Ga naar inhoud

Verzekeringentopic


Gast wooter

Aanbevolen berichten

Ik ken een paar situaties... Het is alsof familie voor de makelaars in die situaties denken dat familie erg trouwe klanten zijn, en niet de tarieven noch de service krijgen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik betaal nu 1600€ voor een gewone BA op mijn naam als 22 jarige (bmw 130i 195 kw).

Heb wel reeds een makelaar gevonden die nog serieus onder de prijs ging, heb wel nog niets getekend dus wacht ik nog met concrete info :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je wil zeggen nu? Wanneer ik met de wagen van m'n ouders rij?

 

Mijn nonkel is verzekeringsmakelaar en die heeft me al verteld dat me dat niet zoveel voordeel zou opleveren.

 

Je schrijft de auto in op naam van een van je ouders en doet hetzelfde voor de verzekering. Ik weet niet wat jij of je nonkel als "niet veel" beschouwd, maar in mijn geval was dat 600 EUR ipv 1200 EUR :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt me verkeerd begrepen.

 

Ik doelde op het volgende: ik rij al 3 jaar met de wagen van m'n ouders, had ik dan ingeschreven staan als regelmatige bestuurder, dan zou m'n verzekering later iets goedkoper zijn (maar volgens m'n nonkel is dat de moeite niet ten opzichte van de meerprijs dat de polis zou bedragen voor de wagen van m'n ouders nu).

 

Over uw geval: in theorie ben je dan niet correct verzekerd. Als ik die auto dagelijks gebruik om naar stage of werk te gaan, dan moet ik toch ingeschreven staan als hoofdbestuurder? Want ik ben in feite de enige gebruiker van die auto die er op regelmatige basis mee rijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik betaal nu 1600€ voor een gewone BA op mijn naam als 22 jarige (bmw 130i 195 kw).

Heb wel reeds een makelaar gevonden die nog serieus onder de prijs ging, heb wel nog niets getekend dus wacht ik nog met concrete info :P

 

Een 130i is wel een zeer krachtige wagen voor een 22 jarige. 

 

Als liefhebber ben je bereid iets meer te betalen voor uw auto maar er zijn toch wel grenzen vind ik..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik betaal 1344 euro voor 177 pk, ba + rechtsbijstand.

 

In juli heb ik eens prijs gevraagd bij Optimco: 780 euro.

 

Ik heb wel schrik voor de service bij eventuele ongevallen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onlangs een discussie gehad met mijn broer: als een niet-gezinslid een ongeval veroorzaakt terwijl hij met mijn wagen rijdt (zonder dat ik er bij ben), geldt de ba die ik heb afgesloten dan nog? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onlangs een discussie gehad met mijn broer: als een niet-gezinslid een ongeval veroorzaakt terwijl hij met mijn wagen rijdt (zonder dat ik er bij ben), geldt de ba die ik heb afgesloten dan nog? 

 

Jawel hoor.

 

Wel kan het zijn dat de franchise iets hoger zal zijn. 

 

De bepalingen daaromtrent zijn verschillend tussen de maatschappijen, deze informatie moet je eens raadplegen in je polis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even de offerte opgezocht van de 5008 (150 pk)

 

Ba (verplichte verzekering):    374,00
Uitgebreide rechtsbijstand:       54,86
Beperkte omnium:                174,89
(brand, diefstal, glasbraak)    ------------
                                603,75

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even de offerte opgezocht van de 5008 (150 pk)

 

Ba (verplichte verzekering):    374,00

Uitgebreide rechtsbijstand:       54,86

Beperkte omnium:                174,89

(brand, diefstal, glasbraak)    ------------

                                603,75

 

Dat is mooi, maar daar hebben we pas wat aan als we weten waar of bij wie je die prijs hebt weten te krijgen :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jawel hoor.

 

Wel kan het zijn dat de franchise iets hoger zal zijn. 

 

De bepalingen daaromtrent zijn verschillend tussen de maatschappijen, deze informatie moet je eens raadplegen in je polis.

 

Er is toch geen franchise bij een BA verzekering? Da's toch enkel voor de omnium?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is toch geen franchise bij een BA verzekering? Da's toch enkel voor de omnium?

 

Toch wel.

 

Misschien niet het geval bij iedere maatschappij maar ik heb nog een schadegeval geweten thuis waarbij er een franchise van toepassing was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch wel.

 

Misschien niet het geval bij iedere maatschappij maar ik heb nog een schadegeval geweten thuis waarbij er een franchise van toepassing was.

 

Dat werd dan teruggevorderd wegens aansprakelijkheid of omstandigheden?

 

Alles wordt zonder franchise uitgekeerd aan de benadeelde partij, dat is wettelijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een 130i is wel een zeer krachtige wagen voor een 22 jarige. 

 

Als liefhebber ben je bereid iets meer te betalen voor uw auto maar er zijn toch wel grenzen vind ik..

True, die 1600€ is wel nog van vorig jaar, als 21 jarige dan. Ik heb wel reeds een makelaar gevonden die toch een stuk goedkoper kon. Voorlopig staat er wel nog niets op papier & getekend dus kan ik nog niet echt in detail treden.

En qua liefhebberij, ik besef maar al te goed dat het tijdperk met atmo motoren zo goed als passé is. Ik ben ook van mening dat je zo'n zottigheden ( :P) best op jonge leeftijd doet (er volgen nog genoeg jaren van afbetalen en kosten).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jawel hoor.

Da's wat ik dacht. Bij mijn weten wordt er al altijd een auto verzekerd en dus niet de bestuurder. (Of in sommige gevallen uitzonderlijk op nummerplaat?)

Broer bleef maar volhouden dat ik nooit mijn auto zou mogen uitlenen aan een vriend (niet dat ik daar zo happig op ben), omdat die dan niet verzekerd zou zijn. 

Mij leek het bs, maar beter eens te veel controleren dan te weinig ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is bs, tenzij je heel veel iemand anders met je auto laat rijden, dan kan de verzekering claimen dat het juiste risico niet verzekerd is (want je premie hangt nu eenmaal af van de hoofdbestuurder)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is niet het geval. 'T is maar af en toe eens op scoutskamp of zo. Bedankt voor de input ;).

 

In al onze polissen BA-personenauto en lichte vrachtwagen is de mogelijke aansprakelijkheid van BOB, de nuchtere chauffeur, gewaarborgd.

Volgens de rechtsspraak kan een BOB-chauffeur namelijk aansprakelijk gesteld worden voor de schade die bij berokkent aan het voertuig waarmee hij anderen, die een glaasje op hebben, naar huis vervoert. Het is dus oppassen als uw niet zo nuchtere vriend u vraagt hem/haar met zijn/haar auto veilig naar huis te voeren.

Indien u verzekerd bent bij Optimco, kan u met een een gerust gemoed deze vriendendienst vervullen. Mocht u betrokken geraken in een verkeersongeval, dan zorgt Optimco ervoor dat u niet hoeft op te draaien voor de kosten aan dat voertuig.

 

Bron: Optimco website

De BA verzekering keert dus altijd wel uit aan de tegenpartij, maar de schade aan het voertuig zelf kan via een rechtzaak verhaald worden op de bestuurder (indien deze uitgeleend was)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Vriendin van mij heeft enige tijd geleden een ongeval gehad waarbij de wagen perte totale is, de verzekering keert bedrag uit. Nu koopt ze identiek dezelfde wagen maar met stoffen zetels ipv lederen zetels die in de geaccidenteerde wagen zitten. Nu vraagt ze aan de garagist waar de wagen staat om de zetels uit geaccidenteerde te wisselen met de stoffen in de nieuwe. De garagist wil dit niet doen omdat de auto inmiddels eigendom is van de verzekeringsmaatschappij. BS or not?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid