat de sloomste wagen die ge u kunt indenken, en ben daar toch heeeeeeel tevreden over. aan de lichten ben ik 9/10 sneller weg dan de rest en halen ze mij niet in voor ik 70 of 90 rijd. en dat voor iets dat +20sec doet van 0-100

de tijd van optrekken en dikke motoren is eruit aan het gaan, we gaan er meer en meer moeten mee gaan leven dat er zuinige/propere wagens gaan geproduceerd worden. en zolang de overheden de auto als uitmelkkoe aanziet, zullen fabrikanten er alles aan doen om het betaalbaar te houden voor iederen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe hier soms wordt neergekeken op 4-cilinders :roll:

Downsizing is de dag van vandaag een feit en elke OEM heeft strenge emissie doelstellingen te halen. Hier wordt maar al te vaak naar de feiten gekeken vanuit een Belgisch/Europese ooghoek, zonders stil te staan dat er nog andere en meer belangrijke markten bestaan. Hier in China zijn de emissienormen zeer streng en dan heb je als OEM te kiezen; minder volume verkopen of je aanpassen aan de normen en je marktaandeel proberen uit te breiden. Een 4-cilinder motor betekent ook een lagere instapprijs en dus een mogelijk groter marktaandeel. In het segment van de 718 hebben wij momenteel meer dan 60% market share, de verkoop van de Audi TT en MB SLC zit in het slop en de F-Type prijst zichzelf uit het aanbod. Is een 4-cilinder dan vanuit een bedrijfseconomisch inzicht valabel: ja. Hoog tijd dus om de oogkleppen af te zetten en te willen zien welke belangen er spelen voor autoproducenten.
 


Inderdaad je zegt het goed, de belangen van de autofabrikanten. Voor de rest is dat gewoon KAK.
Nu bij deze kar nemen ze z'n grootste troef weg en dat is de sound, niet te snappen in zo'n auto een 4 cilindertje. Ik weet het is de toekomst jammer genoeg. Binnen een paar jaar een andere "hobby" zoeken denk ik want het gaat echt te triest worden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe hier soms wordt neergekeken op 4-cilinders :roll:

Downsizing is de dag van vandaag een feit en elke OEM heeft strenge emissie doelstellingen te halen. Hier wordt maar al te vaak naar de feiten gekeken vanuit een Belgisch/Europese ooghoek, zonders stil te staan dat er nog andere en meer belangrijke markten bestaan. Hier in China zijn de emissienormen zeer streng en dan heb je als OEM te kiezen; minder volume verkopen of je aanpassen aan de normen en je marktaandeel proberen uit te breiden. Een 4-cilinder motor betekent ook een lagere instapprijs en dus een mogelijk groter marktaandeel. In het segment van de 718 hebben wij momenteel meer dan 60% market share, de verkoop van de Audi TT en MB SLC zit in het slop en de F-Type prijst zichzelf uit het aanbod. Is een 4-cilinder dan vanuit een bedrijfseconomisch inzicht valabel: ja. Hoog tijd dus om de oogkleppen af te zetten en te willen zien welke belangen er spelen voor autoproducenten.
 

Er wordt toch niet neergekeken. Als liefhebber is het jammer, omdat de goede oude tijden bijna echt voorbij zijn en het een wereld van verschil (overdreven gezegd) is met een 6 cilinder/V6/...

Als je als bedrijf mee wil doen is het logisch, dat ontkent niemand.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk is het de schuld van de manier waarop de CO2 en het brandstofverbruik gemeten wordt. Moesten ze een realistischere meting hebben dan zouden die geblazen kleinere motoren veel minder interessant zijn, zowel voor de overheden als voor de autofabrikanten.

Persoonlijk ben ik wat minder zwart wit dan vroeger wanneer het over 4 cilinders in gaat, maar nu eerlijk, een van de echte selling points voor een Ftype is het geluid, het mooiste wat je momenteel kan krijgen...Met een 4 cilinder zal het sowieso minder zijn.  Langs de andere kant, dit weekend met een 740e gereden en heb het daar op geen enkel moment als storend ervaren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bwa, goeie ouwe tijden..... evolueren is het, geen einde van een tijd. die electrische aandrijving heeft ook veel potentieel die nog ontwikkeld kan worden. het geluid dat weg valt, tja... dat kan je ook over oude carbu motoren zeggen. als je zo een atmo 3.0V6 tripple carb van 30jaar terug volgas hoort vertrekken, dat geluid (inlaatgeluid) is niet te evenaren. maar mis je dat echt zo hard? 150pk uit een 3.0 carbu die brult als een dinosaurus (en stinkt naar de naft), of 300pk uit een ECU-ingespoten 2.0... welke verkies je.

daarna is het 'uitlaattunen' zowat begonnen. aangezien de motor vooraan zoveel stiller was, kon je meer kabaal krijgen door de uitlaat te veranderen. en nu komt de tijd dat het uitlaatgeluid verdwijnt. ik hoor toch liever het gefluit van een turbocharger die op 100k spint dan een uitlaatgebrul.

 

aangepast door fcapri
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uur geleden zei Audi S8:

Hoe hier soms wordt neergekeken op 4-cilinders :roll:


Downsizing is de dag van vandaag een feit en elke OEM heeft strenge emissie doelstellingen te halen. Hier wordt maar al te vaak naar de feiten gekeken vanuit een Belgisch/Europese ooghoek, zonders stil te staan dat er nog andere en meer belangrijke markten bestaan. Hier in China zijn de emissienormen zeer streng en dan heb je als OEM te kiezen; minder volume verkopen of je aanpassen aan de normen en je marktaandeel proberen uit te breiden. Een 4-cilinder motor betekent ook een lagere instapprijs en dus een mogelijk groter marktaandeel. In het segment van de 718 hebben wij momenteel meer dan 60% market share, de verkoop van de Audi TT en MB SLC zit in het slop en de F-Type prijst zichzelf uit het aanbod. Is een 4-cilinder dan vanuit een bedrijfseconomisch inzicht valabel: ja. Hoog tijd dus om de oogkleppen af te zetten en te willen zien welke belangen er spelen voor autoproducenten.

 

Absoluut niet akkoord.

- Wij kijken niet néér, we vinden het (soms) jammer dat de zescilinders moeten wijken. B.v. in de 718 mankeert die sterk.
- Wat jij verkondigt is de sales shit. We kennen die koek, we zijn niet dom, hier. Maar ik denk dat het evident is dat een echte petrolhead véél liever met een emotionele, atmosferische zescilinder rijdt (F-type, 981) dan met een geforceerd geblazen viercilinder die ie-de-re keer weer zo veel minder karakter heeft (daar is iedereen die er wat van kent het over eens) en die er gekomen is om wille van de verkeerde redenen, nl. niet om de betere motor te ontwikkelen, maar om aan non-primaire of externe criteria te voldoen.

Dat de constructeurs, en jij ook, ons dan als domme gansjes bekijken en denken dat wij de sales pitches van "jamaar hij is sneller dan de vorige" en "jamaar hij verbruikt wel 30% minder" en "vergeet niet dat die méér koppel heeft hé dan de vorige, daarmee ga je veel sneller kunnen rijden en makkelijker en zo" slikken als de enige waarheid.

De dag dat we hier op een petrolheadforum niet meer mogen zeiken over onze spijt dat zescilinders vervangen worden door viercilinders (b.v. toekomstige 140i, zo las ik hier onlangs, ook bij de 718 b.v.) zonder door aan OEM gelieerde en gebrainwashte peten ons met de vinger komen wijzen dat we ecologisch moeten denken en dat het allemaal beter is omdat zij het zeggen ... die dag zeg ik hier m'n account op.

Give us a break, zeg. Miljaar...

  • Vind ik leuk 9
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat waarschijnlijk vlot genoeg rijden maar zo'n auto is toch meer dan dat? Een f-type zou je toch moeten kopen voor de gehele beleving, de prachtige koets met bijhorende motor, genieten op prachtige banen in de vrije tijd. Een 4 cilinder verpest het totaalplaatje.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid