ex-Mooseman 14.566 Geplaatst: 24 mei 2016 Geplaatst: 24 mei 2016 Idem... BA op een camionette is nu eenmaal duur. Mannen van de bouw en courierdiensten kunnen gemiddeld gezien niet rijden zeker Edit: VET Er zijn veel maatschappijen die geen koeriers accepteren. Net als taxi's zijn die nogal moeilijk te verzekeren. Die van de bouw vallen nog goed mee: die rijden meestal alleen naar een werf, staan er een hele dag, en knallen dan 's avonds met een bak Cara-pils tussen de inzittenden in, naar huis. Zo gigantisch veel kilometers doen die meestal niet. Quote
msxx 7.822 Geplaatst: 24 mei 2016 Geplaatst: 24 mei 2016 Er zit in mijn polis ook nog rechtsbijstand + assistance trouwens. Rechtsbijstand ook bij mij. Assistance niet. Maar dat had je wel oorspronkelijk niet gezegd héééé Nooit overwogen dat jouw BA verzekeraar en RB verzekeraar op die manier het wellicht snel met elkaar eens zijn in het geval dat jij het niet met de BA of Omnium-mannen eens bent? Daarnaast, allebei hebben jullie meerdere voertuigen op jullie (gezins)naam staan? Waarom niet kiezen voor 1 RB verzekeraar voor alle voertuigen in het gezin/op het bedrijf? Bij meerdere voertuigen is dat zelfs niet duurder dan zo'n koppelverkoop RB verzekering 1 Quote
Naish 9.563 Geplaatst: 25 mei 2016 Geplaatst: 25 mei 2016 Ik denk dat die van mijn andere auto's al gecombineerd is. Moet ik eens controleren, maar dat optimaliseren kost tijd en dat heb ik niet... Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 25 mei 2016 Geplaatst: 25 mei 2016 Als iemand nog een verzekering nodig heeft voor een duurdere wagen --> http://www.luxurance.be/ Makelaar heeft nu een afzonderlijke site. @@Challazer kent ze ook 1 Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 25 mei 2016 Geplaatst: 25 mei 2016 Deplancke van Zwevegem ? Yep Luxurance is een project van Deplancke – Deschuytere Verzekeringen, aangesloten bij FSMA onder nummer 13598. Het kantoor werkt MIFID-proof. Quote
ir_fuel 58.276 Geplaatst: 25 mei 2016 Geplaatst: 25 mei 2016 Wat ook soms raar is zijn de verschillende voorwaarden tussen nieuwe wagens en tweedehands. Daar valt ook geen lijn in te trekken. Nieuwe wagen? Glasbreuk: geen vrijstelling. Tweedehands? Glasbreuk: 50 euro vrijstelling. Why o why ... Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 25 mei 2016 Geplaatst: 25 mei 2016 Klopt, bepaalde maatschappijen profiteren daar wel van Quote
ex-Mooseman 14.566 Geplaatst: 25 mei 2016 Geplaatst: 25 mei 2016 Omdat ze niet zeker weten dat een 2ehandse nog nooit in Schotland is geweest. Een grote barst zou niet door de verkoopskeuring zijn geraakt, een klein sterreke wel. Een sterreke herstellen kost ongeveer 50 euro. 1 Quote
ir_fuel 58.276 Geplaatst: 25 mei 2016 Geplaatst: 25 mei 2016 Omdat ze niet zeker weten dat een 2ehandse nog nooit in Schotland is geweest. Een grote barst zou niet door de verkoopskeuring zijn geraakt, een klein sterreke wel. Een sterreke herstellen kost ongeveer 50 euro. Ik heb 10 jaar geleden op een 2dehands een glasbreuk verzekering gepakt bij Ethias. Die moesten gewoon de auto kunnen zien om de ruiten te kunnen inspecteren. Quote
msxx 7.822 Geplaatst: 25 mei 2016 Geplaatst: 25 mei 2016 Ik heb 10 jaar geleden op een 2dehands een glasbreuk verzekering gepakt bij Ethias. Die moesten gewoon de auto kunnen zien om de ruiten te kunnen inspecteren. Idem. Zowel bij Ethias als bij AG. Bij ING en Baloise was dat zelfs niet nodig. Bij de laatste drie ook gebruik moeten maken van de glasbreuk verzekering, nooit eigen risico aangerekend. Quote
ex-Mooseman 14.566 Geplaatst: 25 mei 2016 Geplaatst: 25 mei 2016 Ik heb 10 jaar geleden op een 2dehands een glasbreuk verzekering gepakt bij Ethias. Die moesten gewoon de auto kunnen zien om de ruiten te kunnen inspecteren.Expertises zijn duur. Meer en meer polissen worden online afgesloten.Wij (ING) hebben nog altijd 0 euro vrijstelling op glasbraak, mits je een erkend hersteller gebruikt. Verklaring op eer is genoeg bij een 2h. Quote
ir_fuel 58.276 Geplaatst: 25 mei 2016 Geplaatst: 25 mei 2016 "expertises" Dat was gewoon dat madammeke van Ethias dat even buiten kwam kijken Quote
ex-Mooseman 14.566 Geplaatst: 25 mei 2016 Geplaatst: 25 mei 2016 Wel ja, die checks waren niet altijd even betrouwbaar Quote
Asserti 3.417 Geplaatst: 25 mei 2016 Geplaatst: 25 mei 2016 Hoe werkt zo'n gecombineerde en verzekering? Ik betaal nu 3x apart :S Quote
Carlito 6.294 Geplaatst: 25 mei 2016 Geplaatst: 25 mei 2016 Expertises zijn duur. Meer en meer polissen worden online afgesloten. Wij (ING) hebben nog altijd 0 euro vrijstelling op glasbraak, mits je een erkend hersteller gebruikt. Verklaring op eer is genoeg bij een 2h. Carglass is erkend hersteller waarschijnlijk Expert heeft hier zo eens gebeld om te vragen wat het kost om een voorruit te vervangen. Bleek dat wij goedkoper waren dan carglass Maar gelukkig is carglass erkend hersteller... Quote
msxx 7.822 Geplaatst: 25 mei 2016 Geplaatst: 25 mei 2016 Hoe werkt zo'n gecombineerde en verzekering? Ik betaal nu 3x apart :S https://www.arces.be/nl/onzeprodukten/ Ik zit nu bij Arces. Uiterst tevreden over. Expertise via Dekra na ongeval werd betaald door hen (verzekeraars kunnen dat samen ook doen, maar andere verzekeraar reageerde niet). In gebrekestelling en proceskosten wegens datzelfde ongeval, betaald via hen. Rijbewijsprocedure, betaald door hen. Ik weet niet of zij zo blij zijn met mij als klant Quote
msxx 7.822 Geplaatst: 25 mei 2016 Geplaatst: 25 mei 2016 Carglass is erkend hersteller waarschijnlijk Expert heeft hier zo eens gebeld om te vragen wat het kost om een voorruit te vervangen. Bleek dat wij goedkoper waren dan carglass Maar gelukkig is carglass erkend hersteller... Geloof je dat werkelijk? Kan niet anders of de verzekeraars hebben een extreme staffelkorting. Élk adres is goedkoper dan Carglass. En verzekeraars zijn een heleboel maar niet gek 800 euro via Carglass, uiteindelijk voor 280 euro laten plaatsen... 1 Quote
ex-Mooseman 14.566 Geplaatst: 25 mei 2016 Geplaatst: 25 mei 2016 Carglass is erkend hersteller waarschijnlijk Expert heeft hier zo eens gebeld om te vragen wat het kost om een voorruit te vervangen. Bleek dat wij goedkoper waren dan carglass Maar gelukkig is carglass erkend hersteller... Carglass is schandalig duur... Putje herstellen in de voorruit van onze mini: 96 euro (weliswaar op verplaatsing, maar dan nog). We kregen gratis ruitenwissers. Gratis... De verzekeraar heeft die ruim betaald Quote
Carlito 6.294 Geplaatst: 25 mei 2016 Geplaatst: 25 mei 2016 Geloof je dat werkelijk? Kan niet anders of de verzekeraars hebben een extreme staffelkorting. Élk adres is goedkoper dan Carglass. En verzekeraars zijn een heleboel maar niet gek 800 euro via Carglass, uiteindelijk voor 280 euro laten plaatsen... Als de expert van de verzekering zelf al belt om te horen of het niet abnormaal is de prijs die ze van carglass aanrekenen... Of ze moeten een fout gemaakt hebben bij de facturatie. Was een C-klasse model 203 Quote
msxx 7.822 Geplaatst: 25 mei 2016 Geplaatst: 25 mei 2016 Als de expert van de verzekering zelf al belt om te horen of het niet abnormaal is de prijs die ze van carglass aanrekenen... Of ze moeten een fout gemaakt hebben bij de facturatie. Was een C-klasse model 203 Hoe die korting verrekend wordt weet ik niet. Maar als de verzekeraars geen korting bedongen hebben dan zijn ze hun plek in de financiële sector niet waardig. Vaak wordt dergelijke korting periodiek bepaald op basis van totale aantal opdrachten. Op basis van raamcontracten waarbinnen elke individuele order meetelt richting een te crediteren bedrag. Quote
Carlito 6.294 Geplaatst: 25 mei 2016 Geplaatst: 25 mei 2016 Hoe die korting verrekend wordt weet ik niet. Maar als de verzekeraars geen korting bedongen hebben dan zijn ze hun plek in de financiële sector niet waardig. Vaak wordt dergelijke korting periodiek bepaald op basis van totale aantal opdrachten. Op basis van raamcontracten waarbinnen elke individuele order meetelt richting een terug te crediteren bedrag. Wij moeten verzekeringen ook korting geven he... Prijs na korting carglas > Prijs na korting Mercedes dealer Quote
msxx 7.822 Geplaatst: 25 mei 2016 Geplaatst: 25 mei 2016 Wij moeten verzekeringen ook korting geven he... Prijs na korting carglas > Prijs na korting Mercedes dealer Dan doen ze gouden zaken. Mooie verklaring van de hoge verzekeringspremies. Quote
CharlesV 4.378 Geplaatst: 20 juni 2016 Geplaatst: 20 juni 2016 (aangepast) Waar zitten jullie met jullie oldtimerverzekeringen? Mijn situatie nu, bij AXA: BMW E28: O-plaat & oldtimerverzekering - 170 euro MX-5 NA: Dagelijks - 470 euro Terwijl ik enkel in het weekend met de auto rij. Ik ben van plan de MX-5 volgende maand als oldtimer te keuren en vroeg aan hen wat het tarief dan was en ze antwoordden dat, aangezien ik dan geen dagelijkse auto meer verzekerd heb, geen oldtimerkorting gegeven kan worden, en ik voor de MX-5 nog steeds 470 euro mag dokken, terwijl hij op O-platen staat. Ik vroeg of er kortingstarief kan gegeven worden wanneer ik mijn brandverzekering daar neem, maar negatief. Redelijk duur dus, vind ik. Suggesties? 20 juni 2016 aangepast door CharlesV Quote
gl3nn 9.407 Geplaatst: 20 juni 2016 Geplaatst: 20 juni 2016 Erard is kortbij voor u geloof ik. Zitten met straffe tarieven voor oldtimers hoor ik altijd maar voor mij helaas te ver. Zelf zit ik bij Marsh maar dan moet ge bij een club van de BFOV aangesloten zijn. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.