Ga naar inhoud

Verzekeringentopic


Gast wooter

Aanbevolen berichten

Heeft er iemand een idee wat een verzekering op eigen naam ongeveer kost en wat de goedkoopste opties zijn?

 

Een auto heb ik momenteel nog niet in gedachten maar het plan is om niet >1300cc te gaan en <2000k voor die kar. Bv. een Corsa 1.2, clio, fiesta, ...

Voorlopig rijbewijs met de rijschool (20u).

 

Ik heb iets in gedachten van 750 euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen, dat is niet overdreven.


Goedkoopste oplossing zal volgens mij via Ethias of Nateus (nu Bâloise zijn).  Die zijn, in de branche, toch gekend als héél goedkoop voor jongeren.


De online-verzekeraars willen enkel de zn. goede risico's, en daar horen jongeren niet bij, je kan je dus al die moeite besparen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft er iemand een idee wat een verzekering op eigen naam ongeveer kost en wat de goedkoopste opties zijn?

 

Een auto heb ik momenteel nog niet in gedachten maar het plan is om niet >1300cc te gaan en <2000k voor die kar. Bv. een Corsa 1.2, clio, fiesta, ...

Voorlopig rijbewijs met de rijschool (20u).

 

Ik heb iets in gedachten van 750 euro.

Ik betaalde 950€ voor een Golf IV 1.9 tdi met 90 pk (4 jaar geleden)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1000 euro lijkt mij niet overdreven. 

Ik betaal ook zoiets voor een '03 Astra G 1.4i met 90pk (66kW was het maximum voor een 'acceptabele' prijs). 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft er iemand een idee wat een verzekering op eigen naam ongeveer kost en wat de goedkoopste opties zijn?

 

Een auto heb ik momenteel nog niet in gedachten maar het plan is om niet >1300cc te gaan en <2000k voor die kar. Bv. een Corsa 1.2, clio, fiesta, ...

Voorlopig rijbewijs met de rijschool (20u).

 

Ik heb iets in gedachten van 750 euro.

Zie mijn post in het andere topic ;)

http://www.autominded.be/forums/index.php?/topic/1508-bank-verzekeringen/page-4#entry379316

Ethias heeft trouwens een speciale formule voor jongeren, je kon in het weekend maar max 3personen vervoeren dacht ik oid. maar is enkel geldig bij lichte personenwagens. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

25 jaar, eerste verzekering, 4 jaar rijbewijs en nooit ongeval gehad (auto van ouders gebruikt, al zal dat wel niets uitmaken).

Voor een '13 Clio RS, iemand een aanrader?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 maanden later...

Ik kreeg vorige week de betaling van mijn autoverzekering in de bus. 538€ voor enkel de BA (Baloise) :huh:

Me ingeschreven op mefirst.be en had een offerte van 360€ voor enkel de BA. Dat mens (Nelissen in Alken) heeft me enkele dagen later gebeld en me een definitieve offerte gemaild voor 438€ BA + rechtsbijstand (stond natuurlijk niet bij welke maatschappij).

Met die offerte naar DVV gegaan en die hebben een offerte gemaakt van 484€ BA + rechtsbijstand (Fidea). Deze ga ik ook nemen denk ik (dichterbij dan Alken en ouders + broer zitten daar ook).

 

Zo ziet ge maar, kan toch geen kwaad om even rond te kijken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar je kan toch niet zomaar veranderen zonder 3 maanden opzeg? Dus nu nog 1 jaar vast aan Baloise?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad. Bij tariefverhoging heb je 3 maanden tijd om op te zeggen na ontvangst betaling, staat op de betaling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ga ik stilaan alles wat ik kan naar Marsh overbrengen. Scheelt echt veel voor oldtimers tov KBC waar ik nu zit aangezien ik bij een oldtimerclub ben aangesloten.

Ter voorbeeld: BA + rechtsbijstand voor de Amigo 82 euro daar en 195 (!) euro bij KBC.

Next up: Volvo, kever en S2K.

Kan ik wel mijn oude plaat blijven behouden als ik van verzekering wissel? Anders moet die kever wel bij KBC blijven...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kreeg vorige week de betaling van mijn autoverzekering in de bus. 538€ voor enkel de BA (Baloise) :huh:

 

 

Dat kan goedkoper, ook bij Baloise...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan goedkoper, ook bij Baloise...

Zou kunnen, maar daar hadden ze dan eerder aan moeten denken?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan goedkoper, ook bij Baloise...

Heb iets gelijkaardig voorgehad met de camionette dit jaar. Zat ineens boven de 1K voor BA + kleine omnium. Aangezien het hier niet over een gewone omnium gaat (behalve glasbreuk zijn geen stukken gedekt) en ze dus elk jaar minder en minder te verzekeren hebben vond ik dat er ook wat over. Na wat gepingpong door mijn makelaar is er daar toch een 300 euro af gegaan terug, bij Baloise.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid