Ga naar inhoud

Toon ons uw vervangwagen!


Jupke

Aanbevolen berichten

26 minuten geleden, Mazdastruction zei:

ff op 6k rpm houden voor de foto. 👍

Ik ga wellicht nooit begrijpen waar dergelijk gedrag met vervang-/testwagens voor nodig is.

Omdat het de eerste keer was dat ik zoiets op een gewone auto zag :rolleyes:.

En ik zou niet weten waarom ik geen 6k toeren mag rijden met een vervangauto? Staat daar ergens een verbod op? Zo'n dingen zullen wel harder afzien dat dan, als ik de parking van de carrosserie zie. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minutes ago, Mazdastruction said:

ff op 6k rpm houden voor de foto. 👍

Ik ga wellicht nooit begrijpen waar dergelijk gedrag met vervang-/testwagens voor nodig is.

Zijn die motoren van suiker?

Hij zit toch niet in de begrenzer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

52 minuten geleden, Polygoon zei:

Het verklaart misschien waarom die Volvo altijd kapot was :D 

Ah ja 6k RPM met een diesel das dodelijk hé 🤪.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgelopen 2 dagen wat zitten rondkarren met een 320e en ik moet zeggen dat ik het geheel van die aandrijving niet vat of op de verkeerde manier gebruik. Vertrokken bij de dealer met een zo goed als volle batterij, gezien ik nog wat postjes moest doen in en rond Kortrijk continue op de batterij gereden. In "EV" modus klopt zo'n auto wel, dat is vlot genoeg voor het normale verkeer en geeft een aangename rust. Verbruik van gemiddeld 33kWh goed voor range van net geen 30km valt wel een beetje tegen.

Eenmaal richting R8 en E17 stond de batterij op 1% en sprong de verschrikkelijke 4-cilinder bij, kot dan eens in Sport gezet toen hij op temperatuur was. Ook wel iets waar ik het "lastig" mee heb, als je dan het volle vermogen wil aanspreken moet je telkens de bedenking maken dat het blok nog steenkoud heeft. 🥲  Je zou het jezelf ook ontzien van daar plankgas mee te geven omwille van het vreselijk gekrijs van die motor 😳

In Sport is die batterij ondertussen aan het opladen en verbruikt dat hok 10l gemiddeld aan 127kmh op cc, dat doet de mijne toch een pak beter ook als is het geen vergelijk. Ik snap trouwens niet waarom dat in hybride modus op een snelweg aan constante snelheid niet zelf beseft dat het misschien nuttig is om op te laden bij 1% range? Nee je moet dat telkens zelf selecteren..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, vince522 zei:

In Sport is die batterij ondertussen aan het opladen en verbruikt dat hok 10l gemiddeld aan 127kmh op cc, dat doet de mijne toch een pak beter ook als is het geen vergelijk. Ik snap trouwens niet waarom dat in hybride modus op een snelweg aan constante snelheid niet zelf beseft dat het misschien nuttig is om op te laden bij 1% range? Nee je moet dat telkens zelf selecteren..

De auto kan niet weten waar je naar rijdt. Pas wanneer je de gps in gaat stellen houdt de auto rekening met zulke zaken. Dan doet die dat wel redelijk goed. 

Of zelf nadenken over sport/hybrid/elektrisch als je het anders wil. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Mazdastruction zei:

ff op 6k rpm houden voor de foto. 👍

Ik ga wellicht nooit begrijpen waar dergelijk gedrag met vervang-/testwagens voor nodig is.

Beetje bizar om een testwagen te hebben en er eens niet mee door te rijden, toch? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Monterey Jack zei:

De auto kan niet weten waar je naar rijdt. Pas wanneer je de gps in gaat stellen houdt de auto rekening met zulke zaken. Dan doet die dat wel redelijk goed. 

Of zelf nadenken over sport/hybrid/elektrisch als je het anders wil. 

GPS stond nochtans ingesteld van Gent naar Brussel expo, toegekomen met 2% batterij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ir_fuel zei:

Wat een bende paters hier :lolz:

omdat er respect voor het gerief van een ander is...

 

kwestie van opvoeding hé gamin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, saabi said:

omdat er respect voor het gerief van een ander is...

 

kwestie van opvoeding hé gamin

Zeg pej

over welk respect gaat het hier? Een auto die warm staat doen revven op 1000rpm van de begrenzer is geen respect tonen voor het materiaal van een ander? :lolz:

Wat voor zever in pakskes is dat. Ik trek verder door met de mijne.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is ook wel zever hé....de auto geeft zelf aan om naar zesde te gaan. hij zit in tweede, dat zijn al 4 gemiste kansen 😀

Wat je met je eigen materiaal doet is Uw zaak....

hij schrijft toch zelf dat een vervangwagen harder mag afzien....because euh....

 

 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ieder zijn mening en opvoeding natuurlijk. maar ik zie in het dagelijks verkeer geen enkel nut om 100 kph te rijden in 2de versnelling....(oh wait, in het begin van mijn straat woont inderdaad een oud vrouwtje met een peugeot 306 met slechts 2 versnellingen - ik hoor die van ver afkomen, dus het zal wel veilig zijn )

  • Grappig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minutes ago, saabi said:

Ieder zijn mening en opvoeding natuurlijk. maar ik zie in het dagelijks verkeer geen enkel nut om 100 kph te rijden in 2de versnelling....(oh wait, in het begin van mijn straat woont inderdaad een oud vrouwtje met een peugeot 306 met slechts 2 versnellingen - ik hoor die van ver afkomen, dus het zal wel veilig zijn )

En wat heeft dat met respect voor het materiaal te maken? Je mag niet meer optrekken met een auto?

Dat bedoel ik dus met bende paters :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, saabi zei:

Ieder zijn mening en opvoeding natuurlijk. maar ik zie in het dagelijks verkeer geen enkel nut om 100 kph te rijden in 2de versnelling....(oh wait, in het begin van mijn straat woont inderdaad een oud vrouwtje met een peugeot 306 met slechts 2 versnellingen - ik hoor die van ver afkomen, dus het zal wel veilig zijn )

Euh, met pakweg 100 pk in een benzinemotor ben je toch bijna "verplicht" van die 2e versnelling uit te trekken als je eens 0-100 wil doen rond de 12 seconden? Wat is daar niet nuttig aan? Niet dat je dat altijd moet doen, maar ik snap de commotie hier ook niet. Ik heb veel erger gedaan met mijn eigen zelf betaalde wagens. Als ze daar niet tegen kunnen is het ver gekomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Juist want uw maximum vermogen is bij 6000 toeren😀

is een discussieforum…geen echte commotie dus he

@ir_fuel bij mij ging het gewoon om de uitspraak dat een vervangwagen meer mag afzien…daar zeil jij rond, terwijl ik mijn gebeden aan het prevelen ben…

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, saabi zei:

Juist want uw maximum vermogen is bij 6000 toeren😀

is een discussieforum…geen echte commotie dus he

@ir_fuel bij mij ging het gewoon om de uitspraak dat een vervangwagen meer mag afzien…daar zeil jij rond, terwijl ik mijn gebeden aan het prevelen ben…

Helemaal geen commotie. 🙂 

Ik vond niet meteen een curve voor dat specifiek model, op basis van deze curve (F20 116i) moet je wel besluiten dat tot 6000 rpm gaan niet nutteloos is. Het vermogen ligt daar gewoon hoger dan in de 4000-5000 range.

F3x-BMW-418i-GC-136pk-06-2015.jpg.e8333d61cf065097a7ec1bda5e6e5590.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarmee ik niet wil zeggen dat dat standaard rijgedrag is hé. Maar welke liefhebber geeft zijn auto eens niet het volle pond bij een groen licht op de A12 bijvoorbeeld?

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minutes ago, glennvc said:

Waarmee ik niet wil zeggen dat dat standaard rijgedrag is hé. Maar welke liefhebber geeft zijn auto eens niet het volle pond bij een groen licht op de A12 bijvoorbeeld?

Op de A12?

Daar sta je toch constant in de file? :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Golf Plus diesel van 2006 met 250.000km... Leuk zo'n kapotte pook die je constant nodig hebt. Knop voor rugleuning is idem, ventilatieroosters allemaal kapot, zetel doorzeten, motor doods.  Schandalig dat ze daar geld durven voor vragen. En dat bij een officiële dealer... 🙄

83B29749-1E82-440A-8330-10D05C1B6392.jpeg

A3BBD92D-EDB2-4D7D-9B97-3FA34FDD98FA.jpeg

aangepast door 3000
  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid