CMon 503 Geplaatst: 12 februari 2013 Delen Geplaatst: 12 februari 2013 Alfa Romeo heeft nu écht de 4C officieel uit de doeken gedaan. De concept-car was al weinig verhullend, maar nu hebben we dan eindelijk bevestiging. Alfa Romeo neemt zijn achterwielaangedreven sportcoupé mee naar de Autosalon van Genève. Daar zal de nog geen vier meter lange sportieveling met middenmotor de spotlights weer op het merk moeten vestigen. De 4C is een belangrijke auto voor het Italiaanse merk. Alfa Romeo wil weer voet aan de grond krijgen in de Verenigde Staten, en deze nieuweling is de klapper die de marktintroductie gaat inluiden. Over het uiterlijk van Alfa's tweezwitter hoeven we weinig woorden meer te besteden. Hij wijktnamelijk nauwelijks af van de concept-car die we twee jaar geleden al zagen. Bovendien heeft onze spionagefotograaf hem al meerdere malen voor de lens gekregen, een daaruit konden we afleiden dat hij de lijnen van het studiemodel bijna één op één zou gaan volgen. Zowel de 8C Competizione als de 33 Stradale uit de jaren zestig zijn inspiratiebronnen geweest voor Alfa's jongste. In het interieur vinden we een stapel koolstofvezel, dat niet alleen voor een sportieve look moet zorgen maar ook een gewichtsbesparing met zich meebrengt. Onder de kap krijgt hij een viercilinder 1750 turbomotor die geheel is vervaardigd uit aluminium. Schakelen? Dat gaan we doen middels de Alfa TCT automatische transmissie met dubbele koppeling. Alfa Romeo belooft een pk/gewichtsverhouding van 4 kilo per pk, dat belooft natuurlijk een hoop speelplezier. De techneuten van Alfa zeggen de 4C uit te rusten met een systeem dat het turbogat definitief tot het verleden laat behoren. Op de definitieve specificaties van de motor zullen we helaas nog even moeten wachten. De 4C meet twee meter in de breedte en slechts 118 centimeter in de hoogte. De wielbasis bedraagt 2,4 meter, wat de wendbaarheid van het apparaat ten goede moet komen. Alfa Romeo maakt van de 4C een pioniertje door hem te voorzien van het nieuwe Alfa DNA. Naast de standen Dynamic, Natural en All Weather is het systeem nu ook in Race-modus te zetten. Deze laatste moet van de Italiaanse schone een nog scherper rij-ijzer maken. De naam 4C is geen uit de lucht gegrepen typeaanduiding. In de jaren dertig en veertig reden de 8C en 6C al hun rondjes. Meer recent is daar natuurlijk de nieuwe 8C Competizione bijgekomen. Een exacte introductiedatum hebben we nog niet. Wel kunnen we melden dat de 4C nog dit jaar in de Maserati-fabriek in Modena van de band komt rollen. Bron: Autoweek.nl Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
CMon 503 Geplaatst: 12 februari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 12 februari 2013 Ziet er echt fantastisch uit vind ik! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tommie 8.535 Geplaatst: 12 februari 2013 Delen Geplaatst: 12 februari 2013 Allowkes!! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BlackFox 2.079 Geplaatst: 12 februari 2013 Delen Geplaatst: 12 februari 2013 Wauw Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Phil 11.571 Geplaatst: 12 februari 2013 Delen Geplaatst: 12 februari 2013 Bloedmooi. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
thor 211 Geplaatst: 12 februari 2013 Delen Geplaatst: 12 februari 2013 Jammie Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
msxx 6.642 Geplaatst: 12 februari 2013 Delen Geplaatst: 12 februari 2013 Uiterlijk: briljant Maar waarom zo breed? Zo'n wagen dient toch voor de secundaire wegen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
William Blake 2.694 Geplaatst: 12 februari 2013 Delen Geplaatst: 12 februari 2013 Shit, hoe knap!! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast caoimhin Geplaatst: 12 februari 2013 Delen Geplaatst: 12 februari 2013 Kan toch niet op tegen de 8C :inlove: En geen foto's van het interieur? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
quadrifoglio 3.501 Geplaatst: 12 februari 2013 Delen Geplaatst: 12 februari 2013 Ja, goeiendag. Zeer benieuwd naar het prijskaartje hiervan (en vooral de tweedehandsprijzen over x aantal jaar) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Beau 3.909 Geplaatst: 12 februari 2013 Delen Geplaatst: 12 februari 2013 Lekker. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast caoimhin Geplaatst: 12 februari 2013 Delen Geplaatst: 12 februari 2013 Hoe meer ik het bekijk, hoe minder ik het vind. De concept is ondanks de kleine verschillen een pak knapper vind ik. Zijn het nu de lichten die me doen twijfelen? Die lijken me zo "cheap" overkomen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
CMon 503 Geplaatst: 12 februari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 12 februari 2013 Ja, goeiendag. Zeer benieuwd naar het prijskaartje hiervan (en vooral de tweedehandsprijzen over x aantal jaar) Men schat een prijs vanaf 45k. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Greg 2.956 Geplaatst: 12 februari 2013 Delen Geplaatst: 12 februari 2013 Damn.. Enkel, 4-cilinder turbo En 2m breed Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kwiekie 2.512 Geplaatst: 12 februari 2013 Delen Geplaatst: 12 februari 2013 Ik vind 'm precies niet 'volwassen' genoeg, ook al is het maar een klein autootje. Die concept kon mij ook nooit écht overtuigen. Benieuwd naar foto's en filmpjes van z'n voorstelling. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Speedhunter 4.228 Geplaatst: 12 februari 2013 Delen Geplaatst: 12 februari 2013 Goed dat het een RWD is. Moet wel wennen aan die rare daklijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
TCT 5.923 Geplaatst: 12 februari 2013 Delen Geplaatst: 12 februari 2013 Ik vind er geen zak aan! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ambi 1.477 Geplaatst: 12 februari 2013 Delen Geplaatst: 12 februari 2013 Haalbare droomkar !Ooit, hoho ben er gek van Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Glenn-N 8.258 Geplaatst: 12 februari 2013 Delen Geplaatst: 12 februari 2013 Ik vind er geen zak aan! Idem. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Salokin 8.216 Geplaatst: 12 februari 2013 Delen Geplaatst: 12 februari 2013 Komt die ook met een manuele boïte? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
brjefs 14.458 Geplaatst: 12 februari 2013 Delen Geplaatst: 12 februari 2013 Ik ben er niet wild van. Ze zouden beter wat meer werk maken van een vervanger voor de 159 ipv hier hun tijd in te steken Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kris 10 Geplaatst: 12 februari 2013 Delen Geplaatst: 12 februari 2013 Ik vind persoonlijk dat die, qua constructie, iets weg heeft van een Evora... Wel een meer dan geslaagd model iig! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Parsifal 3.769 Geplaatst: 12 februari 2013 Delen Geplaatst: 12 februari 2013 Hoe meer ik het bekijk, hoe minder ik het vind. De concept is ondanks de kleine verschillen een pak knapper vind ik. Zijn het nu de lichten die me doen twijfelen? Die lijken me zo "cheap" overkomen. Zijn de achterlichten van de MiTo... zaten er in de concept ook al op. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast caoimhin Geplaatst: 12 februari 2013 Delen Geplaatst: 12 februari 2013 Ik heb het over de voorlichten Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 12 februari 2013 Delen Geplaatst: 12 februari 2013 als dit goed rijdt ben ik een groot fan moet eigenlijk wel een alfa v6 in, maar dat is nog te begrijpen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.