Bompa 17.784 Geplaatst: 25 mei 2023 Geplaatst: 25 mei 2023 Je zal wel weer moeten wennen aan de breedte in je 320e Als ik van de 3-reeks terug naar m'n V70 ga, heb ik soms het gevoel dat ik op de brug van een containerschip sta. Maar het is geen straf, zo een Superb. Quote
ex-Mooseman 14.565 Geplaatst: 25 mei 2023 Geplaatst: 25 mei 2023 Ik denk het ook. En het achterbankvolk zal ook weer moeten herkalibreren, vrees ik. De overstap van de Z4 naar deze zal ook niet min zijn :D. Ik heb nu al het gevoel 'hoog' te zitten, als ik overstap van de Z4 in de C (en daar staat de stoel al op de laagste positie). Komt echt niet verkeerd uit voor onze zomerreis... serieuze autonomie, grote koffer, binnenruimte is giga. Voor wat ik kan uitmaken uit de foto's in het appraisal-rapport, zit er nog een geestige uitrusting op ook ('clever'-pack oa). En gezien er al hier en daar wat battlescars zijn, moet ik me niet al te veel zorgen maken om de auto een paar dagen op de parking in Venetië achter te laten (de Mercedes ging ik op de ferry naar het Lido steken). Quote
Rabbit 3.130 Geplaatst: 25 mei 2023 Geplaatst: 25 mei 2023 5 uren geleden, ex-Mooseman zei: Mijn aanloopwagen is ook al gekend: Vanaf 05/06 te spotten aan het stuur van een zwarte Skoda Superb sedan. Een 2.0 diesel automaat, in de 'clever'-uitvoering. 150 pk zal wel volstaan om de E17 af te kachelen. Eerste inschrijving 23/04/2021, net geen 80.000 km op de teller, met rondom de nodige gebruikssporen, zag ik op het intakeverslag. Wellicht gaan we deze dan ook gebruiken voor onze zomervakantie (in plaats van de C-klasse), wegens EXTREEM ruim op de achterbank. Ik had de fleetverantwoordelijke aan de telefoon gezegd dat we allemaal grote mensen waren. Ze beloofde uit te kijken naar een grote auto uit de pool. Ze heeft haar job goed gedaan . Geen idee hoe lang dit mijn dagelijkse vervoer zal blijven (en de bestelde 320e geleverd zal worden). Mijn schoonbroer zijne 320e is recent geleverd geweest en was besteld in november. Valt dus best mee 1 Quote
Ugeken 11.747 Geplaatst: 25 mei 2023 Geplaatst: 25 mei 2023 56 minuten geleden, ex-Mooseman zei: Ik denk het ook. En het achterbankvolk zal ook weer moeten herkalibreren, vrees ik. De overstap van de Z4 naar deze zal ook niet min zijn :D. Ik heb nu al het gevoel 'hoog' te zitten, als ik overstap van de Z4 in de C (en daar staat de stoel al op de laagste positie). Komt echt niet verkeerd uit voor onze zomerreis... serieuze autonomie, grote koffer, binnenruimte is giga. Voor wat ik kan uitmaken uit de foto's in het appraisal-rapport, zit er nog een geestige uitrusting op ook ('clever'-pack oa). En gezien er al hier en daar wat battlescars zijn, moet ik me niet al te veel zorgen maken om de auto een paar dagen op de parking in Venetië achter te laten (de Mercedes ging ik op de ferry naar het Lido steken). Nu nog ‘politie’ er op kleven en je kan zorgeloos overal door! https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230525_95364731 Quote
ex-Mooseman 14.565 Geplaatst: 25 mei 2023 Geplaatst: 25 mei 2023 42 minuten geleden, Rabbit zei: Mijn schoonbroer zijne 320e is recent geleverd geweest en was besteld in november. Valt dus best mee Mijn 1’tje had destijds een levertermijn van zes weken, en was nog een paar dagen te vroeg . Quote
Fons De Turbospons 1.313 Geplaatst: 25 mei 2023 Geplaatst: 25 mei 2023 52 minuten geleden, ex-Mooseman zei: Mijn 1’tje had destijds een levertermijn van zes weken, en was nog een paar dagen te vroeg . Vorige Passat was in twee weken in de garage. Heeft dan nog paar maanden op de parking moeten wachten van de LC. Quote
abtler 4.511 Geplaatst: 25 mei 2023 Geplaatst: 25 mei 2023 3 uren geleden, ex-Mooseman zei: Ik denk het ook. En het achterbankvolk zal ook weer moeten herkalibreren, vrees ik. De overstap van de Z4 naar deze zal ook niet min zijn :D. Ik heb nu al het gevoel 'hoog' te zitten, als ik overstap van de Z4 in de C (en daar staat de stoel al op de laagste positie). Komt echt niet verkeerd uit voor onze zomerreis... serieuze autonomie, grote koffer, binnenruimte is giga. Stoel in de Superb kan ook laag De ruimte, zowel interieur als koffer, is daarna in elke auto te klein. 1 Quote
mrbbs 2.789 Geplaatst: 25 mei 2023 Geplaatst: 25 mei 2023 Altijd fijn om eens met een andere wagen te rijden. Kan je eens vergelijken en weet je nadien als je terug met je eigen wagen rijdt wat je hebt gemist. (of niet) Quote
Jules_W 4.838 Geplaatst: 25 mei 2023 Geplaatst: 25 mei 2023 Ruimte achterin is inderdaad ongekend bij de superb, ideale reiswagen eigenlijk. Quote
Ugeken 11.747 Geplaatst: 25 mei 2023 Geplaatst: 25 mei 2023 1 uur geleden, abtler zei: Stoel in de Superb kan ook laag De ruimte, zowel interieur als koffer, is daarna in elke auto te klein. Mijne staat in laagste positie, maar dat zou voor mijn part nog lager mogen zijn. Quote
gewoon ik 8.348 Geplaatst: 25 mei 2023 Geplaatst: 25 mei 2023 Idem. En zakken is kantelen van het zitvlak (toch bij de octavia) dus is kaka. Ik heb al gezegd dat het geen goeie zetels zijn. Quote
Ugeken 11.747 Geplaatst: 25 mei 2023 Geplaatst: 25 mei 2023 4 minuten geleden, Jules_W zei: Ruimte achterin is inderdaad ongekend bij de superb, ideale reiswagen eigenlijk. Dat is… rij nu sinds 2016 Superb - intussen zo’n 300k kms in totaal over de 2 exemplaren. Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 25 mei 2023 Geplaatst: 25 mei 2023 Het was ook bij ons een stevige kanshebber. Dat er niet meer die kaart van écht ruimtewonder trekken, ik snap het niet. Er is hier meer ruimte in dan in een duffe SUV. Quote
ex-Mooseman 14.565 Geplaatst: 8 juni 2023 Geplaatst: 8 juni 2023 Op 25/5/2023 om 16:39, ex-Mooseman zei: Ik denk het ook. En het achterbankvolk zal ook weer moeten herkalibreren, vrees ik. De overstap van de Z4 naar deze zal ook niet min zijn :D. Ik heb nu al het gevoel 'hoog' te zitten, als ik overstap van de Z4 in de C (en daar staat de stoel al op de laagste positie). Komt echt niet verkeerd uit voor onze zomerreis... serieuze autonomie, grote koffer, binnenruimte is giga. Voor wat ik kan uitmaken uit de foto's in het appraisal-rapport, zit er nog een geestige uitrusting op ook ('clever'-pack oa). En gezien er al hier en daar wat battlescars zijn, moet ik me niet al te veel zorgen maken om de auto een paar dagen op de parking in Venetië achter te laten (de Mercedes ging ik op de ferry naar het Lido steken). Ondertussen ben ik al sinds dinsdagavond op de baan met deze auto, en staan er dus al een heel pak, vooral snelweg-, kilometers bij. Ik kon het echt wel slechter getroffen hebben... + RUIMTE RUIMTE RUIMTE + behoorlijk dik uitgerust (standaard of optioneel): virtual cockpit, lane-assist, bi-zone airco, achteruitrijcamera (met functie voor dwarsend verkeer), automatisch parkeren (werkt wel stukken beter op mijn Mercedes), sfeerverlichting, 18" alu-velgen, achterbankverwarming, bestuurdersstoel met memory,... + zuinig, zot zuinig, met als grote voordeel een gigantische autonomie. Ik zit nu gemiddeld op 4,9 l, en daar zit toch een fiks deel file en accordeonverkeer in. Ik ga er 1300 kilometer of meer uithalen, denk ik. + motor (2.0 diesel, met 150 pk), past perfect bij de roeping van de auto: geen spurtbom, maar een rustige standvastigheid, en genoeg poer om vlot mee te kunnen op de E17. + radio speelt vrij goed + Apple Carplay is echt een zegen (blij dat ik dat ook op mijn nieuwe ga hebben) - werkt ook veel beter dan op de Fiat Tipo en Opel Astra die we de voorbije zomers als rental hadden + Stoelgeheugen is wel heel gemakkelijk. Jammer dat dit altijd zo'n dure optie is. - Ik vind precies mijn ideale zit niet, stoel kan precies niet laag genoeg. Het is niet dat ik te weinig hoofdruimte heb, maar ik vind precies mijn draai niet. Zal wel nog komen - Het is een FWD, en als je al jaren met RWD rijdt, is dat weer even wennen. De helling in de bedrijfsparking oprijden resulteerde de eerste keer dan ook in doorspinnende voorwielen :D. Stuurgevoel is ook compleet anders (koppelreacties). - vreemde mix van materialen: een combinatie van alcantara en (kunst?)leer op de stoelen, houten inleglijsten op dash en deuren, en dan hard plastiek op de bovenkant van de deuren. - de MMI heeft al twee keer zijn oren laten hangen - DSG-7-automaat is geen Mercedes 9G of ZF8 van BM - deinend weggedrag: het doet me denken aan wijlen de Passat van mijn ma, al is het zo erg niet - ik ben natuurlijk de sportophanging van de Mercedes, een Mini en een buikschuivende Z4 gewend - nogal wat rolgeluiden: voorbanden zijn gebruikte Pilot Sport 3, achterbanden zijn nieuwe Contisport's. Komt volgens mij van de vooras. - draaicirkel is huge. De auto heeft wel wat schade: kleine (hagel)deukjes in dak en motorkap, een lange kras op de linkervoorvleugel, de achterbumper heeft ladingschade, en het zwarte hoogglans stuk op de B-stijl vertoont aan beide kanten diepe krassen, vooral aan de passagierskant. De auto staat ook vol carwashswirls en de binnenkant is behoorlijk smerig (er heeft er iemand zijn tuin mee verhuisd, en dan van ver eens gestofzuigd). We weten dus wat we gaan doen dit weekend Moest het niet van deze schades zijn, zou ik bij fleetverantwoordelijke durven vragen om de lease van deze uit te doen, mochten, ze de bestelling van de 320e nog kunnen annuleren. 1 Quote
Ugeken 11.747 Geplaatst: 8 juni 2023 Geplaatst: 8 juni 2023 Huh, huge draaicirkel? Vind ik net niet voor zo’n boot… Quote
ex-Mooseman 14.565 Geplaatst: 8 juni 2023 Geplaatst: 8 juni 2023 Vond ik van mijn V60 ook. Ook dat is een voordeel van een RWD (en dan heb ik niet op donuts draaien) Quote
Ugeken 11.747 Geplaatst: 8 juni 2023 Geplaatst: 8 juni 2023 Als ik die uitrusting zie zal het wel een Clever+ zijn in combinatie met de Style-uitvoering (herkenbaar aan het chroom aan de mistlampen). Quote
ex-Mooseman 14.565 Geplaatst: 8 juni 2023 Geplaatst: 8 juni 2023 ah ja: nog een minneke: de ramen zijn achteraf getint geweest: ik zie bijna niks door de achteruitkijkspiegel. Gelukkig zit er een camera op. (en er zitten nog extra-gordijntjes in de achterdeuren ) Twee keer al dat er een mij voorbij steekt, kijkt naar de auto, en dan op de rem duwt. 't is dus echt een flikkenkar, en ik had een blauw hemdje aan... 4 Quote
gewoon ik 8.348 Geplaatst: 8 juni 2023 Geplaatst: 8 juni 2023 Die zetel went niet vind ik (octavia welliswaar). Stoel verlagen is zitvlak kantelen en door de vorm van de rugleuning blijf je heel bizar zitten. Ook is zitvlak te kort, maar dat is niet alleen in die auto een probleem. Is voor petjesvolk ontworpen denk ik : stoel laag, rugleuning plat, linkerhand op 2u en leunen op de rechterarm op de armsteun, kijkend door de passagierskant van de voorruit. Of pepes die net de stoel hoog zetten, dan kan je er echt een keukenstoel van maken. Maar dan moet het plafond voor mij hoger. Draaicirkel is fwd. En dat went helaas nooit. Maar niet alleen skoda is in dat bedje ziek. Jaloers op die dwars verkeersfunctie. De megane had dat ook en was enorm praktisch als je achteruit van een oprit moest zonder al te veel zicht op de baan. Zo zuinig ben ik niet, ik zit rond de 6l. Wel 128 op de cc. Zak ik naar wat de rest rijdt, dus 120 is die al iets zuiniger en in ndl op 100 krijg ik die op je waardes. Quote
ex-Mooseman 14.565 Geplaatst: 8 juni 2023 Geplaatst: 8 juni 2023 125 op cc hier. Stoelzitting is op deze niet uitlengbaar, maar is zeker niet te kort, en je kan die in alle richtingen verstellen, ook de zit afzonderlijk kantelen De rugleuning heeft een verstelbare lendensteun, dus ook dat is geen probleem. Ik mis zijdelingse steun: de zetels mochten wat omvattender zijn. En ik zou lager willen zitten (ik heb nog altijd geen petje). Quote
Ugeken 11.747 Geplaatst: 8 juni 2023 Geplaatst: 8 juni 2023 127cc lukt ook . En camera met dwars parkeerfunctie moet ik eens checken, zou ik ook moeten hebben maar ken ik niet . Quote
gewoon ik 8.348 Geplaatst: 8 juni 2023 Geplaatst: 8 juni 2023 20 minuten geleden, ex-Mooseman zei: 125 op cc hier. Stoelzitting is op deze niet uitlengbaar, maar is zeker niet te kort, en je kan die in alle richtingen verstellen, ook de zit afzonderlijk kantelen De rugleuning heeft een verstelbare lendensteun, dus ook dat is geen probleem. Ik mis zijdelingse steun: de zetels mochten wat omvattender zijn. En ik zou lager willen zitten (ik heb nog altijd geen petje). Duidelijk een verschil tussen superb en octavia dan. Zitvlak lager zetten = die naar achter kantelen. En hoger zetten is die vlakker zetten. Het lager zitten zelf herken ik. Maar we zijn beiden groot. Als ik een collega octavia rijder tegenkom kijken die meestal net boven hun stuur uit, zelf met stuur max naar boven lukt mij dat niet. Die lendesteun op de "uit" stand blijft irritant. Ik wen daar niet aan. Is mottig en onnodig. Elke andere stand is garantie rugpijn na 20min rijden bij mij. Ook bureaustoelen die je dwingen om zo te zitten, moet ik niet hebben. Zijdelings valt mee. Maar ik ben smal gebouwd en ben gewoon van zowat overal te zitten schuiven. Zelfs de rit met fuel zijn kar had ik ruimte in de passagierstoel (andere stoel niet getest) (welliswaar beperkt, maar toch een beetje) zijwaarts. Een stoel naar mijn maat in de breedte is vermoedelijk voor 80% van de bevolking onbruikbaar. (En mss ook voor mezelf in 10j tijd) Quote
ex-Mooseman 14.565 Geplaatst: 8 juni 2023 Geplaatst: 8 juni 2023 die camera-functie is een icoontje rechts op het scherm, als de camera ingeschakeld is. Ik ben niet smal gebouwd . Schuiven doe je in deze niet, door het alcantara. Mocht het leder zijn, dan zou het wat anders zijn, vrees ik. 1 Quote
Ugeken 11.747 Geplaatst: 9 juni 2023 Geplaatst: 9 juni 2023 Vandaag gecheckt, het zijn de verschillende camerastandpunten die je bedoelt? Mogelijkheid of 3-4 aan de rechterkant van het scherm. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.