Ga naar inhoud

Toekomst lichte vracht


DDke

Aanbevolen berichten

Als ze enkel kunnen sleutelen aan het VAA, dan wil het risico wel nemen. Met nog een auto waar we volle pot VAA op betalen, en nog 2 auto's privé, wil de discussie wel aangaan. Laat nog zijn dat ze dat percentage omhoog brengen, dan nog blijven de voordelen groot. 100% BTW terugvorderbaar, en 100% aftrekbaar, geen BIV, veel minder rijtax. Ik wil zelfs 50% VAA betalen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze enkel kunnen sleutelen aan het VAA, dan wil het risico wel nemen. Met nog een auto waar we volle pot VAA op betalen, en nog 2 auto's privé, wil de discussie wel aangaan. Laat nog zijn dat ze dat percentage omhoog brengen, dan nog blijven de voordelen groot. 100% BTW terugvorderbaar, en 100% aftrekbaar, geen BIV, veel minder rijtax. Ik wil zelfs 50% VAA betalen!

Die 100% gaat ook enkel op als je er geen privé ritten mee doet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ICM zei:

TheSwede laat weten dat sommigen hoger willen schijten dan hun gat.

als ik de franse wc's bekijk tijdens mijn jaarlijkse vakantiedoortocht, zijn er toch wel heel wat, waar dat lukt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het begint alvast met het onklaar maken van de bevestigingspunten. Als hij nooit meer omgebouwd kan worden heb je meer kans dat de keuring er geen probleem van gaat maken. Dat is al stap een.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ir_fuel zei:

Keuring is het issue niet.

Het was eigenlijk wat bedoeld op de vaak terug komende opmerking "en als de wetgeving ooit veranderd of we verkopen de wagen weer, dan kan hij weer omgebouwd worden tot een gewone personenversie". 

Dat mag je veelal vergeten. Als je terug om kan bouwen, dan zijn de bevestigingspunten onvoldoende onklaar gemaakt en kan je op de keuring bot vangen. 
Uiteraard kan je daar om heen door alles uit te kisten, ook de C stijlen. Maar dan zal er wel wat schade aan het interieur zijn. En het is ook niet zeker dat ze dat op de keuring zullen aanvaarden. In principe zou het moeten, als de structuur over de C stijlen een vaste structuur is. 

En uiteraard keldert de restwaarde van, bijvoorbeeld, een E63 AMG LV wanneer de regelgeving aangepast zou worden. Maar wie niet nat wil worden zal nooit de borst nat kunnen maken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 hours ago, BMWMB said:

Als ik zie wat je kan uitsparen door geen VAA te betalen, kan je idd een wagen kopen op de firma, en deze effectief enkel maar gebruiken voor de firma, en daarnaast een kleine wagen privé kopen voor woon-werkverkeer. Ik zou dat perfect kunnen doen. 

Eigenlijk moet ik zelfs geen wagen bijkopen, want ik heb er al 2 privé ingeschreven in de garage staan.

Mij stoort het dat ik VAA moet betalen voor slechts 10% van de tijd dat ik mijn auto privé gebruik. We hebben de Range als gezinswagen,waar we de volle pot VAA voor betalen, en dan heb ik nog 2 Porsches om in mijn vrije tijd te gebruiken. 

 

Dat kan toch ook zonder LV? VAA betaal je niet als het 100% beroepsmatig gebruik is, niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, DDke said:

Dat kan toch ook zonder LV? VAA betaal je niet als het 100% beroepsmatig gebruik is, niet?

Klopt, maar dat is heel moeilijk hard te maken. Dan moet de auto permanent op de bedrijfsparking blijven bv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minutes ago, ir_fuel said:

Klopt, maar dat is heel moeilijk hard te maken. Dan moet de auto permanent op de bedrijfsparking blijven bv.

Dat staat hierboven toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, ir_fuel said:

Geen idee!

 

10 hours ago, BMWMB said:

Als ik zie wat je kan uitsparen door geen VAA te betalen, kan je idd een wagen kopen op de firma, en deze effectief enkel maar gebruiken voor de firma, en daarnaast een kleine wagen privé kopen voor woon-werkverkeer. Ik zou dat perfect kunnen doen. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al die moeite doen om met een LV enkel van werk naar klanten te rijden, omwegen verboden... En het is niet dat die klanten halverwege de Vogezen zitten, dus je zit gewoon met een dikke AMG in de file aan te schuiven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, wooter said:

Al die moeite doen om met een LV enkel van werk naar klanten te rijden, omwegen verboden... En het is niet dat die klanten halverwege de Vogezen zitten, dus je zit gewoon met een dikke AMG in de file aan te schuiven.

Here we go again :wanker:

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, wooter zei:

Al die moeite doen om met een LV enkel van werk naar klanten te rijden, omwegen verboden... En het is niet dat die klanten halverwege de Vogezen zitten, dus je zit gewoon met een dikke AMG in de file aan te schuiven.

Ik ga het dan ook niet doen. Het zal uiteindelijk toch een Tesla moeten worden. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, ir_fuel zei:

Daar staat niks over een parking

Dat is wel de bedoeling dan, auto op de firma laten staan, en van daaruit naar klanten rijden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Tjeu zei:

Het was eigenlijk wat bedoeld op de vaak terug komende opmerking "en als de wetgeving ooit veranderd of we verkopen de wagen weer, dan kan hij weer omgebouwd worden tot een gewone personenversie". 

Dat mag je veelal vergeten. Als je terug om kan bouwen, dan zijn de bevestigingspunten onvoldoende onklaar gemaakt en kan je op de keuring bot vangen. 
Uiteraard kan je daar om heen door alles uit te kisten, ook de C stijlen. Maar dan zal er wel wat schade aan het interieur zijn. En het is ook niet zeker dat ze dat op de keuring zullen aanvaarden. In principe zou het moeten, als de structuur over de C stijlen een vaste structuur is. 

En uiteraard keldert de restwaarde van, bijvoorbeeld, een E63 AMG LV wanneer de regelgeving aangepast zou worden. Maar wie niet nat wil worden zal nooit de borst nat kunnen maken. 

Dat kan heel proper gedaan worden, zonder schade aan het interieur.  Er wordt een vaste vloerplaat gemonteerd waarbij de bevestigingspunten onder de voormalige bank volledig verdwijnen, de gordels worden gedemonteerd, en de C-stijl netjes terug geplaatst.  De bank en de gordels krijg je mee.

Als men dit zou willen controleren op de keuring, dan zou die keurmeester de C-stijlen moeten demonteren, en de vloerplaat verwijderen.  Dat gaan ze heus niet doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, wooter zei:

Al die moeite doen om met een LV enkel van werk naar klanten te rijden, omwegen verboden... En het is niet dat die klanten halverwege de Vogezen zitten, dus je zit gewoon met een dikke AMG in de file aan te schuiven.

met een renault zoe lukt in de file staan ook 

je hebt daarvoor geen tesla nodig 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de boekhouder gemeld dat Mercedes een attest aflevert dat 50% van de lengte kofferruimte wordt, en dus voldoet aan de voorwaarden voor een LV. Dit is daarop zijn reactie:
Als Mercedes inderdaad een attest kan afleveren dat de laadruimte 50% van de wielbasis bedraagt lijkt me dit geen probleem te zijn.
Het probleem dat opduikt in rechtspraak van de afgelopen jaren was dat de automerken attesten afleverden voor lichte vracht in overeenstemming met de DIV, maar hier moet de laadruimte maar 35% van de wielbasis bedragen, dit zijn de zogenaamde ‘valse lichte vrachtwagens’, hieronder vallen onder meer de Porsche Cayenne, BMW X5, … . Voor deze auto’s moet dan geen inverkeerstelling betaald worden, en is de verkeersbelasting ook lager, maar fiscaal blijven het personenwagens.
Maar als Mercedes attesteert dat het 50% is zal dit geen probleem zijn en is dit een echt lichte vrachtwagen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, Brunault said:

met een renault zoe lukt in de file staan ook 

je hebt daarvoor geen tesla nodig 

Sorry mijn punt was dat als je dan toch AMG wil rijden, ik het zonde vind om je zo te beperken. Ik zou dus gewoon aftikken ipv te doen alsof mijn AMG een camionette was. Dan kan je vrijelijk en met betaling VAA rijden waar je wil, wanneer je wil.

Punt is als je zo een AMG als LV ook gaat gebruiken om enkel zakelijk mee te rijden, je aan belastingontwijking doet. Daar is niets mis mee. Als je vervolgens het spel 100% afschrijft en geen VAA betaalt, maar er toch privé mee gaat rijden ben je aan belastingontduiking aan het doen, en dat is wel strafbaar. Of je gepakt wordt, dat is een andere zaak natuurlijk. Maar je kan ook braaf aan belastingontwijking doen en toch een controle krijgen waarbij de controleur je een forfait oplegt, omdat hij je niet gelooft en dan moet je gaan bewijzen dat je je netjes aan de regels hebt gehouden. Is dat het dan waard?

Link naar reactie
Delen op andere sites

uw boekhouder loopt dus 10 jaar achter want dat van 35% is al jaren achterhaald 

nu hebben ze de grote van de achterklep erbij gehaald zodat bepaalde auto's niet meer kunnen omgezet worden naar LV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid