Ga naar inhoud

Toon ons uw vervangwagen!


Jupke

Aanbevolen berichten

Zojuist, Polygoon zei:

Skoda Enyaq iV: vanaf 42.000
Tesla Y: vanaf 63.000

:huh:

Ik zeg niet dat die hetzelfde kost e, Tuscani zei dat. Het is niet aan ons om zijn rekening te maken. 
Nu, ik veronderstel dat mits de juiste opties de Skoda wel al een pak dichter in de buurt zal komen van de Y. 

Daarbij is dit voor Skoda de eerste EV, noem het gerust iteratie 1,5 als je de VW's meetelt, en is de Y wel al iteratie 3,5, na de S, de X en de 3.  Die staat wel al wat verder, daar kan je niet om heen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, Tjeu zei:

izyHwrQxiRzz83NFm9P89wrWrdZ.jpg

 

Ge moet zelf eens uw posten herlezen. Dat is gewoon niets anders dan zagen zagen zagen, een oude norse wurtel. "Vroeger was alles beter, waar gaat de wereld heen". 

Als iemand zoveel geld vraagt voor zo een kutbak, dan word ik ambetant. En met reden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren met een e-Niro gereden. Heb nu al met een paar elektrische wagens gereden en keer op keer was dat een blije verrassing. Maar deze zet het tijdperk van de saaie elektrische voertuigen toch in. Niks mis mee, maar dat is het dan ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Bompa zei:

Gisteren met een e-Niro gereden. Heb nu al met een paar elektrische wagens gereden en keer op keer was dat een blije verrassing. Maar deze zet het tijdperk van de saaie elektrische voertuigen toch in. Niks mis mee, maar dat is het dan ook.

Ze hebben het concept proberen cool en aantrekkelijk te maken door de eerste EV’s snel en krachtig te maken. 
Vraag is hoe lang dat economisch aantrekkelijk is (voor fabrikant en klant). Op een bepaalde moment moet je betaalbare wagens maken en dan komt de kat op de koord.

Met benzine was het nog mogelijk kleine en betaalbare wagens te maken die erg leuk waren (genre Clio RS, DS3 Racing). Hoe gaat dat met EV’s lukken? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minutes ago, The Swede said:

Met benzine was het nog mogelijk kleine en betaalbare wagens te maken die erg leuk waren (genre Clio RS, DS3 Racing). Hoe gaat dat met EV’s lukken? 

Hangt van je definitie van "betaalbaar" af. Beide voorbeelden kosten een pak geld als je kijkt naar hoe klein de auto is die je voor dat bedrag krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, ir_fuel zei:

Hangt van je definitie van "betaalbaar" af. Beide voorbeelden kosten een pak geld als je kijkt naar hoe klein de auto is die je voor dat bedrag krijgt.

Je kan ook goedkoper voorbeelden geven. Een gewone DS3 HTP destijds of een Twingo RS reden ook erg lollig. 

De tijd van de Peugeot 106 Rallye's is uiteraard voorbij met alle veiligheidsvereisten. 

"Betaalbaar" is voor mij onder de 30000 euro.

En eigenlijk zou zelfs een gewone auto gerust rijplezier mogen bieden. Met een Peugeot 307 1.6 benzine, kon je je destijds ook nog goed amuseren. Idem met een Skoda Fabia 1.4-16v. Rijplezier begint tegenwoordig gereserveerd te worden voor mensen die al direct 70k of meer kunnen dokken.  

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, The Swede zei:

"Betaalbaar" is voor mij onder de 30000 euro.

Dat is voor veel mensen niet betaalbaar hoor.

Voor 15-20k heb je een nieuwe auto (ICE).

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, The Swede zei:

Je kan ook goedkoper voorbeelden geven. Een gewone DS3 HTP destijds of een Twingo RS reden ook erg lollig. 

De tijd van de Peugeot 106 Rallye's is uiteraard voorbij met alle veiligheidsvereisten. 

"Betaalbaar" is voor mij onder de 30000 euro.

En eigenlijk zou zelfs een gewone auto gerust rijplezier mogen bieden. Met een Peugeot 307 1.6 benzine, kon je je destijds ook nog goed amuseren. Idem met een Skoda Fabia 1.4-16v. Rijplezier begint tegenwoordig gereserveerd te worden voor mensen die al direct 70k of meer kunnen dokken.  

 

Stop eens met in het verleden te leven. 

Een Saxo 1.6 VTS kostte destijds ook al tienduust keer meer als een Lotus Cortina. En was geeneens RWD, was amper sneller, veel minder leuk, had een plastieken interieur, een veel kleinere koffer, woog meer, had een veel zwakkere styling, klok maar half zo goed, had een versnellingsbak die niet kon tippen aan het mechanische gevoel van in de Cortina,.... 

En serieus? een 307? Ga je nu echt de slechtste Peugeot allertijden gebruiken in een voorbeeld van hoe het vroeger beter was? Zou je niet beter naar een ontwikkelingsland verhuizen waar ze nog in dat tijdperk zitten? 

  • Thanks Friendly 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Tjeu zei:

Stop eens met in het verleden te leven. 

Een Saxo 1.6 VTS kostte destijds ook al tienduust keer meer als een Lotus Cortina. En was geeneens RWD, was amper sneller, veel minder leuk, had een plastieken interieur, een veel kleinere koffer, woog meer, had een veel zwakkere styling, klok maar half zo goed, had een versnellingsbak die niet kon tippen aan het mechanische gevoel van in de Cortina,.... 

En serieus? een 307? Ga je nu echt de slechtste Peugeot allertijden gebruiken in een voorbeeld van hoe het vroeger beter was? Zou je niet beter naar een ontwikkelingsland verhuizen waar ze nog in dat tijdperk zitten? 

Ik betaalde destijds mijn 106 GTI 545.000,-bfr, was eentje zonder A/C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18/2/2022 om 09:43, The Swede zei:

Ze hebben het concept proberen cool en aantrekkelijk te maken door de eerste EV’s snel en krachtig te maken. 
Vraag is hoe lang dat economisch aantrekkelijk is (voor fabrikant en klant). Op een bepaalde moment moet je betaalbare wagens maken en dan komt de kat op de koord.

Met benzine was het nog mogelijk kleine en betaalbare wagens te maken die erg leuk waren (genre Clio RS, DS3 Racing). Hoe gaat dat met EV’s lukken? 

Wel, inderdaad. Als je de reviews van de elektrische Dacia leest, dan is dat tijdperk effectief ingezet. Dat rijdt elektrisch. Punt. Rustgevende stilte? Overmand door rij- en rolgeluiden. Acceleratie? Nope. Nog een slag erger dan de e-Niro, die gewoon saai is. Maar de Dacia is wél spotgoedkoop. En op zich vind ik dat wel een must, we hebben dat ook nodig, voor de mensen die echt wel elektrisch willen rijden, weinig budget hebben en niks malen om rijplezier. Het is net de overvloed aan die tussensoort als de e-Niro's die gerust wat plezanter mag zijn vind ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Passat was einde termijn en de leasing wou hem terug. Helaas... 😞

De rest van het jaar met deze bollen in afwachting van mijn eigen auto:

image.png.fcf2695b3b9d3b71a31f2f7bde96600e.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Hazen zei:

De Passat was einde termijn en de leasing wou hem terug. Helaas... 😞

De rest van het jaar met deze bollen in afwachting van mijn eigen auto:

image.png.fcf2695b3b9d3b71a31f2f7bde96600e.png

Veel beter dan die oude petenbak!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Hazen zei:

Brengt je van A naar B en net iets meer dankzij de bouwkwaliteit van Volvo. 🙂

Soccermom @Hazen 😄 

Gewoon raggen voor dood 🙂 Drive it like you stole it.

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nadat er een boom op mijn lease Octavia viel met de storm, heb ik nu een C180d als vervanger van Athlon. @ex-Mooseman kan begrijpen dat jij graag met de jouwe rijdt, de deze rijdt al zo goed en is dan maar 1.6 met 90kw.

546977A2-83D6-481B-9E07-8EE7DBC8C507.jpeg

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangename auto, inderdaad.  Vandaag heb ik er een kleine driehonderd kilometer mee gereden, waarvan een honderdtal op Ardense slingerwegen, aan een vlot tempo.   Dakje open, en bochtjes pakken.  Vanmorgen met de opkomende zon (en hier & daar nog een gladde spot in de schaduwplekken).  

En dan vanavond thuiskomen, en de boordcomputer heeft toch maar een keer verbruik van 6 l/100 km.

 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wegens geen specifiek vervangmoto-topic hier maar even een foto van mijn vervangmoto tijdens onderhoud van mijn R1200GS

 

BAFFDFE6-B167-429A-8643-A89FEFFDE72B.jpeg

BBD53B58-F322-457E-BA77-84B02585F920.jpeg

AD5EBA01-1F93-471D-B59B-BAF5C5F384CB.jpeg

  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerste keer vertrekken is wel wat bizar, gewoon contact aanzetten en aan gashendel draaien terwijl je niets hoort 
Acceleratieverschil is minder indrukwekkend dan verschil tussen bvb een Polestar 2 en gewone benzineauto. Spijtig genoeg geen tijd om even een stukje te gaan sturen, had ook maar 100 km rijbereik bij vertrek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27/2/2022 om 18:29, Niko80 zei:

Nadat er een boom op mijn lease Octavia viel met de storm, heb ik nu een C180d als vervanger van Athlon. @ex-Mooseman kan begrijpen dat jij graag met de jouwe rijdt, de deze rijdt al zo goed en is dan maar 1.6 met 90kw.

546977A2-83D6-481B-9E07-8EE7DBC8C507.jpeg

Hoe zag jouw Octavia eruit? 😮 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Momenteel een a6 avant 40tdi.

Sline afwerking. 

De lage zit is weer wennen, het startstopsysteem is echt kak. Als de motor stilstaat aan de lichten en het is groen, heb je telkens een serieuze vertraging, vooraleer je echt vertrekt.  Ik zet hem gewoon continue in sportstand. Zo blijft de motor draaien en heb je die vertraging niet.  Wat me ook opviel, al zal dat misschien wennen zijn ook, of gewoon  door de lagere montage of door het surround view, ( suv tegenover avant) is dat de achterste camera vervormd? Alles staat precies bol? 

Voor de rest ruime wagen en de 17inch velgen filteren zelfs in sportstand de vluchtheuvels weg. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat die camera bol staat, is dat niet een keuze uit verschillende standen waarbij je breedbeeld hebt (bol) om verder zijdelings te kunnen kijken of er dwarsend verkeer is, en normaal wat je gebruikt om in te parkeren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid