gTa 28.077 Geplaatst: 13 april 2017 Geplaatst: 13 april 2017 Zojuist zei fuxhound: Het gaat waarschijnlijk vlot genoeg rijden maar zo'n auto is toch meer dan dat? Een f-type zou je toch moeten kopen voor de gehele beleving, de prachtige koets met bijhorende motor, genieten op prachtige banen in de vrije tijd. Een 4 cilinder verpest het totaalplaatje. Dat. Helaas is het percentage kopers dat het hart op de juiste plaats heeft (petrolheads) kleiner dan het percentage badge buyers. Nu de Boxster/Cayman zo bereikbaar is (fiscaal supercheap vergeleken met de 3.4 b.v., zeker bij ons) en ook de F-type veel bereikbaarder wordt, gaat dat de verkoop een pak pushen. Dat is wat de OEM aanbelangt, al de rest niet. Maar je hebt wel gelijk. En al de rest is theoretische of gevoelloze verkoopsparlé. "Met een vierpitter is het zeker even goed of zelfs beter!" Tot de gasten die dat verkondigen zélf met eigen centen een weekendspeleding mogen halen, twee keer raden welke motor ze dan zelf niét gaan nemen... (tenzij die gewoon buiten budget zit, natuurlijk). Consequent... Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 13 april 2017 Geplaatst: 13 april 2017 4 uur geleden zei bossie: Geluid bij de f type s v6 vind ik persoonlijk niet passen bij zo een klasse bak. Komt zelfs wat marginaal over. Je moet daar eens mee gaan rijden. Ge gaat 180° uw kar gekeerd hebben. Wat voor 'n absurd emotie overflow bak DAT is, 't is bonkers. Het is geen 981 qua chassis (precisie, feedback, neutraliteit) en hij wil inderdaad geen 'racer voor de openbare weg' zijn, maar vergis je niet door te denken dat dat de vervanger van de vorige XK is (een comfy cruise-coupé of -cabrio). Integendeel. Dat is een ding dat gebouwd is om op de openbare weg een verbluffende hoeveelheid rijdersfun te hebben: levendig, speels, zeer uitdagende achteras, een soundspectrum (bulders, cracks, rattles, pops, throaty gegorgel, ...) waar je élke mm dat je daar mee rijdt simpelweg kippenvel van krijgt, ... Het toffe aan die auto is ook dat je daar niet voor met 't mes tussen de tanden moet rijden, iets wat (naar ik lees) wel eerder het geval is met een 981 3.8 of een GT4 of zo. Die zijn zo verbluffend goed van chassis dat je eigenlijk té snel moet rijden (voor de openbare weg) om die auto tot leven te voelen komen. Die F-type heeft dat niet, vind ik, die biedt echt al bakken plezier bij een "gematigd" (petrolhead's view) tempo, net door die klank ook, en door het feit dat z'n hele chassis en afstelling voldoende levendig is. Je moet verdomme van steen zijn om daar niet voor te zwichten. Dat ding is waarlijk magistraal. Alleen ook (veel) te duur. Vandaar het mager verkoopssucces, schat ik. En 't is niet dat ge geen korting kunt krijgen als ge er ene bestelt, integendeel de kortingen zijn verrassend hoog nu. Ik heb helaas nog niet met een 981 met 3.4 of 3.8 kunnen rijden, maar dat is wat de 981 Boxster/Cayman GTS b.v. ook tot zo'n absolute topper maakt: die motor. Die maakt die auto. Dat is het hart. En net daardoor wordt die auto net zo magistraal. Net zo met de F-type S. Je stapt daar echt compleet blij en verliefd uit. Ding is een absolute voltreffer voor een petrolhead. Onmogelijk dat de 4-cilindervariant dat evenaart, not in a long way. Idem met de 718 nu (981 met 4-pitter), die een groot deel van z'n karakter verloren zag gaan door de nieuwe motorlijn. Ik heb nog nooit een andere mening gelezen van mensen die kunnen vergelijken en die niet het woord van PAG moeten spreken of hun brood verdienen aan de verkoop van een 718. That said: dat maakt een F-type of 718 met 4-cilinder geen slechte auto; integendeel. 2 Quote
Lotuzzz 17.097 Geplaatst: 13 april 2017 Geplaatst: 13 april 2017 Ik zie best veel F-types vind ik! Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 13 april 2017 Geplaatst: 13 april 2017 Ik bijna nooit. Jammer genoeg, want ik vind ze echt een lust voor het oog. M'n mam wou er één, tot ze er mee reed. Net omdat het zo'n petrolhead's ketel is, heeft ze er nu geen. Ze vindt hem te "actief", te luid voor een dame van 68 (een XK zou meer haar ding zijn, net zoals haar '6 cabrio nu), te klein, te sportief. Wat meteen onderstreept wat Jaguar met die auto wil bereiken. Heerlijk ding. Quote
Lotuzzz 17.097 Geplaatst: 13 april 2017 Geplaatst: 13 april 2017 Behoorlijk wat mensen hier in de buurt die 'm als daily gebruiken, want ik zie ze vaak op vaste en regelmatige tijden. Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 13 april 2017 Geplaatst: 13 april 2017 Zalig. Dat als daily: yes please. :-o Quote
Timo 16.104 Geplaatst: 13 april 2017 Geplaatst: 13 april 2017 Absoluut niet akkoord. - Wij kijken niet néér, we vinden het (soms) jammer dat de zescilinders moeten wijken. B.v. in de 718 mankeert die sterk. - Wat jij verkondigt is de sales shit. We kennen die koek, we zijn niet dom, hier. Maar ik denk dat het evident is dat een echte petrolhead véél liever met een emotionele, atmosferische zescilinder rijdt (F-type, 981) dan met een geforceerd geblazen viercilinder die ie-de-re keer weer zo veel minder karakter heeft (daar is iedereen die er wat van kent het over eens) en die er gekomen is om wille van de verkeerde redenen, nl. niet om de betere motor te ontwikkelen, maar om aan non-primaire of externe criteria te voldoen. Dat de constructeurs, en jij ook, ons dan als domme gansjes bekijken en denken dat wij de sales pitches van "jamaar hij is sneller dan de vorige" en "jamaar hij verbruikt wel 30% minder" en "vergeet niet dat die méér koppel heeft hé dan de vorige, daarmee ga je veel sneller kunnen rijden en makkelijker en zo" slikken als de enige waarheid. Give us a break. De dag dat we hier op een petrolheadforum niet meer mogen zeiken over onze spijt dat zescilinders vervangen worden door viercilinders (b.v. toekomstige 140i, zo las ik hier onlangs, ook bij de 718 b.v.) zonder door aan OEM gelieerde en gebrainwashte peten ons met de vinger komen wijzen dat we ecologisch moeten denken en dat het allemaal beter is omdat zij het zeggen ... die dag zeg ik hier m'n account op. Give us a break, zeg. Miljaar...[emoji1374][emoji1374][emoji1374][emoji1374][emoji1374][emoji1374][emoji1374][emoji1374][emoji1374][emoji1374][emoji1374][emoji1374][emoji1374][emoji1374][emoji1374][emoji1374][emoji1374][emoji1374][emoji1374][emoji1374][emoji1374][emoji1374][emoji1374][emoji1374][emoji1374][emoji1374][emoji1374][emoji1374] Quote
Ambi 1.769 Geplaatst: 13 april 2017 Geplaatst: 13 april 2017 9 uur geleden zei Audi S8: Hoe hier soms wordt neergekeken op 4-cilinders Downsizing is de dag van vandaag een feit en elke OEM heeft strenge emissie doelstellingen te halen. Hier wordt maar al te vaak naar de feiten gekeken vanuit een Belgisch/Europese ooghoek, zonders stil te staan dat er nog andere en meer belangrijke markten bestaan. Hier in China zijn de emissienormen zeer streng en dan heb je als OEM te kiezen; minder volume verkopen of je aanpassen aan de normen en je marktaandeel proberen uit te breiden. Een 4-cilinder motor betekent ook een lagere instapprijs en dus een mogelijk groter marktaandeel. In het segment van de 718 hebben wij momenteel meer dan 60% market share, de verkoop van de Audi TT en MB SLC zit in het slop en de F-Type prijst zichzelf uit het aanbod. Is een 4-cilinder dan vanuit een bedrijfseconomisch inzicht valabel: ja. Hoog tijd dus om de oogkleppen af te zetten en te willen zien welke belangen er spelen voor autoproducenten. Dat ze die shit 4 cilinders dan in China aanbieden maar niet hier. 1 Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 13 april 2017 Geplaatst: 13 april 2017 China ligt helaas niet wakker van het globaal milieu. Quote
Polygoon 15.057 Geplaatst: 13 april 2017 Geplaatst: 13 april 2017 7 uur geleden zei fcapri: snap het probleem niet, dat ding heeft nog 300pk met een 4cilindertje. kan je toch niet bepaald traag noemen. en dat die een stoplichtsprintje verliest tegen een TDI, tjah... met een dikke sportwagen kunt ge ook altijd op u doos krijgen door een golf 2 waar ze een R32 in gelepeld hebben. ik rijd met zowat de sloomste wagen die ge u kunt indenken, en ben daar toch heeeeeeel tevreden over. aan de lichten ben ik 9/10 sneller weg dan de rest en halen ze mij niet in voor ik 70 of 90 rijd. en dat voor iets dat +20sec doet van 0-100 de tijd van optrekken en dikke motoren is eruit aan het gaan, we gaan er meer en meer moeten mee gaan leven dat er zuinige/propere wagens gaan geproduceerd worden. en zolang de overheden de auto als uitmelkkoe aanziet, zullen fabrikanten er alles aan doen om het betaalbaar te houden voor iederen Jij gaat hier niet zomaar met mijn eer lopen hoor. 1 Quote
Timo 16.104 Geplaatst: 13 april 2017 Geplaatst: 13 april 2017 China ligt helaas niet wakker van het globaal milieu. [emoji3] Sinds kort wel. Quote
bossie 238 Geplaatst: 13 april 2017 Geplaatst: 13 april 2017 1 uur geleden zei gTa: Je moet daar eens mee gaan rijden. Ge gaat 180° uw kar gekeerd hebben. Wat voor 'n absurd emotie overflow bak DAT is, 't is bonkers. Het is geen 981 qua chassis (precisie, feedback, neutraliteit) en hij wil inderdaad geen 'racer voor de openbare weg' zijn, maar vergis je niet door te denken dat dat de vervanger van de vorige XK is (een comfy cruise-coupé of -cabrio). Integendeel. Dat is een ding dat gebouwd is om op de openbare weg een verbluffende hoeveelheid rijdersfun te hebben: levendig, speels, zeer uitdagende achteras, een soundspectrum (bulders, cracks, rattles, pops, throaty gegorgel, ...) waar je élke mm dat je daar mee rijdt simpelweg kippenvel van krijgt, ... Het toffe aan die auto is ook dat je daar niet voor met 't mes tussen de tanden moet rijden, iets wat (naar ik lees) wel eerder het geval is met een 981 3.8 of een GT4 of zo. Die zijn zo verbluffend goed van chassis dat je eigenlijk té snel moet rijden (voor de openbare weg) om die auto tot leven te voelen komen. Die F-type heeft dat niet, vind ik, die biedt echt al bakken plezier bij een "gematigd" (petrolhead's view) tempo, net door die klank ook, en door het feit dat z'n hele chassis en afstelling voldoende levendig is. Je moet verdomme van steen zijn om daar niet voor te zwichten. Dat ding is waarlijk magistraal. Alleen ook (veel) te duur. Vandaar het mager verkoopssucces, schat ik. En 't is niet dat ge geen korting kunt krijgen als ge er ene bestelt, integendeel de kortingen zijn verrassend hoog nu. Ik heb helaas nog niet met een 981 met 3.4 of 3.8 kunnen rijden, maar dat is wat de 981 Boxster/Cayman GTS b.v. ook tot zo'n absolute topper maakt: die motor. Die maakt die auto. Dat is het hart. En net daardoor wordt die auto net zo magistraal. Net zo met de F-type S. Je stapt daar echt compleet blij en verliefd uit. Ding is een absolute voltreffer voor een petrolhead. Onmogelijk dat de 4-cilindervariant dat evenaart, not in a long way. Idem met de 718 nu (981 met 4-pitter), die een groot deel van z'n karakter verloren zag gaan door de nieuwe motorlijn. Ik heb nog nooit een andere mening gelezen van mensen die kunnen vergelijken en die niet het woord van PAG moeten spreken of hun brood verdienen aan de verkoop van een 718. That said: dat maakt een F-type of 718 met 4-cilinder geen slechte auto; integendeel. Ik heb daar mee test gereden,was wel een cabrio zonder s maar de afwerking was een drama. Geluid met sportuitlaat vind ik er over(mijn mening)die cracks zijn te geprogrammeerd net als de PSE van de 718.Met de 2.7 van de cayman ook gereden en was daar zeker niet van onder de indruk. De 3.4 en de 3.8 zal waarschijnlijk een ander verhaal zijn maar ik weiger daar zo veel taks aan de staat voor te betalen.Mocht geld geen rol spelen dan stond er hier ook een gt4 of 991 gts.Dan liever nog een 964 er bij als oltimer. Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 13 april 2017 Geplaatst: 13 april 2017 Ik zei bewust niks over de afwerkingskwaliteit. Dat is helaas typisch Jaguar: schoon van ver, maar verre van schoon. Zelfs met full leder (waar je een bom duiten voor moet neertellen, Jaguar rekent bijna Porsche-prijzen) is het nog maar net ok, vind ik. Bij ons is de tax absurd, zuiver op cilinderinhoud werken is gewoon krankzinnig. We zijn zga het laatste land waar dat nog zo gebeurt, en we zijn ook een heeel kleine markt, hé. Ik koop ook (met die reden) geen motoren groter dan 3 liter. Maar in Duitsland e.d. moet men daar allemaal niet wakker van liggen, daar taxeert men op basis van heel wat meer pertinente criteria. 1 Quote
Bart 207 Geplaatst: 13 april 2017 Geplaatst: 13 april 2017 Een 3.0 is een mooie balans tussen tax en rijdersfun vind ik persoonlijk , al wat meer is is leuk , al wat minder is is voor een stadsautoke of leaskrel. Maar een body van een sportcar met een 4 cilinder geluid en motorkarakter ,daar ben ik niet aan. Dat is gelijk in het hof van cleve gaan eten en u een frikandel vragen voor mij Quote
fcapri 126 Geplaatst: 13 april 2017 Geplaatst: 13 april 2017 8 uur geleden zei gTa: China ligt helaas niet wakker van het globaal milieu. daar vrees ik voor. waar ik telkens ga (2weken terug nog geweest), zijn 2takt brommers allang verboden. daar rijden ze al jaren met electrische scooters en sinds dit jaar staat het er BOORDEVOL huurfietsen. een vriend daar rijd met een ford mondeo van een jaar of 5 en vanaf volgend jaar mag die de stad niet meer in. auto te vervuilend 8 uur geleden zei Polygoon: Jij gaat hier niet zomaar met mijn eer lopen hoor. hmmm. toen ik de mijne kocht, had die 2 oude eigenaars gehad en 361 000km gelopen (km teller was toen kapot gegaan, dus heeft meer km's). de 0-100 deed die in 30-32seconden en aan een oprit van de autosnelweg geraakt ik niet boven de 90 vooralleer ik zonder oprit viel. ik moest dus invoegen achter de vrachtwagen of lang doorrijden over de pechstrook. na uiteindelijk de roeststop te verdraaien heb ik hem op een 20-22seconden gekregen met veel zwarte roet achter mij. ben eens benieuwd of je trager kan Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 13 april 2017 Geplaatst: 13 april 2017 4 minutes ago, fcapri said: daar vrees ik voor. waar ik telkens ga (2weken terug nog geweest), zijn 2takt brommers allang verboden. daar rijden ze al jaren met electrische scooters en sinds dit jaar staat het er BOORDEVOL huurfietsen. een vriend daar rijd met een ford mondeo van een jaar of 5 en vanaf volgend jaar mag die de stad niet meer in. auto te vervuilend Ja lekker ecologische bende daar, in China ... Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 13 april 2017 Geplaatst: 13 april 2017 En @gTa ge hebt over de ganse lijn gelijk. Wat een prietpraat men hier soms moet lezen ... Bij die prot 4-cilinders moet men dan teruggrijpen naar termen zoals daar zijn "valt toch mee", of "klinkt toch sportief" of welke andere nonsens om te verbloemen dat je eigenlijk DIT hebt: En ja, IK KIJK NEER op een 4-cilinder, als die wordt ingevoerd ter vervanging van een 6-cilinder. Geen enkele auto wordt beter door er 2 cilinders uit te keilen en een turbo op het blok te vijzen. Ten andere, de F Type V6 is met een compressor. Je kan moeilijk zeggen dat dat geen koppel onderin heeft , of ga je beweren dat de motor van de A45 AMG beter is dan die van de M140i wegens 40 pk meer (en dat is dan ook al een turbo blok)? Of vergelijk de sound van een 981 eens met een 718. Dat is toch om te janken? Ik had maar al te graag zo een F Type naast mijn huidige gezet, maar mijn portemonnee kan dat helaas niet aan. 3 Quote
fcapri 126 Geplaatst: 13 april 2017 Geplaatst: 13 april 2017 2weken geleden, shanghai, één van de grootste steden daar. vorig jaar ook geweest en toen waren er geen fietsers, straten vol autos en zag je het dak niet van de wolkenkrabbers. het veranderd er sterk huurfietsjes, dat is wat anders dan die 5bluebikes die hier aan het station staan. zowat elke straathoek heeft dat daar. maar we wijken sterk af nu Quote
Ritsuke 6.262 Geplaatst: 18 april 2017 Geplaatst: 18 april 2017 Op 13-4-2017 om 07:52 zei bossie: Geluid bij de f type s v6 vind ik persoonlijk niet passen bij zo een klasse bak. Komt zelfs wat marginaal over. Serieus? De F-Type V6S heeft de mooiste sound van allemaal vind ik. Moest ik het geld op overschot hebben, ik zou geen moment twijfelen al kon ik de V8 betalen. F-type. 4 Quote
bossie 238 Geplaatst: 20 april 2017 Geplaatst: 20 april 2017 Smaken verschillen,vorig weekend ne witte f type s vollen bak door de lippenslaan gehoord en vind dat overkill. Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 20 april 2017 Geplaatst: 20 april 2017 On 18/04/2017 at 6:52 PM, Ritsuke said: Serieus? De F-Type V6S heeft de mooiste sound van allemaal vind ik. Moest ik het geld op overschot hebben, ik zou geen moment twijfelen al kon ik de V8 betalen. F-type. Da is. Quote
bossie 238 Geplaatst: 20 april 2017 Geplaatst: 20 april 2017 @ir_fuel verkoopt uwe spyder en koopt nen f type. Geef u er nog 60000 euro voor ☺ Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 20 april 2017 Geplaatst: 20 april 2017 Just now, bossie said: @ir_fuel verkoopt uwe spyder en koopt nen f type. Geef u er nog 60000 euro voor ☺ Ik heb eerst een F Type getest voor ik de Spyder heb gekocht Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.