Ga naar inhoud

Toon ons uw vervangwagen!


Jupke

Aanbevolen berichten

17 minuten geleden, The Swede zei:

Pors.

Ik ben aan het denken wat ik al mee gekregen heb.... altijd een audi ( wel gewoon q2 of a3 en eens een week een e-tron, maar dat was vooral om hun fout goed te maken), bij korte vervangingen.  Bij carrosserieherstelling en dus langere periode bij hun, was het skoda of vw, en dat is waarschijnlijk omdat tegenwoordig garages onder een grotere koepel/merken ( valckenier bv heeft Renault,  Ford,  Opel en nog wat hier) zitten en ze "goedkopere" ( zonder oneerbiedig te zijn) meegeven.

Bij luxe merken twijfel ik of ze ook vervangwagens van hun eigen merk geven? Dat zijn nogal dure onkosten die ze kunnen counteren. Denk dat ze idd een een "lagere" klasse meegeven, tenzij misschien aan een hele goede klant? Dan zullen ze eerder een demo uitlenen. Ik zie bij Ferrari bv ook niet dat ze daar 5 Ferrari’s staan hebben puur als vervangwagen.. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Roger zei:

Ik heb ooit als vervanging voor de A3 een Fox meegekregen en heb nog nooit zo veel angst op de snelweg gehad als toen 😂

Camionding?

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er worden door de merken normen opgelegd voor vervangwagens, althans voor bepaalde zaken.

Destijds bij Mercedes moest, als er een S binnen werd gebracht er minstens een E als vervangend vervoer mee gegeven worden.  Was dikwijls een gehassel om zo’n dingen ‘s nachts of in weekends geregeld te krijgen, herinner ik me van de tijd dat mijn schoonbroer de 24h-depannage dienst deed

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg altijd een gratis vervangwagen. Een klein oud ding waarbij ik in de eerste km de bandenspanning goed zet en een noodstop doe. Ik kan meer krijgen als ik betaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik verwachte een aantal jaar geleden dat ik bij Renault een Dacia ging meekrijgen als vervangwagen, maar het was uiteindelijk een iets oudere Scenic.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18/12/2021 om 09:15, The Swede zei:

Begin januari Cayenne binnendoen voor een garantiegeval. Vraag mij af wat je er als vervanger meekrijgt.

Bij Porsche Center Antwerpen krijgt mijn broer altijd een Cayenne diesel of hybride mee als vervangwagen bij een herstelling van zijn Taycan.

Mijn pa kreeg bij carroserie herstelling(ook bij PCA) van zijn Macan een oudere A3 als vervangenwagen waarvan er 1 koplamp niet werkte :-).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn ex-baas reed ik rond met zijn 911 en dan ook de bijhorende vervangwagens. 

De eerste keer kreeg ik een A3 mee, daarna een Macan en daarna een Panamera. 

Bij volvo is het meestal een V40 of nieuwe V60 en 1x een knappe S90:

76B37F74-732E-4A03-A7CF-CDA99561BC81.jpeg

Soms zaten er prachtige exemplaren tussen zoals deze:

0E6AF265-E07E-45DB-8B91-3BFBDEDB8FE0.jpeg

of deze

IMG_4359.thumb.jpg.078f07208278b55a56e3833225ee9a54.jpg

 

 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
14 minuten geleden, RRD zei:

Is't spel al kapot ofwa?

Hij heeft de zijne misschien binnengedaan om zo'n 12 cd lader te laten monteren?

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, RRD zei:

Is't spel al kapot ofwa?

Nee, eindelijk een afspraak kunnen hebben om het deurslot links achter te laten vervangen. Zoals ik je destijds reeds vertelde, werkte dat niet van de buitenkant.

Er vertelde me zelfs iemand (die naar het schijnt enige ervaring met tweedehands Cayennes heeft) dat dit een ziekte is van die bakken ( @RRD :D ) . En dat ik maar best het kinderslot niet opzette of dat ik helemaal gejost was. (nu ging het slot nog van de binnenkant).

Mooi zo een Macan (is een gewone 2.0L 4 cilinder). Een echte vrouwenbak: leuk afgewerkt, veel dure details en rijdt voor geen meter als een Porsche. Doe het logo binnenin weg en je denkt in een Tiguan te zitten. Dit is echt een kist voor mensen die echt de stijl van een Porsche willen zonder de ervaring of kost... 

Hoewel het die kost is die de dooddoener is. 80k CHF :fp:  Voor exact hetzelfde geld, heb je een Touareg 3.0 V6 340pk voor, die even mooi is afgewerkt.

Ik geloof dat ik liever den Alexanderr zijn Cupra als vervanger zou hebben. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, The Swede zei:

Dit is echt een kist voor mensen die echt de stijl van een Porsche willen zonder de ervaring of kost... 

Hoewel het die kost is die de dooddoener is. 80k CHF :fp:  Voor exact hetzelfde geld, heb je een Touareg 3.0 V6 340pk voor, die even mooi is afgewerkt.. 

Ene met strandstoelen in zeker? 
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, Jules_W zei:

Ene met strandstoelen in zeker? 
 

Ik heb zelfs op de zetels niet gelet. Staat zo een half alcantara interieur in.

Op zich eigenlijk spijtig want je ziet dat ding en denkt van "ho, mooi. Schone Macan om 2 dagen mee te bollen". Dan start je dat en is het van "Ewww. :( :( ". Rijden maakt het niet beter (hij probeert precies steeds een versnelling hoger aan te houden dan nodig, dus je hebt de indruk dat hij loom is) ... en dan zag ik de prijs online... 😕 

Er is duidelijk een publiek voor (al zie ik wel veel minder Macans hier rijden dan Cayennes), maar niet mijn ding. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Passat bij de carrosier afgezet en dit meegekregen.

image.png.b749c4c2d7c5fdebf614f65ca46d60a7.png

Eerste indruk: wat een rammelbak zeg. Platte benzine, manueel, niet vooruit te branden. Schakelen gaat niet zonder je arm onnatuurlijk te kantelen want de armsteun staat 10cm hoger dan de pook. Toen ik de auto ontgrendelde bleven de spiegels dichtgeklapt dus met het gedacht dat ze die zo op de parking gezet hadden om schade te vermijden sleur ik die spiegels op hun plaats. Stomverbaasd was ik toen ik de auto startte en die spiegels plots richting de motorkap stonden. :fp: 

Zithouding: slecht

Zichtbaarheid rondom: slecht

Stuurgevoel: slecht

Motor: slecht

Interieur: plastiek en geen enkele knop staat intuïtief of binnen bereik

Meer mee rijden dan hoogstnodig zal er niet in zitten.

  • Grappig 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Hazen zei:

Passat bij de carrosier afgezet en dit meegekregen.

image.png.b749c4c2d7c5fdebf614f65ca46d60a7.png

Eerste indruk: wat een rammelbak zeg. Platte benzine, manueel, niet vooruit te branden. Schakelen gaat niet zonder je arm onnatuurlijk te kantelen want de armsteun staat 10cm hoger dan de pook. Toen ik de auto ontgrendelde bleven de spiegels dichtgeklapt dus met het gedacht dat ze die zo op de parking gezet hadden om schade te vermijden sleur ik die spiegels op hun plaats. Stomverbaasd was ik toen ik de auto startte en die spiegels plots richting de motorkap stonden. :fp: 

Zithouding: slecht

Zichtbaarheid rondom: slecht

Stuurgevoel: slecht

Motor: slecht

Interieur: plastiek en geen enkele knop staat intuïtief of binnen bereik

Meer mee rijden dan hoogstnodig zal er niet in zitten.

Renegade :inlove:

Ga nu maar op zoek naar alle easter eggs in plaats van dat autootje af te zeiken!!!! En álle easter eggs he.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Lotuzzz zei:

Renegade :inlove:

Ga nu maar op zoek naar alle easter eggs in plaats van dat autootje af te zeiken!!!! En álle easter eggs he.

Er is maar één easter egg die ik in een hoogpoter wil vinden, en dat is die waarbij een T-Rex een Velociraptor opeet :D 

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, gTa zei:

Er is maar één easter egg die ik in een hoogpoter wil vinden, en dat is die waarbij een T-Rex een Velociraptor opeet :D 

Zoals die van op de parking van UZ Gent? Allé, dat is toch al de helft. Je kan zelf een vrijwilliger in T-Rex pak zoeken om het af te maken. 

?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&

aangepast door Tjeu
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook al gezien. :D   En eigenlijk wel nog een geinig autootje (zonder de gimmicks), maar ... nope. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, Hazen zei:

Passat bij de carrosier afgezet en dit meegekregen.

image.png.b749c4c2d7c5fdebf614f65ca46d60a7.png

Eerste indruk: wat een rammelbak zeg. Platte benzine, manueel, niet vooruit te branden. Schakelen gaat niet zonder je arm onnatuurlijk te kantelen want de armsteun staat 10cm hoger dan de pook. Toen ik de auto ontgrendelde bleven de spiegels dichtgeklapt dus met het gedacht dat ze die zo op de parking gezet hadden om schade te vermijden sleur ik die spiegels op hun plaats. Stomverbaasd was ik toen ik de auto startte en die spiegels plots richting de motorkap stonden. :fp: 

Zithouding: slecht

Zichtbaarheid rondom: slecht

Stuurgevoel: slecht

Motor: slecht

Interieur: plastiek en geen enkele knop staat intuïtief of binnen bereik

Meer mee rijden dan hoogstnodig zal er niet in zitten.

Van die spiegels wist je niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, The Swede zei:

Van die spiegels wist je niet?

Op alle wagens met elektrisch uitklapbare spiegels waarmee ik al gereden heb klapten die uit bij het ontgrendelen. :) 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 8/12/2021 om 09:40, flupke73 zei:

och, uwe fiets past er in :)

dus zo erg is het nog niet hé

Hier even op terug komen. Wat een ruimte wonder. Fiets past daar zonder poespas in, niks wiel eruit oid. 

Na er nu een maandje mee rondgereden te hebben lijkt me dat een heel goede wagen voor iemand die niet om rijden geeft (95% van het land dus). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid