Ga naar inhoud

Daily vervoer: €5.000 aankoop / Wagen leasen


Porker

Aanbevolen berichten

vlot rijden = plankgas tot je moet remmen voor obstakel/bocht/voorligger/verkeerslicht/flitspaal, dit remmaneuver zo laat mogelijk doend en van zodra het kan weer plankgas.

 

:D

Dat is niet vlot rijden, dat is rijden als een volslagen idioot. :D

Oncomfortabel voor jezelf en je passagiers, pak minder veilig en extreem sletig voor je materiaal. Blijft openbare weg en geen race circuit.

Had ik vandaag zo gereden, mijn A6 zat in de flank van een tegenkomende V70 die zonder kijken (voor hem) linksafsloeg vlak voor mijn neus. 10 per uur rapper en twas prijs, nu nog voldoende kunnen vertragen omdat ik anticipeerde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus opgegeven verbruik van die karren is 5,8l/100km (gecombineerd), en jij rijdt daar vlot mee en komt uit aan 4,2l/100km ?

 

I find that very hard to believe, ofwel reed je enkel bergafwaarts.

Foto van de BC hebben?

+-1/8e van mijn 70 litertank is weg na 200km, dus klopt.

Traject is Lindesteenweg, Lo-Reninge naar de Oude Heirweg in Ardooie (kan geen google maps link zetten met iPad), 2x h&t ondertussen. Morgen 3e en laatste maal.

Start en eindpunt zijn paar km verder, maar hou ik liever privé.

Zit veel bebouwde kom aan 50 CC in, dat is aan 3,5 liter. Aan de lichten kom je achter complete slakken waar ik zelfs al opschakelend aan 1800 rpm nog bijna tegen rij (indien geen inhaalmogelijkheid). Ligt dus niet aan mij.

Als ik met die kist onder de 2000rpm blijf aan een constante CC snelheid (dus max 90) is die belachelijk zuinig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Foto van de BC hebben?

+-1/8e van mijn 70 litertank is weg na 200km, dus klopt.

Traject is Lindesteenweg, Lo-Reninge naar de Oude Heirweg in Ardooie (kan geen google maps link zetten met iPad), 2x h&t ondertussen. Morgen 3e en laatste maal.

Start en eindpunt zijn paar km verder, maar hou ik liever privé.

Zit veel bebouwde kom aan 50 CC in, dat is aan 3,5 liter. Aan de lichten kom je achter complete slakken waar ik zelfs al opschakelend aan 1800 rpm nog bijna tegen rij (indien geen inhaalmogelijkheid). Ligt dus niet aan mij.

Als ik met die kist onder de 2000rpm blijf aan een constante CC snelheid (dus max 90) is die belachelijk zuinig.

 

 

Boordcomputers kunnen liegen, je rijstijl is niet vlot en een A6 1.9tdi verbruikt no fucking way 3.5l aan 50km/h

 

Sorry mate, but we ain't gonna agree on this one :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had ik vandaag zo gereden, mijn A6 zat in de flank van een tegenkomende V70 die zonder kijken (voor hem) linksafsloeg vlak voor mijn neus. 10 per uur rapper en twas prijs, nu nog voldoende kunnen vertragen omdat ik anticipeerde.

20 per uur rapper en je was hem voorbij voor hij linksaf sloeg.

 

Your point being?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jullie hadden een 130pk dacht ik zonder decat. Ik rij de 110pk versie met decat en egr quasi dicht.

Kijk maar naar PJH zijn Bora (90pk, is technisch sterk gelijkend op mijn 110pk tdi), is ook zeer zuinig volgens zijn bc. Nochtans is dat verre van een opa rijstijl die hij handhaaft.

 

Dat is die generatie met liegende boordcomputers zeker?

 

Ik zou toch eens verifiëren aan de hand van tankbeurten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Boordcomputers kunnen liegen, je rijstijl is niet vlot en een A6 1.9tdi verbruikt no fucking way 3.5l aan 50km/h

 

Sorry mate, but we ain't gonna agree on this one :P

Kan mij dan ook geen bal schelen of dit geloofd wordt of niet. Mijn portefeuille weet dat het klopt, en als cijferberoeper is dat het enige wat telt voor mij. Ik deel mijn ervaringen, aan de lezers om ermee te doen wat ze willen :).

Over de vlotheid kan gediscussieerd worden, maar 10 min winnen op dat traject in de ochtend en avondspits door als een bezetene te rijden, dat wil ik zien.

Ik smijt zaterdag wat foto's in mijn topic ter staving, hier genoeg OT gegaan.

Porker, als ik 5 liter verbruik, dan kom jij wel toe met 8 met dezelfde motor in een lichtere kas. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Porker, als ik 5 liter verbruik, dan kom jij wel toe met 8 met dezelfde motor in een lichtere kas. :P

 

 

8liter is indd realistisch. Als ik lange afstanden echt hard reed met de passat (1.9tdi 130), dan had ik ca 8.5l. Rustig rijden 6.5.

Voor 4.2 te halen moest ik gesleept worden denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De laagste met Corneel z'n specs heeft 5.06liter, en als je weet wat voor volk dat op spritzmonitor ingeeft kan je je al inbeelden wat voor een rijstijl dat is.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is die generatie met liegende boordcomputers zeker?

 

Ik zou toch eens verifiëren aan de hand van tankbeurten.

Controle met tankbeurten geeft max 10% speling, normaal iets van 5%.

Belangrijk detail: ik rij met premium merk-diesel, ooit tijdje aan de goedkoopste pomp in de streek de gewone diesel getankt, kist dronk direct een dikke halve liter meer. Dus wat je er in kapt kan een groot verschil maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De laagste met Corneel z'n specs heeft 5.06liter, en als je weet wat voor volk dat op spritzmonitor ingeeft kan je je al inbeelden wat voor een rijstijl dat is.

 

Hela, ik heb dat ook wel he, die spritzmonitor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Controle met tankbeurten geeft max 10% speling, normaal iets van 5%.

Belangrijk detail: ik rij met premium merk-diesel, ooit tijdje aan de goedkoopste pomp in de streek de gewone diesel getankt, kist dronk direct een dikke halve liter meer. Dus wat je er in kapt kan een groot verschil maken.

 

 

Spritmonitor, hear hear

 

Anzahl Kraftstoff min Ø max

5,06 6,23 8,58

Link naar reactie
Delen op andere sites

8liter is indd realistisch. Als ik lange afstanden echt hard reed met de passat (1.9tdi 130), dan had ik ca 8.5l. Rustig rijden 6.5.

Voor 4.2 te halen moest ik gesleept worden denk ik.

Opnieuw, TDI 130 pk =/= TDI 110 pk ;).

Redelijk verschillende motoren qua opbouw (o.a. injectiesysteem).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik stel me meer de vraag hoe dun die bandjes zijn van Corneel.

 

Ik krijg mijn ford focus ecodingens onmogelijk onder de 6l. En ik vind van mezelf dat ik rustig rij.

 

Die keer daar naar Sint-Niklaas dat ik een treintje probeerde te volgen zat ik ver boven de 9l en ik had die ochtend gereset en er zoals altijd mee naar mijn werk gereden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik stel me meer de vraag hoe dun die bandjes zijn van Corneel.

 

Ik krijg mijn ford focus ecodingens onmogelijk onder de 6l. En ik vind van mezelf dat ik rustig rij.

 

Die keer daar naar Sint-Niklaas dat ik een treintje probeerde te volgen zat ik ver boven de 9l en ik had die ochtend gereset en er zoals altijd mee naar mijn werk gereden.

205/55R16, met Michelin Pilot Alpin 4 op 2,6bar.

Ik begrijp het ook niet hoe het kan, toch is het zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Te confronterend

 

Maar nu toch behoorlijk grappig.

 

Ik vraag me af ofdat er iemand een RS6 zal opzoeken in spritmonitor om dan te beslissen hem niet te nemen op basis van je verbruik.

 

Je weet toch op voorhand dat je meer zal verbruiken dan 6l

Link naar reactie
Delen op andere sites

205/55R16, met Michelin Pilot Alpin 4 op 2,6bar.

Ik begrijp het ook niet hoe het kan, toch is het zo.

 

2,6 bar? waar slijten je banden af? Enkel over een dunne strook in het midden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar nu toch behoorlijk grappig.

 

Ik vraag me af ofdat er iemand een RS6 zal opzoeken in spritmonitor om dan te beslissen hem niet te nemen op basis van je verbruik.

 

Je weet toch op voorhand dat je meer zal verbruiken dan 6l

 

 

Je kon die ook rijden aan 10l Corneel Style, maar 's nachts door Duitsland hou je dat echt niet vol

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid