Ga naar inhoud

Daily vervoer: €5.000 aankoop / Wagen leasen


Porker

Aanbevolen berichten

je gaat je turbo'tje zo uiteindelijk opblazen hoor, en met wat pech je ganse blok door de brokken :(

 

vervang die darm, en dan zal ie ook terug deftig trekken :D

 

Ah we'll see - ik beschouw alles boven 250.000kms als een geschenk. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

VAG 1.9TDI zal je idd het zuinigst/goedkoopst mee kunnen bollen denk ik. Ofwel een jap, want die hebben 0 restwaarde en kan je dus goedkoop kopen en oprijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor dat budget kan je trouwens een pak 'meer' auto krijgen dan een Golf of een A3...

En denk dat comfort, ruimte en handigheid ook wel een aangename afwisseling is tegenover de CSL, niet?

 

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=225426188&cd=634912564400000000

 

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=224805969&cd=634900714550000000

 

Deze staat erg proper imo

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=203051697&cd=634917762090000000&asrc=fa|s

 

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=224453933&cd=634894704400000000

 

 

Zelfs een nieuw model te vinden voor dat geld (hoewel ik persoonlijk liever een proper oud model heb dan een ietwat afgeleefd uitziend nieuw model):

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=224406271&cd=634897972030000000

 

of

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=218923537&cd=634921448290000000

 

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=225217110&cd=634908415340000000

 

of zelfs (maar dan worden de km-standen natuurlijk nog wat hoger)

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=225780010&cd=634921076110000000

 

 

 

Met zo'n aanbod in Passat's, A4's en eventueel zelfs A6'en zou ik zelfs bijna niet meer zoeken naar Golfjes of A3's.  Het verschil in comfort is aanzienlijk, en de extra ruimte kan alleen maar van pas komen.  Gebruik je 't niet, zit het ook niet in de weg, toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Noem me voorbarig, maar import italie + charleroi + koopje... :mellow:

 

Tutut als de verkoper Salvatore heet vind ik dat nog aanvaardbaar.

 

Anyway, dit week-end gaat er iemand voor mij kijken, ik hoor het dan wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor dat budget kan je trouwens een pak 'meer' auto krijgen dan een Golf of een A3...

En denk dat comfort, ruimte en handigheid ook wel een aangename afwisseling is tegenover de CSL, niet?

 

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=225426188&cd=634912564400000000

 

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=224805969&cd=634900714550000000

 

Deze staat erg proper imo

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=203051697&cd=634917762090000000&asrc=fa|s

 

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=224453933&cd=634894704400000000

 

 

Zelfs een nieuw model te vinden voor dat geld (hoewel ik persoonlijk liever een proper oud model heb dan een ietwat afgeleefd uitziend nieuw model):

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=224406271&cd=634897972030000000

 

of

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=218923537&cd=634921448290000000

 

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=225217110&cd=634908415340000000

 

of zelfs (maar dan worden de km-standen natuurlijk nog wat hoger)

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=225780010&cd=634921076110000000

 

 

 

Met zo'n aanbod in Passat's, A4's en eventueel zelfs A6'en zou ik zelfs bijna niet meer zoeken naar Golfjes of A3's.  Het verschil in comfort is aanzienlijk, en de extra ruimte kan alleen maar van pas komen.  Gebruik je 't niet, zit het ook niet in de weg, toch?

 

Thx Matteo, ik volg, maar ik heb de extra ruimte in principe niet nodig. Meer comfort dan een Golf kan ik me ook niet echt wensen, het lijkt me dan nodeloos duurder rijden en langer parkeerplaats zoeken (stadsmens) dan met een kleinere auto.

 

Ik vrees stiekem ook dat die kmstanden en mijn rijgewoontes niet de beste vrienden zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thx Matteo, ik volg, maar ik heb de extra ruimte in principe niet nodig. Meer comfort dan een Golf kan ik me ook niet echt wensen, het lijkt me dan nodeloos duurder rijden en langer parkeerplaats zoeken (stadsmens) dan met een kleinere auto.

 

Ik vrees stiekem ook dat die kmstanden en mijn rijgewoontes niet de beste vrienden zijn?

 

True, dat van die ruimte + parkeerplaatsen daar kan ik inkomen (hoewel het verschil in real life toch veelal niet zo enorm is?  Als ik zie in welke plaatsjes ik de 300TD gewurmd kreeg in de tijd dat ik in antwerpen op kot zat, of toen ik in Gent woonde...). 

 

 

Die kilometerstanden, dat is een eeuwig terugkomende 'discussie'.  Ik ben er nog steeds van overtuigd dat een goed onderhouden kar met een hoge kilometerstand betrouwbaarder is dan een minder goed onderhouden exemplaar met lage kilometerstand.  Daarom dat ik nooit echt kijk naar kilometerstand bij het afschuimen van zoekertjes, maar ik let vooral op de algemene indruk/staat van de auto, en de beschrijving ervan.  Daar kan je vaak al erg veel van afleiden.  Km-stand daar kijk ik pas als laatste naar, indien alle andere factoren mij aanstaan.  

Imo is ook het verschil tussen 20.000km en 150.000km veel groter dan het verschil tussen 150.000km en 280.000km.

Link naar reactie
Delen op andere sites

True, dat van die ruimte + parkeerplaatsen daar kan ik inkomen (hoewel het verschil in real life toch veelal niet zo enorm is?  Als ik zie in welke plaatsjes ik de 300TD gewurmd kreeg in de tijd dat ik in antwerpen op kot zat, of toen ik in Gent woonde...). 

 

 

Die kilometerstanden, dat is een eeuwig terugkomende 'discussie'.  Ik ben er nog steeds van overtuigd dat een goed onderhouden kar met een hoge kilometerstand betrouwbaarder is dan een minder goed onderhouden exemplaar met lage kilometerstand.  Daarom dat ik nooit echt kijk naar kilometerstand bij het afschuimen van zoekertjes, maar ik let vooral op de algemene indruk/staat van de auto, en de beschrijving ervan.  Daar kan je vaak al erg veel van afleiden.  Km-stand daar kijk ik pas als laatste naar, indien alle andere factoren mij aanstaan.  

Imo is ook het verschil tussen 20.000km en 150.000km veel groter dan het verschil tussen 150.000km en 280.000km.

 

Golf V 1.9tdi met +/- 150k km zou me nog kunnen bekoren. Ik ben in principe ook niet zo begaan met kilometerstanden, maar in mijn zoektocht naar iets waar ik absoluut zorgeloos in onvriendelijke omstandigheden mee wil rijden koop ik toch liefst iets waar nog wat 'vlees' op zit...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij zijn de afgelopen weken ook aan het kijken geweest in de prijsklasse waarin jij zoekt. Hebben uiteindelijk een Volvo S60 2.4D uit 2003 gekocht. Oerdegelijk, betrouwbaar af te stampen en een beetje comfort.

 

Vind dat nog steeds heel veel auto voor dat geld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij zijn de afgelopen weken ook aan het kijken geweest in de prijsklasse waarin jij zoekt. Hebben uiteindelijk een Volvo S60 2.4D uit 2003 gekocht. Oerdegelijk, betrouwbaar af te stampen en een beetje comfort.

 

Vind dat nog steeds heel veel auto voor dat geld.

 

Dat verbruikt vermoedelijk meer dan wat ik beoog?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hem vorige week bij ophaling gereset en sindsdien een goeie 2000km stevig mee doorgereden waarvan een deel met een zware dubelasser erachter, gemiddeld verbruik staat nu op 6.3l.

Is wel een handbak, de automaten drinken een litertje extra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hem vorige week bij ophaling gereset en sindsdien een goeie 2000km stevig mee doorgereden waarvan een deel met een zware dubelasser erachter, gemiddeld verbruik staat nu op 6.3l.

Is wel een handbak, de automaten drinken een litertje extra

 

 

Ik blijf er bij dat sommige mensen hun omschrijving van 'stevig mee doorgereden' dringend moet bijgesteld worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik blijf er bij dat sommige mensen hun omschrijving van 'stevig mee doorgereden' dringend moet bijgesteld worden.

Inderdaad, bij stevig doorrijden krijg ik onze 330D op 20l.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met stevig doorrijden zuipt m'n golfje ca 8.5l. Met normaal rijden, 7.5. Met zuinig rijden, 6.5.

Alles doorronder is niet meer rijden.

 

Ik weet het, het klinkt vreemd.

Met stevig doorrijden verbruikt mijn 118d 10l. Mijn Alfa 7l. Die Volvo krijg ik echt niet boven de 6,7l.

Bij mijn eerste Alfa reed ik een benzinetank van 60l er af en toe op 250km door.

 

Ofwel klopt de boordcomputer van die S60 niet, of anders is dat ding gewoon extreem zuinig

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is een s40 met die 2.4 ideaal, als je dat chipt gaat hij goed vooruit, niet te groot, comfortabel, zuinig, alleen wat taks natuurlijk, weet wel niet of ge dat vindt voor die prijs, zoek dat maar lekker zelf !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah we'll see - ik beschouw alles boven 250.000kms als een geschenk. :P
Zot, een goede kist is dan net uit rodage.

Alles boven de 500k is een geschenk, en dan nog.

Met stevig doorrijden zuipt m'n golfje ca 8.5l. Met normaal rijden, 7.5. Met zuinig rijden, 6.5.

Alles doorronder is niet meer rijden.

Is dat het verbruik volgens de BC? Ik krijg mijn ketel niet boven de 6,5 op een tank.
Ik weet het, het klinkt vreemd.

Met stevig doorrijden verbruikt mijn 118d 10l. Mijn Alfa 7l. Die Volvo krijg ik echt niet boven de 6,7l.

Bij mijn eerste Alfa reed ik een benzinetank van 60l er af en toe op 250km door.

 

Ofwel klopt de boordcomputer van die S60 niet, of anders is dat ding gewoon extreem zuinig

De oude 2.4D is een zeer zuinige motor mits normale banden, @Bompa zal dit bevestigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid