Hazen 4.022 Geplaatst: 22 januari 2022 Geplaatst: 22 januari 2022 16 minuten geleden, Polygoon zei: Hier even op terug komen. Wat een ruimte wonder. Fiets past daar zonder poespas in, niks wiel eruit oid. Na er nu een maandje mee rondgereden te hebben lijkt me dat een heel goede wagen voor iemand die niet om rijden geeft (95% van het land dus). Een ruimte wonder zou ik dat nu niet noemen maar voor de gemiddelde mens is die auto meer dan goed genoeg. Op een half jaar tijd ook geen klachten van gehad. Quote
Polygoon 15.057 Geplaatst: 22 januari 2022 Geplaatst: 22 januari 2022 17 minuten geleden, Hazen zei: Een ruimte wonder zou ik dat nu niet noemen maar voor de gemiddelde mens is die auto meer dan goed genoeg. Op een half jaar tijd ook geen klachten van gehad. Ik vind dit toch goed meevallen komende van een A3 Quote
Hazen 4.022 Geplaatst: 22 januari 2022 Geplaatst: 22 januari 2022 Jaja ik heb ook een fiets. Wel een groter maatje. 1 Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 22 januari 2022 Geplaatst: 22 januari 2022 Ging juist zeggen: zo een kinderfiets past overal in. Quote
ir_fuel 58.437 Geplaatst: 22 januari 2022 Geplaatst: 22 januari 2022 Een fiets moet op de trekhaak. Geen vuiligheid in het interieur. 1 Quote
Hazen 4.022 Geplaatst: 22 januari 2022 Geplaatst: 22 januari 2022 2 uren geleden, ir_fuel zei: Een fiets moet op de trekhaak. Geen vuiligheid in het interieur. Ok sorry he man. Quote
tuscani 11.813 Geplaatst: 22 januari 2022 Geplaatst: 22 januari 2022 Op 12/1/2022 om 12:04, Hazen zei: Op alle wagens met elektrisch uitklapbare spiegels waarmee ik al gereden heb klapten die uit bij het ontgrendelen. Als ik het goed voor heb, klappen de spiegels bij de q7 ook pas open als je effectief start. Dus niet bij het ontgrendelen. 1 Quote
tuscani 11.813 Geplaatst: 22 januari 2022 Geplaatst: 22 januari 2022 3 uren geleden, ir_fuel zei: Een fiets moet op de trekhaak. Geen vuiligheid in het interieur. Behalve balen hooi!!!!! Quote
Polygoon 15.057 Geplaatst: 22 januari 2022 Geplaatst: 22 januari 2022 3 uren geleden, ir_fuel zei: Een fiets moet op de trekhaak. Geen vuiligheid in het interieur. It’s a rental Quote
Polygoon 15.057 Geplaatst: 22 januari 2022 Geplaatst: 22 januari 2022 3 uren geleden, The Swede zei: Ging juist zeggen: zo een kinderfiets past overal in. Lol is een fiets voor mensen van 180 tot 188 Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 16 februari 2022 Geplaatst: 16 februari 2022 Weer een Macan meegekregen van de stealer. Deze keer ne witte... Man wat een trieste wagen. Ge steekt dat in gang en het klinkt als mijn tante haar ouwe Toyota Corolla. NUL ervaring. Ge rijdt daarmee... NOG nul ervaring. De boite en het gaspedaal zijn standaard erg traag afgesteld (zonder twijfel voor de hedendaagse eco-kutmentaliteit), dus je moet hem altijd direct in Sport zetten (zou gedacht hebben dat een Porsche direct in Sport uit de doos komt)... en in sport kan je moeilijk normaal rijden want het ding blijft eindeloos in dezelfde versnelling, ook als je gewoon gas geeft. En dat moet dus 80K kosten hier, de prijs van een volwassen Touareg 3.0V6 compressor van 340pk. Quote
korneeldebruyn 530 Geplaatst: 16 februari 2022 Geplaatst: 16 februari 2022 1 minuut geleden, The Swede zei: Weer een Macan meegekregen van de stealer. Deze keer ne witte... Man wat een trieste wagen. Ge steekt dat in gang en het klinkt als mijn tante haar ouwe Toyota Corolla. NUL ervaring. Ge rijdt daarmee... NOG nul ervaring. De boite en het gaspedaal zijn standaard erg traag afgesteld (zonder twijfel voor de hedendaagse eco-kutmentaliteit), dus je moet hem altijd direct in Sport zetten (zou gedacht hebben dat een Porsche direct in Sport uit de doos komt)... en in sport kan je moeilijk normaal rijden want het ding blijft eindeloos in dezelfde versnelling, ook als je gewoon gas geeft. En dat moet dus 80K kosten hier, de prijs van een volwassen Touareg 3.0V6 compressor van 340pk. 4-cilinder? Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 16 februari 2022 Geplaatst: 16 februari 2022 7 minuten geleden, korneeldebruyn zei: 4-cilinder? Ha ja, een 6 cilinder kost nog een pak meer. En dat de rest dan nog wat meewou. Een viercilinder kan sportief zijn afgesteld, of kan sportief klinken. Maar dit klinkt als een doordeweekse Toyota. Binnenin moet je naar het logo kijken of je waant je in een Skoda Kodiaq,... alleen is de prijs plots wel Porsche. Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 16 februari 2022 Geplaatst: 16 februari 2022 4 uren geleden, The Swede zei: Weer een Macan meegekregen van de stealer. Deze keer ne witte... Man wat een trieste wagen. Ge steekt dat in gang en het klinkt als mijn tante haar ouwe Toyota Corolla. NUL ervaring. Ge rijdt daarmee... NOG nul ervaring. De boite en het gaspedaal zijn standaard erg traag afgesteld (zonder twijfel voor de hedendaagse eco-kutmentaliteit), dus je moet hem altijd direct in Sport zetten (zou gedacht hebben dat een Porsche direct in Sport uit de doos komt)... en in sport kan je moeilijk normaal rijden want het ding blijft eindeloos in dezelfde versnelling, ook als je gewoon gas geeft. En dat moet dus 80K kosten hier, de prijs van een volwassen Touareg 3.0V6 compressor van 340pk. Ge moet zelf eens uw posten herlezen. Dat is gewoon niets anders dan zagen zagen zagen, een oude norse wurtel. "Vroeger was alles beter, waar gaat de wereld heen". 7 Quote
erq 220 Geplaatst: 17 februari 2022 Geplaatst: 17 februari 2022 Enyaq: geen power EV genre Model 3 of Polestar. Wel (relatief) veel wagen voor je geld, en (thank god) een normale lay-out. Best aangenaam om mee te rijden. Excelleert in niks, maaar doet ook niks verkeerd. Q4 E-tron: Same. Maar "pumped up" version. Ziet er wat suaver uit, maar zeker niet aangenamer te rijden. Interieur meer EV dan de skoda, rijdt onaangenaam hard in S-line trim. Meer voetballerspubliek dan de Enyaq maar zou zelf wss de 2e kiezen. Q7: Car-sitting deze week. Een tank. Geeft wel een ego-boost. 500X: zal het nooit begrijpen wie daar geld aan geeft. 1 1 Quote
Hazen 4.022 Geplaatst: 17 februari 2022 Geplaatst: 17 februari 2022 Skoda heeft met die Enyaq echt wel een goede zet gedaan. Staat hoog op mijn verlanglijstje maar valt nog buiten budget. 1 Quote
Polygoon 15.057 Geplaatst: 17 februari 2022 Geplaatst: 17 februari 2022 Op 8/12/2021 om 09:17, Polygoon zei: Ik rij tegenwoordig rond in deze Astra break. Valt weinig over te zeggen, noch goed noch slecht. Heeft carplay, 1.2 turbonaftje met 110 pk en een ruime koffer. Ik rij er waarschijnlijk tot het einde van de maand mee rond. Alvast beter dan @PJH z’n Peutje Op 8/12/2021 om 09:31, Polygoon zei: Heb ik me ook al aan gestoord, samen met het feit dat de toerenteller een fractie achter loopt op wat mijn zintuigen waarnemen geeft dit niet meteen een gevoel van rijplezier . Verbruik is toch ook wat hoog. Ik heb hem gereset op m'n oprit, dus BXL - Antwerpen is hier niet in meegenomen, en zit nu na 40km op een 9 liter . Niet mee gebrakt of geragd, gewoon korte afstandjes etc. Ik vind dat gelijk wel genoeg Ondertussen toch al 4,5k gereden met die kist. Niet slecht op 2 maanden lijkt me en buiten het wollige stuurgevoel doet die kist best oké wat je van zoiets verwacht. Voor een gemiddelde belg, die geen moer geeft om rijgedrag en auto's, is dit een ideale kist. Verbruik is ook gedaald naar 6,6l/100km wat ook best oké is! Quote
Lotuzzz 17.096 Geplaatst: 17 februari 2022 Geplaatst: 17 februari 2022 1 uur terug, Hazen zei: Skoda heeft met die Enyaq echt wel een goede zet gedaan. Staat hoog op mijn verlanglijstje maar valt nog buiten budget. Dito. Tofste auto van Skoda/VW/Seat/Audi momenteel. 1 Quote
Polygoon 15.057 Geplaatst: 17 februari 2022 Geplaatst: 17 februari 2022 2 minuten geleden, Lotuzzz zei: Dito. Tofste auto van Skoda/VW/Seat/Audi momenteel. Ik vind zo'n ID.4 anders ook heel tof. Erg dat de EV SUV de tofste van den hoop is. (E-Tron GT uitgezonderd natuurlijk, die staat op eenzame hoogte) Quote
Lotuzzz 17.096 Geplaatst: 17 februari 2022 Geplaatst: 17 februari 2022 2 minuten geleden, Polygoon zei: (E-Tron GT uitgezonderd natuurlijk, die staat op eenzame hoogte) Ja vergeten Quote
tuscani 11.813 Geplaatst: 17 februari 2022 Geplaatst: 17 februari 2022 wel harde plastiek binnenin (de bovenkant deur en klinksteun) en qua prijs heel dicht bij een tesla Y, dewelke dan op papier toch veel betere waardes kan voorleggen. (snufjes, batterij laden, ....) ik had zoals bij elke skoda (en ook vw) direct weer datzelfde gevoel in mijn been als ik wil uitstappen, (een harde plastiekrand dat je door de wang voelt. en neen ik weeg geen 100kilo. bij de passat, kodiaq, allemaal had ik dat. Heel vreemd, iets wat ik bij audi of andere merken dus niet heb. Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 17 februari 2022 Geplaatst: 17 februari 2022 1 uur geleden, tuscani zei: wel harde plastiek binnenin (de bovenkant deur en klinksteun) en qua prijs heel dicht bij een tesla Y, dewelke dan op papier toch veel betere waardes kan voorleggen. (snufjes, batterij laden, ....) ik had zoals bij elke skoda (en ook vw) direct weer datzelfde gevoel in mijn been als ik wil uitstappen, (een harde plastiekrand dat je door de wang voelt. en neen ik weeg geen 100kilo. bij de passat, kodiaq, allemaal had ik dat. Heel vreemd, iets wat ik bij audi of andere merken dus niet heb. Als die evenveel kost als een Model Y, dan zou ik mij ogen toe doen en voor de Y gaan. 't Is niet dat de Skoda zo een knap ding is. Die neus... Een grill die tot niets dient en gewoon een heel groot zwark blinkend vlak is... Dat zwart hoekje net voor de spiegel, de aflopende lijn van de ruiten voor de spiegel, de spiegel zelf die wat laag geplaatst is tov de rest van de lijn, het wel erg vele zwart onderaan in de zijlijn, Vanaf de B stijl heb je nog die drie ruitjes die elk een andere vorm hebben,... Dat is nu toch ook echt geen design waar je door geraakt wordt... Ja, hij schopt minder tegen de schenen dan een Y, maar meer verleiden doet die toch ook niet. Dan zou ik toch de Y kiezen die je veel meer het gevoel geeft dat je een ander tijdperk in gestapt bent. Een echte verandering. Quote
Polygoon 15.057 Geplaatst: 17 februari 2022 Geplaatst: 17 februari 2022 Skoda Enyaq iV: vanaf 42.000 Tesla Y: vanaf 63.000 Quote
tuscani 11.813 Geplaatst: 17 februari 2022 Geplaatst: 17 februari 2022 Zojuist, Polygoon zei: Skoda Enyaq iV: vanaf 42.000 Tesla Y: vanaf 63.000 je moet wel appelen met appelen vergelijken. (batterijgrootte, 4wd, wat opties) ik zat op 64K voor een enyaq en 69K voor een Y Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.