Ga naar inhoud

Toekomst lichte vracht


DDke

Aanbevolen berichten

1 uur geleden, Tjeu zei:

is gemaakt voor het amerikaanse 110V net gok ik. 

Werkt op 110 en 220V. Meeste zaken in huis die je in het stopcontact steken werken niet op 220V e. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is al een F150 Lightning in Belgie en in die review werd er niets over gezegd. 

En het laden van een elektrische auto heeft toch in de auto hetzelfde soort stopcontact wereldwijd en met 380v of ben ik nu verkeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

Er is al een F150 Lightning in Belgie en in die review werd er niets over gezegd. 

En het laden van een elektrische auto heeft toch in de auto hetzelfde soort stopcontact wereldwijd en met 380v of ben ik nu verkeerd.

ik had ergens gelezen dat de stroomsterkte niet overeen komt.

Maar vooral ook de adapters zijn anders. Zie je bv ook goed bij de tesla's

newark-delaware-usa-november-de-laadpoor

tegenover europees

Tesla-Model3-CCS-Port.jpg?resize=350,200

 

 

ah kijk een foto gevonden van de f150

2560px-Ford_F-150_Lightning_charging_por

 

 

 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, tuscani zei:

ik had ergens gelezen dat de stroomsterkte niet overeen komt.

Maar vooral ook de adapters zijn anders. Zie je bv ook goed bij de tesla's

newark-delaware-usa-november-de-laadpoor

tegenover europees

Tesla-Model3-CCS-Port.jpg?resize=350,200

 

 

ah kijk een foto gevonden van de f150

2560px-Ford_F-150_Lightning_charging_por

 

 

 

Dat lijkt mij maar een adapter extra te zijn? Of gewoon kabels zelf op monteren 😛

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net ook even gegoogled. en blijkbaar kan een F150 lightning niet laden aan een Tesla supercharger. Andere auto's kunnen dat wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8/12/2022 om 14:23, Liquid Li0n zei:

het is al jarenlang een soap, ben eens benieuwd of het er nu echt van komt. Maar ik denk van wel met dit bericht

https://autonieuws.be/nieuws/7970-breaking-news-pick-ups-voor-particulieren-vanaf-januari-belast-als-personenwagens

Straks mijn Amarok toch maar eens te koop zwieren voordat de prijzen instorten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, abtler zei:

Straks mijn Amarok toch maar eens te koop zwieren voordat de prijzen instorten.

je hebt nog een kleine maand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minuten geleden, abtler zei:

Straks mijn Amarok toch maar eens te koop zwieren voordat de prijzen instorten.

Was een 2.0l tdi zeker? Zal nog relatief meevallen zeker? Misschien stijgt hij zelfs in waarde 😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8/12/2022 om 16:31, Liquid Li0n zei:

ik vind het altijd vreemd waarom, rond het einde van het jaar, dit onderwerp terug ter sprake komt om enkele websites, maar de mainstream media dit niet meedeelt. Ik lees het op niet veel andere sites.

https://www.tijd.be/politiek-economie/belgie/vlaanderen/vlaanderen-maakt-komaf-met-fiscaal-gunstregime-voor-pick-ups/10433613.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Liquid Li0n zei:

Net ook even gegoogled. en blijkbaar kan een F150 lightning niet laden aan een Tesla supercharger. Andere auto's kunnen dat wel.

andere merken hebben ook problemen met de V3 van tesla. (dacht dat de kia en de hyundai niet compatibel waren)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk verandert er toch weinig? Het is gewoon niet meer fiscaal interessant voor particulieren.

Wat op zich niet meer dan logisch is gezien de fiscale “voordelen” er zijn bij een pick up omdat het een bedrijfswerktuig is en een particulier gaat per definitie geen bedrijfswerktuigen hebben. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, gewoon ik zei:

Jamaar waarmee moet de zwartwerker nu goedkoop zijn materiaal meenemen?

Mobilhome inrichten als camionette :D

Al die covid zelfmaak campers komen nog van pas! 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Krikkie zei:

Mobilhome inrichten als camionette :D

Al die covid zelfmaak campers komen nog van pas! 

Die full size pick ups zijn volgens mij ook wel in te schrijven als mobilhome. 

Is zelfs nog iets goedkoper! 

Er zit zelfs al een tafel in de mijne 🤣

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, The Swede zei:

Eigenlijk verandert er toch weinig? Het is gewoon niet meer fiscaal interessant voor particulieren.

Wat op zich niet meer dan logisch is gezien de fiscale “voordelen” er zijn bij een pick up omdat het een bedrijfswerktuig is en een particulier gaat per definitie geen bedrijfswerktuigen hebben. 

Ja, privé personen met paarden moeten maar op hun paard naar evenementen gaan! En als ze al een paard kunnen kopen, hebben ze zeker genoeg geld om ieder jaar een auto aan de staat te schenken! 

Soms maak je toch vreemde opmerkingen Swede. Schrijf je Cayenne eens in België in en kom dan nog eens zeggen dat je meer dan logisch daar een tax op betaald. 

  • Vind ik leuk 6
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, CAS zei:

Die full size pick ups zijn volgens mij ook wel in te schrijven als mobilhome. 

Is zelfs nog iets goedkoper! 

Er zit zelfs al een tafel in de mijne 🤣

Kan zeker, zijn toch zo opbouw mobilhome's voor te koop?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ergste is naar mijn mening eigenlijk vooral wat er met dat geld gebeurt. Sinds 2015, maar laten we 2016 nemen want dat was het eerste volle jaar zit er een OBU in de vrachtwagens. Daardoor betaald Delca Logistic bvb, dus 1 transportbedrijf, per jaar een miljoen euro meer aan taks (WTF gehalte is al vrij hoog toch). Zou de concrete cijfers totaal eens moeten opzoeken voor de totale opbrengst bij de staat, maar ze zitten naar mijn weten altijd tussen 600 a 900miljoen. Dacht 821miljoen in 2021. 

Dat geld ging integraal worden gebruikt voor betere wegen. 

Het viaduct in Gent Brugge hebben ze opgelapt ipv nieuw gezet. De E403 ligt er op veel plekken nog steeds erbarmelijk bij. Ale, het enige dat ik zien veranderen heb, buiten dat stukje E17 in West Vlaanderen en de files in Antwerpen om uiteindelijk hetzelfde resultaat te bekomen, zijn een pak meer traject controles. 

Moesten ze imo eens beginnen met een inhaalactie, de mensen op zijn minst het gevoel geven dat ze iets weer krijgen voor hun geld... Het zou al veel schelen. Maar nu leven we in een dichtbevolkt land, wat eigenlijk minder dure taxen voor auto's zou moeten betekenen want meer mensen gebruiken dezelfde weg, echter zien we dat vanaf je meer dan een grasmaaier wil, je een onverklaarbare hoge taks mag betalen. 

  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Krikkie zei:

Kan zeker, zijn toch zo opbouw mobilhome's voor te koop?

Is volgens mij niet nodig. Maat van mij heeft zijn E klasse ingeschreven als mobilhome. 

Je moet een bed hebben (niet permanent), een tafel (ook niet permanent), een plaats voor te zitten en te koken. 

Mijn passagiersstoel klapt neer tot tafel, mijn achterbank kan ik gerust op slapen. Klapt ook neer trouwens. Dus een gasbrander er in en eventueel een kraantje op een bidon en ik ben vertrokken. 

Opbergruimte is ook nodig, maar volgens mij zijn dat allemaal zaken waar niks specifiek van vermeld is. Eens moeten opzoeken. En in 2030 kunnen ze dan de regels voor mobilhomes aanpassen. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, CAS zei:

Is volgens mij niet nodig. Maat van mij heeft zijn E klasse ingeschreven als mobilhome. 

Je moet een bed hebben (niet permanent), een tafel (ook niet permanent), een plaats voor te zitten en te koken. 

Mijn passagiersstoel klapt neer tot tafel, mijn achterbank kan ik gerust op slapen. Klapt ook neer trouwens. Dus een gasbrander er in en eventueel een kraantje op een bidon en ik ben vertrokken. 

Opbergruimte is ook nodig, maar volgens mij zijn dat allemaal zaken waar niks specifiek van vermeld is. Eens moeten opzoeken. En in 2030 kunnen ze dan de regels voor mobilhomes aanpassen. 

 

Wat zeg ik, 2030, we zijn Belgen, in 2075 dus. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, CAS zei:

Is volgens mij niet nodig. Maat van mij heeft zijn E klasse ingeschreven als mobilhome. 

Je moet een bed hebben (niet permanent), een tafel (ook niet permanent), een plaats voor te zitten en te koken. 

Mijn passagiersstoel klapt neer tot tafel, mijn achterbank kan ik gerust op slapen. Klapt ook neer trouwens. Dus een gasbrander er in en eventueel een kraantje op een bidon en ik ben vertrokken. 

Opbergruimte is ook nodig, maar volgens mij zijn dat allemaal zaken waar niks specifiek van vermeld is. Eens moeten opzoeken. En in 2030 kunnen ze dan de regels voor mobilhomes aanpassen. 

 

Belgen zoals wij vinden altijd achterpoortjes :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Krikkie zei:

Belgen zoals wij vinden altijd achterpoortjes :D 

Het is wel al eerder van moeten. En ergste is dat het ook zoveel loont. 15k besparen, je zou voor minder. Gelijk die CNG paar jaar terug. Wanneer een installatie van een 5k euro zichzelf direct terug betaald 😆

Maar geen één politieker die eens denkt dat mss wat minder vragen uiteindelijk meer zou opbrengen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

eigenlijk toch raar dat het specifiek de pick ups die geviseerd worden ? je zou zeggen dat er gewoon in het algemeen geen mogelijkheid meer zou zijn voor lichte vracht voor particulieren, uiteindelijk, of je nu een Landcruiser 4.2 V8 lichte vracht rijdt of een Pick up....  Lijkt me weer gewoon een populistische actie omdat pick ups iets te vaak negatief in het nieuws geweest zijn (bvb met dat geval waar de bestuurder onwel was geworden en volle gas tegen de richting op anderen inreed)

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, berengun zei:

eigenlijk toch raar dat het specifiek de pick ups die geviseerd worden ? je zou zeggen dat er gewoon in het algemeen geen mogelijkheid meer zou zijn voor lichte vracht voor particulieren, uiteindelijk, of je nu een Landcruiser 4.2 V8 lichte vracht rijdt of een Pick up....  Lijkt me weer gewoon een populistische actie omdat pick ups iets te vaak negatief in het nieuws geweest zijn (bvb met dat geval waar de bestuurder onwel was geworden en volle gas tegen de richting op anderen inreed)

Het meest vreemde is dat het allemaal categorie N1 CT is, maar dat ik nu pas zie dat ik sinds vorig jaar (mss jaar daarvoor ook al maar niet op gelet?) Een aparte lijn heb die precies vermeld dat ik vooraan 2 zitplaatsen heb, achteraan 3 en dan PU vermoedelijk voor pick up. Dus ze zijn echt wel gericht op dat idd. En dan blijkbaar alle chassis cabines. Dus mijn TN indertijd zou daar ook ondervallen (zelfde bouw als pick up). 

Dan rest de vraag, mag je met een Honda Ridgeline wel rijden? Want dat is geen ladder chassis. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid