Ga naar inhoud

Alfa Romeo 4C


CMon

Aanbevolen berichten

Ik zou het wel durven kopen met mijn hart, maar de ratio wil niet mee.

Echt geen zin om na dlke ragbeurt brokken te hebben of te zitten panikeren wat er straks kapot gaat. Been there done that

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het wel durven kopen met mijn hart, maar de ratio wil niet mee.

Echt geen zin om na dlke ragbeurt brokken te hebben of te zitten panikeren wat er straks kapot gaat. Been there done that

wat bedoel je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat bedoel je?

Als je nig niet met een alfa hebt gereden kun je je inderdaad weinig bij voorstellen ...

Ik heb nu al volgende wagens gehad: fiat punto, alfa 147, clio rs, peug 307, volvo v50, en een bmw 1 en nu een f30.

Als ik met mijn alfa sportief reed dan brak er soms iets, of ik voelde de ochtend erna dat ik wat had zitten zwijnen.

Enkel voorbeelden: een bekleding uit de c stijl die er met airbag en al uitvliegt na stevig een bocht te nemen, velgen die om de haverklap krom gingen, daverende remmen, ...

Het is ook mijn enige wagen waarvan de koppeling na 28k km slipte en tevens ook de wagen waarmee ik het minste kilometrrs gedaan heb.

Op al mijn andere wagens na de alfa 0 problemen ...

Als je dan 50k neertelt en je moet weer op je passen letten, neen dank u.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Rabbit...

 

Heb nu zelf al volgende wagens van de fiat group gehad.

 

- Fiat Punto

- Alfa Romeo MiTo

- Alfa Romeo 147 Q2

- Fiat barchetta

 

Enkel de barchetta heeft veel last van kleine en minder kleine prullen... Maar die zijn vooral te wijten aan de ouderdom.

De 147 is inderdaad een vrij gevoelige machine. Rij je er rustig mee, niks aan de hand, rij je er hard mee, zijn enkele onderdelen inderdaad zéér gevoelig aan overmatige slijtage.

 

Hoewel de MiTo een pak minder alfa like reed, was het wel een oerbetrouwbaar karretje. Marchione heeft na de 159 echt wel een serieuze kwaliteitsverbetering doorgevoerd. Dit ten koste van het karakter en de rij-eigenschappen, dat wel. Nu hopen dat ze met de 4C dit er terug hebben ingestopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Rabbit...

 

Heb nu zelf al volgende wagens van de fiat group gehad.

 

- Fiat Punto

- Alfa Romeo MiTo

- Alfa Romeo 147 Q2

- Fiat barchetta

 

Enkel de barchetta heeft veel last van kleine en minder kleine prullen... Maar die zijn vooral te wijten aan de ouderdom.

De 147 is inderdaad een vrij gevoelige machine. Rij je er rustig mee, niks aan de hand, rij je er hard mee, zijn enkele onderdelen inderdaad zéér gevoelig aan overmatige slijtage.

 

Hoewel de MiTo een pak minder alfa like reed, was het wel een oerbetrouwbaar karretje. Marchione heeft na de 159 echt wel een serieuze kwaliteitsverbetering doorgevoerd. Dit ten koste van het karakter en de rij-eigenschappen, dat wel. Nu hopen dat ze met de 4C dit er terug hebben ingestopt.

 

Ik had ook een zeer solide gevoel bij een 159, hoger zelfs dan bij een e90 toen die uitkwam.

 

De realiteit is echter dat ik eens een 159 SW TI Q4 MY2011 zag bij Apec. Het spel had iets over de 100.000 km. Injectoren waren aan het gaan, Q4 differentieel was kapot, ...

 

Het heeft me de ogen een beetje geopend vrees ik.

 

En toch, hoe meer ik de 4C zie, hoe vetter ik hem vind.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja lap: @harrismonkey: PH forum thread suggests Alfa 4C service intervals are 4,500mls. That's the lowest of any new car, no?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...
  • 2 weken later...

Prachtig, misschien zelfs mooier dan de gesloten versie (waarschijnlijk deels door de lichten)! 

Op de voorlaatste foto zie je pas echt hoe breed hij is  :blink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid