Ga naar inhoud

Toekomst lichte vracht


DDke

Aanbevolen berichten

Mijn boekhouder raadde mij destijds aan om 20% van het normale VAA te betalen, moest ik een auto hebben laten ombouwen tot LV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, DDke zei:

idd. Enige verschil in een vennootschap is dat VAA op LV op werkelijke verbruik kan berekend worden.

ik betaal elke maand hetzelfde bedrag voor VAA hoor. Veel of weinig verbruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Liquid Li0n said:

ik betaal elke maand hetzelfde bedrag voor VAA hoor. Veel of weinig verbruiken.

"Kan"

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb weet van mensen die geen VAA betalen op LV wegens privé een wagen ingeschreven op hun naam die ze dan in het weekend gebruiken. In de week rijdt de partner met die wagen. Voor zover ik weet hebben ze daar geen problemen mee gehad. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Tjeu said:

Ik heb weet van mensen die geen VAA betalen op LV wegens privé een wagen ingeschreven op hun naam die ze dan in het weekend gebruiken. In de week rijdt de partner met die wagen. Voor zover ik weet hebben ze daar geen problemen mee gehad. 

 

Ik heb er ook zoeen gekend 😄

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik voor een Dodge Ram ging horen zei die verkoper me dat zelfs. Je hoeft geen VAA te betalen als je een autootje van bv 1000 euro koopt, inschrijft incl nummerplaten en thuis in je tuin zet maar dat zogezegd je prive vervoer is. Enkel zien dat ge jaarlijks door de TK geraakt natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees hier rare zaken.

Feit is dat je de volle pot VAA dient te betalen vanaf je 1 meter privé rijdt !

VAA is een forfait en je kan niet zeggen ik betaal zoveel %VAA...

1 meter privé met een wagen is 100%VAA te betalen en dit ongeacht of je privé al een voertuig hebt en/of je meerdere wagens in de vennootschap hebt.


Enkel beroepsverplaatsingen is geen VAA maar je zal een elektronische rittenregistratie moeten doen en elke km kunnen verantwoorden als beroepsverplaatsing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, Germinal zei:

Ik lees hier rare zaken.

Feit is dat je de volle pot VAA dient te betalen vanaf je 1 meter privé rijdt !

VAA is een forfait en je kan niet zeggen ik betaal zoveel %VAA...

1 meter privé met een wagen is 100%VAA te betalen en dit ongeacht of je privé al een voertuig hebt en/of je meerdere wagens in de vennootschap hebt.


Enkel beroepsverplaatsingen is geen VAA maar je zal een elektronische rittenregistratie moeten doen en elke km kunnen verantwoorden als beroepsverplaatsing.

Uw stelling klopt voor een personenwagen maar niet voor een LV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎30‎/‎07‎/‎2018 om 11:47, BMWMB zei:

Mijn boekhouder raadde mij destijds aan om 20% van het normale VAA te betalen, moest ik een auto hebben laten ombouwen tot LV.

Zo is het bij mij ook. En bij vrienden, bij andere boekhouders ook, dus het lijkt mij te kloppen. Zeker wetende als er nog 2 andere privé voertuigen zijn. (en geen 10 jaar oude maar nieuwe wagens..)

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, SpeedExceed zei:

Zo is het bij mij ook. En bij vrienden, bij andere boekhouders ook, dus het lijkt mij te kloppen. Zeker wetende als er nog 2 andere privé voertuigen zijn. (en geen 10 jaar oude maar nieuwe wagens..)

maar wanneer de enige wagen een LV is, dan wel volle pot VAA betalen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uw stelling klopt voor een personenwagen maar niet voor een LV.

 

Interessant..

 

Dus een C63s ombouw naar LV -> 100% btw recup, 100% aftrekbaarheid, 0%VAA ( als er al een auto op de venn staat )

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30/7/2018 om 15:59, Tjeu zei:

Ik heb weet van mensen die geen VAA betalen op LV wegens privé een wagen ingeschreven op hun naam die ze dan in het weekend gebruiken. In de week rijdt de partner met die wagen. Voor zover ik weet hebben ze daar geen problemen mee gehad. 

 

 

Daar is ook geen probleem mee.

 

Op 30/7/2018 om 22:52, Liquid Li0n zei:

Toen ik voor een Dodge Ram ging horen zei die verkoper me dat zelfs. Je hoeft geen VAA te betalen als je een autootje van bv 1000 euro koopt, inschrijft incl nummerplaten en thuis in je tuin zet maar dat zogezegd je prive vervoer is. Enkel zien dat ge jaarlijks door de TK geraakt natuurlijk.

 

Het maakt niet uit wat voor LV het is. Als je als enige auto een LV hebt op uw vennootschap betaal je VAA. Je kan dan een controle afwachten maar die haalt de fiscus er toch uit. 

Heb je naast uw LV - ongeacht het nu een omgebouwde cayenne of een berlingo is - een wagen die je privé hebt ingeschreven betaal je geen VAA want uw privé km's maal je daar mee. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Germinal zei:

 

Interessant..

 

Dus een C63s ombouw naar LV -> 100% btw recup, 100% aftrekbaarheid, 0%VAA ( als er al een auto op de venn staat )

 

 

 

Klopt

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Liquid Li0n zei:

maar wanneer de enige wagen een LV is, dan wel volle pot VAA betalen?

Natuurlijk, hoe rijd je anders je privé km's? Niemand gelooft dat je dat alleen met de fiets doet. 2e wagen op naam van de vrouw wordt overigens ook niet geaccepteerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 hours ago, Germinal said:

 

Interessant..

 

Dus een C63s ombouw naar LV -> 100% btw recup, 100% aftrekbaarheid, 0%VAA ( als er al een auto op de venn staat )

 

 

Plus geen BIV en nauwelijks rijtaks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30/7/2018 om 22:52, Liquid Li0n zei:

Toen ik voor een Dodge Ram ging horen zei die verkoper me dat zelfs. Je hoeft geen VAA te betalen als je een autootje van bv 1000 euro koopt, inschrijft incl nummerplaten en thuis in je tuin zet maar dat zogezegd je prive vervoer is. Enkel zien dat ge jaarlijks door de TK geraakt natuurlijk.

En dan zien ze dat die 2e wagen geen kilometers doet en hang je.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Carlito zei:

En dan zien ze dat die 2e wagen geen kilometers doet en hang je.

ja dat dacht ik toen ook, want dan zouden toch meer mensen dat zo doen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

ja dat dacht ik toen ook, want dan zouden toch meer mensen dat zo doen...

Als je de kanten er vanaf rijdt, dan zal je altijd hangen. Als je gewoon de partner zijn/haar wagen op jouw naam zet, dan komen er kilometers op de wagen en ben je in orde. 

In de praktijk zal je daar ook regelmatig in het weekend mee rijden, wegens handiger dan een pick-up, of omdat je er meer personen in kwijt kan dan in een 2-persoons LV, waardoor je de werkelijkheid geen oneer aandoet.   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het zootje volgend jaar nog allemaal geldt zoals vandaag het geval is, denk ik van de Alpina ook in lichte vracht te steken, van zodra mijn vrouw een gezinswagen a la Golf Variant heeft. Puur om die wegentax en VAA te omzeilen.

Fingers crossed.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Rabbit said:

Als het zootje volgend jaar nog allemaal geldt zoals vandaag het geval is, denk ik van de Alpina ook in lichte vracht te steken, van zodra mijn vrouw een gezinswagen a la Golf Variant heeft. Puur om die wegentax en VAA te omzeilen.

Fingers crossed.

Ik denk, weet het dus niet zeker, dat LV of niet hier geen rol in speelt (in het VAA verhaal).

Als jij gaat zeggen dat je die LV enkel beroepsmatig gebruikt, en die Golf privé, dan kan je dat, opnieuw denk ik, doen met zowel een LV als met een personenwagen.
Je moet dan wel een rittenregistratie hebben...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2/8/2018 om 16:47, Rabbit zei:

Als het zootje volgend jaar nog allemaal geldt zoals vandaag het geval is, denk ik van de Alpina ook in lichte vracht te steken, van zodra mijn vrouw een gezinswagen a la Golf Variant heeft. Puur om die wegentax en VAA te omzeilen.

Fingers crossed.

Gaan ze voor jouw sector nooit aanvaarden ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid