Ga naar inhoud

Alfa Romeo 4C


CMon

Aanbevolen berichten

Ik zeg niet dat het zeker goed gaat rijden, ik counter enkel de stelling dat het ding enkel zijn naam te bieden heeft.

 

Vraag is ook maar wat alfa wilt: is dit een concurrent voor de Z4 of een opvolger van de 8C? Als het aantal geproduceerde exemplaren de maatstaf is wordt het in het eerste geval sowieso een flopt in het tweede geval misschien weer een succes, de 8c was toch meteen uitverkocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoezo?

Ding is toch kei mooi imo, als het dan nog goed rijdt...

Qua concept zit het ook best snor, beetje zoals een elise, en dat is toch alles behalve een slechte auto.

Ik had het dan ook over wat de gemidelde alfa gemeen heeft met een goedrijdende sportwagen. Alleen de badge nu.

Eigenlijk doet de verkoop van de normale modellen ertoe, niet die van "exclusieve" 4c..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik stelde nooit dat 'ie enkel maar z'n naam te bieden heeft, want voor mij persoonlijk stelt Alfa hedentendage niet veel meer voor...

 

Dit is zeker geen opvolger voor de 8C. Dat was een zeer exclusieve auto (bijna "one off" status) met een never ending avalanche van emoties, wulpse sensualiteit en vibes. Een instant classic, zeg maar. Niet enkel qua klasse, doelpubliek en Stückzahl maar ook qua prijs een héél andere orde. Er is geen vergelijk.

 

Concurrent van de Z4? Ik weet het niet. Hadden ze geen iets luxueuzere, klassiekere roadster gemaakt in plaats van dit ding?. Dit is geen opvolger voor de laatste Spider, lijkt me (en dat was wel een concurrent voor de Z4). Als ik een concurrent moet opsommen, zou ik bijna de toekomstige basis Porsche Cayman opsommen met 4 cilinder. Of niet? Voor de rest is er niet veel...

Nogmaals: ik heb geen idee wat Alfa hier mee aan wil vangen. Recipe for disaster, zegt m'n gevoel.

 

Maar bon, laat ons hopen dat ik 't grondig verkeerd inschat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Elise of Exige ziet er ook z'n prijs niet uit. Dat zijn zeepbakjes. Maar ze rijden idd zéér lekker.

 

Nu gaan we er hier van uit dat de Alfa dat ook meteen doet. Why? Al 'es met een MiTo of Guilletta gereden? DIe dingen zijn zo saai dat je er terplekke dood van valt. Ik ben dus nogal sceptisch over grote woorden van Alfa Romeo over rijgedrag van een nieuwe.

 

En daarbij blijft: net zoals de Lotusjes ziet dat er z'n prijs (verre van) niet uit. Lotus verkoopt wat, 5.000 auto's per jaar? En dan hebben die een GIGANTISCH goed imago qua rijgedrag en koopt het doelpubliek dat bijna blind.

Alfa heeft zo'n imago geenszins (meer) en al helemaal niet in de States. En als die auto het tij moet doen keren, dan moeten ze 'r daar veel van verpatsen ... lijkt me moeilijk in die vorm met die motor en die prijs.

 

Vandaar: wtf are they doing? Je springt, als je even bent uitgestapt, niet meteen weer op een voorbijdenderende trein. Je moet terug van stilstand beginnen, langzaam beginnen lopen tot je na zware sprintinspanning de snelheid van de trein bereikt, om er dan op te springen. Dit lijkt hier op een stupide sprong vóór de trein, ondertussen "iek benne Alfa Romeo, iek stoppe trein!" roepend.

Een 'imago'auto kan wel afstralen op de rest van het gamma dus zo onlogisch vind ik die keuze niet. Maar dan zal er eerst een rest moeten zijn. Nu ja het ziet er een imo reteknappe auto uit en hopelijk rijdt hij als een Lotus.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik stelde nooit dat 'ie enkel maar z'n naam te bieden heeft, want voor mij persoonlijk stelt Alfa hedentendage niet veel meer voor...

 

Dat is juist mijn punt. :) Alleen de naam lijkt hun enige verkooppunt nu, niet wat erbij zou moeten horen. (bv rwd, minder plastics, plezant rijgedrag, diverse designs...)

Ik geloof misschien wel (itt u) dat een merk zichzelf kan heruitvinden en terug in de gade van de consument kan komen zonder dat het verkocht hoeft te worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop het.

 

Want dat betekent dat er een opvolger komt voor de 159 Sportwagon met achterwielaandrijving. En ik wil dat, desnoods zelfs met vierwielaandrijving.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop het.

 

Want dat betekent dat er een opvolger komt voor de 159 Sportwagon met achterwielaandrijving. En ik wil dat, desnoods zelfs met vierwielaandrijving.

 

Knap Italiaans design, een mooi en kwalitatief aanvaardbaar interieur, leuke powertrains, zuinig genoeg om niet al te zwaar getaxeerd te worden en een leuk onderstel met RWD/AWD.

 

Dan zou Alfa ineens in de radars van veel autoliefhebbers komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Knap Italiaans design, een mooi en kwalitatief aanvaardbaar interieur, leuke powertrains, zuinig genoeg om niet al te zwaar getaxeerd te worden en een leuk onderstel met RWD/AWD.

 

Dan zou Alfa ineens in de radars van veel autoliefhebbers komen.

 

In Clarksoniaans: how hard can it be...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop het.

 

Want dat betekent dat er een opvolger komt voor de 159 Sportwagon met achterwielaandrijving. En ik wil dat, desnoods zelfs met vierwielaandrijving.

 

Je wordt eigenlijk wel een oude zeur, weet je dat?

 

Dit kan misschien harder aankomen dan initieel de bedoeling was maar het blijft een feit dat je een pseudo-Alfaliefhebber blijft. Ik denk dat mensen als Spiderveloce1750, deltabelg, Manu, enz. deze auto met meer dan open armen verwelkomen. Zij merkten de afgelopen jaren ook heus wel dat hun geliefkoosde merk veel van zijn glans verloren is en roepen ook massaal om verandering. Terugkeer van de typische V6, achterwielaandrijving, Italiaans design ipv Belgisch met een Spaans tintje, enz. Is het raar dat Alfa Romeo de ommekeer inzet met een nichemodel? Ja, misschien wel. Betekent dit dat de rest van het gamma ook onder handen genomen gaat worden en dat de core business-modellen een ander concept aangemeten gaan krijgen dat dichter bij de roots van het merk ligt? Verre van zeker.

 

Alfa Romeo verdient in ieder geval krediet en het voordeel van de twijfel. Dat ze een BMW 3-serie gaan maken met een Alfa Romeo-badge op hoeft voor mij zeker en vast niet.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat we wat afgedwaald zijn van het echte probleem: als de 4C een imagobooster wil betekenen voor heel Alfa Romeo, moet 'ie niet enkel mooi zijn, maar ook 'mooi' (in de mate dat dit van toepassing is op dit soort kistjes) afgewerkt en vooral steengoed rijden. Waar ben je anders mee bezig???

In die zin is een Lotus- kloon bouwen wel erg gevaarlijk... De Renault Sport Spider heeft dankzij de Elise nooit compleet het beoogde effect bereikt.

En ik denk net dat echte Alfisti extra streng (mogen) zijn voor hun merk. Ik zie geen pseudo Alfisti, maar wel pseudo-Alfa's.

De 4C is een zeer gevaarlijke oefening waarvan ik hoop dat het enigszins goed uitdraait... Ik ben alleszins meer benieuwd naar de Alfa MX-5.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je wordt eigenlijk wel een oude zeur, weet je dat?

 

Dit kan misschien harder aankomen dan initieel de bedoeling was maar het blijft een feit dat je een pseudo-Alfaliefhebber blijft. Ik denk dat mensen als Spiderveloce1750, deltabelg, Manu, enz. deze auto met meer dan open armen verwelkomen. Zij merkten de afgelopen jaren ook heus wel dat hun geliefkoosde merk veel van zijn glans verloren is en roepen ook massaal om verandering. Terugkeer van de typische V6, achterwielaandrijving, Italiaans design ipv Belgisch met een Spaans tintje, enz. Is het raar dat Alfa Romeo de ommekeer inzet met een nichemodel? Ja, misschien wel. Betekent dit dat de rest van het gamma ook onder handen genomen gaat worden en dat de core business-modellen een ander concept aangemeten gaan krijgen dat dichter bij de roots van het merk ligt? Verre van zeker.

 

Alfa Romeo verdient in ieder geval krediet en het voordeel van de twijfel. Dat ze een BMW 3-serie gaan maken met een Alfa Romeo-badge op hoeft voor mij zeker en vast niet.

Dat eerste: ik ben dat al voor dat jij op AW geregistreerd was. :D Take it or leave it. :D Wat niet wil zeggen dat 't niet mag gezegd worden.

 

Ik heb nog enkele van de achterwielaangedreven Alfa's gereden die pur sang waren, en ik heb zelfs een voorwielaangedreven Alfa in m'n armen gesloten en vol overtuiging, liefde en begrip (voor de situatie toen) in huis gehaald. Ik ben te jong om de auto's ouder dan deze die nog rondreden medio de jaren '90 gekend te hebben, en ik heb niet 't geld of maak niet de keuze om 't geld ervoor vrij te maken nu een classic Alfa in huis te halen. Tot zover "pseudo-liefhebber".

 

Als ik met die 4C zou kunnen rijden, in de nabije toekomst, ga ik als rasechte auto(sport)liefhebber helemaal verkocht zijn, want ze zouden echt een very poor job moeten doen om een kar van geen ton zwaar slecht te laten rijden. En ik ben iemand die extreem en communicatief weggedrag erg kan smaken. Maar 'k blijf erbij dat dit het merk niet zal redden, naar mijn gevoel. Met iets als dit wakker je de werelwijde Alfa-passie niet opnieuw aan vrees ik, en voldoende verkopen om het merk plots een pak meer financiële ademruimte te geven kan dit per definitie niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Jokke_Vlo. Hoe is het nog met Wernercupra?

Nog altijd een gouden hart en stalen vuisten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Jokke_Vlo. Hoe is het nog met Wernercupra?

Nog altijd een gouden hart en stalen vuisten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid