Ga naar inhoud

Alfa Romeo 4C


CMon

Aanbevolen berichten

Alfa Romeo heeft nu écht de 4C officieel uit de doeken gedaan. De concept-car was al weinig verhullend, maar nu hebben we dan eindelijk bevestiging.

Alfa Romeo neemt zijn achterwielaangedreven sportcoupé mee naar de Autosalon van Genève. Daar zal de nog geen vier meter lange sportieveling met middenmotor de spotlights weer op het merk moeten vestigen. De 4C is een belangrijke auto voor het Italiaanse merk. Alfa Romeo wil weer voet aan de grond krijgen in de Verenigde Staten, en deze nieuweling is de klapper die de marktintroductie gaat inluiden.

Over het uiterlijk van Alfa's tweezwitter hoeven we weinig woorden meer te besteden. Hij wijktnamelijk nauwelijks af van de concept-car die we twee jaar geleden al zagen. Bovendien heeft onze spionagefotograaf hem al meerdere malen voor de lens gekregen, een daaruit konden we afleiden dat hij de lijnen van het studiemodel bijna één op één zou gaan volgen. Zowel de 8C Competizione als de 33 Stradale uit de jaren zestig zijn inspiratiebronnen geweest voor Alfa's jongste. In het interieur vinden we een stapel koolstofvezel, dat niet alleen voor een sportieve look moet zorgen maar ook een gewichtsbesparing met zich meebrengt.

Onder de kap krijgt hij een viercilinder 1750 turbomotor die geheel is vervaardigd uit aluminium. Schakelen? Dat gaan we doen middels de Alfa TCT automatische transmissie met dubbele koppeling. Alfa Romeo belooft een pk/gewichtsverhouding van 4 kilo per pk, dat belooft natuurlijk een hoop speelplezier. De techneuten van Alfa zeggen de 4C uit te rusten met een systeem dat het turbogat definitief tot het verleden laat behoren. Op de definitieve specificaties van de motor zullen we helaas nog even moeten wachten. De 4C meet twee meter in de breedte en slechts 118 centimeter in de hoogte. De wielbasis bedraagt 2,4 meter, wat de wendbaarheid van het apparaat ten goede moet komen. 

Alfa Romeo maakt van de 4C een pioniertje door hem te voorzien van het nieuwe Alfa DNA. Naast de standen Dynamic, Natural en All Weather is het systeem nu ook in Race-modus te zetten. Deze laatste moet van de Italiaanse schone een nog scherper rij-ijzer maken.

De naam 4C is geen uit de lucht gegrepen typeaanduiding. In de jaren dertig en veertig reden de 8C en 6C al hun rondjes. Meer recent is daar natuurlijk de nieuwe 8C Competizione bijgekomen. Een exacte introductiedatum hebben we nog niet. Wel kunnen we melden dat de 4C nog dit jaar in de Maserati-fabriek in Modena van de band komt rollen.

 

Bron: Autoweek.nl

 

m1ny99mb4sox.jpg

 

m1ny99mb3iow.jpg

 

m1ny99mb5lov.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast caoimhin

Hoe meer ik het bekijk, hoe minder ik het vind. De concept is ondanks de kleine verschillen een pak knapper vind ik. Zijn het nu de lichten die me doen twijfelen? Die lijken me zo "cheap" overkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, goeiendag.

 

Zeer benieuwd naar het prijskaartje hiervan (en vooral de tweedehandsprijzen over x aantal jaar):D

Men schat een prijs vanaf 45k.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind 'm precies niet 'volwassen' genoeg, ook al is het maar een klein autootje. Die concept kon mij ook nooit écht overtuigen.

 

Benieuwd naar foto's en filmpjes van z'n voorstelling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe meer ik het bekijk, hoe minder ik het vind. De concept is ondanks de kleine verschillen een pak knapper vind ik. Zijn het nu de lichten die me doen twijfelen? Die lijken me zo "cheap" overkomen.

 

Zijn de achterlichten van de MiTo... zaten er in de concept ook al op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid